مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگی در روسیه

[ad_1]

کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگی در روسیه

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
فیزیکدانان موفق به کشف نوعی شبه‌بلور در تکه‌ شهاب‌سنگی در روسیه شدند و این سومین باری است که چنین ماده‌ای در طبیعت کشف شده‌است.

براساس گزارش دیسکاوری،‌ این شبه بلور که از فضا به زمین آمده‌است تنها به دلیل کمیاب‌بودنشان شگفت‌انگیز نیستند، ساختار اتمی آنها به اندازه‌ای عجیب و غریب است که برای چندین دهه وجود آنها غیرممکن تصور می‌شد و اولین دانشمندی که آن را کشف کرد، شغلش را در ازای این کشف از دست داد.

این گونه جدید شبه بلور توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه فلورانس ایتالیا کشف شده‌است.این دانشمندان درحال بررسی ذرات کوچک شهاب‌سنگی بودند که 5 سال پیش در منطقه خاتیرکای روسیه به زمین برخورد کرده‌بود و تکه‌ای از این شبه‌بلور به بزرگی چند میکرومتر درون آنها کشف کردند.

این سومین باری است که چنین شبه‌بلوری درون ذرات این شهاب‌سنگ کشف می‌شود و نشان می‌دهد نمونه‌های بیشتری از این ماده با ترکیباتی عجیب‌تر در فضا وجود دارند. 

شبه بلورها از ساختار اتمی منحصر‌به‌فردی برخوردارند که ویژگی‌های متقارن بلورها و آشفتگی یک جسم جامد نامتقارن را همزمان در خود دارند. بلورهای عادی مانند دانه‌های برف،‌الماس، و دانه‌های نمک از ذراتی تشکیل شده‌اند که با تقارنی تقریبا کامل در کنار یکدیگر چیده شده‌اند.

این نوع جدید از بلورها اولین‌بار اولین‌بار در سال 1982 توسط دانیل شچمان کشف شد و در سال 2011 به خاطر ای کشف نوبل شیمی را دریافت کرد،‌با این همه تا پیش از این برای ده‌ها سال توسط همکارانش به دلیل کشف عجیب و غریبش مورد تمسخر قرار می‌گرفت. 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تحریریه‌ی بیگ بنگ درباره نویسنده تحریریه‌ی بیگ بنگ وب سایت بیگ بنگ یک سایت علمی، تحقیقاتی میباشد که همشهری آنلاین دانش فناوری‌ خودرویی با بدنه تمام فضا سفر تفریحی ارزان به ماه در ۱۰ سال آینده فناوری اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …‌تیمی از محققان دانشگاه واسدا در ژاپن با استفاده از پلیمر انعطاف‌پذیر موفق به…اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزه تحریریه‌ی بیگ بنگ درباره نویسنده تحریریه‌ی بیگ بنگ وب سایت بیگ بنگ یک سایت علمی، تحقیقاتی میباشد که توسط همشهری آنلاین دانش فناوری‌ خودرویی با بدنه تمام فضا سفر تفریحی ارزان به ماه در ۱۰ سال آینده فناوری‌ بام اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی ‌تیمی از محققان دانشگاه واسدا در ژاپن با استفاده از پلیمر انعطاف‌پذیر موفق به… اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزهاخبار



لینک منبع :کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگی در روسیه

تصاویر برای کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگی در روسیه کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگی در روسیه - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/355028/Science/scientific‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: فیزیکدانان موفق به کشف نوعی شبه‌بلور در تکه‌ شهاب‌سنگی در روسیه شدند و این سومین باری است که چنین ماده‌ای در طبیعت کشف ... کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگی در روسیه | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/10/1573035‏ 10 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: فیزیکدانان موفق به کشف نوعی شبه‌بلور در تکه‌ شهاب‌سنگی در روسیه شدند و این سومین باری است که چنین ماده‌ای در طبیعت کشف ... کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگ عجیب – وب سایت ... bigbangpage.com/.../کشف-یکی-از-نادرترین-بلورهای-زمین-در-شها/‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... بیگ بنگ: فیزیکدانان موفق به کشف نوعی شبه‌بلور در تکه‌ شهاب‌سنگی در روسیه شدند و این سومین باری است که چنین ماده‌ای در طبیعت کشف شده‌ ... کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگی در روسیه www.nokhbegan.net/.../665-کشف-یکی-از-نادرترین-بلورهای-زمین-در-شهاب‌سنگی-در-روسیه.html‏ کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگی در روسیه فیزیکدانان موفق به کشف نوعی شبه‌بلور در تکه‌ شهاب‌سنگی در روسیه شدند و این سومین باری است که ... کشف یکی از بی نظیر ترین بلورهای زمین در شهاب سنگ باورنکردنی ... www.serze.com/نظیر-ترین-بلورهای-زمین-شهاب-2530725/‏ - ذخیره شده 15 دسامبر 2016 ... کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب سنگ عجیب. فیزیک شناسان کامیاب به کشف نوعی شبه‌بلور در تکه‌ شهاب‌سنگی در کشور روسیه شدند و ... Blog – برگه 3 – بهزاد cnc behzadcnc.com/blog/page/3/‏ - ذخیره شده 25 فوریه 2017 ... یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگ عجیب مشاهده شد ... بیگ بنگ: فیزیکدانان موفق به کشف نوعی شبه‌بلور در تکه‌ شهاب‌سنگی در روسیه ... کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب سنگ عجیب - پونیلا ponila.com/post/385487/‏ - ذخیره شده بیگ بنگ: فیزیکدانان موفق به کشف نوعی شبه بلور در تکه شهاب سنگی در روسیه شدند و این سومین باری است که چنین ماده ای در طبیعت کشف شده است. توجه : هرگونه . یک کریستال بسیار نادر، دورن شهاب سنگی در روسیه کشف شد - تکرا techera.ir/2016/12/11/rare-crystal-earth-uncovered-russian/‏ - ذخیره شده 11 دسامبر 2016 ... یک کریستال بسیار نادر، دورن شهاب سنگی در روسیه کشف شد ... رهبری این تیم بین المللی تحقیقاتی را لوکا بیندی، زمین شناسی از دانشگاه فلورانس ایتالیا بر عهده داشت. ... پل اشتاینهارت از دانشگاه پرینستون و یکی از محققان این تیم می ... این کوازی کریستال دارای ساختار اتمی نادری است که در آن خواص متقارن ... شهاب‌ سنگ - بالاترین https://www.balatarin.com/tag/شهاب‌%20سنگ‏ - ذخیره شده کشف یکی از نادرترین بلورهای زمین در شهاب‌سنگ عجیب ... سقوط و انفجار شهاب سنگ در استان چلیابینسک روسیه در ۱۵۰۰ کیلومتری مسکو صدها زخمی برجای گذاشت.