مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بررسی نیسان X-Trail

[ad_1]
پسندیدم

پسندیدم عاشقش شدم باحال بود واقعا! خوب نبود عصبانی شدم

1

خودروسازهای ژاپنی همواره در بین ما ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار بوده‌اند. نیسان هم از این قاعده مستثنی نیست. وانت‌های زامیاد که به نماد قدرت و تحمل کار سخت تبدیل شده‌اند، پاترول‌هایی که به نماد آفرود تبدیل شده‌اند، نیسان پیکاپ و رونیزهایی که سعی داشتند جای خالی پاترول را پر کنند و ماکسیما که سال‌های سال جزو لوکس‌ترین خودروهای بازار به شمار می‌آمدند همگی باعث شده‌اند که نیسان به برندی مطمئن و همه‌فن‌حریف برای ما ایرانیان تبدیل شود. اکنون نیسان با تولید شاسی‌بلندهای مختلف برای تمامی نیازها و کاربردها محصولی مناسب ارائه می‌کند تا سهم خود را در زمینه‌های مختلف بازار حفظ کند. در این نوشته قصد داریم یکی از این شاسی‌بلندها، یعنی X-Trail را مورد بررسی قرار دهیم.

images122278_10_5_easy-resize-com

 

X-Trail کراس‌اوور خانوادگی نیسان و رقیب خودروهای پرطرفداری مانند هیوندای سانتافه، میستوبیشی اوتلندر، کیا سورنتو و هوندا CR-V است. نسل اول این کراس‌اوور ۱۵ سال پیش پا به عرصه وجود گذاشت. با توانایی آفرود نسبتا مناسب، ابعاد جمع و جور و قیمت مناسب، X-Trail گزینه‌ای بی‌نظیر برای افرادی شد که دوست داشتند پرابهت به نظر بیایند اما از سختی هدایت لندکروزر به خصوص در مسافرت‌های شهری خوششان نمی‌آمد.

۲۰۱۶-nissan-x-trail-stl-41_easy-resize-com

در طول یک دهه نسل اول X-Trail با آن زیبایی جعبه‌مانندش رفته‌رفته با ظاهر اسپورت و منحنی وار که از همانندهای اروپایی‌اش الهام گرفته‌است جایگزین شده‌است تا در نبرد داخل شهری بر رقبا پیروز گردد. ظاهر این خودرو شباهت زیادی به سایر برادرانش همچون مورانو و پث فایندر دارد که حکایت از امضای نیسان در خودروهایش دارد.

در سال جاری X-Trail در مسابقه فروش شاسی بلندهای متوسط رتبه سوم را ازآن خود نموده‌است؛ پس از مزدا CX-5 و هیوندای توسان. البته تویوتا RAV-4 هم فاصله زیادی با X-Trail ندارد به‌طوریکه در سال ۲۰۱۵ در رتبه کنونی X-Trail جا خوش کرده‌ بود. نیسان در هر ماه بیش از ۱۰۰۰ خودرو به فروش رسانده‌است. پس هنوز هم محبوبیت خوبی دارد.

x-trail-exterior-1-png-ximg-l_12_m-smart_easy-resize-com

خودروی که در اینجا بررسی می‌کنیم ارزان‌ترین مدل X-Trail از نوع چهارچرخ محرک است که می‌توانید بخرید.

امکانات:

چیزی که در لیست تجهیزات مشاهده می‌شود عبارتست از: دوربین دید عقب (البته بدون سنسور)، ورود بدون کلید، دکمه استارت، چراغ‌های جلوی خودکار، نمایشگر رنگی ۵ اینچی، پخش‌کننده CD، بلوتوث، درگاه USB، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی و تیلت تنظیم شونده، نمایشگر اطلاعات راننده، تهویه مطبوع دستی و دو ضامن مخصوص بستن صندلی کودک در صندلی دوم. همچنین شما تهویه صندلی‌های عقب نگهدارنده لیوان، نگهدارنده عینک متصل به سقف، محل مخفی بار در صندق عقب برای جادادن وسایل و تجهیزات.

رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی استاندارد خیلی بهتر از گونه‌های موجود در مدل پایه فورد کوگا هستند و LEDهای دیلایت زیبا به نظر می‌رسند.

فضای بار در X-Trail ۵۵۰ لیتر است که از (CX-5 (۴۰۳ لیتر و توسان (۴۸۸ لیتر) بیشتر و اندکی از هوندا CV-R با (۵۵۶) لیتر کمتر است.

پشت فرمان X-Trail راحت، تمیز و کاربردی است. البته نبود فرمان چرمی و پدال‌های تغییر دنده پشت فرمان به شما یادآوری می‌کند که پشت نمونه پایه نشسته‌اید. در کل جای بدی برای ماندن نیست. دوربین دنده عقب جالب و کارآمد است اما نبود سنسور اندکی تعیین مکان موانعی را که در خطوط فرضی نمایشگر نیستند سخت‌تر می‌کند. سیستم صوتی و تصویری این خودرو بسیار ساده و ابتدایی است؛ صفحه نمایشی که لمسی نیست و فقط شما باید با چند دکمه کار کنید که راه‌یابی و ناوبری را سخت‌تر می‌کند. البته کیفیت صدا در حد مطلوب است.

۲۰۱۶-nissan-x-trail-stl-16_easy-resize-com

درها دارای تکیه‌گاه آرنج هستند و یک محفظه کوچک در وسط نقس تکیه‌گاه آرنج دیگرتان را بازی می‌کند. در صندلی‌های ردیف دوم فضای پا و فضای سر زیادی حتی برای مسافران خوش هیکل وجود دارد. صندلی‌های عقب به نسبت ۴۰/۲۰/۴۰ قابل خوابیدن هستند. صندلی وسطی به هنگام خوابیدن برای شما تکیه‌گاه دست بعلاوه جالیوانی آماده می‌کند. محل نگهداری بطری‌های بزرگ را هم درها برایتان تدارک می‌بینند.

۲۰۱۶-nissan-x-trail-stl-11_easy-resize-com

در مدل‌های AWD از صندلی ردیف سوم خبری نیست و مجبورید از حمل بیش از ۵ نفر در مسافرت صرفنظر کنید.

موتور:

موتور X-Trail یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۲۶ کیلووات قدرت (۱۶۹ اسب بخار) در دور ۶۰۰۰ و ۲۲۶ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ است. گیربکس این خودرو از نوع ۶ سرعته دستی و یا CVT است. گفته می‌شود که یکی از مزایای این گیربکس این است که زمانیکه نیاز دارید دور موتور را بالا نگه‌میدارد و زمانیکه با سرعت ثابت حرکت می‌کنید دور موتور را پایین نگه‌می‌دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو بنابر ادعای سازنده‌اش ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است که در کل مقدار خوبی است. بنابراین با هرباک قادر خواهید بود حدودا ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را طی کنید. موتورX-Trail اندکی پرسروصدا است. صدای تایرها هم اندکی آزار دهنده است. ترمزها متوسط به پایین هستند و تا زمانیکه پایتان را کاملا فشار دهید تاثیر مشخصی نخواهید دید.

 

ایمنی:

X-Trail موفق به کسب حداکثر پنج ستاره ایمنی از تست تصادف Euro NCAP شد. البته در مورد ایمنی بزرگسالان (۸۶٪) بعد از رقبایی همچون Rav4 با (۸۹٪) و کیا سورنتو (۸۷٪) و در تست کودکان نیز سورنتو (۸۴٪) اندکی بهتر از X-Trail عمل کرد. (۸۳٪)

در کل اگر به دنبال شاسی‌بلندی خانوادگی با ظرفیت ۵ یا ۷ نفر برای مسافرت یا داخل شهر هستید X-Trail گزینه مناسبی است با اینکه گزینه‌های دیگری نیز دارید.

پسندیدم

پسندیدم عاشقش شدم باحال بود واقعا! خوب نبود عصبانی شدم

1


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پیش‌فروش مدل‌های چهارگانه نیسان از عید فطر…نیسان از آن دسته برندهایی است که ایرانی‌ها خاطره بدی از آنها ندارند اگر از وانت‌های نامزدهای بهترین خودروی سال معرفی شدند وان کارنامزدهای بهترین خودروی سال معرفی شدند اگرچه زمان چندان زیادی از معرفی خودروی برتر با مشخصات و قیمت رنو کولیوس آشنا شوید …رنو قیمت گذاری و مشخصات کراس اوور کاملا جدید کولئوس را برای بازار استرالیا اعلام کرد خودرو ایران نمایشگاه اتوموبیل فروش خودرو خرید …خرید ماشین و فروش ماشین و هر نوع ماشین دست دوم و صفر کیلومتر و مدل بالا یا مدل پایین در تصاویر و مشخصات فنی خودرو دناقیمت خودرو …خودرودناخودرو دناقیمت خودرو دناقیمت دنادنا ایران خودروخودرو دنا مشخصات فنیمشخصات خودرو پیش‌فروش مدل‌های چهارگانه نیسان از عید فطر شرکت جهان نوین، که نمایندگی انحصاری نیسان را در ایران گرفته است، همزمان با عید فطر پیش نامزدهای بهترین خودروی سال معرفی شدند وان کار اگرچه زمان چندان زیادی از معرفی خودروی برتر سال نگذشته است، با این وجود لیست نامزدهای با مشخصات و قیمت رنو کولیوس آشنا شوید زومیت رنو قیمت گذاری و مشخصات کراس اوور کاملا جدید کولئوس را برای بازار استرالیا اعلام کرداین خودرو ایران نمایشگاه اتوموبیل فروش خودرو خرید خودرو خرید ماشین و فروش ماشین و هر نوع ماشین دست دوم و صفر کیلومتر و مدل بالا یا مدل پایین در ایران تصاویر و مشخصات فنی خودرو دناقیمت خودرو دناماشین دنا خودرودنا خودرو دناقیمت خودرو دناقیمت دنادنا ایران خودروخودرو دنا مشخصات فنیمشخصات خودرو دنا سعر نیسان فی مصر نیسان



لینک منبع :بررسی نیسان X-Trail

مشخصات کامل نیسان X-Trail در بازار ایران | پدال، مجله خودرو و حمل و نقل www.pedal.ir/نیسان/مشخصات-نیسان-x-trail-ایران/‏ - ذخیره شده 17 ژانویه 2017 ... مشخصات کامل نیسان X-Trail در بازار ایران ... همان‌طور که اطلاع دارید و در پدال نیز خواندید، شرکت جهان نوین آریا اخیراً مدل X-Trail نیسان را برای بازار ایران رونمایی کرد . ... مصرف سوخت نیسان رو با سمند و پژو مقایسه کنید خیلی خنده داره . بررسی نیسان X-Trail مدل 2016 قسمت اول - خودرو بانک www.khodrobank.com/.../بررسی-نیسان-X-Trail-مدل-2016-قسمت-اول‏ - ذخیره شده 8 دسامبر 2016 ... نیسان ایکس تریل همچنان انتخاب عامه پسند خریداران SUV های متوسط است. با اینکه بهترین خودروی این سگمنت نیست ولی جذابیت خاصی دارد که. مقایسه نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه - ماشین 3 www.mashin3.com/.../مقایسه-نیسان-ایکس-تریل-و-هیوندای-سانتافه.html‏ - ذخیره شده هیوندای سانتافه خودروی خوبی است که تا این حد توانسته در بازار کشورمان و سطح جهانی خوب عمل کند و به موفقیت برسد ولی باید دید هنگامی که با نیسان X-Trail مقایسه ... نیسان ایکس تریل جدید ترین شاسی بلند بازار ایران - زومیت www.zoomit.ir/2016/12/28/150160/nissan-x-trail-suv/‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... شاسی بلند نیسان ایکس تریل nissan X-trail ماشین جدید نیسان است که با قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به فروش ‌می‌رسد. مشخصات فنی ایکس ... نیسان X- Trial 2016: تغییرات، امکانات، موتور، قیمت - پردیس خودرو www.pardiskhodro.com/.../a:نیسان%20X-%20Trial%202016‏ - ذخیره شده - مشابه نیسان جدید X- Trial 2016 دارای طراحی، شکل و تم منحصر به فرد میباشد. نقد و بررسی کامل نیسان ایکس تریل ( Nissan X-Trail ) - کاربلد carbalad.com/.../نقد-و-بررسی-کامل-نیسان-ایکس-تریلNissan-X-Trail-‏ - ذخیره شده 28 ژانویه 2017 ... جهان نوین آریا، چند روز گذشته از نیسان X-trail در تهران رونمایی کرد. ... در ادامه کاربلد به بررسی کامل این خودرو ژاپنی خواهیم پرداخت، با کاربلد همراه ... بررسی نیسان X-Trail - چرخان charkhan.com/28486/بررسی-نیسان-x-trail.html‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... البته تویوتا RAV-4 هم فاصله زیادی با X-Trail ندارد به‌طوریکه در سال ۲۰۱۵ در رتبه کنونی X-Trail جا خوش کرده‌ بود. نیسان در هر ماه بیش از ۱۰۰۰ خودرو ... نیسان X-Trail می تواند با کره ای ها رقابت کند؟! | اسب بخار asbe-bokhar.com/.../نیسان-x-trail-می-تواند-با-کره-ای-ها-رقابت-کند؟/‏ - ذخیره شده نیسان X-Trail خودرویی است کراس اوور که روی پلتفرم CMF سری CD رنو- نیسان ساخته شده است. این خودرو با مدل نسل سوم خود به ایران می آید که از سال 2013 معرفی شده ... نیسان ایکس تریل (X Trail) به ایران آمد؛ قیمت و مشخصات فنی شاسی ... gadgetnews.ir/.../نیسان-ایکس-تریل-x-trail-ایران-قیمت-مشخصات-فنی/‏ - ذخیره شده 15 ژانویه 2017 ... خودروی شاسی بلند نیسان ایکس تریل (Nissan X Trail) توسط شرکت جهان نوین آریا در ایران ... در ادامه، مشخصات فنی و قیمت این خودرو را بررسی می‌کنیم. نقد و بررسی Nissan X-Trail ST-L 2016 - 9صبح 9sobh.ir/fa/news/73876/نقد-و-بررسی-nissan-xtrail-stl-2016‏ - ذخیره شده مدلی که ما برای نقد و بررسی انتخاب کرده ایم Nissan X-Trail ST-L نام دارد که یک خودروی تک دیفرانسیل بوده و با احتساب مالیات و چند آچشن مختلف با قیمت ۳۸۰۹۰ دلار ...