مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید

[ad_1]

آیا تا بحال در هنگام جستجو در گوگل یک آیکون رعد و برق کوچک را در کنار نتیجه جستجوی خود مشاهده کرد‌ه‌اید؟! این علامت نشان دهنده این است که نتیجه جستجویی که مشاهده می‌کنید بخشی از پروژه Google AMP است.

 

۰

 

اما نحوه عملکرد پروژه AMP گوگل به چه صورت است؟ فرض کنید با استفاده از گوشی تلفن همراه خود قصد دسترسی به یک وبسایت و یک آدرس خاص را دارید. AMP این امکان را فراهم می‌کند تا به جای اینکه مستقیما به صفحه اصلی سایت وصل شوید، به یک کپی از صفحه مورد نظر بر روی سرور‌های گوگل متصل شوید. توجه داشته باشید که این ویژگی فقط برای گوشی‌های تلفن همراه اتفاق می‌افتد. همچنین فقط وبسایت‌هایی که با شرکت در این پروژه موافقت کرده‌اند شامل این قابلیت هستند.

ولی فایده این کار چیست؟ اگر نخواهیم از این ویژگی استفاده کنیم و به صفحه اصلی وبسایت مورد نظر برویم چه کار باید بکنیم؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش‌ها را بیابید.

Google AMP سرعت وبگردی شما را افزایش می‌دهد

هنگامی که یک صفحه جدید را باز می‌کنید، مجموعه‌ای از اتفاقات در زمان بارگذاری صفحه رخ می‌دهد. مرور‌گر شما صفحه HTML را بارگذاری می‌کند، سپس لیستی از سایر موارد و منابعی که باید بارگذاری شوند را به آن می‌افزاید. در یک وبسایت معمولی، این موارد شامل CSS (که باعث می‌شود همه چیز ظاهری زیبا داشته باشد)، تصاویر مختلف، یک یا چند فونت مختلف و جاوا‌ اسکریپت (جهت سرویس دهی به تبلیغات سایت) می‌شود. هر یک از این موارد زمانی را برای بارگذاری خواهد گرفت مخصوصا اگر قرار باشد هر یک از آن‌ها از سرور‌های مختلف بر روی صفحه قرار بگیرند. این زمان ممکن است برای هر یک از این موارد در حدود چند میلی ثانیه باشد ولی وقتی تعداد آن‌ها زیاد شود، زمان بارگذاری صفحه نیز افزایش می‌یابد.

برخی از وبسایت‌ها زمان و هزینه بسیاری را صرف می‌کنند تا شرایطی را فراهم کنند که صفحات سایت با سرعت هر چه بیشتر بارگذاری شوند و کاربر با کمترین میزان تاخیر مواجه شود. ولی برخی دیگر از وبسایت‌ها چنین قابلیتی ندارند. این امر مخصوصا در زمان استفاده از گوشی‌های تلفن همراه یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید. حتی اگر سرعت اینترنت شما خیلی خوب باشد، برای مشاهده چنین صفحاتی باید چند ثانیه‌ای صبر کنید.

در اینجا کاربرد گوگل AMP مشخص می‌شود. Google AMP به جای اینکه به وبسایت مورد نظر اجازه بدهد که منابع مورد نیاز خود را از سرور‌های مختلف جمع‌آوری کند، نسخه خودش را از این صفحه ایجاد می‌کند. این نسخه با تکنولوژ‌‌ی‌های بسیار پایه‌ای محدود شده است که همین امر باعث می‌شود تا سرعت بارگذاری آن تا حد ممکن بالا برود. وبسایت‌هایی که با مشارکت در این پروژه موافقت کرده‌اند حق استفاده از جاوا اسکریپت را در صفحات خود ندارند (البته به جز تعداد محدودی از آن‌ها که از این قانون مستثنی هستند)، چرا که استفاده از جاوا اسکریپت اصلی‌ترین عامل در پایین آمدن سرعت بارگذاری صفحات است. همچنین این وبسایت‌ها در سرور‌های گوگل میزبانی می‌شوند که همین امر نیز باعث افزایش سرعت آن‌ها می‌شود.

برای نمونه وبسایتی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید را در گوشی خود باز کنید. اگر بصورت عادی و طبق روال معمول انجام دهید، پس از باز شدن این سایت در گوشی اندرویدی خود یا یک تبلیغ در بالای صفحه مشاهده می‌کنید یا یک تبلیغ خیلی بزرگ برای شما به نمایش در خواهد آمد که باید ابتدا آن را ببندید تا بتوانید به محتویات صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
۱-a

 

همچنین در پایین صفحه یک نوار از تبلیغات گوناگون را مشاهده خواهید کرد.

در طرف مقابل، در صفحات گوگل AMP تبلیغات تا حدود بسیار زیادی حذف شده‌اند و فقط چند بنر ساده در بالای صفحه مشاهده می‌شود و همین امر باعث می‌شود که بارگذاری صفحه بسیار سریع‌تر انجام شود. این بهتر نیست؟!

۳-a

 

چگونه متوجه شویم که در صفحه Google AMP هستیم یا در صفحه اصلی؟

چند روش برای تشخیص اینکه صفحه‌ای که باز کرده‌اید توسط گوگل AMP باز شده است یا اینکه صفحه اصلی وبسایت مورد نظر شما است، وجود دارد.

  1. در صفحه جستجوی گوگل، نتایج جستجویی که بصورت صفحات AMP هستند با یک علامت رعد و برق کوچک و نیز عبارت “AMP” در کنار آن قابل تشخیص هستند.

۴

 

 

  1. اگر در صفحه AMP باشید، در نوار آدرس مرور‌گر خود، آدرسی از گوگل را خواهید داشت ولی اگر در وبسایت اصلی باشید این‌گونه نخواهد بود و آدرس وبسایت اصلی را مشاهده خواهید کرد. همچنین در صورت استفاده از صفحه AMP در زیر نوار آدرس، نوار دیگری وجود دارد که آدرس سایت اصلی آن قرار دارد. با کلیک بر روی علامت X در این نوار به صفحه جستجوی گوگل باز خواهید گشت. در زیر، تصویر سمت چپ نسخه AMP و تصویر سمت راست صفحه اصلی وبسایت است.

 

۵-a

 

چگونه به صفحه اصلی سایت برویم؟

هیچ راهی برای خاموش یا غیر‌فعال کردن Google AMP وجود ندارد. اگر نتیجه جستجوی شما یک صفحه AMP باشد، قطعا پس از باز کردن لینک به نسخه AMP صفحه وبسایت مورد نظر وارد خواهید شد. برای رفتن به صفحه اصلی وبسایت باید از طریق مرور‌گر گوشی تلفن همراه خود این کار را انجام دهید.

در مرورگر Safari سیستم عامل iOS، علامت تازه سازی صفحه (Refresh) در نوار ابزار را چند لحظه نگه دارید، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود. گزینه “Request Desktop Site” را انتخاب کنید.

 

۶

 

در مرورگر گوگل کروم در سیستم عامل اندروید، بر روی منو کلیک کرده و گزینه “Request Desktop Site” را انتخاب نمایید.

 

۷

 

 

در سیستم عامل‌های ویندوز و Mac نیز درصفحه جستجوی گوگل هیچ صفحه‌ای با عنوان AMP نخواهید دید.

Google AMP سرعت بارگذاری صفحات را مقداری افزایش می‌دهد. اکثر وبسایت‌ها و ناشران صفحات وب از این قابلیت استفاده می‌کنند زیرا سرعت بارگذاری وبسایت را برای کاربران افزایش می‌دهد. همچنین باعث صرفه جویی در هزینه برای صاحبان این وبسایت‌ها خواهد شد زیرا پول کمتری را بابت میزبانی سایت خود پرداخت خواهند کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عروس مد ارایشاموزش مدل شینیون عروس جمع بسته شیک و جدید در این مطلب از سایت مد بیست شما عزیزان را اخبار فناوری و تکنولوژیبچه‌ای در یک پرواز هوایی به دنیا آمد نوشته شده توسط مهدی ده نبی آذر ۱۶ام ۱۳۹۵ در دانلود موزیک ویدیو با صدای دانلودموزیکویدیوبادانلود موزیک ویدیو با صدای موزیک ویدیو ترکی – دانلود موزیک ویدیو با برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …برای نخستین باری که نام ژیروسکوپ را در دنیای تلفن های هوشمند شنیدیم زمانی بود که برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …از آنجا که کلید فیوزهای مینیاتوری به عنوان یکی از قطع کننده های مدار امروزه در بیشتر پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران … چهارشنبه معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی افزایش توان موشکی، راداری و عروس مد ارایش اموزش مدل شینیون عروس جمع بسته شیک و جدید در این مطلب از سایت مد بیست شما عزیزان را به اخبار فناوری و تکنولوژی ۸ دلیل برای اثبات برتری گوگل پیکسل بر آیفون نوشته شده توسط ایمان روستا آذر ۱۶ام ۱۳۹۵ در دانلود موزیک ویدیو با صدای دانلودموزیکویدیو دانلود موزیک ویدیو با صدای موزیک ویدیو ترکی – دانلود موزیک ویدیو با کیفیت برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات ژیروسکوپ و برای نخستین باری که نام ژیروسکوپ را در دنیای تلفن های هوشمند شنیدیم زمانی بود که استیو جابز برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات مورد عیب پمپ آب کولر مارک الکتروژن از پمپ های آب نسبتا مناسب می باشد که در حال حاضر که اردیبهشت می پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارگاه پدافند چهارشنبه معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی افزایش توان موشکی، راداری و اطلاعاتی



لینک منبع :هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید

هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید - آی‌تی‌رسان itresan.com/.../هر-آنچه-که-می‌بایست-در-رابطه-با-گوگل-amp.../.html‏ - ذخیره شده آیا تا بحال در هنگام جستجو در گوگل یک آیکون رعد و برق کوچک را در کنار نتیجه جستجوی خود مشاهده کرد‌ه‌اید؟! این علامت نشان دهنده این است که نتیجه جستجویی که. هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید - آی‌تی‌رسان | دمادم https://damadam.ir/.../هر-آنچه-که-می‌بایست-در-رابطه-با-گوگل-AMP-بدانید/5275085‏ - ذخیره شده هر آنچه که می بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید. آیا تا بحال در هنگام جستجو در گوگل یک آیکون رعد و برق کوچک را در کنار نتیجه جستجوی خود مشاهده کرد ه اید؟ هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید - دیجیتال سلام hi01.ir/هر-آنچه-که-می‌بایست-در-رابطه-با-گوگل-amp-ب/‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... هر آنچه که می بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید. آیا تا بحال در هنگام جستجو در گوگل یک آیکون رعد و برق کوچک را در کنار نتیجه جستجوی خود . هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید - مجله تفریحی نیوزس newzes.ir/search/?...هر%20آنچه%20که%20می‌بایست%20در%20رابطه%20با%20گوگل...‏ - ذخیره شده ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو خورشیدی به تمامی هموطنان عزیز، به اطلاع می رسانیم اسکریپت این سایت به فروش میرسد جهت اطلاعات بیشتر ایمیل بزنید ... هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید - ای تی رسان www.mahpoo.com/extpost/akhbar/.../news20161213104759871864.html‏ 13 دسامبر 2016 ... آیا تا بحال در هنگام جستجو در گوگل یک آیکون رعد و برق کوچک را در کنار نتیجه جستجوی خود مشاهده کرد‌ه‌اید؟! این علامت نشان دهنده این است که نتیجه ... هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید ionet.ir/post/138922‏ - ذخیره شده روبات چمن زنی که خود را شارژ می کند; » ایرانسل بازنده اجرای طرح ترابردپذیری است; » مشاهده نسخه Hi-Fi ال جی G6 با قابلیت پشتیبانی از صدای Quad DAC و دو سیم ... Google AMP چیست - خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه | شرکت نت www.netwebco.ir/category/google-amp/‏ - ذخیره شده 14 دسامبر 2016 ... هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید. آیا تا بحال در هنگام جستجو در گوگل یک آیکون رعد و برق کوچک را در کنار نتیجه جستجوی خود ... نتیجه های جست و جو - تالار فوق تخصصی پی سی ست www.p30sat1.win/tags/آنچه.html‏ - ذخیره شده هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل amp بدانید. russell. amp, می‌بایست, هر, که, گوگل, آنچه, با, بدانید, ... هر آنچه که در رابط با لومیا 950 و لومیا 950xl باید بدانید. هر | بلاگ آی تی blogit.ir/tags/هر/‏ - ذخیره شده هر آنچه که می‌بایست در رابطه با مدیریت پسوردها در گوگل کروم بدانید ... نشان دهنده این است که نتیجه جستجویی که مشاهده می‌کنید بخشی از پروژه Google AMP است. سرعت سایت : 200 عامل موثر در بهینه سازی سایت - آموزش رایگان بهینه ... free-training-site-optimization.blogsky.com/.../سرعت-سایت-200-عامل-موثر-در-بهینه-سازی-سایت‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... افزایش سرعت بارگزاری صفحات php و html با چند تکنیک ... amib.ir/weblog/?p= .... هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل AMP بدانید - آی‌تی‌رسان.