مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بیماری‌ های زنان که خطرناک و شایع است

[ad_1]

بامداد – بررسی‌ها نشان می‌دهد مهمترین دلایل مرگ‌و‌میر زنان، بیماری‌هایی چون امراض قلبی، سکته مغزی، سرطان، افسردگی و سرطان پوستی ملانوم و دیابت نوع ۲ هستند. به گزارش ایسنا؛ به اعتقاد پزشکان بسیاری از این مشکلات و بیماری‌ها در صورتی که اقدامات مناسبی برای مقابله با آنها انجام شود، قابل پیشگیری هستند. در ادامه ایمیل در جریان ۱۰ نمونه از شایعترین بیماری‌ های زنان ، علائم و روش‌ پیشگیری از آنها قرار خواهید گرفت.

۱٫ بیماری قلبی
بیماری‌های قلبی اصلی‌ترین عامل مرگ‌و‌میر در زنان و مردان هستند. در بسیاری از مطالعات تاکید شده که علائم این بیماری‌ها در زنان تنها درد قفسه سینه نیست و لازم است نشانه‌های دیگر همچون بروز درد در ناحیه فک و شانه‌ها، حالت تهوع و تنگی نفس نیز به عنوان علائم هشداردهنده این بیماری‌ها در نظر گرفته شوند.

به گفته پزشکان، زنان می‌توانند با ایجاد تعادل و تناسب در الگوی زندگی‌شان که شامل انتخاب یک رژیم غذایی سالم و متعادل و انجام فعالیت ورزشی است، این بیماری‌ها را تا حد زیادی از خود دور نگه‌دارند.

۲٫ سرطان سینه
سرطان سینه شایع‌ترین نوع بیماری‌ های زنان است. در سرطان سینه توده‌ها در بافت‌های سینه‌ها رشد می‌کنند و سلول‌های سرطانی به شکل توده درمی‌آیند. پزشکان در مورد علائم این بیماری تاکید دارند: وجود غده داخل یا نزدیک سینه یا در بازوها، بافت‌های سفت و محکم در این محدوده و یا تغییر در شکل و اندازه سینه از نشانه‌های مهم این سرطان هستند.

متخصصان خاطر نشان می‌کنند که با کنترل وزن، مصرف پروتئین‌های گیاهی، ورزش کردن، عدم استعمال سیگار و در صورت باردار شدن تغذیه فرزندشان با شیرمادر می‌توان از بروز سرطان سینه جلوگیری کرد.

۳٫ بیماری‌های خودایمنی
بیماری‌های خودایمنی گروهی از اختلالاتی هستند که در صورت ابتلا، سیستم ایمنی به بافت‌های بدن آسیب می‌زند و شایعترین آنها شامل بیماری ام.اس یا فلج اعصاب، دیابت نوع ۱ و لوپوس هستند. طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۷۵ درصد بیماری‌های خودایمنی در زنان اتفاق می‌افتد. به گفته پزشکان، علائم این بیماری‌ها بسته به نوع آنها متفاوت است.

با این حال پزشکان معتقدند که مصرف مقدار کافی از مواد مغذی و مکمل‌ها همچون ویتامین D، چربی‌های ضروری و پروبیوتیک‌ها می‌تواند از بروز این بیماری‌ های زنان پیشگیری کند.

dark-vagina

۴٫ پوکی استخوان
این عارضه که در هر دو جنسیت مشاهده می‌شود از تراکم بافت استخوانی در بیماران می‌کاهد و البته بیشتر مبتلایان به آن را زنان تشکیل می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که از میان هر دو زن بالای ۵۰ سال یک مورد شکستگی استخوان ناشی از این عارضه گزارش می‌شود. درد کمر، کوتاه شدن قد و شکسته شدن راحت استخوان از جمله علائم این بیماری هستند.

به گفته پزشکان مصرف میزان کافی کلسیم، ویتامین D و ورزش کردن از مهمترین شیوه‌های پیشگیری از پوکی استخوان محسوب می‌شوند.

۵٫ ملانوم
این بیماری نسبت به دیگر انواع سرطان پوست شدیدتر است زیرا ممکن است به دیگر اعضا و بافت‌های بدن گسترش یابد و موجب بیماری شدید و مرگ شود. اگرچه ملانوم می‌تواند در هر قسمت از بدن رشد کند اما اغلب در قسمت بالای کمر در مردان و زنان و همین‌طور روی پوست‌ پاها در زنان بروز می‌کند. از علائم این بیماری می‌توان به ضخیم شدن یا برجسته شدن خال و احساس خارش و حساسیت روی پوست اشاره کرد.

برای پیشگیری از ابتلا به این نوع سرطان کشنده، پرهیز از تماس مستقیم و طولانی‌مدت با نور خورشید در اواسط روز که شدت تابش‌ها زیاد است و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب توصیه می‌شود.

۶٫ دیابت نوع ۲
دیابت بیماری است که ترشحات هورمون انسولین را دچار اختلال می‌کند. هرچند تمام افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ لزوما اضافه وزن ندارند اما به طور معمول چاقی و بی‌تحرکی اصلی‌ترین دلایل ابتلا به این بیماری هستند. تکرر ادرار، تشنگی بیش از حد، احساس خستگی، گرسنگی و مشکلات پوستی از جمله علائم هشداردهنده این بیماری هستند.

پزشکان تاکید دارند که با کنترل وزن، ورزش روزانه، رژیم غذایی سالم و پرهیز از استعمال دخانیات می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

۷٫ فشارخون
تنها روش آگاهی از مبتلا بودن به این بیماری، کنترل مرتب فشارخون است. همچنین در افرادی که سابقه ارثی ابتلا به فشارخون بالا وجود دارد، معاینات دائمی توصیه می‌شود. سردردهای شدید، خستگی، مشکلات بینایی، درد قفسه سینه و مشکل در تنفس از علائم این عارضه به حساب می‌آیند.

پزشکان تاکید دارند که با کنترل و حفظ وزن متناسب، ورزش کردن، کاهش نمک مصرفی و کاهش استرس می‌توان از بروز فشارخون بالا پیشگیری کرد.

۸٫ افسردگی
مبتلایان به این بیماری اغلب در تمرکز کردن، به خاطر سپردن جزئیات و تصمیم‌گیری دچار مشکل می‌شوند. همچنین خستگی، نداشتن انرژی کافی، بی‌خوابی، حساس بودن، افزایش اشتها یا کاهش آن از دیگر علائم این اختلال روانی به حساب می‌آیند.

روانپزشکان معتقدند که انتخاب یک رژیم غذایی سالم و مغذی، ورزش کردن و انجام فعالیت‌های آرامش‌بخش به پیشگیری از بیماری‌ های زنان کمک می‌کند.

۹٫ آلزایمر
مشخصه اصلی این بیماری، تحلیل و ضعف توان ذهنی است که معمولا در دوران میانسالی و پیری اتفاق می‌افتد و موجب می‌شود فرد مبتلا فراموشکار شده یا احساس گیجی داشته باشد.

با انجام فعالیت‌های جسمی و تحریک بدنی، داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، کنترل استرس در کارهای روزمره و خوابیدن به میزان کافی می‌توان تا حدودی از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کرد.

۱۰٫ تغییرات هورمونی
یائسگی مرحله‌ای طبیعی در زندگی زنان است که وقتی زمان آن فرا می‌رسد تغییرات هورمونی در تخمدان‌ها بروز کرده و به طور طبیعی عادت ماهیانه و متعاقب آن،‌ تخمک‌گذاری متوقف می‌شود. یائسگی معمولا در سن ۴۵ تا ۵۵ سالگی بروز می‌کند و علائم آن شامل نامرتب شدن دوره‌های عادت ماهیانه، گُرگرفتگی، تعریق در شب و مشکل جدی در خواب هستند.

از آنجا که یائسگی فرآیندی طبیعی در بدن زنان است قابل پیشگیری نیست اما می‌توان برای کاهش علائم آن اقداماتی را انجام داد از جمله کنترل فشارخون و معاینات دوره‌ای آن و تلاش برای نگه داشتن فشارخون در حد متعادل و سالم است. همچنین با خوردن مواد غذایی سالم و مناسب طبق توصیه پزشک متخصص و ورزش کردن به اندازه کافی می‌توان به تسکین علائم یائسگی کمک کرد.

منبع:ناقلا

نوشته بیماری‌ های زنان که خطرناک و شایع است اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بیماری‌های زنان علائم مشترک بین یائسگی و بیماری ها زنان با رسیدن به سنی خاص گرگرفتگی، تعریق شبانه بیماری های قلب و عروق واقعیت درباره نارسایی قلبی نارسایی قلبی یک اتفاق آنی و ناگهانی نظیر سکته قلبی نیست و بیوشیمی آهن و بیماری های مرتبطمقدمه کم خونی یکی از بیماری های شایع در اغلب کشورهاست از نظر پاتوفیزیولوژی در مناطق تشخیص و درمان انواع مسمومیت های شایع پرستاران …پرستاریپرستاری ویژهداروی ایزوپروترنول و مراقبتهای پرستاری آن نارسائی قلبی و مراقبت های پرستاری آنآشنایی با قلب انسان ، عملکرد آن و بیماری های قلبیآشنایی با قلب انسان ، عملکرد آن و بیماری های قلبی قلب چیست و چگونه کار می کند؟ قلب درد های زانو و نحوه تشخیص آن، زانو، درد زانو، بیماری …تاثیر تغذیه در بیماری های ارتروز آرتروز زانو ارتباط آرتروز زانو با ارتفاع انگشت بیماری های دستگاه گوارش بهارستان سلامت و …بیماری های دستگاه گوارش زخم معده – زخم اثنی عشر – ورم معده – رابطه هلیکوباکتری وزخم روش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسرمهمترین نکته درباره رابطه زناشویی بعد از افزایش سن مردان مسن‌تر ممکن است که گاهی کتابچه پنج بیماری شایع روانپزشکی مرکز …کتابچه پنج بیماری شایع روانپزشکی مرکز کتابچه پنج بیماری شایع روانپزشکی مرکزپزشکان گیل جراحی جراحی عمومی خون و سرطان‌شناسی …مروری بر تشخیص و درمان بیماری‌های پستان ۳ تازه‌های بیماری فیبروکیستیک پستان دکتر بیماری‌های زنان علائم مشترک بین یائسگی و بیماری ها زنان با رسیدن به سنی خاص گرگرفتگی، تعریق شبانه، نوسانات بیماری های قلب و عروق قلب تان چند سال دارد؟ توجه به تغذیه سالم، سبک زندگی سالم و داشتن وزن متعادل می تواند قلب تان بیوشیمی » آهن و بیماری های مرتبط مقدمه کم خونی یکی از بیماری های شایع در اغلب کشورهاست از نظر پاتوفیزیولوژی در مناطق مختلف تشخیص و درمان انواع مسمومیت های شایع پرستاران توانمند ایران … پرستاری ویژه داروی ایزوپروترنول و مراقبتهای پرستاری آن نارسائی قلبی و مراقبت های پرستاری آن آشنایی با قلب انسان ، عملکرد آن و بیماری های قلبی آشنایی با قلب انسان ، عملکرد آن و بیماری های قلبی قلب چیست و چگونه کار می کند؟قلب اساساً یک قلب تشخیص بیماری های قلبی سوفل قلب چیست ؟ سوفل قلب صدایی است که خون در حین جریان یافتن در قلب ایجاد می کند درد های زانو و نحوه تشخیص آن، زانو، درد زانو، بیماری زانو آکا تاثیر تغذیه در بیماری های ارتروز آرتروز زانو ارتباط آرتروز زانو با ارتفاع انگشت سبابه به بیماری های ویروسی بیماری های ویروسی ویروس یک عامل خارجی است که وارد بدن می‌شود و باعث ایجاد بیماری در شخص می بیماری های دستگاه گوارش بهارستان سلامت و تندرستی بیماری های دستگاه گوارش زخم معده – زخم اثنی عشر – ورم معده – رابطه هلیکوباکتری وزخم معده روش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسر مهمترین نکته درباره رابطه زناشویی بعد از افزایش سن مردان مسن‌تر ممکن است که گاهی اوقات در



لینک منبع :بیماری‌ های زنان که خطرناک و شایع است

بیماری های زنان که خطرناک و شایع است | بامداد بررسی ها نشان - قطره www.ghatreh.com/news/nn35032057/بیماری-های-زنان-خطرناک-شایع-است‏ 12 دسامبر 2016 ... بامداد بررسی ها نشان می دهد مهمترین دلایل مرگ و میر زنان، بیماری هایی چون امراض قلبی ، سکته مغزی، سرطان، افسرد. 10 بیماری که لقب قاتل خاموش گرفته اند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../10-بیماری-که-لقب-قاتل-خاموش-گرفته-اند‏ - ذخیره شده - مشابه 20 دسامبر 2015 ... ... می شوند یعنی ممکن است فرد بیماری خطرناکی داشته باشد که نداند ازاین ... در صورت نادیده گرفتن، فشار خون بالا ممکن است به بیماری های قلبی و ... بیماری عروق کرونر (CAD) یک بیماری شایع قلبی ناشی از تجمع پلاک در دیواره شریان ها است. .... زنانی که سیگار میکشید، شرکای جنسی متعدد، ، اضافه وزن ، استفاده از ... شایع‌ترین بیماری‌های زنان کدامند؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../شایع-ترین-بیماری-های-زنان-کدامند‏ - ذخیره شده 5 نوامبر 2013 ... در حال حاضر اطلاعات موثقی درباره بیماری‌های و مشکلات زنان وجود دارد که این اطلاعات تنها محدود به ... استعمال دخانیات برای زنان مضر و خطرناک است. ... ضمن اینکه پس از 50 سالگی عارضه فشارخون بالا در زنان بیش از مردان شایع است. کیست های شایع و ترسناک دختران جوان - بیتوته www.beytoote.com/health/.../common2-frightening-girls.html‏ - ذخیره شده - مشابه کیست های شایع و ترسناک دختران جوان تخمدان پلی‌کیستیک، بیماری است که امروزه انگار گریبانگیر بسیاری از دختران جوان شده و آنها را با مشکلات باروری مواجه کرده ... بیماری های زنانه را بشناسیم - مهرخانه mehrkhane.com/fa/news/5550/بیماری-های-زنانه-را-بشناسیم‏ - ذخیره شده - مشابه 11 فوریه 2013 ... برخی بیماری ها مثل سرطان پستان، دهانه رحم، روده بزرگ و بیماری های مقاربتی ... سرطان پستان از جمله بیماری های شایع در زنان است که بارها و بارها به عناوین مختلف .... البته خوشبختانه افتادگی رحم یک اختلال خطرناک به حساب نمی ‌آید، ... درباره این بیماری خطرناک بیشتر بدانیم - مهرخانه mehrkhane.com/fa/.../درباره-این-بیماری-خطرناک-بیشتر-بدانیم‏ - ذخیره شده - مشابه 21 ژانویه 2013 ... همچنین از آنجا که اندومتریوز بیماری خاص زنان است، ممکن است کمتر به آن توجه شود. ... شایع ترین علائم اندومتریوز، دردهای لگنی قبل و در طول دوران قاعدگی، ... در مورادی که بیماری شدید است به دلیل وجود چسبندگی های لگنی ممکن است ... بیماری‌های زنان - تبیان article.tebyan.net/67947/بیماری-های-زنان‏ - ذخیره شده بیماری های پوستی واژن; خارش ناحیه ی تناسلی در زنان بسیار آزاردهنده است و اگر این ... و سرطان تخمدان (در زنان مستعد)، وجود کیست های خطرناک و دردهای ناشی از پیچ خوردن .... یکی از بیماری‌های نسبتا شایع در میان زنان، چسبندگی رحم است که در اثر عوامل ... آشنایی با سرطان دهانه رحم ( Cervical cancer ) و چگونگی تشخیص و ... www.pezeshk.us/?p=24390‏ - ذخیره شده - مشابه سرطان دهانه رحم یکی از شایع ترین سرطان های دستگاه تناسلی زنان است که به راحتی در مراحل .... علت چنین کاهشی در مرگ و میر ، تشخیص زودرس و بموقع بیماری است که ... فیبروم رحمی موجب نازایی و سرطان می شود؟ - نمناک namnak.com/فیبروم-رحمی.p17571‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۸ - ۶۱ نقد فیبروم رحم یکی از شایع ترین بیماری های زنان است که هیچ گروه سنی زنان از ابتلا ... فیبروم رحم یا فیبروئیدها به توده های غیر سرطانی و خوش خیم که در ناحیه رحم رشد .... وجود فیبروم باردار می شوند، در زایمان سزارین مشکل دارند و برای شان خطرناک است. شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در زنان و مردان+ تصاویر www.yjc.ir/.../شایع-ترین-و-کشنده-ترین-سرطان-ها-در-زنان-و-مردان-تصاویر‏ - ذخیره شده شمار زیادی از افراد به بیماری های مزمن تنفسی، سکته مغزی ودیابت مبتلا هستند اما حدود ... سرطان کولون و رکتوم در رتبه سوم کشنده ترین سرطان ها دربین مردان و زنان است. ... برای کاهش ابتلا و مرگ ومیرسرطان‌ها لازم است که آموزش ها وهشدارهایی در خصوص سیگار ... زودهنگام آن کشف نشده است به همین دلیل یکی از خطرناک ترین سرطان‌ها است.