مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پاورشل مایکروسافت تازه ترین هدف حملات بدافزاری

[ad_1]

 

کد مطلب: 423686

پاورشل مایکروسافت تازه ترین هدف حملات بدافزاری

بخش دانش و فناوری الف،23 آذر95

پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند برای متخصصان حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود به تازه ترین ابزار انتشار بدافزار در دنیای مجازی مبدل شده است.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۰

خبرگزاری فارس به نقل از سافت پدیا، مایکروسافت ابزار PowerShell را برای خودکار کردن عمل مدیریت و پیکربندی سیستم عامل ویندوز توسعه داده است. ابزار قدرتمند PowerShell مبنی بر .Net Framework است و شامل یک رابط کاربری خط فرمان و یک زبان Script است.

اولین نسخه PowerShell در ماه نوامبر سال 2006 برای ویندوز XP و ویندوز Server 2003 و ویندوز Vista منتشر شد. و آخرین نسخه PowerShell 5.0 با ویندوز 10 ارائه شد.

در اصل مایکروسافت، PowerShell ویندوز را به عنوان یک ابزار کمک کننده برای افزایش سرعت در حل مشکلات، و خودکار نمودن انجام تنظیمات سیستم عامل ویندوز ارائه کرده است. مثلا شما میتوانید با استفاده از PowerShell کلیه USB های متصل به کامپیوتر های شبکه را مشاهده کنید.

حالا این ابزار مفید و قدرتمند توسط جنایتکاران آنلاین برای انتشار انواع بدافزار مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت امنیتی سمانتک با تحلیل کدهای مخرب توزیع شده در پاورشل می گوید تعداد تهدیدها در این محیط روز به روز در حال افزایش است و شرکت های تجاری که از پاورشل به طور گسترده استفاده می کنند باید مراقب این موضوع باشند.

بخش عمده اسکریپت های آلوده پاورشل مربوط به برنامه آفیس بوده اند و هدف از نگارش آنها اجرای کدهای مخرب بر روی رایانه ها و انتشار بدافزارها در کل اینترنت بوده است.

سه مورد از بدافزارهای منتشر شده از این طریق W97M.Downloader، Trojan.Kotver  و JS.Downloader نام دارند که در مجموع حدود 16 درصد از آلودگی های پاورشل را به خود اختصاص داده اند.

سمانتک می گوید در شش ماه گذشته هر روز به طور متوسط بیش از 466 هزار ایمیل حاوی کدهای مخرب جاوااسکریپت منتشر شده از این طریق را بلوکه کرده است.

 

کلمات کلیدی : دانش و فناوری+مایکروسافت

 

نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر بینندگان قرار می گیرد. نظرات حاوی توهین، افترا، تهمت و نیش به دیگران منتشر نمی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

صفحه اول مهران نت الف فناوریگروهی از محققان شرکت مایکروسافت پیش بینی های جالبی درباره آینده فناوری در یک دهه الف خودروی سیلندر در ایرانتصویر این خودروی بنتلی سیلندر در منطقه آزاد اروند خرمشهر و آبادان در شبکه های جستجوگر اخبار تی نیوز بالندگی جمهوری اسلامی در گرو دامن زدن به مطالبات توسعه خواهانه است بی سابقه ترین سطح صفحه اول مهران نت الف فناوری گروهی از محققان شرکت مایکروسافت پیش بینی های جالبی درباره آینده فناوری در یک دهه آینده الف خودروی سیلندر در ایران تصویر این خودروی بنتلی سیلندر در منطقه آزاد اروند خرمشهر و آبادان در شبکه های اجتماعی جستجوگر اخبار تی نیوز بالندگی جمهوری اسلامی در گرو دامن زدن به مطالبات توسعه خواهانه است بی سابقه ترین سطح فساد



لینک منبع :پاورشل مایکروسافت تازه ترین هدف حملات بدافزاری

پاورشل مایکروسافت تازه ترین هدف حملات بدافزاری - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950923000194‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند برای متخصصان حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود به جدیدترین ابزار انتشار بدافزار در دنیای مجازی مبدل ... ایتنا - پاورشل مایکروسافت تازه‌ترین هدف حملات بدافزاری itna.ir/.../news/.../پاورشل-مایکروسافت-تازه-ترین-هدف-حملات-بدافزاری‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند برای متخصصان حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود به تازه ترین ابزار انتشار بدافزار در دنیای مجازی مبدل ... پاورشل مایکروسافت تازه‌ترین هدف حملات بدافزاری | وب سایت سایبربان www.cyberbannews.com/.../پاورشل-مایکروسافت-تازه‌ترین-هدف-حملات-بدافزاری‏ 13 دسامبر 2016 ... پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند است اخیراً به جدیدترین ابزار انتشار بدافزار در دنیای مجازی مبدل شده است. پاورشل مایکروسافت تازه‌ترین هدف حملات بدافزاری | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/14/1576851‏ 14 دسامبر 2016 ... پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند برای متخصصان حوزه فناوری اطلاعات محسوب می‌شود به جدیدترین ابزار انتشار بدافزار در دنیای‌مجازی مبدل ... پاورشل مایکروسافت تازه‌ترین هدف حملات بدافزاری | دیجیتال سلام hi01.ir/پاورشل-مایکروسافت-تازه‌ترین-هدف-حملا/‏ - ذخیره شده 1) پاورشل مایکروسافت تازه ترین هدف حملات بدافزاری - خبرگزاری فارس. 13 دسامبر 2016 ... پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند برای متخصصان حوزه فناوری ... داده پرداز رایانه متین - پاورشل مایکروسافت تازه‌ترین هدف حملات بدافزاری matin.co/.../پاورشل-مایکروسافت-تازه‌ترین-هدف-حملات-بدافزاری.html‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند برای متخصصان حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود به تازه ترین ابزار انتشار بدافزار در دنیای مجازی مبدل ... تازه‌ترین هدف حملات بدافزاری - پسیت passit.ir/fa/home/details/4110181502/تازه‌ترین_هدف_حملات_بدافزاری‏ 13 دسامبر 2016 ... پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند برای متخصصان حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود به تازه ترین ابزار انتشار بدافزار در دنیای مجازی مبدل ... پاورشل مایکروسافت تازه ترین هدف حملات بدافزاری | ندای گیلان www.nedayegilan.ir/پاورشل-مایکروسافت-تازه-ترین-هدف-حملات/‏ 13 دسامبر 2016 ... ‌‌‌‌‌ندای گیلان:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از سافت پدیا ، مایکروسافت ابزار PowerShell را برای خودکار کردن عمل ... پاورشل مایکروسافت تازه ترین هدف حملات بدافزاری | پورتال خبری ... reportday.ir/پاورشل-مایکروسافت-تازه-ترین-هدف-حملات/‏ پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵. سرخط خبرها · چگونه با گزارش روز پیشرفت کنید؟ پورتال خبری گزارش روز هر یک ثانیه، یک خبر دست اول. نیازمندی های رایگان های یو. پاورشل مایکروسافت تازه‌ترین هدف حملات بدافزاری - اقتصاد آنلاین | دمادم https://damadam.ir/news/پاورشل-مایکروسافت-تازه‌ترین-هدف-حملات-بدافزاری/5344156‏ - ذخیره شده پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند برای متخصصان حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود به جدیدترین ابزار ... پاورشل مایکروسافت تازه ترین هدف حملات بدافزاری.