مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بازسازی چهره مرد 9500 ساله

[ad_1]
خبرگزاری آنا: دانشمندان و باستان‌شناسان بعد از تهیه سی‌تی‌‌اسکن از صورت یک مرد متعلق به دوران نوسنگی و کسب اطلاعات جزئی درباره جمجمه او، با استفاده از گچ اقدام به بازسازی صورت او کردند.

محققان جمجمه این مرد را در سال 1953 و در منطقه‌ «آریکا»، واقع در حاشیه غربی فلسطین کشف کردند.هویت این مرد به درستی مشخص نیست اما گروهی از دانشمندان بر این باورند به دلیل نوع نگهداری جمجمه و این که موقع دفن آن را با گچ پر کرده بودند، مشخص است که او در زمان خود فرد مهمی بوده است.

جمجمه‌های گچی شکل اولیه مراسم تدفین بوده است. در این روش، جمجمه را از بدن جنازه جدا و آن را با گچ پر می‌کردند. سپس، آن را با افزودن لایه‌ای رنگ و وارد کردن صدف‌هایی به داخل فرورفتگی چشم‌ها، آن را تزیین می‌کردند. آنگاه این جمجمه را به نمایش می‌گذاشتند و مابقی جنازه را از زیر خانه خانواده آنها دفن می‌کردند. چنین سنتی در 7500 تا 8200 سال قبل از میلاد مسیح رواج داشته است.

 

بازسازی چهره مرد 9500 ساله

دانشمندان این جمجمه را در کنار چند جمجمه گچ‌شده دیگر پیدا کردند اما به دلیل نوع نگهداری آن، معروف‌ترین جمجمه به شمار می‌رود. محققان معتقدند که قدمت این جمجمه به 9500 سال پیش می‌رسد. صاحب این جمجمه هنگام مرگ فرد بالغی بوده است اما باستان‌شناسان تاکنون دلیلی پیدا نکرده‌اند که نشان دهد دلیل انتخاب این جمجمه و جمجمه‌های دیگر برای پر شدن با گچ چه بوده است، پیدا نکرده‌اند.

محققان برای شناخت بهتر این جمجمه، در مرکز تجزیه و تحلیل در موزه تاریخ طبیعی، از آن تصویربرداری و سی‌تی‌اسکن گرفتند تا جزئیات تازه‌ای به دست آورند. آنها همچنین یک نمونه سه‌بعدی از جمجمه نیز تهیه کردند.

 

بازسازی چهره مرد 9500 ساله

گروه تحقیقاتی با تصویربرداری‌ها دریافتند که یکی از آرواره‌ها زیر گچ پنهان شده است. آنها چند دندان پوسیده نیز در قسمت بالایی دهان مشاهده کردند و بینی او نیز در زمان حیاتش شکسته بود. در این جمجمه، علائمی از بستن سر صافی سر در او دیده می‌شد که در آن، سر را به گونه‌ای می‌بستند که سر تغییر شکل دهد. در این حالت، قسمت بالا و پشت سر به حالت کشیده درمی‌آمد.

محققان با جزئیاتی که از جمجمه به دست آوردند توانستند بازسازی بسیار دقیقی از چهره او داشته باشند. اما هنوز محققان باید به مطالعات خود درباره شناخت فرهنگ این شخص تحقیقاتی انجام دهند.

 

بازسازی چهره مرد 9500 ساله

یکی از راه‌های دستیابی به این اطلاعات، دستیابی به نمونه DNA این مرد است اما معمولا با روش‌های مرسوم ممکن است جمجمه دچار آسیب‌دیدگی شود و تضمینی برای رسیدن به اطلاعات مورد نظر وجود ندارد. اگر محققان می‌توانستند نمونه DNA را از زیر گچ استخراج کنند، شانس بسیار کمی وجود دارد که بتوانند رنگ مو و رنگ چشم او را پیش‌بینی کنند.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بازسازی چهره خون آشام ساله عکس بازسازی چهره خون آشام ساله عکس مراسم سالگی کشف اجساد خون آشامی که در یکی از دختر جوان بعد از ازدواج با پیر مرد ۶۸ ساله باحقیقتی پیر مرد ندانسته با نوه اش ازدواج کرد مرد ٦٨ ساله ساکن میامى پس از ازدواج با دختر ۲۴ مطالب جدید جدیدترین مطالبمطلب جدیدعکس های بازیگرانمطالب جدیدعکسهای خنده داراخبار سینمااس بازداشت جالب پلیس مرد توسط یک پلیس زن عکسگفتنی است علت بازداشت این پلیس مرد این است که بر اساس قانون شهر میامی، هیچ کسی به هیچ غارنشینی ۵۵ساله پیرمردی ساله فقط به‌ عشق …غارنشینی مرد غارنشین شهرستان فومن معروف به عزیز جنگلی پس از ۵۵ سال زندگی در غار رز بلاگ متفاوت ترین سرویس سایت سازسیستم وبلاگدهی پیشرفتهسرویس سایت دهی رایگانسیستم سایت ساز وردپرسسرویس سایت دهی شما جذب چه چهره ای می شوید؟ نیک صالحی پرتال …جذب چهره این جمله را بسیار شنیده اید که خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد درواقع چهره واقعی بازیگران زن بالیوود، بدون آرایشعکس هایی از بازیگران زن بالیوود بدون آرایش آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنیدالف عقد دختر ساله با پسر سالهاسلام هفت یا نه سالگی مجاز کرده و نه پنج سالگی پیامبر اعظم در دهه ی پنجاه از زندگیشان بازسازی چهره خون آشام ساله عکس بازسازی چهره خون آشام ساله عکس مراسم سالگی کشف اجساد خون آشامی که در یکی از روستاهای دختر جوان بعد از ازدواج با پیر مرد ۶۸ ساله باحقیقتی پیر مرد ندانسته با نوه اش ازدواج کرد مرد ٦٨ ساله ساکن میامى پس از ازدواج با دختر ۲۴ ساله مطالب جدید ایران ناز جدیدترین مطالبمطلب جدیدعکس های بازیگرانمطالب جدیدعکسهای خنده داراخبار سینمااس ام اس بازداشت جالب پلیس مرد توسط یک پلیس زن عکس اخبار رسیده از شهر میامی آمریکا حاکی از آن است که یک پلیس مرد به دلیل رانندگی با سرعت غیر غارنشینی ۵۵ساله پیرمردی ساله فقط به‌ عشق نگار عکس غارنشینی مرد غارنشین شهرستان فومن معروف به عزیز جنگلی پس از ۵۵ سال زندگی در غار سرشماری شد رز بلاگ متفاوت ترین سرویس سایت ساز رزبلاگ خدمات سایت ساز را بصورت رایگان به شما کاربر گرامی ارائـه مـی دهد امید است خدمـات شما جذب چه چهره ای می شوید؟ جذب چهره این جمله را بسیار شنیده اید که خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد درواقع تمایل به عکس‌های نایاب قدیمی از هنرمندان و چهره‌های معروف در این مجموعه عکس‌هایی نادر از افراد مشهور را برایتان گردآوری کرده‌ایم؛ عکس‌هایی که شاید عکس چهره مرد ژله ای شیراز سیبیل چهره مرد چهره مرد هنرمند در جوانی چهره مرد زیبا نقاشی چهره مرد مسن طراحی چهره مرد چهره مرد خاکستری فتنه وکتور چهره مرد



لینک منبع :بازسازی چهره مرد 9500 ساله

تصاویر برای بازسازی چهره مرد 9500 ساله آنا | بازسازی چهره مرد 9500 ساله نوسنگی + تصاویر www.ana.ir/news/166604‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... دانشمندان و باستان‌شناسان بعد از تهیه سی‌تی‌‌اسکن از صورت یک مرد متعلق به دوران نوسنگی و کسب اطلاعات جزئی درباره جمجمه او، با استفاده از گچ ... چهره مرد 9500 ساله بازسازی شد+عکس - خبرگزاری میزان www.mizanonline.ir/fa/.../چهره-مرد-9500-ساله-بازسازی-شد-عکس‏ - ذخیره شده 24 ژانویه 2017 ... دانشمندان موزه بریتانیا توانستند با تلفیق دانش و آخرین تکنولوژی چاپ سه بعدی، چهره جمجمه مرد 9500 ساله را بازسازی کنند. چهره اسکلت مرد 9500 ساله بازسازی شد +عکس - ایران ناز www.irannaz.com/چهره-اسکلت-مرد-9500-ساله.html‏ - ذخیره شده چهره اسکلت مرد 9500 ساله بازسازی شد +عکس. به گزارش ایران ناز محققان و باستان شناسان که اسکلت مردی متعلق به 9500 سال پیش را یافته بودند توانستند چهره این ... بازسازی چهره مرد 9500 ساله (+عکس) - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../بازسازی-چهره-مرد-9500-ساله-عکس‏ - ذخیره شده بازسازی چهره مرد 9500 ساله (+عکس). پیش از این تصور می‌شد این جمجمه متعلق به شخصی باشد که صورت پرمو داشته است. ولی با اسکن‌های علمی و بررسی‌های دقیق متوجه ... بازسازی چهره مردی که ۹۵۰۰ سال قبل زندگی می‌کرد - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/13951019001418‏ - ذخیره شده 13 ژانویه 2017 ... دانشمندان برای طراحی و بازسازی چهره این مرد از علوم پزشکی قانونی و ... جمجمه جِریکو ( Jericho) که قدمت 9500 ساله دارد برای سال‌های طولانی یکی از ... چهره گچی مرد 9500 ساله! + تصاویر - نمناک namnak.com/چهره-مرد-قدیمی.p40828‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۲ نقد مرد و مرد 9 هزار ساله و بازسازی چهره مرد قدیمی را در نمناک ببینید. بازسازی چهره مرد 9500 ساله (+تصاویر) www.24khabar.com/news/980938/بازسازی-چهره-مرد-9500-ساله-(تصاویر)/‏ 14 ژانویه 2017 ... بازسازی چهره مرد 9500 ساله (+تصاویر). دانشمندان برای طراحی و بازسازی چهره این مرد از علوم پزشکی قانونی و آخرین فناوری‌های شبیه‌سازی سه‌بعدی ... بازسازی فوق العاده از چهره مرد 9500 ساله +عکس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29634411‏ بازسازی فوق العاده از چهره مرد 9500 ساله +عکس. شهردارآنلاین: بازسازی فوق العاده , دانشمندان و باستان شناسان بعد از تهیه سی تی اسکن از صورت یک مردمتعلق به دوران ... چهره مرد 9500 ساله بازسازی شد+عکس | میزان | خبروان khabarone.ir/news/.../چهره-مرد-9500-ساله-بازسازی-شد-عکس‏ - ذخیره شده 24 ژانویه 2017 ... دانشمندان موزه بریتانیا توانستند با تلفیق دانش و آخرین تکنولوژی چاپ سه بعدی، چهره جمجمه مرد 9500 ساله را بازسازی کنند.