مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ریفلاکس معده با بوی بد دهان چه رابطه ای دارد؟

[ad_1]
بامداد-گاهی بوی بد دهان مربوط به بهداشت دهان و دندان نیست و می‌تواند ناشی از مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده باشد. در این مقاله با علل ریفلاکس و تغذیه مناسب برای آن آشنا می‌شوید.
بوی بد دهان (oral malodor , bad breath یا halitosis) مشکل آزار دهنده‌ای برای فرد و اطرافیان است که شکل طولانی مدت آن را معمولا ۵۰ درصد جمعیت تجربه می‌کنند.

he4415

یکی از دلایل بوی بد دهان ناشی از رفلاکس اسیدی معده است

این عارضه می‌تواند توسط غذاهایی که فرد میخورد، بهداشت ضعیف دهان و دندان، دهان خشک، مصرف محصولات مرتبط با تنباکو، یا برخی از بیماری‌‌ها مانند دیابت، رفلاکس معدی، عدم تحمل به لاکتوز، بیماری لثه‌‌ها و بسیاری از عوامل دیگر ایجاد شود.

 

گرچه حفظ بهداشت دهان و دندان میتواند در برخی موارد موثر باشد ولی درمان قطعی بوی بد دهان بسته به علت ایجاد آن متفاوت است.
اغلب افراد دوره‌‌هایی از بوی بد دهان را تجربه می‌کنند که از وجود برخی از باکتری‌‌ها در دهان ناشی میشود.
این باکتری‌‌ها که در باقیمانده مواد غذایی چسبیده به دندان‌‌ها، لثه، سطح زبان و… زندگی میکنند، وقتی بهداشت دهان و دندان رعایت نشود میتوانند با تولید مواد سولفور دار، بویی مشابه سیر ایجاد کرده و منجر به بوی بد دهان شوند.

 

ولی بر خلاف تصور همگانی, بوی بد دهان همیشه علامت مشکلات دهان و دندان نیست و می‌تواند زنگ خطری برای وجود ناراحتی‌‌های گوارشی در افراد باشد.
در ادامه‌ی این مطلب, به موضوع بوی بد دهان ناشی از رفلاکس اسیدی معده می‌پردازیم که مصداق بارز علل گوارشی و غیر دهانی بوی بد دهان است و جالب اینجاست که در این موارد، استفاده از دهان شویه‌‌ها، نخ دندان، و حتی مسواک زدن نیز کمکی به حل مسئله نمی‌کند.

 

پس راه حل مشکل چیست؟
برای یافتن راه حل، ابتدا باید ببینیم که ریفلاکس اسیدی چطور موجب بوی بد دهان میشود چرا که فهمیدن اینکه بوی بد دهان از کجا نشات میگیرد اهمیت فراوانی در درمان آن دارد.
همان طور که اشاره شد، در چنین شرایطی بهداشت دهانی و حتی استفاده از دهان شویه‌‌های آنتی باکتریال کمکی به بهبود شرایط نمی کند, چرا که بوی بد دهان ناشی از ریفلاکس اسیدی از قسمت‌‌های خیلی پایین‌تری از دستگاه گوارش نشات میگیرد.

 

ریفلاکس اسیدی در اثر بسته نشدن یا شل شدن گیره ابتدای معده ایجاد شده و نمی‌تواند محتویات معده را داخل آن حبس کند، بنابراین با کوچکترین انقباض معده، ترشحات، اسید و… داخل آن به راحتی از دریچه فوقانی معده به سمت بالا (مری) حرکت کرده و موجب بیماری ریفلاکس میشوند.
عوامل ایجاد ریفلاکس اسیدی
۱) مصرف غذاهای اسید ساز: نوع غذایی که میخوریم یکی از مهمترین عوامل ایجاد ریفلاکس اسیدی به شمار میرود.
غذا‌‌های چرب، غذا‌‌های سرخ شده، گوشت‌‌های چرب (این مواد غذایی چون هضم شان دشوار است) مرکبات، چای، قهوه و الکل؛ همگی موجب افزایش تولید اسید در معده شده و اسیدساز به شمار می‌روند.

 

۲) مقدار غذای مصرفی: حجم زیاد غذا موجب تولید بیشتر اسید شده و منجر به سوء‌‌هاضمه نیز میشود.
این مسئله موجب افزایش فشار داخل معده شده و مواد را به سمت بالا (دریچه فوقانی معده – که عملکرد آن نیز با مشکل مواجه است) میرانند و این نیرو موجب باز شدن آن میشود.
با باز شدن این دریچه، اسید به سمت بالا فوران کرده و حتی میتواند تا حلق، حنجره و حتی دهان شما نیز بالا بیاید.

زمانی که اسید معده تا بزاق پوشش دهنده‌ی سطح گلو و یا دهان, بالا آمده باشد، تنفس ما موقع بازدم بوی اسید میدهد که همان بوی بد دهان ناشی از رفلاکس اسیدی (acid reflux bad breath) است.

 

بوی ناشی از ریفلاکس اسیدی کاملا تند و زننده است چرا که از ترکیب اسید هیدروکلریک با مخلوط صفرا، آنزیم‌‌ها، و همچنین بقایای غذا‌‌های هضم نشده حاصل می‌شود.
جهت درمان بوی بدن دهان ناشی از ریفلاکس اسیدی باید به این نکته توجه نمود که این بو، در واقع یک “نشانه” است و به خودی خود یک بیماری نیست.

 

بنابراین باید ریشه‌ای با این مسئله برخورد کرد. ریفلاکس اسیدی خود نشان دهنده این است که سیستم گوارشی ما از تعادل طبیعی خود خارج شده است. گوارش نامتعادل زمانی رخ میدهد که ۳ عملکرد عمده دستگاه گوارش شامل هضم، جذب و دفع مواد زاید مختل گردد.

 

این بیماری نیز همچون بسیاری بیماری‌‌های دستگاه گوارش ناشی از خوردن غذاهای غلط در مقادیر زیاد است.
به این ترتیب، درمان بوی بد دهان نیازمند دوباره متعادل کردن دستگاه گوارش با تنظیم نوع و مقدار غذای خورده شده است.
غذاهای فراوری شده که معمولا پر چرب و پر نمک، پر قند و پر از افزودنی‌‌های مختلف هستند، معمولا هضم دشواری دارند و منجر به تولید اسید فراوان میشوند که حتی میتواند به التهاب و عفونت روده نیز بیانجامد.

 

چون این مواد غذایی به دشواری هضم می‌شوند, مدت بیشتری در روده باقی میمانند و این تاخیر منجر به تخمیر آنها و تولید مواد سمی در نتیجه‌ی این فرایند می‌شود.
این فرایند منجر به افزایش رشد جمعیت باکتری‌‌های بیماری زا شده و جلوی رشد و تکثیر باکتری‌‌های مفید دستگاه گوارش را می‌گیرد.

 

در صورتی که از رفلاکس اسیدی رنج میبرید احتمال زیادی دارد که بخش عمده باکتری‌‌های مفید دستگاه گوارش شما از بین رفته باشند.
خوشبختانه امکان اینکه با مصرف غذاهای مفید، جمعیت باکتری‌‌های مفید را نسبت به باکتری‌‌های مضر افزایش دهیم وجود دارد.

 

در این راستا، فیبرهای طبیعی می‌توانند موجب بهبود بوی تنفس شما شوند چرا که همراه با بهبود جمعیت باکتری‌‌های دستگاه گوارش بوی بد تنفس نیز کم کم از بین خواهد رفت.
باکتری‌‌های مفید برای رشد خود نیاز به غذا و محیط مناسب روده ای دارند و این چیزی است که مواد غذایی پره بیوتیک برای آنها فراهم میکنند.

غذاهای پره بیوتیک موثرترین موادی هستند که به طور طبیعی موجب تعادل دوباره‌ی دستگاه گوارش شما شده و ریفلاکس اسیدی را نیز بهبود می‌بخشند.
پره بیوتیک‌‌ها در میوه‌جات، سبزیجات، غلات کامل، مغز‌‌ها و دانه‌‌ها وجود دارند.
پره بیوتیک‌‌ها در روده بزرگ، تخمیر شده و به این ترتیب مواد غذایی مورد نیاز باکتری‌‌های خوب فراهم میشود.
علاوه بر این فیبرهای موجود در پره بیوتیک‌‌ها، با کمک به حمل مواد هضم نشده‌ی باقی مانده در روده، موجب پاک شدن محیط روده نیز میشوند.
تمام این عوامل به بهبود سیستم گوارشی شما و کاهش بوی بد دهان ناشی از عدم تعادل آن میانجامد.

منبع:salamatnews.com

نوشته ریفلاکس معده با بوی بد دهان چه رابطه ای دارد؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

توصیه برای کاهش ریفلاکس معدهزمانی که مدام اسید و محتویات معده بالا بیاید و سوزش معده هفته‌ای حداقل دو بار اتفاق درمان مشکل ترش کردن معده، ترش کردن، ریفلاکس، ریفلاکس معده استرس مهمترین عامل ریفلاکس معده ریفلاکس در خردسالان رابطه ریفلاکس معده و بوی بد دهانعلت بوی بد دهان و نحوه درمان آن، رفع بوی دهان، رفع بوی بد علت بوی بد دهان و نحوه درمان آن تاثیر نامطلوبی که بوی بد دهان در شخصیت یک فرد میگذارد این مواد غذایی باعث سوزش معده می‌شوندبازگشت غذا به سمت مری باعث سوزش معده می‌شود مواد غذایی خیلی چرب دیر هضم هستند و به خوردن انار چه فایده ای دارد؟برای هزاران سال انار به عنوان گنجینه قدرت شناخته می شدانسان ها برای زیبا تر شدن از دندان پزشکی پزشکان ایرانرنگ موجود در چای‌های کیسه‌ای برای سلامت دندان ضرر دارد چای‌های کیسه‌ای، محصولاتی گیاه …داروهایگیاهیشاید بیشتر آدم ها ریفلاکس معده را تجربه می کنند منظور از ریفلاکس، همان سوزش سردل یا دهان ودندانبوی بد دهان مشکلی است که در بسیاری از افراد دیده می‌شود، به طوری که در برخی، حتی پس از میوه ای با قوی ترین خاصیت آنتی اکسیدانی۲ طبیعتی سرد دارد و صفرا و گرمی را از بین می‌برد ۳ میوه‌ای مغذی و نیرو بخش است ۴ بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان توصیه برای کاهش ریفلاکس معده برای همه‌ی ما پیش می‌آید که هر از گاهی دچار مشکلاتی مانند سوزش معده، درد شکم و ریفلاکس معده درمان مشکل ترش کردن معده، ترش کردن، ریفلاکس، ریفلاکس معده استرس مهمترین عامل ریفلاکس معده ریفلاکس در خردسالان رابطه ریفلاکس معده و بوی بد دهان علت بوی بد دهان و نحوه درمان آن، رفع بوی دهان، رفع بوی بد علت بوی بد دهان و نحوه درمان آن تاثیر نامطلوبی که بوی بد دهان در شخصیت یک فرد میگذارد با هیچ این مواد غذایی باعث سوزش معده می‌شوند بازگشت غذا به سمت مری باعث سوزش معده می‌شود مواد غذایی خیلی چرب دیر هضم هستند و به مدت خوردن انار چه فایده ای دارد؟ سیمرغ برای هزاران سال انار به عنوان گنجینه قدرت شناخته می شدانسان ها برای زیبا تر شدن از این میوه دندان پزشکی پزشکان ایران رنگ موجود در چای‌های کیسه‌ای برای سلامت دندان ضرر دارد چای‌های کیسه‌ای، محصولاتی فوری دهان ودندان بوی بد دهان مشکلی است که در بسیاری از افراد دیده می‌شود، به طوری که در برخی، حتی پس از مسواک گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو داروهایگیاهی شاید بیشتر آدم ها ریفلاکس معده را تجربه می کنند منظور از ریفلاکس، همان سوزش سردل یا به میوه ای با قوی ترین خاصیت آنتی اکسیدانی ۲ طبیعتی سرد دارد و صفرا و گرمی را از بین می‌برد ۳ میوه‌ای مغذی و نیرو بخش است ۴ مصرف آن بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان زود



لینک منبع :ریفلاکس معده با بوی بد دهان چه رابطه ای دارد؟

رابطه ریفلاکس معده و بوی بد دهان - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../رابطه-ریفلاکس-معده-و-بوی-بد-دهان‏ - ذخیره شده 28 آگوست 2016 ... در این مقاله با علل ریفلاکس و تغذیه مناسب برای آن آشنا می‌شوید. ... در ادامه‌ی این مطلب , به موضوع بوی بد دهان ناشی از رفلاکس اسیدی معده می‌پردازیم که ... چرا که فهمیدن اینکه بوی بد دهان از کجا نشات میگیرد اهمیت فراوانی در درمان آن دارد. ... باکتری‌‌های مفید برای رشد خود نیاز به غذا و محیط مناسب روده ای دارند و این چیزی است ... ریفلاکس معده با بوی بد دهان چه رابطه ای دارد؟ | گاهی بوی بد - قطره www.ghatreh.com/news/.../ریفلاکس-معده-بوی-دهان-رابطه-دارد‏ - ذخیره شده 22 نوامبر 2016 ... گاهی بوی بد دهان مربوط به بهداشت دهان و دندان نیست و می تواند ناشی از مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده باشد. در. - رابطه ریفلاکس معده و بوی بد دهان - پایگاه خبری تحلیلی بانو banounews.ir/News/3684/رابطه-ریفلاکس-معده-و-بوی-بد-دهان‏ - ذخیره شده 30 آگوست 2016 ... fiogf49gjkf0d یکی از دلایل بوی بد دهان ناشی از رفلاکس اسیدی معده است گاهی بوی بد ... در این مقاله با علل ریفلاکس و تغذیه مناسب برای آن آشنا می‌شوید. ... چرا که فهمیدن اینکه بوی بد دهان از کجا نشات میگیرد اهمیت فراوانی در درمان آن دارد. ... باکتری‌‌های مفید برای رشد خود نیاز به غذا و محیط مناسب روده ای دارند و این چیزی ... رابطه بوی بد دهان با معده - فردا هاستینگ fardahosting.net/rabhboybddhanbamaydh/‏ - ذخیره شده ارتباط بوی بد دهان با معده - رابطه ریفلاکس معده و بوی بد دهان - پایگاه خبری ... میان بوی بد دهان و فرآیند چاقی، رابطه ای مستقیم وجود دارد، مصرف الکل، بدن را با کم آبی ... این بیماری علت بوی بد دهان شماست! - نمناک namnak.com/علت-بوی-بد-دهان.p19106‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۵ - ۳۱۲ نقد و بوی بد دهان ناشی از معده و بوی بد دهان و سرطان و بوی بد دهان در ماه رمضان. ... این محققان با استفاده از طیف سنجی توده ای تنفس، این افراد را مورد بررسی قرار دادند تا ... نفس بد بو می تواند نشان دهنده دل و روده بدبو باشد:ناراحتی های گوارشی مانند ریفلاکس اسید و ... + تصاویررونمایی از نیروهای جدید داعش + عکساین زن حافظه قدرتمند دارد + ... رابطه ریفلاکس معده و بوی بد دهان/علل ریفلاکس و تغذیه مناسب برای ... www.prodentalmag.com/.../رابطه-ریفلاکس-معده-و-بوی-بد-دهانعلل-ریف/‏ - ذخیره شده 15 فوریه 2017 ... یکی از دلایل بوی بد دهان ناشی از رفلاکس اسیدی معده است ... در این مقاله با علل ریفلاکس و تغذیه مناسب برای آن آشنا می‌شوید. ... بد دهان میشود چرا که فهمیدن اینکه بوی بد دهان از کجا نشات میگیرد اهمیت فراوانی در درمان آن دارد. ... باکتری‌‌های مفید برای رشد خود نیاز به غذا و محیط مناسب روده ای دارند و این چیزی است که مواد ... درمان 100% بوی دهان،با هر علتی که دارد booyedahan.blogfa.com/‏ - ذخیره شده - مشابه من خودم یه ادمی هستم که 4 سال با بوی دهان،یعنی بیش از 5 نوع از عوامل بوی دهان که ... یعنی با این اذیتهایی که در این چهار سال کشیدم،دیگه همه خاطرات بد عمرم رو ... لازمه یک نکته ای رو بگم که اگر بخواید خودتون همینجوری بهش برسید،یکم سخت ... چیزی وجود دارد به اسم:عکس رنگی گرفتن از معده. .... 7_رفلاکس معده: رفلاکس یعنی بازگشت. هالیتوز ( بوی بد دهان و بینی ) www.professorsoltanzadeh.com/fa-maghale15.htm‏ - ذخیره شده - مشابه هالیتوز ( بوی بد دهان و بینی ) : مروری بر علل ایجاد کننده و چگونگی برخورد با آن ... 2 ) فردی که از بوی بد دهان خود آگاه است ممکن است بگونه ای نسبت به پاکی دهان دچار وسواس شود که با ... کاهش جریان بزاق و خشکی دهان نیز قطعا نقش مهمی دارد. ..... رفلاکس معده : علائم رفلاکس معده در سرطان بوی دهان معمولا دیده شده مثل آروق زدن همیشگی در طول روز . ریفلاکس معده با بوی بد دهان چه رابطه ای دارد؟ - Newis.ir newis.ir/ریفلاکس-معده-با-بوی-بد-دهان-چه-رابطه-ای/‏ 22 نوامبر 2016 ... بامداد-گاهی بوی بد دهان مربوط به بهداشت دهان و دندان نیست و می‌تواند ناشی از مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده باشد. در این مقاله با علل ریفلاکس و ... پزشک متخصص: ریفلاکس معده شایعترین علت بوی بد دهان است - آفتاب aftabnews.ir/.../پزشک-متخصص-ریفلاکس-معده-شایعترین-علت-بوی-بد-دهان-است‏ - ذخیره شده - مشابه 24 جولای 2014 ... پزشک متخصص: ریفلاکس معده شایعترین علت بوی بد دهان است ... آفتاب: مرتضی نظریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، زخم های گوارشی، ... ترین بیماریهای گوارشی است و در بروز بوی بد دهان نقش تعیین کننده ای دارد.