مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه شورت برِد با تم یلدا یا کریسمس

[ad_1]

شورت برِد نوعی بیسکوییت بدون تخم مرغ است که بافتی ترد و شکننده و طعمی بی نظیر دارد. با طرز تهیه شورت برد رنگارنگ مخصوص یلدا یا کریسمس آشنا شوید.

یکی از محصولات خوشمزه و پرطرفداری که با استفاده از آرد، شکر و کره تهیه می‌شود شورت برد (Shortbread) یا نوعی بیسکوییت‌ کره‌ای بدون تخم مرغ و منسجم است که مبدایی اسکاتلندی دارد. برای تهیه این بیسکوییت‌ها به طور سنتی از 1 واحد شکر سفید، دو واحد کره و 3 واحد آرد سفید استفاده می‌شود اما امروزه انواع مختلفی از این بیسکوییت‌ها با آرد برنج، نشاسته و ... تولید می‌شوند و طرفداران خاص خود را نیز دارند. 

به دلیل استفاده از میزان قابل توجهی کره در این بیسکوییت، بافت آن ترد و شکننده و پوک است و همان‌طور که می‌دانید هرچه میزان کره نسبت به آرد بیشتر باشد، بیسکوییت تردتری خواهید داشت. 

این بیسکوییت‌ها را معمولا به صورت کیک در قالب‌های گرد پخته و برش می‌زندد و یا در قالب مستطیلی و یک‌تکه پخته و با چنکال روی آن‌ها را سوراخ می‌کنند و بعد از پخت به اندازه‌های دل‌خواه برش می‌زندد. همچنین می‌توان خمیر آن را با استفاده از قالب‌های دل‌خواه برش زد و بعد پخت. 

شورت برِد را معمولا با پودر قند، پودر پسته و یا شکلات تزیین می‌کنند و یا از انواع ترافل‌های رنگی همراه با رویال آیسینگ برای تزیین آن استفاده می‌کنند.

این بیسکوییت‌ها خوش‌خوراک و ترد بوده و یک گزینه عالی برای عصرانه افراد به خصوص کودکان به شمار می‌رود.  

با توجه به نزدیک‌بودن شب یلدا و همچنین جشن کریسمس، تصمیم داریم طرز تهیه شورت برد رنگی با تم یلدا و کریسمس را به شما آموزش دهیم تا از آ‌ن‌ها برای تزیین سفره یلدای خود استفاده کنید و یا در شب کریسمس آن‌ها را به عزیزان خود هدیه دهید. 

مواد لازم برای تهیه شورت برد رنگارنگ:

کره 1 پیمانه یا 252 گرم
شکر2/3 پیمانه یا 142 گرم
عصاره بادام یا وانیل1/2 ق چای‌خوری
آرد سفید2 و 1/4 پیمانه یا 318 گرم
ترافل رنگی 4 ق غذاخوری

طرز تهیه شورت برد، بیسکوییت کره ای، بیسکوییت شب یلدا، بیسکوییت کریسمس

طرز تهیه شورت برد رنگارنگ:

  1. برای تهیه شورت برد، شکر و کره را داخل ظرف مخلوط‌کن یا میکسر بریزید و آن‌قدر بزنید تا به حالت کرم مانند و یک‌دست دربیایند. 
  2. آرد را اضافه کرده و با سرعت کم دستگاه را روشن کنید. 
  3. صبر کنید تا مواد باهم خوب مخلوط شوند. (ممکن است در ابتدا مواد خشک و تکه‌تکه به نظر برسند اما کم‌کم به حالت مناسب می‌رسند.)
  4. حالا نیمی از ترافل‌های رنگی را به مواد اضافه کرده و با قاشق هم بزنید. 
  5. این نکته را فراموش نکنید که بیسکویت‌ها و کراست‌ها را نباید زیاد هم زد یا ورز داد زیرا داخل آن‌ها گلوتن ایجاد شده و بعد از پخت سفت خواهند بود.
  6. خمیر را روی یک تکه کاغذ روغنی قرار داده و یک تکه کاغذ روغنی دیگر روی آن قرار دهید و خمیر را با وردنه، دست یا حتی کف یک لیوان به ضخامت 6 میل پهن کنید.
  7. خمیر پهن‌شده را به مدت 20 تا 30 دقیقه یا کمی بیشتر (تا زمانی که خمیر کاملا سفت شود) داخل یخچال قرار دهید و در این فاصله، فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا حسابی داغ شود.
  8. خمیر را از یخچال خارج کرده و کاغذ روغنی رویی را بردارید.
  9. خمیر را به صورت نواری در آورده و با یک چاقوی تیز به شکل مربع‌های یکی، دو سانتی برش بزنید و یا در صورت تمایل از قالب‌های مختلف کوچک استفاده کنید.
  10. ترافل‌های رنگی را به صورت تصادفی روی برش‌ها بپاشید و بعد با دست به آرامی فشار دهید تا کمی داخل خمیر جا بگیرند. 
  11. خمیرهای برش زده را با فاصله روی یک کاغذ روغنی کف سینی فر قرار دهید. 
  12. سینی را داخل فر قرار داده و شورت بردهای رنگی را حدود 8 تا 12 دقیقه بپزید. 
  13. این بیسکوییت‌ها نباید تغییر رنگ دهند پس همین که حاشیه آن‌ها طلایی شد فر را خاموش کنید. 
  14. در صورتی که می‌خواهید این بیسکوییت‌ها را نگه‌داری کنید، باید صبر کنید تا کاملا خنک شوند و بعد آن‌ها را داخل کیسه زیپ لاک یا ظرف در بسته قرار دهید و در دمای اتاق نگهداری کنید. 
توصیه می‌شود برای تهیه این بیسکوییت‌ها یا از کره نمکی استفاده کنید و یا حدود نصف ق چای‌خوری نمک به آرد اضافه کرده و بعد از آن استفاده کنید. 

امیدواریم از این دستور‌العمل ساده اما کامل نهایت استفاده را ببرید و بتوانید شورت‌ برد‌های خوشمزه در اندازه‌ها و طعم‌های متنوع تهیه کنید و از آن‌ها لذت ببرید. 

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

انواع کیک و بیسکوئیت و شکلات آموزش شیرینی …طرز تهیه شیر عسلی طرز تهیه خامه فرم گرفته خانگیمخصوص تزیین کیک و شیرینی تر طرز تهیه انواع کیک و بیسکوئیت و شکلات آموزش شیرینی پزی طرز تهیه و روش درست کردن فرنی خوشمزه با نشاسته خودتان در خانه، نان خامه ای درست کنید



لینک منبع :طرز تهیه شورت برِد با تم یلدا یا کریسمس

تصاویر برای طرز تهیه شورت برِد با تم یلدا یا کریسمس طرز تهیه شورت برِد با تم یلدا یا کریسمس - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/.../طرز-تهیه-شورت-برِد-با-تم-یلدا-یا-کریسمس‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... شورت برِد نوعی بیسکوییت بدون تخم مرغ است که بافتی ترد و شکننده و طعمی بی نظیر دارد. با طرز تهیه شورت برد رنگارنگ مخصوص یلدا یا ... طرز تهیه شورت برِد یا تم یلدا یا کریسمس | شورت برِد نوعی بیسکوییت www.ghatreh.com/news/.../طرز-تهیه-شورت-برِد-یلدا-کریسمس‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... شورت برِد نوعی بیسکوییت بدون تخم مرغ است که بافتی ترد و شکننده و طعمی بی نظیر دارد. با طرز تهیه شورت برد رنگارنگ. طرز تهیه شورت برِد یا تم یلدا یا کریسمس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29666213‏ 13 دسامبر 2016 ... شورت برِد نوعی بیسکوییت بدون تخم مرغ است که بافتی ترد و شکننده و ... با طرز تهیه شورت برد رنگارنگ مخصوص یلدا یا کریسمس آشنا شوید. طرز تهیه شورت برِد یا تم یلدا یا کریسمس - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29665742‏ 13 دسامبر 2016 ... شورت برِد نوعی بیسکوییت بدون تخم مرغ است که بافتی ترد و شکننده و ... با طرز تهیه شورت برد رنگارنگ مخصوص یلدا یا کریسمس آشنا شوید. طرز تهیه شورت برِد با تم یلدا یا کریسمس | آشپزی | Pinterest https://www.pinterest.com/pin/551550285600721562/‏ The Best Chewy Café-Style Chocolate Chip Cookies. These are so soft and chewy-- definitely the best chocolate chip cookie I've ever had! | hostthetoast.com ... طرز تهیه شورت برِد یا تم یلدا یا کریسمس - مجله اینترنتی ستاره tnews.ir/news/f37775949409.html‏ 13 دسامبر 2016 ... شورت برِد نوعی بیسکوییت بدون تخم مرغ است که بافتی ترد و شکننده و طعمی بی نظیر دارد. با طرز تهیه شورت برد رنگارنگ مخصوص یلدا یا ... آموزش تزیین دونات به شکل گوزن کریسمس - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/11/post-9885/‏ - ذخیره شده 1 روز پیش ... با این توضیحات به سراغ آموزش تزیین دونات به شکل گوزن شمالی می‌رویم تا یک شیرینی متفاوت، ... طرز تهیه شورت برِد با تم یلدا یا کریسمس. 17 bästa bilder om آشپزی på Pinterest | KFC, Förrätter och Biscuits https://www.pinterest.se/setarecom/آشپزی/‏ - ذخیره شده طرز تهیه ته چین مرغ تک نفره (ته چین تک نفره قالبی) ... طرز تهیه کرم پنیر خامه ای بدون خامه (کریم چیز فراستینگ) .... طرز تهیه شورت برِد با تم یلدا یا کریسمس. 17 melhores imagens sobre آشپزی no Pinterest https://www.pinterest.pt/setarecom/آشپزی/‏ - ذخیره شده طرز تهیه شیرینی مربایی (شیرینی مخصوص نوروز) ... طرز تهیه پودر سیر خانگی ( نحوه پوست کندن و خشک کردن سیر) .... طرز تهیه شورت برِد با تم یلدا یا کریسمس ...