مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش جلوگیری از گسترش سرطان

[ad_1]

بامداد : محققان متوجه شدند که با بازداشتن اتوفاژی (خودخواری) در سلول های سرطانی، روشی موثر برای جلوگیری از گسترش سرطان است.

به گزارش با مداد به نقل از ایرنا از نشریه ایندیپندنت، محققان دانشگاه شیکاگو در تحقیقی رد رابطه با جلوگیری از گسترش سرطان دریافتند که با استفاده از داروهای درمان سرطان می توان سلول های سرطانی را به اصطلاح گیر انداخت و مانع از گسترش آنها در سراسر بدن شد.

سلول های سرطانی که به طور عادی همواره در حال حرکت هستند، به واسطه فشار توموری که به سرعت در حال رشد است، از مواد مغذی و اکسیژن تهی می شوند. این بدان معنی است که سلول ها مجبورند با ترک تومور، به قسمت های مختلف بدن حمله کنند و یا از بین بروند. حدود ۹۰ درصد از موارد مرگ بیماران سرطانی در پی گسترش بیماری به سایر قسمت های بدن رخ می دهد.

محققان در یک مطالعه جدید موفق به کشف قسمت اصلی روندی شدند که سلول های سرطانی را قادر به جابجایی می سازد. آنها همچنین توانستند این روند را در محیط آزمایشگاه مختل کنند.

در این مطالعه، سلول های سرطانی درمان شده پس از تزریق به سینه موش های ماده به تومورهای بزرگ تبدیل شدند اما به ریه ها، کبد و یا استخوان سرایت پیدا نکردند.

کی مک لود از بخش تحقیقات سرطان در دانشگاه شیکاگو، گفت: محققان تصمیم داشتند دریابند که در صورت متوقف ساختن روندی به نام اتوفاژی (خودخواری) در سلول های سرطانی چه اتفاقی می افتد.

اتوفاژی نقش یک خانه دار را در سلول های سالم ایفا می کند، به این صورت که به پاکسازی مواد آسیب دیده و پروتیین های بد شکل می پردازد و پاتوژن ها را ریشه کن کرده و به دفاع در برابر سرطان کمک می کند.

اما پس از حذف ژن های مرتبط با اتوفاژی از سلول های سرطانی، این سلول ها از حرکت و جابجایی باز ماندند.

محققان متوجه شدند که سلول های سرطانی با ‘چسبندگی های’ پروتیینی به چیزی در خارج از سلول، خود را به جلو می کشد و پس از پایان یک مرحله چسبندگی، پروتیین از هم می پاشد و توسط اتوفاژی تجزیه می شود. اما اگر این رویه مختل شود، قابلیت جابجایی رو به جلوی سلول از بین می رود و به اصطلاح گیر می افتد.

اساسا سلول های تومور فاقد اتوفاژی، نمی توانند مهاجرت کنند و به محل دیگری بروند. به همین دلیل، محققان تصور می کنند که بازداشتن اتوفاژی می تواند مانع گسترش (متاستاز) تومور شود.

نتایج این مطالعه در مجله Cell Reports منتشر شد.

نوشته روش جلوگیری از گسترش سرطان اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

۳۰۱ روش جلوگیری از بارداری طبیعیبهترین راه طبیعی جلوگیری از حاملگی مجدد شیر دادن به فرزندتونه تا زمانی که تولید شیر روش درمان فشار خون پایین، فشار خون، فشار خون بالا، …هنگامی که فشار خون خیلی پایین بیاید، در این صورت اعضای اصلی داخل بدن از قیبل مغز، کلیه الف جلوگیری از نازک شدن مو با چند روش موثرنازک شدن مو‌ها یکی از مشکلاتی است که با بالا رفتن سن به آن مبتلا می‌شوید در این مقاله سرطان پروستات، از علائم تا درمانبهداشت و سلامتمردانسرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطانها در بین مردان میانسال و سالمند می باشد بگونه ای سرطان، مهندسان سرطان ایران، تلاشی جدی برای درمان قطعی سرطانروش های جراحی سرطان روده بزرگ جراحی، متداول ترین درمان سرطان روده بزرگ همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان …سرطانسرطان الثدیسرطان سینهسرطان خونسرطان الدمسرطان رودهسرطان ریهسرطان پروستات سرطان، مهندسان سرطان ایران، تلاشی جدی برای درمان قطعی سرطانروش های جراحی سرطان معده جراحی سرطان معده در مورد بسیاری از کسانی که سرطان معده مرکز جامع سرطان مقالاتمراقبت از بیمار مبتلا به سرطان مراقبت از بیمار مبتلا به سرطان در منزل راهنمای بیماران و خانواده‌هامرکز جامع سرطان مقالاتراهنمایی‌های تغذیه ای در …درمان سرطان چگونگی تأثیر بر خورد و خوراک عوارض بعد از عمل جراحی نیاز به تغذیة خوب را پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات پرتو درمانی …آنچه لازم است دربارة سرطان بدانید شناخت سرطان سرطان از سلول‌ها ایجاد می‌شود که ۳۰۱ روش جلوگیری از بارداری طبیعی بهترین راه طبیعی جلوگیری از حاملگی مجدد شیر دادن به فرزندتونه تا زمانی که تولید شیر میکنید روش درمان فشار خون پایین، فشار خون، فشار خون بالا، پیشگیری از هنگامی که فشار خون خیلی پایین بیاید، در این صورت اعضای اصلی داخل بدن از قیبل مغز، کلیه ها و الف جلوگیری از نازک شدن مو با چند روش موثر نازک شدن مو‌ها یکی از مشکلاتی است که با بالا رفتن سن به آن مبتلا می‌شوید در این مقاله می سرطان پروستات، از علائم تا درمان … مردان سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطانها در بین مردان میانسال و سالمند می باشد بگونه ای که در سرطان، مهندسان سرطان ایران، تلاشی جدی برای درمان قطعی سرطان روش های جراحی سرطان روده بزرگ جراحی، متداول ترین درمان سرطان روده بزرگ است سرطان، مهندسان سرطان ایران، تلاشی جدی برای درمان قطعی سرطان روش های جراحی سرطان معده جراحی سرطان معده در مورد بسیاری از کسانی که سرطان معده دارند همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان ریه سرطانسرطان الثدیسرطان سینهسرطان خونسرطان الدمسرطان رودهسرطان ریهسرطان پروستاتسرطان مرکز جامع سرطان مقالاتمراقبت از بیمار مبتلا به سرطان در مراقبت از بیمار مبتلا به سرطان در منزل راهنمای بیماران و خانواده‌ها مرکز جامع سرطان مقالاتراهنمایی‌های تغذیه ای در بیماران درمان سرطان چگونگی تأثیر بر خورد و خوراک عوارض بعد از عمل جراحی نیاز به تغذیة خوب را پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات پرتو درمانی دانشگاه علوم آنچه لازم است دربارة سرطان بدانید شناخت سرطان سرطان از سلول‌ها ایجاد می‌شود که واحدهای روش جلوگیری از بارداری روش جلوگیری از هک تلگرام بهترین روش جلوگیری از انزال زودرس روش جلوگیری از زردی نوزاد بهترین روش جلوگیری از بارداری روش جلوگیری از پریود شدن روش جلوگیری از پارازیت ماهواره روش جلوگیری از خود ارضایی



لینک منبع :روش جلوگیری از گسترش سرطان

با این روش از پیشروی سرطان جلوگیری کنید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/196977_با-این-روش-از-پیشروی-سرطان-جلوگیری-کنید.html/‏ - ذخیره شده 17 دسامبر 2016 ... سرطان از جمله بیماری هایی است که با سرعت بسیار بالایی رشد و گسترش می یابد. سلول های سرطانی بدون هیچ کنترلی تقسیم می شوند و در زمان ... گسترش سرطان در ایران و راه‌های پیشگیری از آن | دانش و فناوری | DW ... www.dw.com/fa-ir/گسترش-سرطان-در-ایران-و.../a-19027923‏ - ذخیره شده 4 فوریه 2016 ... گسترش سرطان در ایران نگران‌کننده خوانده شده است. دکتر ناهید نفیسی، عضو مرکز تحقیقات سرطان در گفت‌وگو با دویچه وله کاهش آلودگی‌ها و تغییر ... روش جلوگیری از گسترش سرطان | پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار ... - قطره www.ghatreh.com/news/.../روش-جلوگیری-گسترش-سرطان‏ - ذخیره شده 15 دسامبر 2016 ... روش جلوگیری از گسترش سرطان. پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت,وزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای پزشکی،اطلاعات ... سرطان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان‏ - ذخیره شده - مشابه ژنتیک سرطان هم اکنون یکی از تخصص‌های در حال گسترش است. ... نمونه‌ای از این روش برای جلوگیری از ساخته شدن پروتئین پی‌جی‌پی برای خارج نشدن داروهای ضدسرطان ... جلوگیری از پیشرفت سرطان با روش های طبیعی - بیوطب | بیوطب bioteb.ir/.../جلوگیری-از-پیشرفت-سرطان-با-روش-های-طبیع.html‏ - ذخیره شده - مشابه 11 آوریل 2015 ... مطالعات دانشمندان آلمانی نشان می دهد که کارکامین گسترش (متاستاز) سرطان پروستات را متوقف می کند. سرطان پروستات یکی از شایع ترین موارد ... جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی در تخمدان | پیشگیری از سرطان ... https://baelm.net/جلوگیری-از-گسترش-سلول‌های-سرطانی-در-ت/‏ - ذخیره شده صفحه اصلی آشنایی با روش های تشخیص ،پیشگیری و درمان انواع بیماری تغذیه و سلامت جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی در تخمدان | پیشگیری از سرطان تخمدان ... دارویی برای جلوگیری از گسترش سرطان سینه | Euronews fa.euronews.com/.../new-hope-for-breast-cancer-sufferers-from-cardiff-university-research‏ - ذخیره شده 6 مارس 2014 ... ... از گسترش سرطان سینه شود. آن ها می گویند که در راه رسیدن به درمان تازه ای برای سرطان. ... از گسترش سرطان سینه. دارویی برای جلوگیری از گسترش سرطان سینه · علم .... روش تازه محققان برای درمان سکته مغزی. علم. حدود یک سال پیش ... ۱۸ روش ساده برای پیشگیری از انواع سرطان ها www.fardanews.com/.../۱۸-روش-ساده-برای-پیشگیری-از-انواع-سرطان-ها‏ - ذخیره شده مطالعات نشان داده که کمبود این ویتامین می تواند ارتباط بین سلول ها را کاهش داده و باعث گسترش سلول های سرطانی شود. افراد با سطوح پایین ویتامین دی با افزایش خطر ... چه کنیم تا سرطان معده نگیریم؟ - بیتوته www.beytoote.com/.../prevention/each-stomach-cancer.html‏ - ذخیره شده - مشابه زمانی که سرطان گسترش یافته باشد می‌توان برای جلوگیری از خونریزی‌های طولانی و انسداد معده از روش جراحی استفاده کرد. شیمی‌درمانی نیز ممکن است در افرادی که سرطان در ... روش جلوگیری از گسترش سرطان | بامداد - خبر پو khabarpu.com/k.php?u.../Ys9iq2LHYtCDYs9ix2LfYp9mG.../Yp9iv‏ روش جلوگیری از گسترش سرطان - بامداد | خبرپو. ... روش جلوگیری از گسترش سرطان . AddThis Sharing Sidebar. Share to Telegram Share to Google+ Share to ...