مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب

[ad_1]

 

کد مطلب: 423429

سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب

بخش دانش و فناوری الف،22 آذر95

پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را در میان زبان های دیگر دنیا در وب دارد.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۰

خبرگزاری مهر؛ محمدمهدی باقری پژوهشگر زبان فارسی امروز در اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی با اشاره به آخرین آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی W۳text که مربوط به اول دسامبر ۲۰۱۵ تا اول دسامبر ۲۰۱۶ می شود، گفت: زبان انگلیسی ۵۶ درصد زبان وب را به خود اختصاص داده است و پس از این زبان، زبان روسی ۶ درصد از این سهم را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه زبان هایی مانند زبان های ژاپنی، چینی و آلمانی در رده های بعدی محیط وب هستند، گفت: زبان فارسی با رتبه ۱۲ یک و نیم درصد از سهم محیط وب را در اختیار دارد و این در حالی است که این رقم پیش از این ۱.۱ درصد بود.

باقری با بیان اینکه سیر صعودی افزایش سهم زبان فارسی از محیط وب قابل توجه است، گفت: این در حالی است که برای مثال زبان چینی رشد نزولی را در دنیای وب دارد.

وی گفت: از میان ۱۰ میلیون سایت اول دنیا، زبان فارسی رشد قابل توجهی دارد به نحوی که بر اساس برآوردهای روزانه از تولید محتوا در وب سهم زبان فارسی از تارنمای جهانی ۸ درصداست. رتبه ثبت دامنه ۱۸ و رتبه تولید علم ۱۷ عنوان شده است.

این پژوهشگر زبان فارسی با تاکید بر اینکه سهم فارسی از تولیدات علمی ۶ صدم درصد اعلام شده است، گفت: یکی از مهمترین آمارهایی که در خصوص تولید محتوای فارسی در فضای وب عنوان می شود، مربوط به سایت ویکی پدیای فارسی است به نحوی که این سایت سومین رتبه را در تولید مقالات فارسی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد مقالات فارسی در ویکی پدیا به ۵۱۶ هزار مقاله رسیده و به این ترتیب رتبه اول بین ۳۰ زبان خاورمیانه و رتبه ۱۸ بین ۲۷۰ زبان در جهان به زبان فارسی در ویکیپدیا اختصاص دارد.

وی گفت: این در حالی است که سایت ویکی پدیا ماهانه ۸۰ میلیون بازدید و ۹۰ هزار کاربر فعال دارد. ۱۸ میلیون مقاله به ۲۷۰ زبان زنده دنیا را در خود جای داده است.

این پژوهشگر زبان فارسی از وجود غلط های ویرایشی بسیار در فضای مجازی انتقاد کرد و طولانی نویسی و نیز بریده گویی را در این فضا از دیگر معضلات تولید محتوا در فضای وب دانست.

 

 

کلمات کلیدی : دانش و فناوری+ زبان فارسی

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تیترنو آخرین اخبار خبرگزاری ها و سایت های خبری فارسی زبانآخرین اخبار خبرگزاری های فارسی زبان را به صورت طبقه بندی شده در تیتر نو بخوانیدموتور جستجوی قطره نوع خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار تیپ الف جدایی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی از یک …نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر حکم اعدام برای مردی که از کانال کولر وارد خانه یک زن شد و حکم اعدام برای مردی که از کانال کولر وارد خانه یک زن شد و به او تعرض کردتمامی لغات زبان انگلیسی سالهای سوم و چهارم …تمامی لغات انگلیسی کنکوری سال اول و دوم و سوم و چهارم به همراه معنی آنها کاری از استاد وب سایت پیام آنلاین صفحه اصلیکنترل گوشی و رایانه توسط معلولان با پلک زدن و تنفس افرادی که دارای معلولیت های جسمی و آثار و خواص تمام یک‌صد و چهارده سوره قرآن کریم …مرکل خواستار ممنوعیت حجاب در آلمان شد دعوت جالب توجه رئیس بسیج اساتید از ملت ایرانخبرگزاری تابناک خبر فارسیبانک مرکزی از افزایش بیش از هفت درصدی قیمت هر متر خانه در آبان ماه امسال در قیاس با مدت تخمین رتبه رشته های هنر و زبان کنکورتذکر مهم هرگونه استفاده مادی از مطالب سایت کنکور ، شرعاً حرام بوده و سایت کنکور داستانهای کوتاه و خواندنی از امام حسین ع فرهنگ نیوزفرهنگ نیوز چند حکایت کوتاه از دوران کودکی زندگانی پربرکت سیدالشهدا علیه‌السلام تیترنو آخرین اخبار خبرگزاری ها و سایت های خبری فارسی زبان آخرین اخبار خبرگزاری های فارسی زبان را به صورت طبقه بندی شده در تیتر نو بخوانید موتور جستجوی قطره تفاوت قلعه نویی و منصوریان فقط یک نکته بودشفقنا سرمربی تراکتورسازی با پذیرش اشتباه خود الف جدایی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی از یک فیلم نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر حکم اعدام برای مردی که از کانال کولر وارد خانه یک زن شد و به حکم اعدام برای مردی که از کانال کولر وارد خانه یک زن شد و به او تعرض کرد تمامی لغات زبان انگلیسی سالهای سوم و چهارم دبیرستان به تفکیک تمامی لغات انگلیسی کنکوری سال اول و دوم و سوم و چهارم به همراه معنی آنها کاری از استاد رضا جدایی نادر از سیمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد جدایینادراز ۱۱۹ دقیقه کشور ایران زبان فارسی هزینهٔ فیلم ۵۰۰٬۰۰۰ دلار فروش گیشه ۳٬۱۰۰٬۰۰۰ دلار ایران وب سایت پیام آنلاین صفحه اصلی کنترل گوشی و رایانه توسط معلولان با پلک زدن و تنفس افرادی که دارای معلولیت های جسمی و حرکتی آثار و خواص تمام یک‌صد و چهارده سوره قرآن کریم پایگاه اطلاع مرکل خواستار ممنوعیت حجاب در آلمان شد دعوت جالب توجه رئیس بسیج اساتید از ملت ایران تخمین رتبه رشته های هنر و زبان کنکور تذکر مهم هرگونه استفاده مادی از مطالب سایت کنکور ، شرعاً حرام بوده و سایت کنکور هیچگونه داستانهای کوتاه و خواندنی از امام حسین ع فرهنگ نیوز فرهنگ نیوز چند حکایت کوتاه از دوران کودکی زندگانی پربرکت سیدالشهدا علیه‌السلام



لینک منبع :سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب

سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../سهم-یک-و-نیم-درصدی-زبان-فارسی-از-وب‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را در میان زبان های دیگر ... سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب - پارسینه www.parsine.com/fa/.../سهم-یک-و-نیم-درصدی-زبان-فارسی-از-وب‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را در میان زبان های دیگر ... سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب - تی نیوز tnews.ir/news/2e6975891088.html‏ 12 دسامبر 2016 ... پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را در میان زبان های دیگر ... سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب - صفحه نخست - استانداری بوشهر it.ostb.ir/?part=news&inc=news&id=556‏ 12 دسامبر 2016 ... پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان‌ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را در میان زبان‌های دیگر ... سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب | - فرهنگیان نیوز - تدبیر - قطره www.ghatreh.com/news/.../سهم-نیم-درصدی-زبان-فارسی‏ - ذخیره شده 1 فوریه 2017 ... me/edufarhangian: پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را ... سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب - اخبار روز tasna.ir/1395/09/22/سهم-یک-و-نیم-درصدی-زبان-فارسی-از-وب.html‏ پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را در میان زبان های دیگر دنیا در وب دارد. سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب -روزنامه شهرآرا - آکاایران www.akairan.com/havades.../news201612140552735243.html‏ - ذخیره شده 14 دسامبر 2016 ... یک پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را در میان زبان های ... سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب | وبلاگ - اطلاعات و ارتباطات آیسل i-sel.ir/blog/سهم-یک-و-نیم-درصدی-زبان-فارسی-از-وب/‏ 12 دسامبر 2016 ... پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان‌ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را در میان زبان‌های دیگر ... سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29604358‏ 12 دسامبر 2016 ... پژوهشگر زبان فارسی سهم زبان فارسی از محیط وب را در میان سایر زبان ها یک و نیم درصد عنوان کرد و گفت: فارسی رتبه دوازدهم را در میان زبان های دیگر ... سهم یک و نیم درصدی زبان فارسی از وب - آکا - Gedan.ir gedan.ir/article/سهم+یک+و+نیم+درصدی+زبان+فارسی+از+وب+-+آکا‏ - ذخیره شده سهم+یک+و+نیم+درصدی+زبان+فارسی+از+وب+-+آکا. Notice: Undefined offset: 0 ... و نیم درصدی زبان فارسی ... زبان فارسی با رتبه ۱۲ یک و نیم درصد از سهم محیط وب .