مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان اختلالات دید شبانه

[ad_1]

 

با دلگرم همراه باشید تا با علت و درمان اختلالات دید آشنا شوید.

 

درمان اختلالات دید
درمان اختلالات دید

اختلال دید شبانه نشانه ی چیست؟

 نشانه مهم ابتلاء به آب سیاه است و اغلب مبتلایان به آب سیاه در مراحل پیشرفته این بیماری متوجه بیماری خود می‌شوند. در بیماری گلوکوم(آب سیاه) ابتدا دید محیطی کم می‌شود و به تدریج به کاهش دید مرکزی می انجامد. دید بسیاری از افراد در شب دچار اختلال می‌شود ولی در اکثر موارد تا مراحل پیشرفته که دید مرکزی کم می شود افراد متوجه بیماری خود نمی شوند.

در مطالعه ای مشخص شده ۵۰ درصد مبتلایان به بیماری آب سیاه از بیماری خود اطلاع نداشته اند. در این تحقیقات مشخص شده که حدود ۱ تا ۲ درصد از افراد بالای ۴۰ سال دچار این بیماری می‌شوندکه این آمار با سایر کشورها مطابقت دارد.

 در نوع شایع بیماری آب سیاه که ˈ گلوکوم زاویه باز ˈ نامیده می شود تفاوتی در میزان شیوع میان زنان و مردان وجود ندارد اما در گلوکوم زاویه بسته که شیوع کمتری دارد، زنان ۳ تا ۴ برابر بیشتر از مردان مبتلا می‌شوند.لازم است هر فردی پس از رسیدن به سنین بالاتر، سالانه دو تا سه مرتبه برای انجام معاینه به چشم پزشک مراجعه کند.

 عامل ژنتیک نقش مهمی در این بیماری دارد و عوامل محیطی و تغذیه‌ای نقش چندانی در بیماری آب سیاه ندارند؛ با این حال فرد ممکن است فرد به طور ثانویه مانند اصابت ضربه ای شدید به چشم و یا استفاده از داروهای کورتون دار در معرض ابتلاء به این بیماری قرار گیرد. احتمال ابتلای افراد دیابتی یا مبتلا به تیروئید به آب سیاه نیز وجود دارد . تجویز قطره در مراحل اولیه بیماری، لیزر درمانی و عمل جراحی برای بهبود آب سیاه را به عنوان سه راهکار درمانی این بیماری عنوان کرد.

بیست و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از تاریخ ۸ تا ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۱ در مرکز همایش های رازی و با همکاری گروه چشم پزشکی و مرکز تحقیقات چشم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) برگزار می شود.

 

درمان اختلالات دید

 

میتوان از دیگر نشانه های اختلال در دید و بیماری های دیگر از جمله بیماری هایی که در زیر آمده است را علائم کمبود ویتامین

در بدن دانست

 

برای سالم‌بودن و سالم‌ماندن لازم است که به میزان کافی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی برخوردار شوید. اما متاسفانه برخی افراد کمبود ویتامین را چندان جدی نمی‌گیرند؛ غافل از این‌که کمبود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز، برای سلامت بدن گران تمام می‌شود. در این مطلب ۱۵ نشانه کمبود ویتامین و مواد معدنی را شرح می‌دهیم.


علل کرامپ‌های عضلانی و درد در انگشت‌ها پشت ساق و کف پاها

اگر بدون دلیل خاصی دچار کرامپ و گرفتگی در ناحیه پشت ساق پا، انگشت‌ها یا کف پا می‌شوید، احتمال دارد‌ دچار کمبود کلسیم، پتاسیم یا منیزیم شده باشید. افرادی که زیاد ورزش می‌کنند بیشتر دچار این قبیل کرامپ‌ها می‌شوند. برای مقابله با این مشکل لازم است ‌ مصرف میوه‌هایی مانند گیلاس، سیب، انگور، موز و همچنین سبزیجات سبزبرگ را افزایش دهید.


علل شکاف در گوشه لب‌ها

اگر متوجه ترک و شکاف در گوشه دهان خود شده‌اید، به فکر افزایش جذب ویتامین B باشید. چون این مشکل ممکن است ناشی از کمبود ویتامین‌هایB2 ،B3 و ۱۲ B باشد. علاوه بر این ترک گوشه دهان شاید ناشی از کمبود آهن و روی (زینک) باشد.

این مشکل اغلب در بین گیاهخواران و همچنین افرادی که تغذیه‌شان متناسب با وضع بدنی‌شان نیست بیشتر بروز می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید هر هفته ماهی و مرغ بیشتری مصرف کنید. گیاهخواران می‌توانند برای جبران کمبود ویتامین B حبوبات، بادام زمینی و گوجه‌فرنگی ‌بیشتری مصرف کنند.


علل احساس خستگی زیاد

اگر هر شب کافی می‌خوابید، اما در طول روز احساس خستگی زیادی می‌کنید، احتمالا به کمبود ریبوفلاوین (ویتامین B2) مبتلا هستید. بنابراین لازم است‌ مصرف محصولات لبنی، تخم‌مرغ یا گوشت‌های کم‌چرب مانند بوقلمون و... را بیشتر کنید.


علل خواب‌ رفتن و کرخی دست و پا

اگر مدام دست و پایتان خواب می‌رود یا این‌که در قسمت‌های انتهایی بدن (انگشتان دست و پا) احساس سوزش و گزگز دارید به این معنی است که شدیدا مضطرب یا افسرده شده‌اید، اما اگر روحیه‌تان خوب است و مشکل خاصی ندارید، احتمالا دچار کمبود اسیدفولیک و ویتامین‌های B6 و B12 شده‌اید.

برای جذب هرچه بیشتر این ویتامین‌ها سبزیجاتی مانند چغندر، مارچوبه و اسفناج مصرف کنید. علاوه بر اینها می‌توانید از تخم‌مرغ نیز برای افزایش این ویتامین‌ها استفاده کنید.


علل جوش‌های قرمز کوچک در پشت، ران‌ها‌ بازوها و گونه‌ها‌

اگر متوجه شده‌اید ‌ برخی از قسمت‌های بدن‌تان مانند ران‌ها، بازوها، گونه‌ها و پشت‌تان دچار جوش‌های قرمز کوچکی می‌شود، احتمال دارد‌ دچار کمبود ویتامین‌های A،D و همچنین اسیدهای چرب شده‌اید. برای مقابله با این جوش‌های ریز مزاحم مصرف مواد غذایی سالم مانند سبزیجات رنگی را در اولویت بگذارید.

سبزیجات برگ‌دار و سبزیجات نارنجی و زردرنگ حاوی ویتامین A قابل‌توجهی هستند. توجه داشته باشید که ماهی آزاد نیز جزو منابع سالم اسیدهای چرب ضروری‌‌ بدن است. توصیه می‌کنیم از مصرف قارچ، ماهی ساردین و گوجه‌فرنگی نیز غافل نشوید و هر روز به مدت پانزده دقیقه در معرض نور آفتاب قدم بزنید.


علل افسردگی

عوامل متعددی برای ابتلا به افسردگی وجود دارد. یکی از این عوامل کمبود ویتامین D است. نتایج پژوهشی که سال ۱۹۹۸ انجام شده‌، نشان می‌دهد افرادی که در طول زمستان مکمل ویتامین‌D دریافت می‌کنند از بقیه افراد روحیه بهتری دارند و کمتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند.

فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال قرار دارید؛ حتما به فکر جذب ویتامین D بیشتری باشید. در فصل زمستان به دلیل کاهش نور خورشید این مشکل رواج بیشتری دارد. در نتیجه بهتر است با مشورت پزشک مکمل مصرف کنید.


علل ریزش موی شدید

ریزش موی زیاد ممکن است ناشی از کمبود بیوتین (از خانواده ویتامین B) باشد. این نوع کمبود، بویژه در بین ورزشکارانی که به تخم‌مرغ خام علاقه‌مند هستند، دیده می‌شود. تخم‌مرغ خام حاوی پروتئینی به نام «آویدین» است که مانع از جذب بیوتین می‌شود.

بنابراین راه‌حل مشکل ساده است؛ از مصرف تخم‌مرغ خام بپرهیزید. اگر نمی‌توانید این عادت را ترک کنید مصرف سبزیجاتی مانند گل‌کلم یا قارچ را افزایش دهید و مصرف ماهی آزاد و میوه‌هایی مانند موز و تمشک را در اولویت برنامه غذایی‌تان قرار دهید.


علل اختلالات دید شبانه

اگر شب‌ها و در تاریکی دیدتان دچار مشکل می‌شود، احتمالا به کمبود ویتامین A مبتلا هستید. حتما می‌دانید که هویج برای تقویت قوه بینایی مفید است. این سبزی نارنجی و پرطرفدار سرشار از بتاکاروتن است که پیش‌ساز ویتامین A محسوب می‌شود و در تقویت قوه بینایی نقش مهمی دارد.


علل بی‌اشتهایی

عوامل متعددی در بی‌اشتهایی دخالت دارند، اما در برخی موارد کمبود بیوتین ممکن است عاملی برای از دست دادن اشتها باشد. البته باید بدانید این نوع کمبود ویتامین بندرت بروز می‌کند. مصرف مکمل‌ها شما را از این کمبود نجات می‌دهد. البته می‌توانید با مصرف بادام، تخم‌مرغ، حبوبات و همچنین توت‌فرنگی و تمشک مشکل را رفع کنید.


علل حالت تهوع، یبوست و نفخ

کمبود ویتامین B12 بسختی قابل‌شناسایی است، چون بدن میزان زیادی از این ویتامین را ذخیره می‌کند. حالت تهوع، یبوست و نفخ شکم جزو علائمی است که خبر از کمبود ویتامین B12 می‌دهد. این ویتامین در جگر، قلوه، بوقلمون، ماهی تن و... وجود دارد.


علل خونریزی لثه‌ها و زخم‌هایی که میلی به بهبود ندارند

اگر متوجه شده‌اید‌ لثه‌هایتان دچار خونریزی می‌شوند و زمانی که قسمتی از بدن‌تان زخم می‌شود میلی به بهبودی ندارد، احتمالا دچار کمبود ویتامین C هستید. مصرف روزانه ۱۰ میلی‌گرم ویتامین C برای پیشگیری از بروز کمبود ویتامین C و ابتلا به بیماری اسکوربوت کافی است. بی‌شک می‌دانید ‌ پرتقال حاوی این ویتامین است. اما باید بدانید ‌ علاوه‌بر پرتقال، میوه‌ها و سبزیجات دیگری مانند فلفل‌دلمه‌ای قرمز، پاپایا و کیوی جزو منابع اصلی ویتامین C هستند.


علل سردرد و سرگیجه

سردرد و سرگیجه ممکن است ناشی از عدم جذب نیاسین یا همان ویتامین‌B3 باشد. بیماری پلاگر که با علائمی مانند اسهال، درماتیت و دمانس (زوال عقل) خود را نشان می‌دهد نیز در اثر کمبود شدید ویتامین‌B3 بروز می‌کند. خوشبختانه در جوامعی که مواد غذایی با این ویتامین غنی می‌شود، این بیماری نیز به‌ندرت دیده می‌شود. جگر گاو و گوساله، مرغ و ماهی و ... جزو منابع غذایی ویتامین‌B3 هستند.


علل اسهال

مشکل بیرون‌روی دلایل متعددی دارد، اما اگر بدون علت خاصی و مداوم دچار این مشکل می‌شوید، احتمالا به کمبود ویتامین B9 مبتلا هستید. یکی از منابع این ویتامین دل و جگر مرغ است. اگر علاقه‌ای به این قبیل خوراک‌ها ندارید می‌توانید از جگر گاو یا گوساله و همچنین حبوبات پخته‌شده استفاده کنید.


علل اینسومیا یا بی‌خوابی

قبل از هر چیزی باید بگوییم‌ کمبود ویتامین B5 بندرت دیده می‌شود، اما اگر شما جزو مشتری‌های دائم فست‌فودها و مواد غذایی صنعتی باشید بدن‌تان را در معرض این کمبود قرار داده‌اید. در این صورت احتمال این‌که به بی‌خوابی و مشکلات پوستی مبتلا شوید زیاد است. باید بدانید‌ ویتامین‌ B5 در قارچ شیتک و جگر بره به وفور وجود دارد.


علل خشکی پوست

خیلی‌ها از خشکی پوست شکایت می‌کنند. دلایل زیادی برای خشکی پوست وجود دارد. درست است که نوع پوست در وهله اول یک مساله ژنتیکی است، اما باید بدانید که کمبود ویتامین‌های A و B نیز ممکن است باعث خشکی پوست شود. بنابراین لازم است‌ مصرف سبزیجات برگ‌دار، آجیل‌ها، غلات و ماهی‌های چرب بخصوص ماهی آزاد را افزایش دهید.

 

 درمان اختلالات دید

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دستگاه عصبى و اختلالات آن دستگاه عصبى و اختلالات آن ،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیهاوبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی …وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های درمانی وبلاگ روانشناسی آشنایی با داروهاانواع داروها و درمان بیماریهاداروهای ضد آشنایی با داروهاانواع داروها و درمان بیماریهاداروهای ضد افسردگیعوارض داروهاخواص روان شناسیدلهرهخشمافسردگی وسواساختلالات …پالایش یا فیلتر ذهنی از ویژگی های این الگوی تفکر وجود نوعی دید تونلی است که به موجب آن تشخیص و درمان انواع مسمومیت های شایع پرستاران …پرستاریپرستاری ویژهفصل اول اقدامات عمومی در درمان مسمومیتهای شایع بطور کلی هرگاه مقدار سم وارده به بدن چند نکته از دگزامتازون دگزا متازون یا آنطور که بعضا گفته میشود دگزا، یکی از داروهایی است که در اشکال مختلف نعناع، گیاهی با خواص فراواننعناع گیاهی با صدها خاصیت دارویی قابل ملاحظه است که در کشورهای گوناگون مانند هند روانشناس درمان شخصیت کمالگرا شخصیت …روانشناسدرمان شخصیت کمالگرا شخصیت وسواسی در مقاله آنهایی که از خودشون راضی نیستند شخصیت افسردگی تشخیص و راه درمان آرشیو …راه های درمان اضطراب یکی از راه های درمان اضطراب تمرکز و تلقین است تمرکز و تلقین پیرچشمی چیست و چگونه پیشگیری و درمان …پیرچشمی یک پدیده طبیعی در اثر افزایش سن است و معمولا در اوایل یا اواسط دهه پنجم زندگی وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های درمانی وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های درمانی وبلاگ روانشناسی شفای آشنایی با داروهاانواع داروها و درمان بیماریهاداروهای ضد آشنایی با داروهاانواع داروها و درمان بیماریهاداروهای ضد افسردگیعوارض داروهاخواص داروها روان شناسیدلهرهخشمافسردگی وسواساختلالات شخصیتی خودباوری پالایش یا فیلتر ذهنی از ویژگی های این الگوی تفکر وجود نوعی دید تونلی است که به موجب آن یک تشخیص و درمان انواع مسمومیت های شایع پرستاران توانمند ایران … پرستاری ویژه فصل اول اقدامات عمومی در درمان مسمومیتهای شایع بطور کلی هرگاه مقدار سم وارده به بدن به درمان دیسک کمر درمان دیسک کمر درمان بدون جراحی دیسک کمر درمان کمردرد چند نکته از دگزامتازون دگزا متازون یا آنطور که بعضا گفته میشود دگزا، یکی از داروهایی است که در اشکال مختلف خود نعناع، گیاهی با خواص فراوان نعناع گیاهی با صدها خاصیت دارویی قابل ملاحظه است که در کشورهای گوناگون مانند هند پیرچشمی چیست و چگونه پیشگیری و درمان می شود پیرچشمی یک پدیده طبیعی در اثر افزایش سن است و معمولا در اوایل یا اواسط دهه پنجم زندگی جلب دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد دکتر بیژن فروغ



لینک منبع :درمان اختلالات دید شبانه

درمان اختلالات دید شبانه - دلگرم www.delgarm.com/health/disease.../150815-درمان-اختلال-در-دیدن‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... درمان اختلالات دید شبانه: اختلال دید شبانه ، نشانه آب سیاه است با دلگرم همراه باشید تا با علت و درمان اختلالات دید آشنا شوید. درمان اختلالات دید شبانه – مجله کالاگرد blog.kalagard.com/درمان-اختلالات-دید-شبانه/‏ - ذخیره شده درمان اختلالات دید شبانه. توسط مرجان نوین فر · 2016-12-13. اختلال دید شبانه نشانه ی چیست؟ نشانه مهم ابتلاء به آب سیاه است و اغلب مبتلایان به آب سیاه در مراحل ... علل اختلالات دید شبانه Archives - بیوطب | بیوطب bioteb.ir/tag/علل-اختلالات-دید-شبانه‏ - ذخیره شده پلاکت خون ،دلایل کمبود یا افزایش پلاکت،درمان - 604,028 بازدید; راه کار تشخیص باکره بودن - 427,276 بازدید; روش های سفیدکردن پوست های تیره - 426,050 بازدید ... برای تقویت دید شبانه، از این مواد غافل نشوید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../برای-تقویت-دید-شبانه-از-این-مواد-غافل-نشوید‏ - ذخیره شده - مشابه 23 ژانویه 2016 ... برای تقویت دید شبانه، از این مواد غافل نشوید ... خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ... را تجربه کرده‌اند، در جهت رفع عوارض احتمالی و اختلالات دید شبانه باید به مراقبین سلامت بینایی مراجعه نمایند. اختلالات دید شبانه www.akairan.com/health/tag/اختلالات%20دید%20شبانه/‏ گیاه درمانی برای رفع اختلالات بینی - آکا · داروهای خانگی برای اختلالات خواب - آکا · چای، کابوس های شبانه را کم می کند - آکا · سویا از تعریق شبانه در خانم ها جلوگیری ... اختلالات دید شبانه | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/اختلالات-دید-شبانه/‏ از پیشگیری تا درمان بیماری های قلبی و عروقی · مغز و اعصابمطالب جدید و مفید در رابطه با بیماری های مربوط به مغز و اعصاب، جراحی مغز، بیماری های مربوط به روان انسان ... درمان غیر دارویی کابوس شبانه - اختلالات روانی - اعصاب و روان - سلامت ... www.salamatnews.com/news/.../درمان-غیر-دارویی-کابوس-شبانه‏ - ذخیره شده - مشابه 23 ژوئن 2015 ... یک روانپزشک گفت: استرس‌های محل کار، مرگ عزیزان، بیماری، دیدن فیلم و خواندن کتاب ترسناک پیش از خواب و وجود برخی بیماری‌ها از دلایل کابوس ... اختلال دید شبانه ، نشانه آب سیاه است – روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/26442‏ - ذخیره شده یک فوق تخصص چشم گفت :اختلال دید شبانه، نشانه مهم ابتلاء به آب سیاه است و اغلب ... وی تجویز قطره در مراحل اولیه بیماری، لیزر درمانی و عمل جراحی برای بهبود آب ... اختلال دید شبانه نشانه مهم ابتلا به آب سیاه است - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../اختلال-دید-شبانه-نشانه-مهم-ابتلا-به-آب-سیاه-است‏ - ذخیره شده 2 ا کتبر 2012 ... اختلال دید شبانه نشانه مهم ابتلا به آب سیاه است ... ادامه می‌یابد و به آخرین مطالب علمی ارائه شده و جدیدترین روشهای درمانی موجود برای گلوکوم می‌پردازد. درمان اختلالات دید شبانه max-news.ir/search/?q=درمان%20اختلالات%20دید%20شبانه‏ حوادث جاده ای در ایران آمار بالایی دارد و بیشتر این حوادث در نیمه دوم خواب شبانه (ساعت 4 تا 6) رخ می دهد که رانندگان خواب آلوده هستند؛ این درحالی است که به گفته ...