مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید

[ad_1]
بامداد – مصرف زیاد و مکرر ماهی بخشی از برنامه غذایی سالم و مغذی است. محققان نشان داده‌اند که مصرف متناسب ماهی می‌تواند در پیشگیری از افسردگی در مراحل اولیه بسیار موثر باشد. حدود ۳۵۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا از بیماری افسردگی رنج می‌برند و افسردگی در جهان به یکی از عوامل مهم ناتوانی و ازکارافتادگی تبدیل شده است. تخمین زده شده است که تا سال ۲۰۲۰ ممکن است افسردگی به دومین بیماری شایع در جهان تبدیل شود.
متاسفانه بیشتر درمان‌هایی که برای این بیماری در نظر گرفته شده است، رضایت‌بخش نبوده است و علاوه بر این اثرات جانبی فراوانی دارند. به همین دلیل محققان در پی پیدا کردن تغییری در سبک زندگی و یا برنامه غذایی برای پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به این بیماری هستند. 
download-4
مطالعات متعددی نشان داده است که مصرف مواد غذایی از جمله ماهی می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری افسردگی بسیار موثر باشد. ماهی و روغن آن به علت سرشار بودن از اسیدهای چرب امگا ۳ و خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی که دارند می‌توانند خطر ابتلا به روان‌پریشی و بیماری‌های روانی را کاهش دهند. مطالعه‌ای دیگر نشان داده است که کلاژن موجود در ماهی تیلاپیلا می‌تواند در بهبود و درمان زخم‌ها بسیار موثر باشد.
 در حالی که ماهی سرشار از پروتئین، ویتامین‌هایی همچون A، B، D و املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، ید، آهن، مس می‌باشد اما چربی و کلسترول کمی دارد. به طور کلی، مصرف ماهی به طور مکرر و به مقدار کافی می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را تا ۱۷% کاهش دهد. علاوه بر این، ماهی تاثیرات بسیار مثبتی بر سلامتی دارد که در اینجا به برخی از آن‌هااشاره می‌کنیم:
  •  تقویت عملکرد مغز و حافظه
  •  پیشگیری از ابتلا به بیماری زوال عقلی
  •  پیشگیری یا مهار بیماری آلزایمر
  •  پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی
  •  کاهش خطر تصلب شرایین
  •  کاهش تری‌گلیسرید
  •  کاهش فشار خون
  •  پیشگیری از کمبود ید در بدن
  •  کاهش خطر ابتلا به دیابت
  •  کاهش ابتلا به بیماری‌های کلیوی 
  •  کاهش ورم مفاصل
  •  تقویت چشم و کاهش التهاب‌های چشمی

 

نوشته برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

برای پیشگیری از عود بیماری روماتیسم، چه کارهایی …بیماری روماتیسم پیشگیری از عود بیماری روماتیسم روماتیسمعلائم روماتیسمدرمان استفاده از مکمل ها برای کنترل قندخوناستفاده از مکمل ها برای کنترل قندخون هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بتوان با آن مشکلات معجزه‌ی ویتامین‌ها در پیشگیری از سرطان‌هاسلنیوم؛ ضد سرطان کولون سلنیوم دارای خواص ضد رادیکال‌های آزاد است و به پیشگیری از با مواد غذایی آلزایمر را از خود دور کنیدمواد غذایی سرشار از فولات یا اسیدفولیک از مدت‌ها پیش پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند کمبود کلسیم و راه پیشگیری، کلسیم، افزایش کلسیم، جلوگیری از کلسیم یکی از مواد بسیار ضروری برای بدن است که کمبود آن در بدن مشکلاتی را برای افراد به میوه ای خیلی مفید برای خانم های باردار صفحه نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است مادرانی که در دوران بارداری شیر مصرف می‌کنند پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش کامل ترین مرجع در مورد بیماری افسردگی و راه پیشگیری …پزشکی و سلامتافسردگی چیست افسردگی،درمان افسردگیافسردگی شدیدافسردگی فصلیافسردگی چیستافسردگی عروس مد ارایشاموزش مدل شینیون عروس جمع بسته شیک و جدید در این مطلب از سایت مد بیست شما عزیزان را سلامت و بیماریهابیماریهای زنانرژیم لاغری پیشگیری از کاهش وزن بانوان با نوشیدنی دانه کتان چگونه خارش واژن را درمان کنیم؟ سیاه دانه و نحوه برای پیشگیری از عود بیماری روماتیسم، چه کارهایی می توان انجام بیماری روماتیسم پیشگیری از عود بیماری روماتیسم روماتیسمعلائم روماتیسمدرمان روماتیسم میوه ای خیلی مفید برای خانم های باردار صفحه نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است مادرانی که در دوران بارداری شیر مصرف می‌کنند، کودکانی معجزه‌ی ویتامین‌ها در پیشگیری از سرطان‌ها برخی از ویتامین‌ها از سرطان پیشگیری می‌کنند از قبیل ویتامین‌های ، ، ، ، و با مواد غذایی آلزایمر را از خود دور کنید مواد غذایی سرشار از فولات یا اسیدفولیک از مدت‌ها پیش پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود کلسیم و راه پیشگیری، کلسیم، افزایش کلسیم، جلوگیری از کلسیم یکی از مواد بسیار ضروری برای بدن است که کمبود آن در بدن مشکلاتی را برای افراد به وجود استفاده از مکمل ها برای کنترل قندخون استفاده از مکمل ها برای کنترل قندخون هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بتوان با آن مشکلات پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مو کامل ترین مرجع در مورد بیماری افسردگی و راه پیشگیری و درمان پزشکی و سلامت افسردگی،درمان افسردگیافسردگی شدیدافسردگی فصلیافسردگی چیستافسردگی مزمنافسردگی مزمن عروس مد ارایش اموزش مدل شینیون عروس جمع بسته شیک و جدید در این مطلب از سایت مد بیست شما عزیزان را به



لینک منبع :برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید

خواصی از ماهی که باور نمی کنید! - افکارنیوز www.afkarnews.ir/...5/474961-خواصی-از-ماهی-که-باور-نمی-کنید‏ - ذخیره شده - مشابه 1 ژانویه 2016 ... تحقیقات حاکی از آن است که مصرف ماهی به اندازه کافی و به طور مکرر علاوه بر پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی ... برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید | بامداد مصرف زیاد - قطره www.ghatreh.com/news/.../برای-پیشگیری-افسردگی-ماهی-مصرف-کنید‏ 10 دسامبر 2016 ... بامداد مصرف زیاد و مکرر ماهی بخشی از برنامه غذایی سالم و مغذی است. محققان نشان داده اند که مصرف متناسب ماهی می. تاثیر مصرف ماهی در درمان افسردگی - نمناک namnak.com/ماهی-درمان-افسردگی.p24989‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۸ - ۲۲ نقد افسردگی منجر می شود تا شما احساس ناامیدی و درماندگی کنید . ... محققان نشان داده اند که مصرف متناسب ماهی می تواند در پیشگیری از افسردگی در مراحل اولیه بسیار موثر ... مصرف ماهی باعث بهبود افسردگی می شود - کاویاب www.kavyab.com/.../مصرف-ماهی-باعث-بهبود-افسردگی-می-شود/‏ - ذخیره شده پزشکان با بیان اینکه بین مصرف ماهی و افسردگی رابطه وجود دارد اظهار داشتند می‌توان از این ماده برای پیشگیری یا کاهش علائم این اختلال روانی استفاده کرد. مصرف ماهی برای جلوگیری از افسردگی | امروز آنلاین www.emruzonline.com/1394/.../مصرف-ماهی-برای-جلوگیری-از-افسردگی/‏ 13 سپتامبر 2015 ... پزشکان همچنین با بیان اینکه بین مصرف ماهی و افسردگی رابطه وجود دارد اظهار ... اخبار دنیای علم و فناوری، از صفحه دانش روز امروزآنلاین دیدن کنید. برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید | بامداد - خبر پو khabarpu.com/k.php?u=2KjYsdin24wg2b7bjNi02q/...2KjYp9mF2K/...‏ برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید - بامداد | خبرپو. با مواد غذایی به جنگ افسردگی بروید اکثر... - کلینیک روانشناسی و ... https://www.facebook.com/permalink.php?id=465534963519687...fbid...‏ در کشورهایی مثل ژاپن، تایوان و فنلاند که مردم، ماهی زیادی مصرف می‌کنند میزان افسردگی در بین آن‌ها نیز معمولاً ... برای پیشگیری از افسردگی، بدن روزانه به 1 تا 3 گرم امگا 3 نیاز دارد. ... شما می‌توانید با مصرف گوشت یا تخم مرغ این میزان را تأمین کنید. با آفتاب از افسردگی جلوگیری کنید ! افسردگی | نازبیتا فان www.nazbetafun.com/با-آفتاب-از-افسردگی-جلوگیری-کنید-افسرد/‏ - ذخیره شده تاثیر آفتاب در پیشگیری از افسردگی,علائم افسردگی,مقابله با افسردگی ... همچنین مصرف زیاد سبزیجات تازه ، میوه جات و ماهی موجب جلوگیری از حالت افسردگی می ... ماهی میل کنید تا افسرده نشوید - کجارو www.kojaro.com/2015/9/11/.../eating-fish-depression-risk/‏ - ذخیره شده 11 سپتامبر 2015 ... بنابراین مصرف بیشتر ماهی با کاهش خطر افسردگی ارتباط مستقیم دارد. این تحقیقات بر ... ارتفاع زدگی و نکاتی برای پیشگیری از آن (قسمت دوم) ... با کمک ماهی افسردگی تان را سرکوب کنید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/132689_با-کمک-ماهی-افسردگی-تان-را-سرکوب-کنید.html/‏ - ذخیره شده 22 مارس 2016 ... با استفاده از ماهی می توانید به رفع افسردگی خود کمک زیادی کنید مصرف این ماده غذایی تاثیرات.