مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مراقب هندوانه شب یلدا باشید

[ad_1]

، یک متخصص طب سنتی نسبت به پرخوری و مصرف بیش از حد هندوانه در شب یلدا به مردم هشدار داد.


سید مهدی میرغضنفری متخصص طب سنتی درباره مضرات هندوانه شب یلدا گفت: طبع سرد و تر هندوانه، میزان سردی و رطوبت بدن را افزایش می دهد و به دلیل همین خاصیت است که مصرف آن در فصل تابستان رونق دارد.

وی با بیان اینکه مصرف هندوانه در تابستان به منظور جلوگیری از گرمازدگی و از دست رفتن آب بدن است، افزود: امروزه با امکان جابجایی میوه ها از شهری به شهر دیگر خوشبختانه در تمام فصول میوه هایی همچون هندوانه در دسترس است اما طبیعتا استفاده از آن در فصل سرد و اقلیم های سردسیری عوارضی را در پی دارد.

میرغضنفری اظهار داشت: خوردن هندوانه در سرما باعث افزایش چربی و رطوبت بدن می شود و افراد سردمزاج بیشتر مستعد این عارضه هستند.

این متخصص طب سنتی افزود: نفخ، سردی و لرز بدن، آبریزش بینی، خواب آلودگی، کاهش هوشیاری در حد خفیف، درد مفاصل و استخوان از جمله علائم نشان دهنده ابتلای فرد به عوارض مصرف هندوانه است.

به گفته میرغضنفری، هندوانه باید حتی المقدور در فصلهای سرد و مناطق سردسیر کمتر استفاده شود.

وی اظهار داشت: افراد سردمزاج و کسانی که ذاتا سرمایی هستند درصورت مصرف هندوانه حتی به مقدار کم دچار مشکلات عدیده خواهند شد که ممکن است تا مدتها این مشکلات در بدن آنان باقی بماند.

وی با اشاره به مصرف هندوانه در شب یلدا عنوان کرد: سرمای فصل و سرد بودن ذات شب در یلدا باعث می شود خوردن هندوانه عوارض بیشتری را داشته باشد؛ بنابراین باید در این شب خاص در حد رفع هوس مصرف شود یا برای کاهش عوارض، نبات، چایی دارچین یا عسل بعد از آن خورده شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به پرخوری و مخلوط خوری در شب چله عنوان کرد: رعایت تدابیر غذایی تنها مختص یک شب نیست و باید همواره مورد توجه قرار گیرد چرا که مسلما پرخوری و مخلوط خوری شخص را دچار مشکلات گوارشی و سوء هاضمه می کند.

وی تاکید کرد: با پرخوری در شبهایی همچون یلدا ممکن است ابتلا به سکته افزایش پیدا کند، بنابراین بعید نیست که در این شب آمار مراجعه به اورژانس ها هم بیشتر شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طبق طبق هدیه داماد به عروس در شب یلدا نوعروسشب یلدا بهانه ای است تا خانواده داماد براساس یک رسم کهن هدایایی را به عروس خانم پیشکش سیمرغ جامع ترین پورتال ایرانی، سلامت، سبک …تغذیه تغذیه کودکان تغذیه در دوران بارداری تغذیه ورزشکاران تغذیه و بیماریها تغذیه در مواقع افت فشار‌خون چه بخوریم؟رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران توصیه کرد در مواقعی که فشار خون افت پیدا می‌کند مصرف دیدن این عکس ها به همه کس توصیه نمی شود؟ عکساما چند روز پیش، یک سنت‌شکنی توسط خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا انجام شد؛ گزارش عروس مد ارایشعروس مد ارایش عروس مد ارایش اموزش ارایشگریمعکس لباس زنانهعکس کیف و کفش زنانهفرمول روش های سفت و خوش فرم کردن سینه ها نازوبمطالب مرتبط ورزش هایی برای کوچک کردن سینه ها تصاویر ورزش هایی برای خوش فرم کردن سینه شب اول عروسی شب زفاف شب زفاف شب زفاف نکات مهم در شب زفاف شـب عروسـی شب زفاف شب زفاف و آموزش شب زفاف درد خواص درمانی چای بابونه خواص درمانی بابونه خاصیت بابونه چای بابونهدمنوش بابونهخواص چای بابونهخواص دمنوش چگونه در اولین قرار ملاقات بیشترین تاثیر را …با رعایت این شش نکته، مطمئن باشید که در برخورد اول بهترین تاثیر را روی فرد مقابلتان خانه مامی سایت پرتال تخصصی بانوانانجمنهای آشپزی مامی سایت، با ارائه برترین پیشنهادها و آموزش های تخصصی آشپزی ورود به طبق طبق هدیه داماد به عروس در شب یلدا نوعروس شب یلدا بهانه ای است تا خانواده داماد براساس یک رسم کهن هدایایی را به عروس خانم پیشکش کند سیمرغ این عکس شگفت‌انگیز شفق قطبی را در آسمان‌شب منطقه‌ی در شمال نروژ به تصویر کشیده است در مواقع افت فشار‌خون چه بخوریم؟ رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران توصیه کرد در مواقعی که فشار خون افت پیدا می‌کند مصرف مواد دیدن این عکس ها به همه کس توصیه نمی شود؟ عکس اما چند روز پیش، یک سنت‌شکنی توسط خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا انجام شد؛ گزارش تصویری عروس مد ارایش عروس مد ارایش عروس مد ارایش اموزش ارایشگریمعکس لباس زنانهعکس کیف و کفش زنانهفرمول رنگ روش های سفت و خوش فرم کردن سینه ها نازوب مطالب مرتبط ورزش هایی برای کوچک کردن سینه ها تصاویر ورزش هایی برای خوش فرم کردن سینه ها شب اول عروسی شب زفاف شب زفاف شب زفاف نکات مهم در شب زفاف شـب عروسـی شب زفاف شب زفاف و آموزش شب زفاف درد در خواص درمانی چای بابونه خواص درمانی بابونه خاصیت بابونه چای بابونهدمنوش بابونهخواص چای بابونهخواص دمنوش بابونه چگونه در اولین قرار ملاقات بیشترین تاثیر را بگذاریم؟ با رعایت این شش نکته، مطمئن باشید که در برخورد اول بهترین تاثیر را روی فرد مقابلتان خواهید تزیین هندوانه شب یلدا شب یلدا عکس هندوانه شب یلدا شب یلدا آموزش تزیین هندوانه شب یلدا شب یلدا دانلود فیلم هندوانه شب یلدا شب یلدا



لینک منبع :مراقب هندوانه شب یلدا باشید

تصاویر برای مراقب هندوانه شب یلدا باشید مراقب هندوانه شب یلدا باشید/ خطر سکته قلبی در کمین است www.yjc.ir/.../مراقب-هندوانه-شب-یلدا-باشید-خطر-سکته-قلبی-در-کمین-است‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... یک متخصص طب سنتی نسبت به پرخوری و مصرف بیش از حد هندوانه در شب یلدا به مردم هشدار داد. مراقب هندوانه شب یلدا باشید - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../مراقب-هندوانه-شب-یلدا-باشید‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... یک متخصص طب سنتی نسبت به پرخوری و مصرف بیش از حد هندوانه در شب یلدا به مردم هشدار داد. مراقب هندوانه شب یلدا باشید/ خطر سکته قلبی در کمین است | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30010128‏ 20 دسامبر 2016 ... مراقب هندوانه شب یلدا باشید/ خطر سکته قلبی در کمین است. یک متخصص طب سنتی نسبت به پرخوری و مصرف بیش از حد هندوانه در شب یلدا به مردم ... مراقب هندوانه شب یلدا باشید / خطر سکته قلبی در کمین است | تسنیم ... khabarone.ir/.../مراقب-هندوانه-شب-یلدا-باشید---خطر-سکته-قلبی-در-کمین-است‏ 20 دسامبر 2016 ... یک متخصص طب سنتی نسبت به پرخوری و مصرف بیش از حد هندوانه در شب یلدا به مردم هشدار داد. مراقب باشید هندوانه یلدای شما را خراب نکند - افکارنیوز www.afkarnews.ir/.../578077-مراقب-باشید-هندوانه-یلدای-شما-را-خراب-نکند‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... مراقب باشید هندوانه یلدای شما را خراب نکند. به گزارش افکارنیوز، شب یلدا یا شب چله ، آخرین روز آذرماه، شب اول زمستان و درازترین شب سال است، ... مراقب هندوانه شب یلدا باشید/ خطر سکته قلبی در کمین است - دکتر لیست doctorlist.ir/مراقب-هندوانه-شب-یلدا-باشید-خطر-سکته-قل/‏ 20 دسامبر 2016 ... یک متخصص طب سنتی نسبت به پرخوری و مصرف بیش از حد هندوانه در شب یلدا به مردم هشدار داد. لینک خبر: اینجا را کلیک کنید ... مراقب باشید هندوانه یلدای شما را خراب نکند | تهران پرس tehranpress.com/.../-مراقب-باشید-هندوانه-یلدای-شما-را-خراب-نکند-/‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... مراقب باشید هندوانه یلدای شما را خراب نکند. به گزارش تهران پرس، شب یلدا یا شب چله ، آخرین روز آذرماه، شب اول زمستان و درازترین شب سال است، ... مراقب هندوانه شب یلدا باشید آکا - ناب نیوز nobnews.ir/search/?...مراقب%20هندوانه%20شب%20یلدا%20باشید%20آکا...‏ - ذخیره شده مراقب هندوانه شب یلدا باشید آکا. آقای هاشمی برای ما یک چریک همه جانبه بود/ روحانی نتوانست مشی اعتدالی را حفظ کند/ برجام برای کشور فتح الفتوح و راهگشا نبوده ... هرلحظه، مراقب هندوانه شب یلدا باشید/ خطر سکته قلبی در کمین است harlahze.com/.../مراقب-هندوانه-شب-یلدا-باشید-خطر-سکته-قلبی-در-کمین-است‏ 20 دسامبر 2016 ... وی با اشاره به مصرف هندوانه در شب یلدا عنوان کرد: سرمای فصل و سرد بودن ذات شب در یلدا باعث می شود خوردن هندوانه عوارض بیشتری را داشته باشد؛ ...