مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خاصیت و فواید هلو

[ad_1]

 

با دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر خوردن هلو آشنا شوید.

 

فواید هلو

فواید هلو

 

 هلو و خواص شگفت انگیز آن 

هلو یک میوه ی خوشمزه و خوش خوراک است و هر کس با هر نوع ذائقه ای که داشته باشد از خوردن این میوه لذت می برید.

 

فواید هلو


هلو یک میوه ی کم کالری


اگر همیشه یک ترازو دم دستتان دارید و مدام حساب و کتاب کالری هایتان را چرتکه می اندازید بهتر است بدانید با یک میوهٔ کم کالری طرف هستید. 100 گرم هلو حاوی حدود 40 کیلوکالری است و میزان قند موجود در آن نیز کم است؛ یعنی در هر 100 گرم از این میوه فقط 9 گرم قند وجود دارد.

می توانید این میوهٔ سرشار از آب را به عنوان میان وعدهٔ سبک میل کنید.هلو مقدارفراوانی ویتامین A دارد.همچنین حاوی ویتامینهای C،B2،B1 نیاسین و مواد معدنی شامل کلسیم،آهن،فسفر،پتاسیم و سدیم می باشد. هلو روده ها را شستشو می دهد،سبب تحریک حرکتهای موجی شکل روده ی بزرگ می گردد. عمل دفع را آسان و یبوست را برطرف می سازد.

 

 فواید هلو

 

خواص شگفت انگیز هلو برای سلامتی


هلو با پوست نرم و گوشت شیرین خود، یکی از بهترین میوه‌های تابستانی است. هلو موادمغذی بسیاری را با کالری کم و بدون چربی فراهم می‌کند که می‌تواند انتخاب بسیار سالمی بعنوان یکی از وعده‌های میوه روزانه باشد.

کنترل وزن

یک عدد هلوی بزرگ فقط چیزی درحدود ۶۸ کالری در خود دارد و فاقد چربی است. خوردن هلو به جای تنقلات چاق‌کننده و پرکالری مثل چیپس، چیزهای سرخ‌کردنی، سیریال‌ها و شیرینی‌جات به شما برای کنترل وزنتان کمک می‌کند. هلو میوه‌ای به طور طبیعی شیرین است و می‌تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از قندهای رژیم‌غذاییتان شود. از آن بر روی سیریال، ماست یا پنیر استفاده کنید.

ویتامین‌ها

هلو حاوی ۱۰ ویتامین مختلف است. یک عدد هلوی بزرگ ۵۷۰ واحد ویتامین A در خود دارد که برای سلامت بینایی بسیار مهم است، و11.6 میلی‌گرم ویتامین C، که آنتی‌اکسیدان و سازنده بافت‌هاست. میزان کمتری ویتامین K و E دارد که حدود ۶ درصد ارزش روزانه را برحسب رژیم‌غذایی ۲۰۰۰ کالری، تامین می‌کند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان دیگر است، درحالیکه ویتامین K برای توانایی لحته شدن خون در بدن بسیار مهم است. هلو همچنین منبع خوبی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک می‌باشد.

موادمعدنی

یک عدد هلوی بزرگ ۳۳۳ میلی‌گرم پتاسیم در خود دارد. پتاسیم به شما برای حفظ فشارخون سالم کمک کرده و همچنین از سنگ کلیه و از بین رفتن استخوان‌ها پیشگیری می‌کند. شما روزانه به ۲۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارید. هلو مقداری منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز، آهن و کلسیم نیز فراهم می‌کند. این موادمعدنی از گلوبول‌های قرمز خون، استخوان‌ها و سیستم عصبی بدن محافظت می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها

در یک تحقیق مشخص شد که برخی آنتی‌اکسیدان‌‌های خاص در گوشت و پوست هلو وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اسید کلروژتیک است که به از بین بردن رادیکال‌ای آزاد کمک می‌کند–ترکیباتی که بدن شما وقتی در معرض آلاینده‌ها، موادغذایی و محیط قرار می‌گیرد، به آن نیاز دارد تا تاثیرات بالا رفتن سن را کاهش داده و بیماری‌های مزمن را دور کند. این آنتی‌اکسیدان همچنین به دور کردن سرطان کمک کرده و التهاب بدن را کاهش می‌دهد.

فیبر

یک عدد هلوی بزرگ حدود ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد که ۳ گرم آن فیبر است. فیبر برای هضم و گوارش خوب غذاها الزامی است و از بروز یبوست جلوگیری کرده و سلامت کلیه‌ها را تضمین می‌کند. فیبر همچنین در تنظیم سطح کلسترول بدن نقش دارد و به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. خانم‌ها باید روزانه به طور متوسط باید ۲۵ گرم و آقایان ۳۸ گرم فیبر مصرف کنند.

زیبایی پوست با مصرف هلو


در واقع هر یک عدد هلوی متوسط حدود 8 تا 10 میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند که معادل 10 تا 12 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می کند. هر چقدر که هلویتان قرمز-نارنجی تر باشد یعنی اینکه میزان فلاوونوئیدهای آن بیشتر است. این آنتی اکسیدان برای بهبود عملکرد ویتامین C در بدن لازم و ضروری است.

باید بدانید که ویتامین C از بدن در برابر بیماری های ویروسی و باکتریایی محافظت کرده و باعث جذب بیشتر آهن می شود. این ویتامین همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و به رادیکال های آزاد اجازه نمی دهد که به سلول های پوست آسیب بزند.اگر می خواهید سیستم ایمنی بدنتان را برای فصل سرما بیش از پیش قوی کنید این روز ها زیاد هلو نوش جان کنید.


فواید سرشار هلو برای بدن

هلو برای تأمین آب بدن و مینرالیزه کردن دوباره بدن


هلو از 87 درصد آب تشکیل شده است و به این ترتیب باعث تأمین آب بدن شده و به دفع توکسین ها و یا همان سموم بدن کمک زیادی می کند. بدون آب خون به خوبی در رگ ها جریان نخواهد داشت و فعالیت های مغزی دچار مشکل خواهد شد. باید بدانید که خون انسان از 95 درصد آب تشکیل شده است و به همین دلیل برای گردش خون مناسب به آب کافی نیاز دارید.

توجه داشته باشید که آب باعث چرخش مواد مغذی در بدن و رسیدن آن ها به سلول های بدن می شود و ضایعات را از بدن دفع می کند.بافت های سلولی مغز ما نیز از 85 درصد آب تشکیل شده است. زمانی که به میزان کافی آب به بدنتان نرسد مغز اولین ارگانی است که تحت تأثیر قرار می گیرد و واکنش نشان می دهد.

در نتیجه سردرد می گیرید، تمرکزتان پایین می آید و حافظهٔ کوتاه مدتتان دچار اشکال می شود. هلو همچنین باعث مینرالیزه کردن مجدد بدن می شود به خاطر اینکه حاوی پتاسیم، منیزیم، فسفر و آهن است.

هلو به هضم راحت غذا کمک می کند


هلو سرشار از فیبرهای محلول در آب هست که باعث هضم راحت غذا و بهبود گوارش می شود. این میوهٔ آبدار علاوه بر پیشگیری از یبوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز کمک می کند.علاوه بر این ها میزان فیبرهای موجود در آن برای کنترل دیابت نوع 2 و همچنین کنترل اشتها فوق العاده است.

در واقع باید بدانید که فیبرهای غذایی این توانایی را دارند که با کلسترول خون و سموم بدن مقابله کنند. در نتیجه برای تمیز و پاک سازی بدن لازم و ضروری اند. باید بدانید که این فیبر ها به محض ورود به معده حجیم شده و بخش زیادی از معده را اشغال می کند در نتیجه یک ضداشتهای خوب و طبیعی محسوب می شود. برای اینکه فیبر بیشتری نصیبتان شود پوست این میوه را به دقت شسته و آن را با پوست میل کنید.

 

هلو برای داشتن پوستی زیبا و جوان


بیخود نیست که هر کس پوست صاف و تمیزی داشته باشد به هلو تشبیهش می کنند. عصارهٔ هلو به عنوان یک ترکیب آرایشی استفاده می شود به خاطر اینکه حاوی خواص نرم و احیاکنندگی است. در واقع ویتامین های بی شمار این میوه مانند ویتامین A، پیش ساز ویتامین A و ویتامین های B، C و E قدرت احیاکنندگی و محافظتی بالایی به این میوه می دهند به طوری که باعث افزایش مقاومت و بالا بردن خاصیت ارتجاعی آن می شود. در نتیجه پیری زودرس به جان سلول های پوست نمی افتد.

 

 فواید هلو

 

آب هلو

 

به طور موفقیت آمیزی در رفع مشکلات زمان بارداری زنان مثل کسالت صبحگاهی و دیگر موارد کمک فراوان می کند.جهت آبگیری هلوهای کمی سفت و تیره رنگ بهتر هستند.از انتخاب هلوهای سبز اگرچه بعد از چند روز نرم می شوند می بایست صرفنظر نمود.هلوهای سبز به اندازه ی هلوهای زرده تیره یا نارنجی یا بنفش شیرین نیستند.البته هلوهای رسیده سردرختی با رنگ تیره بهتر هستند.

طبیعت میوه هلو سرد است و برای افراد گرم مزاج بخصوص آنانکه طبیعت گرم و خشک دارند مفید است.ترشح و دفع صفرا را در افراد صفراوی آسان می سازد.هلو درتقلیل حرارت کبد و کلیه مؤثر است.از برگ هلو می توان عصاره تهیه نمود.عصاره ی هلو کرم کش است و انگلهای روده را از میان می برد.هلو اختلالات خون را مرتفع می سازد و سوء هاضمه را برطرف می کند.

 

فواید هلو

 

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

 

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواص و مضرات کرفس، فواید کرفس، خاصیت کرفس، …خواص سبزیجاتعروق را باز مى کنم و تقویت کنندهخواص کرفس خواص دارویی کرفس فواید کرفس خواص و فواید هلو برای سلامتی بدن ایران نازهلو با پوستی نرم و گوشت شیرین یکی از بهترین میوه‌ های تابستانی است هلو موادمغذی خواص خرمالو، خواص تغذیه ای خرمالو، خاصیت خرمالو، فواید خواص سبزیجاتمیوه های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدیخواص خرمالوخواص فواید و مضرات لواشک و آلوچهدکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می گوید این خوراکی های ترش و وسوسه خاصیت خاویار و نحوه مصرف آن زیباشهر…خواص میوه ها و گیاهانخاویار چیست ؟ ماهی عجیب و غریبی که خاویار آن این همه هیجان به سفره ها می آورد از خواص شگفت انگیز هلو برای سلامتیهلو با پوست نرم و گوشت شیرین خود، یکی از بهترین میوه‌های تابستانی است هلو موادمغذی آشنایی با خاصیت شگفت‌انگیز هندوانه برای …در همین زمینه آشنایی با ۷ خاصیت آناناس آشنایی با هفت میوه عالی برای کاهش وزن و خواص برنج و ویتامینهای آن سرآشپزبرنج یکی از اجزای سالم رژیم غذایی می باشد و به هیچ عنوان نباید این غذا را از رژیم حذف آشنایی با خواص گیلاس درخت خزان پذیر و برگ‌ریز گیلاس ، با نام علمی ، بدون خار ، با ارتفاع کوتاه کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات خواص و مضرات کرفس، فواید کرفس، خاصیت کرفس، خواص آب کرفس، کرفس خواص سبزیجاتعروق را باز مى کنم و تقویت کنندهخواص کرفس خواص دارویی کرفس فواید کرفس خاصیت خواص و فواید هلو برای سلامتی بدن ایران ناز هلو با پوستی نرم و گوشت شیرین یکی از بهترین میوه‌ های تابستانی است هلو موادمغذی بسیاری را خواص خرمالو، خواص تغذیه ای خرمالو، خاصیت خرمالو، فواید خرمالو خواص سبزیجاتمیوه های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدیخواص خرمالوخواص فواید و مضرات لواشک و آلوچه دکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می گوید این خوراکی های ترش و وسوسه برانگیز خاصیت خاویار و نحوه مصرف آن زیباشهر … خواص میوه ها و گیاهان خاویار چیست ؟ ماهی عجیب و غریبی که خاویار آن این همه هیجان به سفره ها می آورد از خانواده خواص شگفت انگیز هلو برای سلامتی هلو با پوست نرم و گوشت شیرین خود، یکی از بهترین میوه‌های تابستانی است هلو موادمغذی بسیاری آشنایی با خاصیت شگفت‌انگیز هندوانه برای سلامتی در همین زمینه آشنایی با ۷ خاصیت آناناس آشنایی با هفت میوه عالی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی خواص برنج و ویتامینهای آن سرآشپز برنج یکی از اجزای سالم رژیم غذایی می باشد و به هیچ عنوان نباید این غذا را از رژیم حذف نمود آشنایی با خواص گیلاس درخت خزان پذیر و برگ‌ریز گیلاس ، با نام علمی ، بدون خار ، با ارتفاع کوتاه ، شاخه خبرهای جالب خبرهای باحال اخبار مهم بیش از سایت سرگرمی سایت بازی سایت خبری سایت آشپزی و یعنی با داشتن یک لینک ایران



لینک منبع :خاصیت و فواید هلو

خاصیت و فواید هلو - دلگرم www.delgarm.com/cooking/properties-of.../150819-خواص-هلو‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... خاصیت و فواید هلو:خواص معجزه آسا و بی نظیر هلو/با دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر خوردن هلو آشنا شوید. آشنایی با خواص و مضرات هلو - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-هلو/‏ - ذخیره شده - مشابه هلو میوه ای لذیذ، کم کالری، سرشار از فیبر، ضداحتباس آب، دوستدار سلامت چشم‌ها و غیره است. با ما همراه باشید تا با خواص و مضرات هلو ، این میوه آبدار و خوش‌طعم ... هلو | خواص هلو بر زیبایی پوست و لاغری - نمناک namnak.com/خواص-هلو-بر-لاغری.p8811‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۶ - ۴۶۲ نقد خواص بی نظیر هلو و خواص هلو بر پوست و خواص هلو و زیبایی پوست با هلو و لاغری با هلو را در سایت نمناک بخوانید. خواص و فواید هلو برای سلامتی بدن - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_21933.html‏ - ذخیره شده - مشابه هلو با پوستی نرم و گوشت شیرین یکی از بهترین میوه‌ های تابستانی است هلو موادمغذی بسیاری را با کالری کم و بدون چربی فراهم میکند که میتواند ان. خواص هلو - آکاایران www.akairan.com/health/vegetable-health/18369.html‏ - ذخیره شده - مشابه خواص سبزیجات,تیره گل سرخ است میوه,خواص هلو ,خواص دارویی هلو ,فواید هلو ,خاصیت هلو ,هلو در طب سنتی ,فواید درمانی هلو ,مضرات هلو ,فوائد هلو , هلو ,طب سنتی ,خواص ... تمام فواید هلو - نیک صالحی www.niksalehi.com/taghzie/تمام-فواید-هلو.html‏ - ذخیره شده 17 جولای 2013 ... به گزارش نیک صالحی به نقل از آرمان ؛ هلو کم کالری، سرشار از […] تمام فواید ... برچسب ها: خواص دارویی هلو خواص درمانی هلو خواص هلو فواید خوردن هلو. خواص دارویی هلو - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/60170_خواص-دارویی-هلو.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 27 ژانویه 2015 ... هلو میوه ای بسیار لطیف اما با هسته ای سخت یک میوه پر از خاصیت می ... هلو در طب سنتی هلو مضرات هلو فواید هلو فواید درمانی هلو فوائد هلو عکس هلو. آشنایی با خواص هلو - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/106413‏ - ذخیره شده - مشابه 2 مه 2010 ... همشهری آنلاین - شهره فرجی: کاهش کلسترول و رفع دردهای شکمی برخی از خواص درمانی این میوه درشت، آبدار و شیرین هستند. خواص هلو برای سلامت - با فواید درمانی هلو آشنا شوید - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/.../amazing-benefits-peaches/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۲ - ۵ رأی خواص هلو برای سلامت. با فواید درمانی هلو آشنا شوید؛. (5 رای, میانگین: 4.20 از 5). توسط: محسن در تاریخ: اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ | منبع به این مقاله امتیاز دهید ... خواص هلو - ۸ خاصیت هلو برای سلامتی و پوست • نوآورد www.noavard.co/خواص-هلو-8-خاصیت-هلو‏ - ذخیره شده 18 آگوست 2016 ... خواص هلو ، فواید هلو ، هلو خواص ، خواص هلو برای سلامتی ، خواص هلو برای پوست ، خواص هلو برای لاغری ، خواص هلو برای قلب ، فواید درمانی هلو ، خاصیت ...