مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای

[ad_1]

شمع سازی از هنرهای جذاب مورد علاقه خانم‌هاست.یکی از مراسم‌هایی که برای آن به تزیین شمع می‌پردازند شب یلداست.تصاویری از این تزیینات را ببینید

شب یلدا یکی از مراسم‌هایی است که از سالیان دور در میان خانواده‌های ایرانی مرسوم شده است. مردم هر سال این شب را که بلندترین شب سال است جشن می‌گیرند. از جمله سنت‌هایی که در این شب رواج دارد گرفتن فال و خواندن اشعار حافط است. تزیین سفره شب یلدا زیبایی این شب را دوچندان می‌کند. استفاده از شمع در سفره شب یلدا علاوه بر زیبایی باعث احساس آرامش خاصی می‌شود. در ادامه با آموزش ساخت و تزیین شمع مخصوص سفره شب یلدا با ما همراه باشید.
عکس شمع هندوانه ای - تزیین شمع شب یلدا - شمع سازی


آموزش ساخت و تزیین شمع هندوانه‌ای ویژه شب یلدا

همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین میوه‌ها برای شب یلدا هندوانه است که معمولا برای زیبایی بیشتر آن را تزیین می‌کنند و در سفره شب یلدا قرار می‌دهند. استفاده از شمع می‌تواند استرس‌ را کم کرده و جلوه زیباتری به میز یا سفره شب یلدا بدهد. شما می‌توانید این شمع‌های بانمک و زیبا را درست کنید و آن‌ها را به عنوان هدیه‌ای برای شب یلدا به مهمان‌هایتان بدهید و برایشان خاطره‌سازی کنید.


مواد و وسایل لازم:
  • تعدادی فتیله بلند
  • چند عدد لیوان کاغذی
  • مقداری پارافین شمع یا موم زنبور
  • روغن خوشبو (ترجیحا با بوی هندوانه)
  • رنگدانه یا مداد شمعی (در رنگ‌های قرمز ، سبز و سفید)

روش ساخت:

ابتدا پارافین را ذوب کنید. برای این کار ظرف حاوی مقادیر پارافین را در آب در حال جوش قرار می‌دهیم (می‌توانید به جای این کار آن را برای مدت ۲ تا ۳ دقیقه درون ماکروویو قرار دهید). پس از آن همانند تصویر مقداری چسب به زیر فیتیله زده و آن را ته لیوان کاغذی می‌چسبانیم.

اموزش شمع سازی - ساخت شمع شب یلدا

بعد از ذوب کردن پارافین رنگ را به آن اضافه کرده و سپس روغن بودار را به آن اضافه می‌کنیم. بعد از این کار یک چهارم لیوان را با پارافین سبز رنگ پر کرده و از چوب بستنی برای نگه داشتن فتیله‌ها کمک می‌گیریم.

نحوه ساخت شمع - تزیین کردن شمع

بهتر است روی پارافین سبز که در واقع اولین لایه شمع هندوانه‌ای ما محسوب می‌شود کمی الکل بریزیم و آن را در یخچال قرار دهیم تا ببندد. پس از اطمینان از بسته شدن پارافین سبز نوبت به اضافه کردن لایه بعدی یعنی پارافین سفید می‌رسد.


عکس مراحل ساخت شمع - شمع سازی - اموزش ساخت شمع

در نهایت لایه سوم یعنی پارافین قرمز را همانند تصویر روی پارافین سفید اضافه می‌کینم.



تزیین شمع شب یلدا - سفره شب یلدا

زمانی که پارافین قرمز بسته شد و حالت سفتی به خود گرفت نوبت به بریدن قسمت اضافی فتیله می‌رسد. حدود ۳ سانتی‌متر از فیتیله را نگه داشته و بقیه را می‌بریم.


مراحل درست کردن شمع - شمع های رنگی

در پایان لبه‌های لیوان کاغذی را برش زده و آن را کاملا از شمع جدا می‌کنیم.



آموزش ساخت شمع هندوانه ای - شمع شب یلدا

برای تزیین شمع با استفاده از رنگ سیاه می‌توانید هسته‌های هندوانه را طبق تصویر بکشید.



مراحل ساختن شمع - شمع به شکل هندوانه - عکس شمع

شمع‌های زیبای ما با طرح هندوانه آماده شد. امیدواریم از این آموزش استفاده کافی را ببرید و برای خودتان و دوستانتان شمع‌های زیبایی برای شب یلدا تهیه کنید.

نمونه‌هایی از تزیین شمع ویژه شب یلدا


مدل های تزیین شمع - شمع شب یلدا - عکس شمع

عکس تزیین شمع شب یلدا - اموزش تزیین کردن شمع

عکس شمع های میوه ای - تزیین شمع میوه ای - شمع سازی

شمع سیب - عکس شمع به شکل سیب - شمع سازی

نحوه درست کردن شمع پاییزی - شمع شب یلدا

تزیین کردن شمع - نحوه تزیین شمع - عکس شمع

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش شمع سازی تزیین شمع شمع آرایی ایران کوکمدل های تزیین شمع سری جاشمعی زیبا ، شمع سازی ، شمع تزیینی ، جاشمعی با چوب ، تزیین با آموزش میوه آرایی تزیین میوه تزیین سبزیجات …تزیین هندوانه مدل کباب پز حدود هندوانه را ببرید و کنار بگذارید ، داخل هندوانه را آموزش اولیه شمع سازی شمع سازی شمع آموزش شمع سازی هنر شمع سازی در خانهفال شمعشمع و پروانهانواع شمع هنر آموزش شمع سازی و شمع آرایی آموزش کاردستی و …آموزش تزیین شمع ساده با سوزن های تزئینی مدل های جدید و زیبای تزیین شمع شمع های ژله ای لایت مد مد و لباس دکوراسیون آرایش و زیبایی آموزشمدلدکوراسیونآرایش و زیباییآشپزیلایت مد مد و لباس دکوراسیون آرایش و زیبایی هنرکده روبان صورتی تالار گفتمان هنری اموزش …میوه آرایی شب یلدا شب یلدا همیشه با خاطرات خوش نشستن کنار کرسی و حافظ خواندن و آجیل آموزش ساخت گل های پارچه ای در این مقاله به خانم های محترم درست کردن گلهای پارچه ای را آموزش می دهیم امیدواریم اس ام اس تبریک عید نوروز،آموزش تزیین سفره هفت سین،تزیین اس ام اس مخصوص سیزده بدر غروب جمعه همین جوریش هم دلگیر هستفکر کن سیزده به در هم باشه،…آموزش دوخت دستگیره با پارچه های دور ریختنی …دوخت دستگیره با پارچه در این پست یک تزیین زیبا با پارچه ی جین می گذارم … امیدوارم لذت آموزش شمع سازی تزیین شمع شمع آرایی ایران کوک مدل های تزیین شمع سری جاشمعی زیبا ، شمع سازی ، شمع تزیینی ، جاشمعی با چوب ، تزیین با شمع و آموزش میوه آرایی تزیین میوه تزیین سبزیجات ایران کوک تزیین هندوانه مدل کباب پز حدود هندوانه را ببرید و کنار بگذارید ، داخل هندوانه را با آموزش اولیه شمع سازی شمع سازی شمع آموزش شمع سازی هنر شمع سازی در خانهفال شمعشمع و پروانهانواع شمع هنر شمع سازی آموزش شمع سازی و شمع آرایی آموزش کاردستی و هنرهای روز آموزش تزیین شمع ساده با سوزن های تزئینی مدل های جدید و زیبای تزیین شمع شمع های ژله ای کلاسیک هنرکده روبان صورتی تالار گفتمان هنری اموزش سفره آرایی میوه آرایی شب یلدا شب یلدا همیشه با خاطرات خوش نشستن کنار کرسی و حافظ خواندن و آجیل خوردن و لایت مد مد و لباس دکوراسیون آرایش و زیبایی آموزش مدلدکوراسیونآرایش و زیباییآشپزیلایت مد مد و لباس دکوراسیون آرایش و زیبایی آموزش آموزش ساخت گل های پارچه ای در این مقاله به خانم های محترم درست کردن گلهای پارچه ای را آموزش می دهیم امیدواریم نهایت اس ام اس تبریک عید نوروز،آموزش تزیین سفره هفت سین،تزیین سبزه اس ام اس مخصوص سیزده بدر غروب جمعه همین جوریش هم دلگیر هستفکر کن سیزده به در هم باشه،… آموزش دوخت دستگیره با پارچه های دور ریختنی تصاویر دوخت دستگیره با پارچه در این پست یک تزیین زیبا با پارچه ی جین می گذارم … امیدوارم لذت ببرید …



لینک منبع :تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای

تصاویر برای تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای setare.com/.../تزیین-شمع-مخصوص-شب-یلدا-آموزش-ساخت-شمع-هندوانه-ای‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... شمع سازی از هنرهای جذاب مورد علاقه خانم‌هاست.یکی از مراسم‌هایی که برای آن به تزیین شمع می‌پردازند شب یلداست.تصاویری از این تزیینات را ببینید. ساخت شمع هندوانه ای برای شب یلدا - آپارات www.aparat.com/v/vZXAC/ساخت_شمع_هندوانه_ای_برای_شب_یلدا‏ - ذخیره شده http://blog.kado.ir/tarining/7460-تزیین-میز-شب-یلدا-با-ساخت-شمع-هندوانه-ای. 6 آذر 1395. آموزشی · کادویی · شب یلدا · ایده ای برای ساخت شمع · وسایل دکوری · shab ... تزیین میز شب یلدا با ساخت شمع هندوانه ای - کادومگ blog.kado.ir/.../7460-تزیین-میز-شب-یلدا-با-ساخت-شمع-هندوانه-ای‏ - ذخیره شده 26 نوامبر 2016 ... در این ویدیو آموزش ساخت شمع هندوانه ای رو برای شما داریم که می تونید اونو به راحتی درست کنید و برای تزیین میز شب یلدا ازش استفاده کنید. شمع می ... تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای - ستاره | خبر ... khabarfarsi.com/u/29564429‏ 12 دسامبر 2016 ... تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای. شمع سازی از هنرهای جذاب مورد علاقه خانم هاست.یکی از مراسم هایی که برای آن به تزیین شمع می ... تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای - مفیدستان mofidestan.ir/تزیین-شمع-مخصوص-شب-یلدا-آموزش-ساخت-شمع/‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... در ادامه با آموزش ساخت و تزیین شمع مخصوص سفره شب یلدا با ما همراه باشید. عکس شمع هندوانه ای - تزیین شمع شب یلدا - شمع سازی ... تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای - مجله ... tnews.ir/news/e7b375849138.html‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... شمع سازی از هنرهای جذاب مورد علاقه خانم هاست.یکی از مراسم هایی که برای آن به تزیین شمع می پردازند شب یلداست.تصاویری از این تزیینات را ... شمع قالبی به شکل هندوانه - بیتوته www.beytoote.com/.../watermelon-shaped-candle-mold2.html‏ - ذخیره شده - مشابه درست کردن شمع قالبی شمع قالبی شکل هندوانه , ساخت شمع برای شب یلدا , آموزش شمع ... ایده هایی برای تزیین شیشه های بازیافتی تزیینات زیبای شیشه بازیافتی ... ظرف مخصوص آب کردن پارافین ... فتیله را که از قالب عبور دادیم با چسب ثابت می کنیم ( این قسمت بالای شمع را تشکیل می دهد ) و سر دیگر را بالای قالب با وسیله ای به ... تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای | شمع - قطره www.ghatreh.com/.../تزیین-شمع-مخصوص-یلدا-آموزش-ساخت-شمع-هندوانه‏ - ذخیره شده 11 دسامبر 2016 ... شمع سازی از هنرهای جذاب مورد علاقه خانم هاست.یکی از مراسم هایی که برای آن به تزیین شمع می پردازند شب یلداست.تصاÙ. آموزش درست کردن شمع به شکل هندوانه برای شب یلدا - آکا www.akairan.com/kardasti-honar/.../2014121624549.html‏ - ذخیره شده - مشابه 16 دسامبر 2014 ... با این شمع های هندوانه ای شب یلدای تان را نورانی تر کنید.,آموزش شمع سازی و ... رویایی · آموزش شمع قندیل یخ · آموزش شمع های رویائی · آموزش ساخت شمع ...