مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روزها در آینده ۲۵ ساعته می‌شوند!

[ad_1]

گزارش جدید دانشمندان از مقایسه سه هزار سال سوابق رویدادهای آسمانی نشان می دهد٬کند شدن تدریجی گردش زمین سبب طولانی تر شدن روزها می شود.

به گزارش مشرق، ستاره شناسان به تازگی سوابق مربوط به سه هزار سال رویدادهای آسمانی را رصد کرده اند. آنها در تحقیقات خود دریافتند با گذشت هر قرن، گردش زمین آهسته تر می شود و در نتیجه روزها در حدود دو میلی ثانیه طولانی تر می شوند.

البته طولانی تر شدن روزهای زمین به این زودی ها اتفاق نمی افتد چرا که حدود دو میلیون قرن باید منتظر بود تا طول روزها به 25 ساعت برسد.

محققان دانشگاه دورهام انگلیس اطلاعاتی مربوط به کسوف و رویدادهای آسمانی را از سال 720 قبل از میلاد مسیح تا 2015 میلادی را بررسی کردند. قدیمی ترین رویداد ثبت شده در این حوزه مربوط به لوحه های گلی بابلیان بوده است. همچنین متون یونان باستان، چین، اروپا و کشورهای عرب نیز مورد مطالعه قرار گرفته اند.

دانشمندان برای آن که دریابند میزان تفاوت گردش زمین در بازه 2735 سال قبل چگونه بوده، سوابق تاریخی را با یک مدل کامپیوتری مقایسه کردند. این مدل کامپیوتری زمان و مکانی که افراد رویدادها را مشاهده می کردند با احتساب ثابت ماندن کره زمین، محاسبه می کند.

لسلی موریسون یکی از ستاره شناسان این گروه می گوید: هرچند این مشاهدات اطلاعات خام هستند، اما می توان اختلاف میان محاسبات و زمان و مکان دقیق مشاهده خسوف و کسوف را به دقت محاسبه کرد. منظور این است که وضعیت گردش زمین طی زمان متفاوت بوده است.

البته دانشمندان مدتهاست که می دانند سرعت گردش زمین کندتر شده است. تنها عامل مانع این روند ، «ترمز جزر و مدی» است که از تاثیر جاذبه ماه به وجود می آید. همچنین همزمان با کندتر شدن گردش زمین، مدار ماه سالانه حدود 4 سانتی متر افزایش می یابد.

اما پدیده ترمز جزر و مد تنها عامل بازدارنده نیست. دانشمندان متوجه شده اند از زمان عصر یخبندان، بخش های خشکی زمین که زمانی زیر تکه های بزرگ یخ بودند اکنون آزاد شده اند و به مکان اصلی خود برگشته اند. این تغییر سبب شده زمین فشار کمتری به محورهای خود وارد کند. به همین دلیل مانند یک اسکیت باز روی یخ که با بازکردن دستهایش سرعت می گیرد، زمین هم با کاهش فشردگی در قطب هایش سریعتر می چرخد.

از سوی دیگر تغییرات در سطح نیروهای الکترومغناطیس و سطح دریا میان هسته زمین و پوسته صخره ای آن روی گردش زمین نیز تاثیر می گذارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پارسی نیوزمشرق نیوز ارتش سوریه از ساعات اولیه جمعه شب در چندین منطقه در حومه دمشق و استان عصر ایران در زندگی اختیار بادها دست ما نیست، ولی اختیار بادبان ها دست ماستسود ساخت در رکود مسکن گروه مسکن نرخ بازدهی محاسبه شده برای اولین صندوق زمین و ساختمان، از سود درصدی در یک حراج فرزندان در کوچه و خیابان‌های کشور تصاویرچند وقتی می‌شود کهفروش بچه به یک کاسبی در کوچه و خیابان‌های کشور تبدیل و حسابی سر و معنای دقیق تورم چیست؟ حادثه مرگبار برای یک زن در میدان آزادی فتحعلى اویسى این روزها در چه حال است؟ اخبار خوزستان خوزستان خوزنیوزوزیر نیرو در همایش ملی حقوق آب مطرح کرد؛ تعارض حقوقی آب در ایرانماشین اخبار روز ماشین، جدیدترین مدل اتوموبیل و …امیر غفارمنش عکسی دسته جمعی از عوامل ساعت خوش در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن جوان ساله‌ای که نقش مهمی در تاریخ معاصر داشت ……در سحرگاه روز ۱۸ آبان ۱۳۲۸ حکم اعدام جوان ساله اجرا شد که با ترور هژیر علاوه بر حذف سوالات متداول موسسه زبان سفیر گفتمانصفحه اصلیباید بر این نکته تاکید کنیم که بهترین کتابها هم پس از گذر زمان قدیمی می شوند و روشهای آفتاب آفتاب،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیها پارسی نیوز «مشرق نیوز» ارتش سوریه از ساعات اولیه جمعه شب در چندین منطقه در حومه «دمشق» و استان «ادلب عصر ایران در زندگی اختیار بادها دست ما نیست، ولی اختیار بادبان ها دست ماست کشف عجیب در دیوار دانشگاه کمبریج متحدان «بشار اسد» تحریم می شوند کشته در انفجار خودرو در بغداد پشت سود ساخت در رکود مسکن گروه مسکن نرخ بازدهی محاسبه شده برای اولین صندوق زمین و ساختمان، از سود درصدی در یک پروژه ماشین اخبار روز ماشین، جدیدترین مدل اتوموبیل و ماشین امیر غفارمنش عکسی دسته جمعی از عوامل «ساعت خوش» در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن مهران عصر خودرو قیمت خودروهای هیوندایی در بازار به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت انواع خودروهای «هیوندایی» در بررسی موشکافانه تأثیر معدل امتحان نهایی بر نتیجه کنکور نشر مدیرکل سایت نشر دریافت دانلود مقاله‌ی بررسی موشکافانه تأثیر معدل امتحان نهایی بر آموزش پرینت اطلاعات در اکسل و تنظیمات آن فرهنگ نیوز به گزارش فرهنگ نیوز، صفحه بندی و چاپ برگه ها در اکسل، یکی از عملیات مهمی است که باعث می شود اخبار خوزستان خوزستان خوزنیوز وزیر نیرو در همایش ملی حقوق آب مطرح کرد؛ تعارض حقوقی آب در ایران الف چرا تهرانی ها عشق شمال دارند؟ هم‌زمانی تعطیلات عید فطر با شروع فصل تابستان، جاده‌های ایران را دوباره با سیل خودروها



لینک منبع :روزها در آینده ۲۵ ساعته می‌شوند!

روزها در آینده ۲۵ ساعت می شوند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5889215/روزها-در-آینده-۲۵-ساعت-می-شوند‏ - ذخیره شده 7 دسامبر 2016 ... مقایسه سه هزار سال سوابق رویدادهای آسمانی نشان می دهد کند شدن تدریجی گردش زمین سبب شده روزها طولانی تر شوند. روزها در آینده ۲۵ ساعته می‌شوند! - فردا www.fardanews.com/fa/.../روزها-در-آینده-۲۵-ساعته-می‌شوند‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... گزارش جدید دانشمندان از مقایسه سه هزار سال سوابق رویدادهای آسمانی نشان می دهد٬کند شدن تدریجی گردش زمین سبب طولانی تر شدن روزها می شود. روزها در آینده ۲۵ ساعته می‌شوند! - باشگاه خبرنگاران - رز بلاگ yjc-ir.rozblog.com/post/6434‏ 12 دسامبر 2016 ... گزارش جدید دانشمندان از مقایسه سه هزار سال سوابق رویدادهای آسمانی نشان می دهد٬کند شدن تدریجی گردش زمین سبب طولانی تر شدن روزها می شود. لینک… روزها در آینده ۲۵ ساعته می‌شوند! :: yjc.ir https://yjc-ir.blog.ir/1395/09/22/روزها-در-آینده-25-ساعته-می-شوند‏ 12 دسامبر 2016 ... گزارش جدید دانشمندان از مقایسه سه هزار سال سوابق رویدادهای آسمانی نشان می دهد٬کند شدن تدریجی گردش زمین سبب طولانی تر شدن روزها می شود. در آینده طول یک شبانه روز بر روی کره‌ی زمین 25 ساعته می‌شود - گجت نیوز gadgetnews.ir/.../در-آینده-طول-یک-شبانه-روز-بر-روی-کره‌ی-ز/‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... محققان با مقایسه رویدادهای آسمانی در سه هزار سال گذشته متوجه کند شدن سرعت گردش زمین شدند. به این ترتیب هر شبانه روز در زمین به تدریج طولانی‌تر ... بابل آب و هوای 25 روزه - پیشبینی AccuWeather برای مازندران ایران (FA) https://www.accuweather.com/fa/ir/babol/210536/daily.../210536‏ - ذخیره شده روز. 20°بالا احساس واقعی® 25° بارش 4%. غالباً ابری. شمال-شمال شرقی 7 کیلومتر/ ساعت; تندبادها: 18 کیلومتر/ساعت. حداکثر شاخص اشعه ماوراء بنفش: 8 (خیلی بالا) ... روزها در آینده ۲۵ ساعته می‌شوند! | دری نیوز www.darinews.com/روزها-در-آینده-۲۵-ساعته-می‌شوند/‏ متاسفانه سیستم Rssfeed وبسایت صدای افغان (آوا) امکان نمایش متن کامل خبرها را ندارد. برای مشاهده کامل این خبر به لینک منبع مراجعه نمایید. روزها در آینده ۲۵ ساعته ... در آینده طول یک شبانه روز بر روی کره‌ی زمین 25 ساعت می‌شود - دیجی فیدر digifeeder.com/62575/در-آینده-طول-یک-شبانه-روز-بر-ر/‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... محققان با مقایسه رویدادهای آسمانی در سه هزار سال گذشته متوجه کند شدن سرعت گردش زمین شدند. این موضوع باعث می‌شود تا روزها در کره‌ی زمین به تدریج ... در آینده طول یک شبانه روز بر روی کره‌ی زمین 25 ساعت می‌شود — وبلاگ ... i-sel.ir/blog/در-آینده-طول-یک-شبانه-روز-بر-روی-کره‌ی-ز/‏ 10 دسامبر 2016 ... ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶ ... خانه / عجایب / در آینده طول یک شبانه روز ۲۵ ساعت می شود ... این موضوع باعث می شود تا روزها در کره ی زمین به تدریج طولانی تر شوند. روزها در آینده ۲۵ ساعته می‌شوند! - کلوب www.cloob.com/c/.../روزها_در_آینده_۲۵_ساعته_می%26zwnj%3Bشوند!‏ 12 دسامبر 2016 ... روزها در آینده ۲۵ ساعته می‌شوند! موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم. activity_63953_125127522. ♢♢ جزئیات خبر در لینک زیر....♢♢. http://jjo.ir/gmodXP.