مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سرما غول دیابت را بیدار می‌کند!

[ad_1]

به گزارش شفاف:  با سرد شدن هوا همه به فکر پیشگیری و درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند کمتر کسی می‌داند که سرمای هوا شمار بیماران دیابتی را بالا می‌برد و میزان این بیماران در فصل سرما و زمستان به‌طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. جالب اینجاست که تعداد بیماران مبتلا به دیابت نوع یک در کشورهای اروپای شمالی از کشورهای گرمسیر به‌مراتب بیشتر است به طوری که فنلاند در بین کشورهای جهان در رده اول در ابتلا به دیابت نوع یک قرار گرفته است.

 شاید توضیحات یک بیولوژیست از یک زاویه کاملاً تازه به ما کمک کند تا درباره رابطه میان بیولوژی انسان‌ها و هوا بیشتر بدانیم.

سروش نیکنامیان در این زمینه می‌گوید: ریشه بیماری دیابت به دوران ماقبل تاریخ باز می‌گردد، زمانی که عصر یخبندان (یانگر درایاس) شروع شد، دمای هوا به طور چشمگیری کاهش یافت به طوری که بسیاری از موجودات زنده منقرض شدند.
تعداد زیادی از انسان‌ها در آن دوره از بین رفتند و تنها معدودی توانستند در آن شرایط سخت سرما به زندگی و بقا ادامه دهند. اجداد انسان با کاهش انسولین ترشحی و افزایش قند خون خود نوعی سازش نا خودآگاهانه با سرمای هوا یافتند و با داشتن نوعی چربی به نام چربی قهوه‌ای در بدن خود قادر شدند با کاهش دما مقابله کنند. با گذشت هزاران سال و در زمان حال، با افزایش تکنولوژی‌های گرمایشی، بدن ما دیگر دارای این چربی مهم و خاص به میزان گذشته نیست و تنها اسکیمو‌ها دارای چربی قهوه‌ای به میزان لازم هستند.
ژن دیابت در انسان‌های اولیه که در مکان‌های سرد زندگی می‌کردند وجود داشت اما چربی قهوه‌ای مانع افزایش قند خون بالاتر از میزان لازم می‌شد. آزمایش‌های بسیاری افزایش میزان «ای وان سی» خون را با کاهش دما نشان داده است و به همین دلیل فصل سرما برای بیماران دیابتی نوعی خطر پنهان محسوب می‌شود.
عضو انجمن سلطنتی بیولوژی انگلستان یادآور می‌شود که براساس آمار، بیشتر دیابتی‌های نوع اول متولدین فصول سرد سال هستند.
برای فرار از ابتلا به دیابت در سرما چه بخوریم؟
به طور کلی کاهش مصرف کربوهیدرات‌های ساده، قند وشکر و افزایش مصرف چربی‌های مفید مانند کره و روغن حیوانی در فصل زمستان می‌تواند اثر افزایش قند خون را به طور چشمگیری کاهش دهد.
نیکنامیان با بیان توصیه‌های بالا ادامه می‌دهد: خوردن ماهی‌های چرب مثل سالامون و غذاهای دریایی مثل میگو که دارای میزان بالای امگا 3 با منشأ حیوانی هستند در تثبیت انسولین و کنترل دیابت نوع 2 در فصول سرد سال برای بیماران دیابتی بسیار مفیدند؛ چراکه مصرف برخی غذاها در فصل سرما نتیجه منفی روی تغییرات قند خون می‌گذارد.
این بیولوژیست با تأیید مطلب فوق می‌افزاید: در فصل سرما برای کاهش خطر بیماران دیابتی در افزایش و تغییرات ناخودآگاهانه قند خون، مصرف قند، شکر، آب میوه، نوشابه، نان بدون سبوس و برنج باید به حداقل میزان ممکن برسد این مقدار تا 15 گرم در روز مجاز است، یعنی حداکثر میزان مصرف مواد قندی نباید بیش از 15 گرم در روز شود. افراد سالم با قند خون ناشتا به طور متعادل می‌توانند تا 30 گرم در روز از کربوهیدرات استفاده کنند.
البته نباید فراموش کرد که همزمان با کاهش مصرف مواد قندی، باید مصرف چربی‌های مفید و اشباع را افزایش داد. به همین دلیل است که اسکیموها ی ساکن قطب شمال چربی بسیاری در رژیم غذایی خود دارند و جزو سالم‌ترین انسان‌های جهان به شمار می‌آیند. او در پایان توصیه می‌کند: ورزش‌های بی‌هوازی در فصل زمستان موجب متعادل شدن متابولیسم و قند خون می‌شوند و برای بیماران دیابتی بسیار مفیدند، نوشیدن آب به میزان کافی و نوشیدن قهوه و چای سبز ارگانیک بخصوص همراه با لیموترش بسیار مفید است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پزشک مشهور همدانی خود را حلق‌آویز کرد حوادث …حوادثخودکشی ۴ نفر در یک روز پزشک مشهور همدانی خود را حلق‌آویز کردساره جوانمردی دومین طلای خود و پنجمین طلای ایران را …طلایایرانرابهدستآوردمدال‌های طلای ایران به شرح زیر استساره جوانمردی تیراندازی بانوان، مجید فرزین وزنه مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی و عوارض قلبی …داروسلامت نیوز رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی، باعث آرشیو آینده ی برجام جزئیات عزل رئیس جمهور کره جنوبی، پارک گون هه فیلم بسته شدن پرونده لیگ تغذیه سالم زندگی سالم مقالات سلامتپرپشت و براق کردن مو با روغن طبیعی و ارزان کم خونی را با خوردن چقدر جگر جبران کنیم؟پوست و مو پزشکان ایران ما لیموناد و غذاهای ترش را دوست داریم، ولی نکته ای که شاید درباره آن اطلاع ندارید این الف سلامتیک متخصص بهداشت و سلامت دهان، گفت برخی مصرف کرفس، هویج، سیب و جعفری را برای رفع بوی بد سلامت نیوز خبر فارسیسلامت نیوز سرد است سرما است؛ اگر چه هنوز پاییز برگ ریز است و زمستان از راه نرسیدهمجله پزشکی خبرخوان پزشکی۴ راه که تلفن همراه شما باعث استرس می شود و شیوه ی کنترل آن قبل از اینکه شما بتوانید یک سایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتیبیشتر ما به طور معمول هشت ساعت از روز خود را در محیط کار می گذرانیم؛ یعنی با ارفاق می پزشک مشهور همدانی خود را حلق‌آویز کرد حوادث سلامت نیوز حوادث خودکشی ۴ نفر در یک روز پزشک مشهور همدانی خود را حلق‌آویز کرد ساره جوانمردی دومین طلای خود و پنجمین طلای ایران را به دست آورد مدال‌های طلای ایران به شرح زیر استساره جوانمردی تیراندازی بانوان، مجید فرزین وزنه مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی و عوارض قلبی دارو سلامت نیوز دارو سلامت نیوز رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی، باعث عوارض آرشیو سفارش کشتی ایران به هیوندای کره جنوبی لغو همه پروازهای مشهد تصاویر سال خبرگزاری رویترز تغذیه سالم زندگی سالم مقالات سلامت پرپشت و براق کردن مو با روغن طبیعی و ارزان کم خونی را با خوردن چقدر جگر جبران کنیم؟ پوست و مو پزشکان ایران ما لیموناد و غذاهای ترش را دوست داریم، ولی نکته ای که شاید درباره آن اطلاع ندارید این است که اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک در این مطلب شما را با چند کمبود ماده‌ی مغذی آشنا می‌کنیم که امکان افسرده شدن را بالا می الف سلامت یک متخصص بهداشت و سلامت دهان، گفت برخی مصرف کرفس، هویج، سیب و جعفری را برای رفع بوی بد دهان مجله پزشکی خبرخوان پزشکی ۴ راه که تلفن همراه شما باعث استرس می شود و شیوه ی کنترل آن قبل از اینکه شما بتوانید یک جمله



لینک منبع :سرما غول دیابت را بیدار می‌کند!

تصاویر برای سرما غول دیابت را بیدار می‌کند! سرما غول دیابت را بیدار می‌کند! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../سرما-غول-دیابت-را-بیدار-می‌کند‏ - ذخیره شده سرما غول دیابت را بیدار می‌کند! به طور کلی کاهش مصرف کربوهیدرات‌های ساده، قند وشکر و افزایش مصرف چربی‌های مفید مانند کره و روغن حیوانی در فصل زمستان می‌تواند ... سرما غول دیابت را بیدار می کند! - آکا www.akairan.com/health/...salem/news2017429227659123.html‏ - ذخیره شده 16 ساعت قبل ... تاثیر سرما بر بیماران دیابتی ، تاثیرگذاری قند خون بر روی بیماران دیابتی در گرما و سرما ، چطور ؟ ، برای فرار از ابتلا به دیابت در سرما چه ... سرما غول دیابت را بیدار می کند! - آفتاب نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29380646‏ 8 دسامبر 2016 ... سرما غول دیابت را بیدار می کند! با سرد شدن هوا همه به فکر پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند کمتر کسی می داند که ... سرما غول دیابت را بیدار می کند! | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29355062‏ 7 دسامبر 2016 ... سرما غول دیابت را بیدار می کند! با سرد شدن هوا همه به فکر پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند کمتر کسی می داند که ... سرما غول دیابت را بیدار می کند! | با سرد شدن هوا همه به فکر - قطره www.ghatreh.com/news/nn34965085/سرما-غول-دیابت-بیدار-کند‏ 8 دسامبر 2016 ... با سرد شدن هوا همه به فکر پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند کمتر کسی می داند که سر. سرما غول دیابت را بیدار می کند! - آکا آکاایران: سرما غول ... - تی نیوز tnews.ir/news/716a84647167.html‏ - ذخیره شده 15 ساعت قبل ... آکاایران: سرما غول دیابت را بیدار می کند! فیسبوک توییتر گوگل پینترست تلگرام با سرد شدن هوا همه به فکر پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند ... سرما غول دیابت را بیدار می‌کند! - عصر ایران www.shahrekhabar.com/medical/14813509203583‏ به طور کلی کاهش مصرف کربوهیدرات‌های ساده، قند وشکر و افزایش مصرف چربی‌های مفید مانند کره و روغن حیوانی در فصل زمستان می‌تواند اثر افزایش قند خون را به طور ... سرما غول دیابت را بیدار می‌کند! - بیماری - مراقبت | IR24 | ای ار 24 ir24.news/پزشکی-و-سلامت/سرما-غول-دیابت-را-بیدار-می‌کند-بیماری/‏ 8 دسامبر 2016 ... یک بیولوژیست از رابطه سردی هوا و بیماری دیابت و تغذیه مناسب دیابتی ها در فصول سرد می گوید. سرما غول دیابت را بیدار می‌کند! ۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۱۵:۳۲ ... سرما غول دیابت را بیدار می‌کند! - بیا تو اخبار www.bia2akhbar.com/details.php?id=4801111‏