مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه چیز در مورد فواید، مضرات و خواص کنجد

[ad_1]

خواص کنجد (Sesame) گسترده بوده، بهبود سوخت و ساز بدن، استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و درمان کم خونی از مهمترین خواص کنجد برای سلامت بدن است.

دانه کنجد یکی از مغذیترین دانههای روغنی است. کشت کنجد در ایران بیشتر در خوزستان، بلوچستان، یزد و اصفهان انجام میگیرد و قسمتهای مورد استفاده این گیاه عبارتند از میوه یا همان دانه کنجد. همچنین علاوه بر دانه کنجد که ارزش غذایی و دارویی فراوانی دارد، فراوردههای حاصل از آن مانند روغن کنجد و ارده نیز سرشار از ارزشهای غذایی و دارویی میباشند.

فواید و خواص درمانی کنجد

  • مصرف کنجد برای رفع خستگی مفید است.
  • کنجد موجب افزایش چربی خون نمیشود، بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش میدهد.
  • دانه کنجد منبع غنی از پروتئین است، کسانی که شیر دوست ندارند میتوانند از کنجد برای تامین کلسیم، روی و آهن مورد نیاز خود استفاده کنند.
  • از خواص کنجد آثار ضد التهابی و آنتیاکسیدانی است.
  • مصرف کنجد باعث افزایش سطح ویتامین E در بافتها میشود.
  • کنجد در بهبود ترشح هورمون‌‌های جنسی در زنان یائسه نقش دارد.
  • مصرف کنجد و فراوردههای آن باعث کاهش التهاب و شدت انقباضهای رحمی و همچنین کاهش شدت درد در دوران قاعدگی میشود.
  • از مهمترین خواص کنجد تاثیر در بهبود روند بیماری پارکینسون است.
  • رشد سلول های عصبی مرکزی در نوزادان و افزایش قدرت بینایی از خواص کنجد برای کودکان بوده، لذا متخصصان تغذیه مصرف کنجد را به زنان باردار و شیرده توصیه میکنند.
  • بهبود سوخت و ساز بدن و درمان کم خونی از دیگر خواص کنجد است.
  • کنجد برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است.
  • این گیاه نرم کننده معده و روده است.
  • کنجد فشار خون را کاهش میدهد.
  • دم کرده برگ کنجد، اسهال خونی را برطرف میکند.
  • کنجد ضد روماتیسم است.
  • یکی از خواص کنجد برطرف کردن قولنج است، به این منظور کنجد را آسیاب کرده و به مقدار نصف وزن کنجد، مغز بادام پوست کنده را به آن اضافه کنید، آنها را پودر کرده، سپس با سرکه مخلوط نموده و هر روز به مقدار یک قاشق سوپخوری از آن بخورید.
  • برای داشتن دندانها و استخوانهایی سالم مصرف کنجد توصیه میشود.
همچنین فرآوردههای حاصل از کنجد شامل روغن کنجد و ارده نیز خواص زیادی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

روغن کنجد روده را قویمیکند و باعث ازدیاد اسپرم شده و ملین است. حفظ فشار طبیعی خون، پایین آوردن خطر حمله قلبی با کاهش کلسترول بد خون، خاصیت ضد سرطانی و کمک به تقویت سیستم دفاعی بدن، کاهش پوکی استخوان، پیشگیری از بیماری آلزایمر و آب‌مروارید، درمان سرفه، یبوست و آرتریت، ایجاد نشاط، هوشیاری و کاهش اضطراب، کاهش دردهای مزمن ماهیچه‌ای و گرفتگی عضلات، افزایش سلامت پوست و مو و رفع سوزش ادرار از خواص این روغن و دیگر فراوردههای کنجد است.


عکس کنجد، خواص کنجد، فواید کنجد، خواص روغن کنجد، مضرات کنجد


مضرات کنجد (عوارض جانبی، موارد احتیاط و منع مصرف)

افراد مبتلا به اضافه وزن و دیابت باید در مصرف کنجد و فراوردههای آن احتیاط کنند.

با وجود گسترده بودن خواص کنجد، مصرف کنجد برای افرادی که معده ضعیف دارند مناسب نیست زیرا هضم آن سنگین و مشکل است، چنین افرادی باید آن را با عسل و سرکه بخورند.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و مواد غذایی و تغذیهخواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه همه چیز درباره گلپر، خواص گلپر، گلپر، خواص دارویی …خواص گلپر خواص دارویی گلپر فواید گلپر خاصیت گلپر گلپر در طب سنتی فواید درمانی گلپر خواص و مضرات کنجد خواص ، مضرات کنجدخواص و مضرات کنجد کنجد گیاه بومی هندوستان است و از آنجا به نقاط خواص گشنیز و مضرات گشنیز، خواص گشنیز، قشنیز، فواید …سبزی گشنیز را همه می شناسند و خیلی ها به خاطر بویش آن را نمی خورند ولی این سبزی خواص کامل ترین تحلیل پزشکی در مورد خرما و خواص خرما در …مواد غذایی و تغذیههمه چیز درباره خرما و خواص خرما در بارداری و لاغری خرماخرما خارکخواص خرماخرما خرک روغن کنجد و خواص شگفت‌انگیز آنروغن کنجد و خواص شگفت‌انگیز روغن کنجد روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص هندوانه خواص عرق کاسنیخواص گوجه فرنگیخواص آلوووراخواص چای سبزآلووراخواص کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات مطالب جالب و خواندنی طب سنتی چگونه بوی کفش و …باکتری هایی که در محیط مرطوب و تاریک رشد می کنند، باعث ایجاد بوی بد در پاها می شوندخواص درمانی سیاه دانه خواصسیاهدانهتمام خواص و فواید سیاه دانه سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و بارداری مواد غذایی و تغذیه خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه دانه خواص همه چیز درباره گلپر، خواص گلپر، گلپر، خواص دارویی گلپر، فواید منبعحداقلخواص گلپر خواص دارویی گلپر فواید گلپر خاصیت گلپر گلپر در طب سنتی فواید درمانی خواص و مضرات کنجد خواص ، مضرات کنجدخواص و مضرات کنجد کنجد گیاه بومی هندوستان است و از آنجا به نقاط دیگر خواص گشنیز و مضرات گشنیز، خواص گشنیز، قشنیز، فواید گشنیز آکا خواص سبزیجاتخواص تخم گشنیزخواص گیشنیزخواص دارویی گیشنیزفواید گیشنیزخاصیت گیشنیز کامل ترین تحلیل پزشکی در مورد خرما و خواص خرما در بارداری و لاغری مواد غذایی و تغذیه همه چیز درباره خرما و خواص خرما در بارداری و لاغری خرماخرما خارکخواص خرماخرما خرکخرما در روغن کنجد و خواص شگفت‌انگیز آن روغن کنجد و خواص شگفت‌انگیز روغن کنجد روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که باعث خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات غلات کامل چاودار و جو دوسر و ماهی از آسم دوران کودکی جلوگیری می کنند گندم سیاه یا چاودار کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص قهوه خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات این مطالب جالب و خواندنی طب سنتی چگونه بوی کفش و پا را از بین باکتری هایی که در محیط مرطوب و تاریک رشد می کنند، باعث ایجاد بوی بد در پاها می شوند



لینک منبع :همه چیز در مورد فواید، مضرات و خواص کنجد

همه چیز در مورد فواید، مضرات و خواص کنجد - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/.../همه-چیز-در-مورد-فواید-مضرات-و-خواص-کنجد‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... همه چیز در مورد فواید، مضرات و خواص کنجد. خواص کنجد (Sesame) گسترده بوده، بهبود سوخت و ساز بدن، استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و درمان کم خونی از ... همه چیز در مورد فواید، مضرات و خواص کنجد - مجله اینترنتی ... - تی نیوز tnews.ir/news/e4f976458358.html‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... دانه کنجد یکی از مغذی ترین دانه های روغنی است. کشت کنجد در ایران بیشتر در خوزستان، بلوچستان، یزد و اصفهان انجام می گیرد و قسمت های مورد ... همه چیز در مورد فواید، مضرات و خواص کنجد - تی نیوز tnews.ir/news/7e3176458542.html‏ 21 دسامبر 2016 ... دانه کنجد یکی از مغذی ترین دانه های روغنی است. کشت کنجد در ایران بیشتر در خوزستان، بلوچستان، یزد و اصفهان انجام می گیرد و قسمت های مورد ... همه چیز در مورد فواید، مضرات و خواص کنجد | خواص کنجد (Sesame) - قطره www.ghatreh.com/news/.../همه-چیز-مورد-فواید-مضرات-خواص-کنجد‏ 21 دسامبر 2016 ... خواص کنجد (Sesame) گسترده بوده، بهبود سوخت و ساز بدن، استحکام استخوان ها و دندان ها و درمان کم خونی از مهمترین. همه چیز درباره مضرات و فواید ارده کنجد + طرز تهیه ارده کنجد - قطره www.ghatreh.com/.../همه-چیز-درباره-مضرات-فواید-ارده-کنجد-طرز-تهیه-ارده‏ - ذخیره شده 23 ژانویه 2017 ... همه چیز درباره مضرات و فواید روغن کنجد + طریقه مصرف روغن کنجد ... لازم به ذکر است، با وجود اینکه ارده خواص بسیاری دارد اما روغن آن را فقط برای ... همه چیز در مورد فواید، مضرات و خواص کنجد | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30080305‏ 21 دسامبر 2016 ... برای سلامت قلبمان چه بخوریم؟ کوچک جلوی اکسیداسیون و التهاب را می گیرند و بهتر است هر روز استفاده شوند. هویج هویج یک منبع غنی از آلفا کاروتن ... همه چیز درباره مضرات و فواید ارده کنجد + طرز تهیه ارده کنجد - ستاره ... khabarfarsi.com/u/32074317‏ 23 ژانویه 2017 ... با خواص روغن مورد و طرز تهیه روغن مورد آشنا شوید .... سپس آن را صاف ... همه چیز درباره مضرات و فواید روغن کنجد + طریقه مصرف روغن کنجد ...، همواره به ... همه چیز درباره مضرات و فواید روغن کنجد + طریقه مصرف روغن کنجد ... khabarfarsi.com/u/32071905‏ همه چیز درباره مضرات و فواید روغن کنجد + طریقه مصرف روغن کنجد .... روغن دانه انگور این روغن هر چند کمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما خواص فوق العاده ای برای مقابله ... همه چیز درباره مضرات و فواید ارده کنجد + طرز تهیه ارده کنجد - نیوز پارسی newsparsi.com/همه-چیز-درباره-مضرات-و-فواید-ارده-کنجد-طرز-تهیه-ارده-کنجد-909703.html‏ - ذخیره شده 22 فوریه 2017 ... همه چیز درباره مضرات و فواید ارده کنجد + طرز تهیه ارده کنجد ... انجام می‌گیرد و قسمت‌های مورد استفاده این گیاه عبارتند از میوه یا همان دانه کنجد. ... لازم به ذکر است، با وجود اینکه ارده خواص بسیاری دارد اما روغن آن را فقط برای استعمال و پخت ... همه چیز در مورد فواید، مضرات و خواص کنجد : خواص کنجد ses ... | پارسی پو parsipoo.ir/news/.../همه-چیز-در-مورد-فواید-مضرات-و-خواص-کنجد/‏ - ذخیره شده 14 مارس 2017 ... خواص کنجد sesame گسترده بوده بهبود سوخت و ساز بدن استحکام استخوان ها و دندان ها .