مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زمزمه‌ی این تابلوها را بشنو!

[ad_1]

کمپین محیط‌زیستی «شهر تازه»

زمزمه‌ی این تابلوها را بشنو!

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - فریبا خانی:
هردقیقه بازبودن دوش آب، یعنی مصرف ۵۲ لیترآب. می‌دانی ما جزء پر‌مصرف‌ترین مردمان زمین در استفاده‌ از آب هستیم؟ در مصرف دستمال‌کاغذی صرفه‌جویی کن!

این دستمال‌ها از افتادن و قطع‌شدن درختان به دست می‌آیند. می‌دانی علت گرمایش زمین، زیاد قطع‌کردن درختان است؟ می‌دانی اگر خودرویی دود کند، دودش به چشم همه‌ی ما می‌رود؟ پس این نکته‌ها را به بزرگ‌ترها یادآوری کن!

یک‌بار با یک کارشناس شهرسازی حرف می‌زدم. معتقد بود که باید آثار هنری، مجسمه‌ها و  نقاشی‌ها در بزرگ‌راه‌ها که ماشین‌ها باسرعت حرکت می‌کنند، نصب نشوند؛ آن‌ها باید جایی باشند که عابران پیاده آرام‌آرام از کنارشان عبور کنند و فرصت ایستادن، دیدن و تفکر داشته باشند.

اما در شهر تهران کدام بزرگ‌راه است که ترافیک نداشته باشد و اتفاقاً ماندن در ترافیک و دیدن یک نماد گرافیکی خوب که پیام خوبی داشته باشد، بی‌تأثیر نیست.

ماجرای «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» را یادتان هست؟ آثار هنری خوبی را در این طرح از هنرمندان ایران و جهان دیدیم. حالا هرچند‌وقت یک‌بار، سازمان زیباسازی شهرداری تهران یک کمپین برگزار می‌کند و با سازمان‌های مربوط و همکاری آن‌‌ها، در شکل آثار گرافیکی و هنری پیام‌هایی به شهروندان می‌دهد.

این‌ روزها حتماً درگوشه و کنار شهر آثار گرافیکی بسیاری دیده‌ای؛ آثاری که هرکدام به‌نوعی فکر تو را مشغول کرده‌اند. این‌که موتورسیکلت‌ها چند برابر خودروها هوا را آلوده می‌کنند،‌ این‌که کودکان بسیار بیش‌تر از بزرگ‌ترها از آلودگی هوا آسیب می‌بینند.

این‌که با قطع درختان هیولای آلودگی، گریبان انسان نگون‌بخت را گرفته است. این‌که موجودات دیگر مثل پرندگان و آبزیان و حیوانات در آلودگی‌های محیط‌زیستی آسیب دیده‌اند. این‌که معاینه‌ی فنی خودرو‌ها چه‌قدر در کاهش آلودگی هوا مؤثر است. موضوع آب و استفاده‌ی درست از آن هم هست.

به گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران،‌ کمپین  محیط‌زیستی شهر تازه از 11 آذر 95 آغاز شده است. در این کمپین 90 هنرمند شرکت کرده‌اند و «مصطفی اسداللهی»، «حسن موسی‌زاده»، «مسعود شجاعی‌طباطبایی» و «محمدرضا دوست‌محمدی»، کار انتخاب و داوری آثار را برعهده داشته‌اند.

این سازه‌ها در مناطق 22 گانه‌ی شهر تهران نصب شده‌اند که در این مطلب تصویر تعدادی از آن‌ها را می‌بینید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

زمزمه‌ی این تابلوها را بشنو زمزمه‌ی این تابلوها را بشنو



لینک منبع :زمزمه‌ی این تابلوها را بشنو!

تصاویر برای زمزمه‌ی این تابلوها را بشنو! زمزمه‌ی این تابلوها را بشنو! - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/355863/Children/sociocultural‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... زمزمه‌ی این تابلوها را بشنو! کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - فریبا خانی: هردقیقه بازبودن دوش آب، یعنی مصرف ۵۲ لیترآب. می‌دانی ما جزء ... زمزمه ی این تابلوها را بشنو! -روزنامه همشمهری - آکاایران www.akairan.com/havades.../news201612211315232356.html‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... زمزمه ی این تابلوها را بشنو! کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - فریبا خانی: هردقیقه بازبودن دوش آب، یعنی مصرف ۵۲ لیترآب. می دانی ما جزء پر ... زمزمه ی این تابلوها را بشنو! | هردقیقه بازبودن دوش آب، - قطره www.ghatreh.com/news/nn35152597/زمزمه-این-تابلوها-بشنو‏ 20 دسامبر 2016 ... زمزمه ی این تابلوها را بشنو! هردقیقه بازبودن دوش آب، یعنی مصرف 52 لیترآب. می دانی ما جزء پر مصرف ترین مردمان زمین در استفاده از آب هستیم؟ زمزمه ی این تابلوها را بشنو! - تی نیوز tnews.ir/news/696976401128.html‏ زمزمه ی این تابلوها را بشنو! دریافت خبر : چهار‌شنبه 01 دی 1395 ساعت 1:58. زمزمه ی این تابلوها را بشنو! - فریبا خانی: هردقیقه بازبودن دوش آب، یعنی مصرف ۵۲ لیترآب. زمزمه ی این تابلوها را بشنو روزنامه همشمهری - آذربایجان نیوز azarbaijan-news.ir/search/?q=زمزمه+ی+این+تابلوها+را+بشنو...‏ - ذخیره شده جستجوی شما با کلمه " زمزمه ی این تابلوها را بشنو روزنامه همشمهری " نتیجه ایی نداشت. گزارش تخلف. تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده ... گنجور » وحشی » گزیده اشعار » ترکیبات » گلهٔ یار دل‌آزار ganjoor.net/vahshi/divanv/tarkibatv/sh2/‏ - ذخیره شده - مشابه میرزاده عشقی شعری دارند با عنوان ” سه تابلو مریم ” که از شما خواهش می کنم یادی از او نمائید. .... ناخودآگاه زمزمه اش میکنم. .... بشنو «این» پند و مکن قصد دل‌آزردهٔ خویش. تابلوی نئون - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تابلوی_نئون‏ - ذخیره شده - مشابه تابلو نئون نوعی تابلوی الکتریکی است که با استفاده از لامپ‌های تخلیه در گاز ... طرز کار این لامپ به این صورت است که پس از اعمال ولتاژ بالا به گاز داخل لامپ، این ... نشان‌های راهنمایی و رانندگی در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/.../نشان‌های_راهنمایی_و_رانندگی_در_ایران‏ - ذخیره شده - مشابه نشان‌های راهنمایی و رانندگی در ایران به سه دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول نشان‌های بازدارنده راهنمایی و رانندگی هستند، از این گروه تابلوها می‌توان به بوق زدن ممنوع، منطقه ... ایستگاه - همشهری دوچرخه | محتوا - موسسه همشهری 2charkheh.hamshahrilinks.org/Categories/2460/category‏ - ذخیره شده 15 دسامبر 2016 ... زمزمه‌ی این تابلوها را بشنو! ویترین. دیجیتال · دیجیتال ... شهرنگار · حقوق · 3چرخه · 6و7. ‹ › کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه همشهری است.