مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

«برشته خوری» نکنید

[ad_1]

، یک کارشناس کنترل کیفی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی گفت:ماده آکریل آمید در غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند چیپس و خلال سیب زمینی سرخ شده، نان برشته، ته دیگ و محصولات غلات در درجه حرارت بالا بوجود می‌آید که همه بافت‌های بدن را در معرض سرطان قرار می‌دهد.


آذر یعقوبی - کارشناس کنترل کیفی آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه آکریل آمید ماده ای سفید رنگ، بلوری، جامد و بی بو است، اظهار داشت: این ماده کوچک می‌تواند در بدن به طور غیر فعال انتشار پیدا کند و همه بافت‌های بدن را در معرض سرطان زایی آکریل آمید قرار دهد.

وی با اشاره به چگونگی تشکیل آکریل آمید اظهارکرد: این ماده در اثر ترکیب اسید آمینه آسپاراژین با یک ماده قندی در مواد غذایی مثل گلوکز یا فروکتوز بوجود می‌آید.

یعقوبی افزود: آکریل آمید در مقادیر نسبتاً زیاد در غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند چیپس و خلال سیب زمینی سرخ شده، نان برشته، ته دیگ و محصولات غلات در درجه حرارت بالا (بالاتر از 120 درجه سانتیگراد) که پخته یا سرخ می‌شوند بوجود می‌آید. همچنین استفاده از سیگار به طور قابل توجهی باعث مواجهه با اکریل آمید می‌شود.

وی با اشاره به رابطه مستقیم بین تشکیل اکریل آمید و قهوه ای شدن در حین پخت گفت:  هرچه سطح ماده غذایی ،مدت زمان و درجه حرارت پخت بیشتری داشته باشد مقدار آکریل آمید بیشتری تولید می شود.

کارشناس کنترل کیفی آزمایشگاه، روش های پختنی ازجمله سرخ کردن، برشته و کباب کردن را علت به وجود آمدن اکریل آمید برشمرد و اظهار کرد: در بین انواع پخت، جوشیدن و مایکروویو کمتر اکریل آمید تشکیل می شود.

به گزارش ایفدانا - یعقوبی به جذب آسان و توزیع آکریل آمید از طریق جریان خون در سراسر بدن اشاره کرد و گفت: این ماده شیمیایی موجب مسمومیت سیستم عصبی و در نهایت سرطانزایی می‌شود.

وی، کم کردن حرارت در مراحل مختلف آماده سازی غذایی و یا استفاده از حرارت غیر مستقیم در پخت، قراردادن سیب زمینی در آب، آبلیمو یا سرکه قبل از سرخ کردن و جلوگیری از قهواه ای شدن مواد در هنگام پخت را از راههای کاهش اکریل آمید برشمرد.

کارشناس کنترل کیفی آزمایشگاه به منظور پیشگیری از بیماری‌های ناشی از آکریل آمید رعایت نکات زیر را ضروری برشمرد: از خرید نان‌های خیلی برشته شده خودداری کنید و آنهایی را که رنگ روشن داشته و در اصطلاح برشته نشده هستند انتخاب کنید، از مصرف نان برشته حاشیه پیتزا بشدت پرهیز کرده و در صورت برشته شدن حاشیه آن را دور بیندازید، برای پختن کیک و پیتزا در سینی فر از کاغذ مخصوص استفاده کنید، برای خرید نان سوخاری آنهایی را که رنگ روشن دارند انتخاب و از مصرف بیسکویت و کلوچه‌هایی که سطح زیرین آنها سوخته است، بپرهیزیدو برای تهیه ته دیگ از نان و سیب زمینی استفاده نکنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سالاد سزار بهارک حجازی سرآشپز کافه لیم یا سالاد سزار یکی از خوشمزه ترین سالادهایی هست که اصول راهبردی خودمدیریتیمی‌‌خواهید در سن بالا سالم بمانید؟کار را رها نکنید رهبر انقلاب در جمع پروژه تهیه کتاب فوت و فن های آشپزی رنگی رنگی …فوت و فن آشپزیکمپین فوت و فن های آشپزی رنگی رنگی که در آن هر کدام از آدم های رنگی فوت و فن های آشپزی آشپزی سالم پزشکان ایران واقعا تهیه این دست پیچ‌های لبنانی کلاسیک، راحت است زمان تهیه یک ساعت و ۱۵ دقیقهماهی شکم‌پر و راز خوشمزه تر شدن آنمایه‌ای که با آن شکم ماهی پر می‌شود، بسیار متنوع است اما در بیشتر موارد از سبزی‌های غذاهای اسپانیایی، طرز تهیه هفت غذای اسپانیایی …در این بخش از سایت آکاایران طرز تهیه غذاهای اسپانیایی را برای شما آماده کرده ایم آشپزخانه کوچک من دونات مواد لازم ارد پیمانه شکر پیمانه خمیر ترش قاشق سوپ خوری شیر ولرم پیمانه تخم آشپزخانه کوچک من شیرینی باقلوامواد لازم خمیر فیلو بسته گردو چرخ شده پیمانه شکر قهوهای قاشق غذا خوری کره گرمده شام رژیمی خوشمزه برای سال جدید آکاشام رژیمی دیابتیشام رژیمی چی بخوریمشام رژیمی سادهشام رژیمی کم کالریشام رژیمی و شوید پلو با لوبیا چشم بلبلیراضیه کریمدخت سرآشپز افتخاری مواد لازم برنج۳پیمانه شوید خشک۱۵پیمانه لوبیا چشم سالاد سزار بهارک حجازی سرآشپز کافه لیم یا سالاد سزار یکی از خوشمزه ترین سالادهایی هست که در اصول راهبردی خودمدیریتی می‌‌خواهید در سن بالا سالم بمانید؟کار را رها نکنید رهبر انقلاب در جمع پیشمرگان آشپزخانه کوچک من دونات مواد لازم ارد پیمانه شکر پیمانه خمیر ترش قاشق سوپ خوری شیر ولرم پیمانه تخم مرغ عدد آشپزخانه کوچک من شیرینی باقلوا مواد لازم خمیر فیلو بسته گردو چرخ شده پیمانه شکر قهوهای قاشق غذا خوری کره گرم پروژه تهیه کتاب فوت و فن های آشپزی رنگی رنگی رنگی رنگی فوت و فن آشپزی کمپین فوت و فن های آشپزی رنگی رنگی که در آن هر کدام از آدم های رنگی فوت و فن های آشپزی را آشپزی سالم پزشکان ایران سوپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک شام سبک پاییزی است این بار با کرفس و هویچ یک سوپ سبک ماهی شکم‌پر و راز خوشمزه تر شدن آن مایه‌ای که با آن شکم ماهی پر می‌شود، بسیار متنوع است اما در بیشتر موارد از سبزی‌های معطری غذاهای اسپانیایی، طرز تهیه هفت غذای اسپانیایی خوشمزه سازگار در این بخش از سایت آکاایران طرز تهیه غذاهای اسپانیایی را برای شما آماده کرده ایم ده شام رژیمی خوشمزه برای سال جدید آکا شام رژیمی دیابتیشام رژیمی چی بخوریمشام رژیمی سادهشام رژیمی کم کالریشام رژیمی و خوشمزه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی راضیه کریمدخت سرآشپز افتخاری مواد لازم برنج۳پیمانه شوید خشک۱۵پیمانه لوبیا چشم بلبلی



لینک منبع :«برشته خوری» نکنید

«برشته خوری» نکنید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/440440/برشته-خوری-نکنید‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... یک کارشناس کنترل کیفی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی گفت:ماده آکریل آمید در غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند چیپس و خلال سیب زمینی سرخ ... «برشته خوری» نکنید 94.182.146.175/fa/news/440440/برشته-خوری-نکنید‏ رتبه: ۳۶% - ۱٬۱۰۱ نقد 12 دسامبر 2016 ... یک کارشناس کنترل کیفی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی گفت:ماده آکریل آمید در غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند چیپس و خلال سیب زمینی سرخ ... «برشته خوری» نکنید - تی نیوز tnews.ir/news/370875900393.html‏ «برشته خوری» نکنید. دریافت خبر : دوشنبه 22 آذر 1395 ساعت 17:29. خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس کنترل کیفی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی گفت:ماده آکریل ... «برشته خوری» نکنید | برترینها | خبروان khabarone.ir/news/5265971/«برشته-خوری»-نکنید‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... «برشته خوری» نکنید. یک کارشناس کنترل کیفی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی گفت: ماده آکریل آمید در غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند چیپس و ... «برشته خوری» نکنید | نیوزفا - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...2YbbjNmI2LLZgdin‏ «برشته خوری» نکنید - نیوزفا | خبرپو. ... «برشته خوری» نکنید. AddThis Sharing Sidebar. Share to Telegram Share to Google+ Share to Twitter Share to ... خبرگزاری تسنیم - "برشته‌خوری" ممنوع از نان تا پیتزا + دلایل و توصیه‌ها https://www.tasnimnews.com/.../برشته-خوری-ممنوع-از-نان-تا-پیتزا-دلایل-و-توصیه-ها‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... ... از کربوهیدرات مانند چیپس و خلال سیب‌زمینی سرخ‌شده، نان برشته، ته‌دیگ ... است، بپرهیزید و برای تهیه ته‌دیگ از نان و سیب‌زمینی استفاده نکنید. خطر برشته خوری -روزنامه شهرآرا - آکاایران www.akairan.com/havades.../news201612151315440845.html‏ - ذخیره شده 15 دسامبر 2016 ... آکاایران: خطر برشته خوری ... و برای پختن کیک و پیتزا از کاغذ مخصوص فر استفاده کنید، برای تهیه ته دیگ از نان و سیب زمینی استفاده نکنید. برای ته دیگ از نان و سیب زمینی استفاده نکنید - بولتن نیوز | خبر ... khabarfarsi.com/u/37219127‏ با وجود مضرات ذکرشده، استفاده از نان برشته برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند، بسیار خوب و مناسب است. هضم نان ... رژیم خام خوری چیست چه مزایا و معایبی دارد؟ Oatmeal | جوی دو سر با شیر: ات میل — Noghlemey www.noghlemey.com/nourish/2013/09/01/oatmeal‏ - ذخیره شده 1 سپتامبر 2013 ... ... غلیظ و سفت تر باشد , شیر و آب اضافه نکنید و هم بزنید تا بپزد و غلیظ شود. ... با آلو و عسلآلو قطره طلایی ۸-۱۰ عدد خرد شده دارچین ۲ قاشق چای خوری مقداری ... با سیب و بادام برشته شده سیب رنده شده ۴ تا مشت بادام برشته شده ۴ قاشق ... برگر بادمجان ترد و خوشمزه (بدون گلوتن) - گیاهی ترین giahitarin.com/cooking/برگر-بادمجان/‏ - ذخیره شده به نوزادان جانوران وحشی دست نزنید و آنها را از زیستگاه طبیعی جدا نکنید ... در یک ماهیتابه بزرگ، روغن زیتون به مقدار یک قاشق غذا خوری ریخته و در شعله متوسط ... برگر بادمجان را روی نان مخصوص برشته شده قرار داده و در صورت تمایل گوجه، کاهو و پیاز ...