مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟

[ad_1]

personality types

آیا می دانید هر کسی تیپ شخصیتی خاص خود را دارد؟ همین تیپ شخصیتی است که اکثر رفتارهای انسان را مشخص میکند و تاثیر مستقیمی در آینده او دارد.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ تیپ شخصیتی شما چیست؟ تیپ شخصیتی A یا تیپ شخصیتی B؟ این دو تیپ شخصیتی چه چیزهایی از شما می گویند؟ آیا می توانند حالات جسمی یا روحی و روانی تان را بازگو کنند؟

آیا شما جاه‌طلب، پرتحرک، و ناشکیبا هستید، یا در زندگی آرامش بیش‌تری دارید؟ بر اساس نظریه‌ای که ۲ متخصص قلب به نام مایر فریدمن و ری روزنمن در دهه‌ی۱۹۵۰کشف کردند، خلق و خو و ویژگی‌های شخصیتی‌تان می‌تواند نشان دهد تیپ شخصیتی شما A است یا B. آن‌ها معتقد هستند افرادی که تیپ شخصیتی شان A است، بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به بیماری سرخرگ‌های قلب قرار دارند، هرچند بسیاری از دانشمندان با وجود رابطه بین این دو مخالف هستند، اما این کشف بعدها در زمینه‌ی روان‌شناسی سلامت نقش مهمی ایفا کرد.

هرچند درمورد پیامدهای داشتن تیپ شخصیتی A یا تیپ شخصیتی B پژوهش بیش‌تری نیاز است، اما ویژگی‌های هر یک از این تیپ‌ها متمایز است، و این کمک‌تان می‌کند پی‌ببرید کدام تیپ را دارید. در ادامه درباره‌ی هر یک از آن‌ها بیش‌تر بخوانید.

تیپ شخصیتی شما چیست ؟ A است یا B؟

تیپ شخصیتی A

همان‌طور که احتمالا از رابطه‌ی تیپ شخصیتی A و خطر بیماری قلبی حدس زده‌اید، آدم‌هایی که این تیپ شخصیتی را دارند، انگیزه‌ی رقابت‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارند، و از شکست غمگین می‌شوند. آن‌ها برای برنده‌شدن بازی می‌کنند، و وقتی به نتایج مطلوب‌شان نمی‌رسند، خودشان را از نظر ذهنی برای آن سرزنش می‌کنند.

آدم‌های تیپ A برای هر روزشان برنامه‌ای دقیق طرح‌ریزی می‌کنند، و وقتی اتفاق غیرمنتظره‌ای می‌افتد، معمولا به آن واکنشی نامعقول نشان می‌دهند. آن‌ها بی‌نهایت منظم و وظیفه‌شناس هستند، و از روال‌های همیشگی و ساختارمندی لذت می‌برند، اگر روزشان مطابق برنامه پیش نرود آشفته می‌شوند. هم‌چنین، تیپ‌های شخصیتی A به خاطر ذهنیت خشک و سخت و انتظارات بالایی که از خودشان و دیگران دارند، مستعدد ابتلا به اختلال‌های اضطراب هستند.

آدم‌های تیپ A خلق و خویی جدی دارند، و به همین خاطر رهبرها و سیاست‌مدارهای فوق‌العاده‌ای می‌شوند. آن‌ها با این‌که برای دیگران تعیین تکلیف کنند مشکلی ندارند و برای رسیدن به اهداف‌شان هر کاری لازم باشد می‌کنند.

همچنین بخوانید: 12 ویژگی بارز کارآفرینان با تیپ شخصتی A

شخصیت‌های تیپ A بیش‌تر وقت‌شان را به کار سپری می‌کنند، چون تعیین هدف و تحقق آن هدف بیش‌ترین خوشحالی را برای‌شان به ارمغان می آورد. آن‌ها عزت نفس‌شان را تا حد زیادی از موفقیت‌های‌شان به دست می‌آورند، بنابراین در هر چیزی که با برنده شدن سر و کار داشته‌باشد غرق می شوند.

شخصیت‌های تیپ A معمولا به قدری کار به عهده می‌گیرند که نمی‌توانند به‌طور منطقی آن‌ها را مدیریت کنند، و این باعث می‌شود در معرض بیماری‌های ناشی از اضطراب و خستگی مفرط قرار بگیرند.

هم‌چنین، آدم‌های تیپ A اجازه می‌دهند خشم بر آن‌ها مسلط شود، و این خصیصه، به همراه ناشکیبایی بیش از حد و اعتیاد به موفقیت، می‌تواند برای این آدم‌ها فاجعه به بار بیاورد.

اگر معتقد هستید تیپ شخصیتی شما A است، سعی کنید هر روز زمانی را به خودتان اختصاص دهید، و به یاد بیاورید عزت نفس شما فقط از موفقیت‌ها، وجهه‌ی اجتماعی، یا حساب بانکی‌تان نمی‌آید. به خودتان اجازه بدهید گاهی خوش بگذرانید و از زندگی در لحظه لذت ببرید، نه از جایزه‌هایی که برنده می‌شوید یا موفقیت‌هایی که به دست می‌آورید.

تیپ شخصیتی B

همان‌طور که می‌توانید نجسم کنید، آدم‌های تیپ B در انتهای دیگر این طیف قرار می‌گیرند. آن‌ها خلق و خویی آرام‌تر و بی‌خیال‌تر دارند، و اگر ببرند یا ببازند می‌توانند نسبت به آن بی‌اهمیت باشند. آن‌ها در لحظه زندگی می‌کنند، برای این‌که از زندگی‌شان احساس رضایت داشته‌باشند همیشه نیاز ندارند به موفقیت مهمی دست پیدا کنند.

چون تیپ‌های شخصیتی B هدف‌گرا و موفقیت‌‌محور نیستند، از حرفه‌هایی لذت می‌برند که مستلزم خلاقیت هستند، و می‌توان آن‌ها را با سرعت کندتری انجام داد. بسیاری از آدم‌ها که تیپ شخصیتی B دارند حرفه‌هایی مانند نویسندگی، هنر، موسیقی، درمان‌شناسی، یا بازیگری را انتخاب می‌کنند.

آن‌ها بیش‌تر از تیپ‌های شخصیتی آ تمایل دارند در درون‌شان تفکر و تعمق کنند و ذهنی انتزاعی دارند. آن‌ها نگاهی سیاه و سفید ندارند، بلکه به همه‌ی جوانب زندگی، که در محدوده‌ی خاکستری قرار می‌گیرند، توجه می‌کنند. به خاطر قابلیت‌شان در پایین آوردن سرعت و توجه به جزییات، معمولا از هرچیزی که با فشار یا استرس زیاد همراه باشد دوری می‌کنند.

تیپ‌های شخصیتی B ترجیح می‌دهند فقط در جهت جریان آب حرکت کنند، و بدون این‌که خودشان درگیر فهمیدن همه‌ی جواب‌ها بکنند، ببینند زندگی آن‌ها را به کجا می‌برد.

بیش‌تر آدم‌ها شخصیتی بین تیپ A و تیپ B دارند؛ بیش‌تر آدم‌ها در زندگی‌شان از دست یافتن به اهداف‌شان و موفقیت لذت می‌برند. اما همه اجازه نمی‌دهند امیال و آرزوهاشان کاملا آن را تسخیر کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تیپ های شخصیتی و …روان شناسیشما به کدام تیپ شخصیتی نزدیکتر هستید ؟ تماس با کانون فرم تقاضای همکاری با کانون خانم ها در چه رشته هایی موفق تر هستند قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق تست شخصیت شناسی شخصیت شناسی شخصیت شناسی هالند سنجش هوش چند گانه سنجش هوش هیجانی تعیین سبک تفکرزن زندگی باید چه ویژگی هایی را نداشته باشد؟ مردان …زنزندگیبایدچهویژگیآقایان اغلب جذب خانم هایی می‌شوند که به چشم می‌آیند و تاثیری ماندگار می‌گذارندکاربرد حروف ابجد در شخصیت شناسی رابطه …کاربردحروفابجددرحروف ابجد در مورد حروف ابجد نظرات مختلف است ظاهراًدراینموردعلمای شیعه قائل به دو شیوه نمره گذاری و تفسیر آزمون رابطه …شیوهنمرهگذاریوشیوه نمره گذاری و تفسیر آزمون پس از ارائه آزمون و پاسخدهی آزمودنی به سئوالات بر روان شناسیدلهرهخشمافسردگی وسواساختلالات شخصیتی پالایش یا فیلتر ذهنی از ویژگی های این الگوی تفکر وجود نوعی دید تونلی است که به موجب آن چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم روان …چگونهبابیحوصلگیچگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان آشنایی با شغل کارشناس حقوقیکارشناسحقوقیآشنایی با شغل کارشناس حقوقی مشاور حقوقی ، با توجه به پیچیده شدن روابط فردی و سازمانی راز جذابیت مردان از دیدگاه خانم هارازراز جذابیت مردان از دیدگاه خانم ها پیش از اینکه این نوشته رو بخونید این رو بدونید که تیپ های شخصیتی و … روان شناسی شما به کدام تیپ شخصیتی نزدیکتر هستید ؟ تماس با کانون فرم تقاضای همکاری با کانون خانم ها در چه رشته هایی موفق تر هستند؟ آقایان قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق تر هستند؟ تست شخصیت شناسی و بسیاری سوالات دیگر این سوالاتی است که روزانه ذهن میلیون ها انسان در جهان را به خود زن زندگی باید چه ویژگی هایی را نداشته باشد؟ مردان دقت کنید زنزندگیبایدچه آقایان اغلب جذب خانم هایی می‌شوند که به چشم می‌آیند و تاثیری ماندگار می‌گذارند کاربرد حروف ابجد در شخصیت شناسی رابطه شخصیت با گروه خونی و کاربردحروف اگر خواهی بدانی فلان زن نصیب تو می شود یانه؟ اسم خود و مادر و دختر و مادردختر را به حساب جمل شیوه نمره گذاری و تفسیر آزمون رابطه شخصیت با گروه خونی شیوهنمرهگذاری شیوه نمره گذاری و تفسیر آزمون پس از ارائه آزمون و پاسخدهی آزمودنی به سئوالات بر دو وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های درمانی اختلال دوقطبی اختلال دوقطبی به انگلیسی یا شیدایی‌ ـ افسردگی‌ نوعی اختلال روان شناسیدلهرهخشمافسردگی وسواساختلالات شخصیتی خودباوری پالایش یا فیلتر ذهنی از ویژگی های این الگوی تفکر وجود نوعی دید تونلی است که به موجب آن یک چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم روان شناسیدلهرهخشمافسردگی چگونهبابی چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان، اشیای



لینک منبع :تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟

تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟ تشخیص تیپ شخصیتی www.alamto.com/personality-types.html‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟:آیا می دانید هر کسی تیپ شخصیتی خاص خود را دارد؟ همین تیپ شخصیتی است که اکثر رفتارهای انسان را ... تیپ های شخصیتی A و B - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=493282‏ - ذخیره شده - مشابه 11 ژانویه 2011 ... به طور کلی ما از نظر خصوصیات شخصیتی وابسته به دو تیپ A یا B هستیم. ... 13- تبسم تیپ A در گوشه لب است، اما تیپ B تبسم گسترده دارد. ... علاوه بر ویژگی هایی که برای تیپ های شخصیتی A و B برشمردیم، خصوصیاتی ... شخصیت تیپ آ و بی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شخصیت_تیپ_آ_و_بی‏ - ذخیره شده - مشابه تئوری شخصیت تیپ A و B به انگلیسی (Type A and Type B personality theory) تئوری ... انسان ازنگر ویژگی‌های شخیصتی وابسته به دوتیپ مختلف هستند. ... صرف کسب موفقیت‌های حرفه‌ای یا رقابت‌های اجتماعی نمی‌کنند، کار یکنواخت و پایدار دارند، ... میگنا - تیپ های شخصیتی A و B www.migna.ir/vdcd.s0x2yt0z5a26y.html‏ - ذخیره شده - مشابه 6 ژانویه 2011 ... به طور کلی ما از نظر خصوصیات شخصیتی وابسته به دو تیپ A یا B هستیم. ... باید توجه داشت که هر کدام از تیپ های شخصیتی A و B دارای ویژگیهای خاص خود ... 4- تیپ A سریع حرف می زند و مکالمه تند دارد، اما تیپ B لاف نمی زند و کند ... تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟ - عصر ایران | دمادم https://damadam.ir/.../تیپ-شخصیتی-A-یا-B-چه-ویژگی-هایی-دارند/5118445‏ - ذخیره شده آدم‌های تیپ A خلق و خویی جدی دارند، و به همین خاطر رهبرها و سیاست‌مدارهای فوق‌العاده‌ای می‌شوند. آن‌ها با این‌که برای دیگران تعیین تکلیف کنند مشکلی ... تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟ -هفته نامه سلامت - آکاایران www.akairan.com/havades.../news2016121010465599030.html‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟:آیا می دانید هر کسی تیپ شخصیتی خاص خود را دارد؟ همین تیپ شخصیتی است که اکثر رفتارهای انسان را ... تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟ | آدم های تیپ A خلق و - قطره www.ghatreh.com/news/nn35016262/تیپ-شخصیتی-ویژگی-هایی-دارند‏ 12 دسامبر 2016 ... آدم های تیپ A خلق و خویی جدی دارند، و به همین خاطر رهبرها و سیاست مدارهای فوق العاده ای می شوند. آن ها با این که بØ. تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟ - تی نیوز tnews.ir/news/a91083666246.html‏ - ذخیره شده 15 آوریل 2017 ... آدم های تیپ A خلق و خویی جدی دارند، و به همین خاطر رهبرها و سیاست مدارهای فوق العاده ای می شوند. آن ها با این که برای دیگران تعیین تکلیف کنند ... تیپ شخصیتی A هستید یا تیپ شخصیتی B - بانک اطلاعات ... ali-rezaee.blogfa.com/post/38‏ - ذخیره شده - مشابه هر کدام از تیپ های شخصیتی A و یا B دارای خصوصیات خاصی هستند که می توان ... ۴) تیپ A سریع حرف می زند و مکالمه تند دارد، اما تیپ B لاف نمی زند و کند سخن می گوید. ... علاوه بر ویژگی هایی که برای تیپ های شخصیتی A و B برشمردیم، خصوصیاتی ... تیپ شخصیتی A یا B چه ویژگی هایی دارند؟ - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/تیپ-شخصیتی-a-یا-b-چه-ویژگی-هایی-دارند؟/‏ - ذخیره شده مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی, هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل · مذهبی · آشپزی · اخبار هنری.