مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین

[ad_1]

محققان کلینیک مایو آمریکا توصیه می کنند افراد بزرگسال نباید بیش از چهار فنجان قهوه در روز که معادل ۱۰ قوطی نوشابه گازدار یا دو قوطی نوشابه انرژی زاست، مصرف کنند.

به گزارش مشرق، مصرف قهوه به میزان کافی دارای فوایدی برای سلامت است، از جمله اینکه موجب کاهش ریسک زوال عقل در زنان مسن می شود، از مغز در مقابل اختلالات شناختی حفاظت می کند، به کاهش وزن کمک کرده و سردرد را تسکین می دهد.
 
هر چهار فنجان قهوه حاوی حدود ۴۰۰ میلیگرم کافئین است. مصرف بیش از این مقدار کافئین عوارض جانبی شدیدی برای سلامت دارد.
 
عوارض جانبی و مضر مصرف بیش از اندازه کافئین می تواند شامل بروز بیقراری، کج خلقی، معده درد، تپش قلب شدید و عصبانیت، کم خونی و رعشه در ماهیچه ها باشد. همچنین کشیدگی و انقباض ناگهانی چشم ها هم از عوارض مصرف بیش از حد کافئین عنوان شده است.
 
نتایج تحقیقات و مطالعات نشان می دهد زنان بهتر از مردان مصرف کافئین خود را کنترل می کنند.
 
محققان هشدار می دهند مصرف بیش از اندازه کافئین باید به تدریج کاهش یابد چراکه کاهش ناگهانی آن نیز می تواند موجب بروز علائمی نظیر سردرد، خستگی و کج خلقی شود.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مضرات نسکافه، کافئین، مصرف کافئین، مضرات کافئین …مزایا و مضرات نسکافهمضرات نسکافه در بارداریمضرات نسکافهمضرات مصرف نسکافهمضرات خواص قهوه ، مضرات قهوه انواع قهوه آکااز توضیحات شما در مورد مصرف قهوه و روش درست کردن آن ممنونمآشنایی با قهوه و خواص و مضرات آن سایت پزشکان …آشنایی با قهوه درخت قهوه که برگ هایی همیشه سبز و زیبا دارد، گیاهی است از تیره که اخبار داروسازی سایت پزشکان بدون مرزکافئین نوعی ماده آلکالوئیدی است که بطور طبیعی در برخی مواد غذایی از جمله دانه قهوه مردمان پورتال جوانان ایرانیپورتال جوانان ایرانی الکلی‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند آنها که در مرحله ابتدایی مهرطب حرف آخر در مورد مصرف چای…توسط راسخون در دی ۲۷ ۱۳۹۰ پاسخ رازهای پنهان نوشیدن چای راسخون یکی از مایعاتی که مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانغذاهای غنی از این فیبر اگر نشاسته ای هم باشد همچون بسیاری از نان های غلات و برنج قهوه پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …به گفته محققان، از آنجائیکه مردان در مقایسه با زنان آهن بیشتری در بدن شان…یهترین زمان مصرف ویتامینها پایگاه تخصصی …آیا می دانید بهترین ساعت روز برای جذب ویتامین چه ساعتی است؟ یا می دانید بهترین ساعت زیست نیوزآنتی بیوتیکی قدرتمند از دل طبیعت پس از ترک مصرف قند چه اتفاقی برای بدن رخ می‌دهد؟ مضرات نسکافه، کافئین، مصرف کافئین، مضرات کافئین آکا مزایا و مضرات نسکافهمضرات نسکافه در بارداریمضرات نسکافهمضرات مصرف نسکافهمضرات قهوه خواص قهوه ، مضرات قهوه انواع قهوه آکا از توضیحات شما در مورد مصرف قهوه و روش درست کردن آن ممنونم آشنایی با قهوه و خواص و مضرات آن سایت پزشکان بدون مرز آشنایی با قهوه درخت قهوه که برگ هایی همیشه سبز و زیبا دارد، گیاهی است از تیره که دانه اخبار داروسازی سایت پزشکان بدون مرز کافئین نوعی ماده آلکالوئیدی است که بطور طبیعی در برخی مواد غذایی از جمله دانه قهوه، چای مردمان پورتال جوانان ایرانی شاید برایتان سوال باشد که اگر تمام عشقی که در رابطه از طرف‌مقابلتان دریافت می‌کنید فیزیکی مهرطب » » حرف آخر در مورد مصرف چای… ۱۳ پاسخ برای حرف آخر در مورد مصرف چای… توسط مجید احمدیان در آبان ۱۴ ۱۳۹۰ پاسخ مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران امروزه مصرف ملین ها برای کاهش وزن، به یک روش لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است که بسیاری از پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای یهترین زمان مصرف ویتامینها پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ آیا می دانید بهترین ساعت روز برای جذب ویتامین چه ساعتی است؟ یا می دانید بهترین ساعت برای جذب خانواده مهدوی دوران بارداری علائم سیستیت نیز ممکن است در عفونت کلیه دیده شود عفونت کلیه یکی از خطرناک ترین عوارض دوران مصرف بیش از حد روغن زیتون مصرف بیش از حد تخم کتان مصرف بیش از حد اسید فولیک مصرف بیش از حد کلسیم مصرف بیش از حد دیازپام مصرف بیش از حد دارچین عوارض مصرف بیش از مصرف بیش از حد آب



لینک منبع :مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین

مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین را بشناسید - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../مضرات-مصرف-بیش-از-اندازه-کافئین-را-بشناسید‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... عوارض جانبی و مضر مصرف بیش از اندازه کافئین می تواند شامل بروز بیقراری، کج خلقی، معده درد، تپش قلب شدید و عصبانیت، کم خونی و رعشه در ... مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین را بشناسید - همشهری hamshahrionline.ir/details/355008/Lifeskills/Nutrition‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... عوارض جانبی و مضر مصرف بیش از اندازه کافئین می‌تواند شامل بروز ... همچنین کشیدگی و انقباض ناگهانی چشم‌ها هم از عوارض مصرف بیش از حد ... مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین را بشناسید - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/10/1573024‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان کلینیک مایو آمریکا توصیه می‌کنند افراد بزرگسال نباید بیش از چهار فنجان قهوه در روز که معادل ۱۰ قوطی نوشابه گازدار یا دو ... از فواید و مضرات مصرف کافئین چه میدانید؟ - نمناک namnak.com/فواید-مصرف-کافئین.p23191‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۷ - ۶۱ نقد علاوه بر فواید کافئین ، مصرف کافئین در طول روز اگر به اندازه نباشد عوارض بسیار ... استفاده بیش از اندازه از این ماده جان افراد را به خطر انداخته و برای مدت زمان بسیار ... مصرف زیاد کافئین چه عوارضی‌ دارد؟ - پزشکی pezeshki2.persianblog.ir/post/238/‏ - ذخیره شده - مشابه 11 ا کتبر 2009 ... تغذیه‌ خوب علیه آلودگی هوا · تاثیر روغن زیتون در کاهش اثرات آلودگی هوا .... خردسالانی که مواد کافئین دار مصرف می کنند چنانچه روزی از مصرف آن خودداری ... بر اساس آمارهای به دست آمده، نوشیدن بیش از 5 فنجان قهوه در روز ، احتمال ... 2- مدت زیادی در بدن نوزاد می ماند تا متابولیزه شود، زیرا کبد نوزاد به اندازه کافی آنزیم ندارد. مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین را بشناسید - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/10/post-9334/‏ - ذخیره شده 50 دقیقه قبل ... عوارض جانبی و مضر مصرف بیش از اندازه کافئین می تواند شامل بروز بیقراری، کج خلقی، معده درد، تپش قلب شدید و عصبانیت، کم خونی و رعشه در ... مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین را بشناسید - خبرگزاری مهر | خبر ... khabarfarsi.com/u/29427247‏ 10 دسامبر 2016 ... مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین را بشناسید. محققان کلینیک مایو آمریکا توصیه می کنند افراد بزرگسال نباید بیش از چهار فنجان قهوه در روز که ... مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین را بشناسید - قدس آنلاین | پایگاه ... qudsonline.ir/.../مضرات-مصرف-بیش-از-اندازه-کافئین-را-بشناسید‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... عوارض جانبی و مضر مصرف بیش از اندازه کافئین می تواند شامل بروز بیقراری، کج خلقی، معده درد، تپش قلب شدید و عصبانیت، کم خونی و رعشه در ... معایب نوشیدن بیش از حد چای سبز - oabab www.oabab.net/fa/معایب-نوشیدن-بیش-از-حد-چای-سبز‏ - ذخیره شده - مشابه کافئین بیش از حد می تواند منجر به حالت تهوع، بی خوابی و یا تکرر ادرار شود. ... اگرچه مصرف بیش از حد چای سبز عوارض کثیری را بدنبال دارد، اما فواید این نوع چای ... مضرات مصرف بیش از اندازه کافئین را بشناسید - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../مضرات-مصرف-بیش-از-اندازه-کافئین-را-بشناسید/‏ 10 دسامبر 2016 ... عوارض جانبی و مضر مصرف بیش از اندازه کافئین می تواند شامل بروز بیقراری، کج خلقی، معده درد، تپش قلب شدید و عصبانیت، کم خونی و رعشه در ...