مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نوشیدنی هایی که مغز را تقویت می کند

[ad_1]
نوشیدنی هایی که مغز را تقویت می کند

خبرگزاری آریا-برخی از نوشیدنی ها باعث تقویت مغز می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا،این نوشیدنی ها تولید خاص یک شرکت ویژه نیست بلکه نوشیدنی های طبیعی است که مصرف آن برای سالم نگه داشتن مغز توصیه می شود. از طرفی مصرف بعضی از نوشیدنی ها نیز منع شده است. از جمله نوشیدنی های الکلی که به کبد ضرر می رساند و باعث کدر شدن مغز (Brain Fog) می شود.

 

همچنین نوشیدنی های شیرین برای قلب مضر است و به مرور زمان مشکلات عصبی ایجاد می کند که روی حافظه و تمرکز تأثیر می گذارد. نوشیدنی های حاوی مواد شیرین کننده و رنگ مصنوعی برای مغز سمی است و در نهایت روی قدرت شناخت افراد تأثیر منفی می گذارد. از طرفی این مواد سرطان زا و جهش زاست.

 

برای تقویت حافظه انجام بازی های فکری و مصرف این نوشیدنی ها توصیه می شود:

 

نوشیدنی های شیرین, تقویت عملکرد مغز

 

* آب انار:
این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های منحصر به فرد است که علاوه بر بهبود حافظه، قدرت شناختی فرد را نیز افزایش می دهد. نوشیدن روزی یک لیوان آب انار مفید است.

 

نوشیدنی های شیرین, تقویت عملکرد مغز

 

* چای:
چای سیاه یا سبز، در تقویت عملکرد مغز موثر است. «EGCG» موجود در چای سبز علاوه بر تقویت حافظه باعث افزایش روند تولید سلول های مغز نیز می شود. چای سرشار از آنتی اکسیدان است.

 

نوشیدنی های شیرین, تقویت عملکرد مغز

 

* شکلات تلخ:
فلاوانوئید کاکائو، دیواره رگ های خون را شل می کند و در کاهش فشارخون نقش دارد. این امر باعث می شود اثر تخریبی کمتری روی مغز ایجاد شود. مصرف یک فنجان شکلات داغ می تواند خطر بروز سکته را کاهش دهد.

 

نوشیدنی های شیرین, تقویت عملکرد مغز

 

* چای دارچین و زردچوبه:
دارچین حاوی 2نوع ترکیب پروآنتوسیانین و سینامالدئید است که میزان پروتئین های T در مغز را کاهش می دهد. پروتئین های T رسوب مغزی ایجاد می کند که در بیماری اختلال حافظه نقش دارد. زردچوبه به علت داشتن ماده فعال به نام کورکومین مانع از پیشرفت این اختلال می شود. برای کسب نتیجه مطلوب مقدار کمی روغن زیتون نیز به این نوشیدنی اضافه کنید. روغن زیتون حاوی ترکیبی است که از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مجتمع آموزشی امام صادق ع صبح بدرود حیات می گویند و اما توصیه ای برای کسانی که شدیدا غیر فعال هستندبرنامه مضرات سیگار و قلیان تاپیک جامع دخانیاتاستعمال دخانیات سبب افزایش ضربان قلب و در نتیجه کار قلب می شود و فشار خون را هم بالا می قرص شب امتحان تاریخچه ریتالیننظرات سایر کاربران ناشناس سلام من سالمه و باید بگم که این قرص واقعا مزخرفه بخاطر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز متن …اهداف رفتاری انتظار می‌رود که بعد از آموزش، فرد گیرنده آموزش بداند که انواع دیابت آرمان فارمد شرکت دارویی آرمان فارمدورزش منظم به نظر می‌رسد که می‌تواند بیماری هپاتیت سی را به چالش بک…ناراحتی های معده و درمان آنهمه ما ممکن است گاهی اوقات دچار حالت ترش کردگی معده شویم که در این وضعیت میزان اسید ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانیدر خصوص تغذیه چیزهایی که مانع رشد می شود را نباید مصرف کنند مثل قند های شیمیا یی ایجاد خرداد همه چیز در مورد کودکانکنجکاوی کودک را برانگیزید کودکان با انگشتان ظریف خود سعی می‌کنند اسباب‌بازی گیاهان داروئی کامبوجا اگر می خواهید شربت چای قارچ کامبوجا مصرف کنید ابتدا موارد زیر را اجرا و عملی نمائید داستانهای کوتاه و جذاب که آدم را به خود فرو می برد …فرشته به یاد اولین خاطره ای که از او در ذهنم نقش بسته می افتم صورتش مثل ماه می درخشید و مجتمع آموزشی امام صادق ع صبح بدرود حیات می گویند» و اما توصیه ای برای کسانی که شدیدا غیر فعال هستندبرنامه روزانه مضرات سیگار و قلیان تاپیک جامع دخانیات استعمال دخانیات سبب افزایش ضربان قلب و در نتیجه کار قلب می شود و فشار خون را هم بالا می برد ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی در خصوص تغذیه چیزهایی که مانع رشد می شود را نباید مصرف کنند مثل قند های شیمیا یی ایجاد خرداد همه چیز در مورد کودکان کنجکاوی کودک را برانگیزید کودکان با انگشتان ظریف خود سعی می‌کنند اسباب‌بازی‌هایشان را قرص شب امتحان تاریخچه ریتالین نظرات سایر کاربران ناشناس سلام من سالمه و باید بگم که این قرص واقعا مزخرفه بخاطر این قرص معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز متن آموزشی دیابت اهداف رفتاری انتظار می‌رود که بعد از آموزش، فرد گیرنده آموزش بداند که انواع دیابت را آرمان فارمد شرکت دارویی آرمان فارمد ورزش منظم به نظر می‌رسد که می‌تواند بیماری هپاتیت سی را به چالش بک… ناراحتی های معده و درمان آن کانال رسمی ام اس سنتر در تلگرام ما را در اینستاگرام دنبال کنید نمایشگاه مجازی دنیای من خلاصه به سختی راهم را پیدا کردم و سوار کشتی شدم که ما را به اقیانوس می برد حدود یک ساعتی در



لینک منبع :نوشیدنی هایی که مغز را تقویت می کند

نوشیدنی هایی که مغز را تقویت می کند - بیتوته www.beytoote.com/health/.../drinks-strengthen2-brain.html‏ - ذخیره شده - مشابه برخی از نوشیدنی ها باعث تقویت مغز می شود. این نوشیدنی ها تولید خاص یک شرکت ویژه نیست بلکه نوشیدنی های طبیعی است که مصرف آن برای سالم نگه داشتن مغز ... نوشیدنی هایی که مغز را تقویت می کند – سیب سلامت www.sibesalamat.ir/?p=2262‏ - ذخیره شده - مشابه 12 فوریه 2015 ... برخی از نوشیدنی ها باعث تقویت مغز می شود. این نوشیدنی ها تولید خاص یک شرکت ویژه نیست بلکه نوشیدنی های طبیعی است که مصرف آن برای ... نوشیدنی هایی که مغز را تقویت می کند - آکا - آکاایران www.akairan.com/health/taghziyeh-salem/20152113321.html‏ - ذخیره شده برخی از نوشیدنی ها باعث تقویت مغز می شود. این نوشیدنی ها تولید خاص یک شرکت ویژه نیست بلکه نوشیدنی های طبیعی است که مصرف آن برای سالم نگه داشتن مغز ... انسان سرزمین ناشناخته - نوشیدنی هایی که مغز را تقویت می کند 1355-7-24.blogfa.com/post/1453‏ - ذخیره شده تبلیغات آوا: نوشیدنی هایی که مغز را تقویت می کند. آب انار: این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های منحصر به فرد است که علاوه بر بهبود حافظه، قدرت شناختی فرد را ... نوشیدنی هایی که مغز را تقویت میکند-ین میوه سرشار از آنتی اکسیدان lotusteb.ir/3251-2/‏ - ذخیره شده 22 فوریه 2017 ... نوشیدنی هایی که مغز را تقویت میکند. *آب انار: این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های منحصر به فرد است که علاوه بر بهبود حافظه، قدرت شناختی فرد را ... نوشیدنی هایی که باعث تقویت مغز می شوند - پورتال جامع قالی ایرانی ghaliirani.com/نوشیدنی-هایی-که-باعث-تقویت-مغز-می-شوند/‏ - ذخیره شده 21 مارس 2016 ... نوشیدنی هایی که باعث تقویت مغز می شوند. مارس 21, 2016 ... پروتئین‌های T رسوب مغزی ایجاد می‌کند که در بیماری اختلال حافظه نقش دارد. چای دارچین. 7 نوشیدنی که مغز شما را تقویت می کند! - نیک صالحی پرتال سرگرمی ... https://www.niksalehi.com/.../7-نوشیدنی-که-مغز-شما-را-تقویت-می-کند.html‏ - ذخیره شده برخی از نوشیدنی ها باعث تقویت مغز می شود, این نوشیدنی ها تولید خاص یک شرکت ویژه نیست بلکه نوشیدنی های طبیعی ... پروتئین های T رسوب مغزی ایجاد می کند که در بیماری اختلال حافظه نقش دارد. ... مصرف ماهی این غذای خوشمزه ، چه خاصیت هایی دارد؟ نوشیدنی هایی که مغز را تقویت می کند - ناریا nareya.blogfa.com/post/597‏ برخی از نوشیدنی ها باعث تقویت مغز می شود. این نوشیدنی ها تولید خاص یک شرکت ویژه نیست بلکه نوشیدنی های طبیعی است که مصرف آن برای سالم نگه داشتن مغز ... غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات - آموزشگاه کامپیوتر پایا www.payait.com/Articles/Memory_Improvement_article.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه ویتامین C فراوان موجود در آنها هم می تواند به عملکرد بهتر مغز کمک کند. ... سبزی هایی مانند هویج، اسفناج، بروکلی و مارچوبه هم می توانند باعث تقویت حافظه شوند. ... که آشامیدن آب و نوشیدنی‌ های دیگر در وسط غذا سبب اختلال در هضم و ایجاد نفخ می ‌شود. تقویت حافظه و هوش با 11 ماده غذایی - نمناک namnak.com/تقویت-حافظه-هوش-با-11-ماده-غذایی.p1544‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۵ - ۸۵۹ نقد تقویت حافظه و تقویت هوش با 11 ماده غذایی و مواد غذایی مفید برای حافظه را درنمناک ببینید.