مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو

[ad_1]
حتما درباره خواص روغن زیتون برای سلامتی بسیار شنیده‌اید اما شاید بد نباشد که درباره اثرات معجزه‌آسای آن بر روی پوست و مو هم آگاهی داشته باشید. این روغن علاوه بر طبیعی‌بودن یکی از بهترین مواد نرم‌کننده پوست و مو است که در بیشتر کرم‌ها و لوسیون‌های نرم‌کننده وجود دارد. بنابراین با آشنایی در ارتباط با نحوه صحیح مصرف کردن آن دیگر نیازی به هزینه‌کردن برای خرید لوازم آرایشی پوست و مو نخواهید داشت. پس اگر به دنبال روشی آسان برای زیبایی هستید استفاده از این روغن را فراموش نکنید. در این مقاله روش استفاده و کاربردهای بی‌نظیر روغن زیتون را ذکر خواهیم کرد.
خواص روغن زیتون - خواص زیتون - فواید روغن زیتون

خواص این روغن معجره‌آسا برای پوست ثابت شده است تا حدی که پادشاهان یونانی بدن خود را با روغن زیتون چرب می‌کردند. حتی ورزشکاران در زمان مسابقات المپیک بدنشان را روغن می‌زدند تا پیروز شوند. یکی از دلایل این کار وجود مقادیر بالای ویتامین E در آن است که به راحتی جذب پوست می‌شود و باعث طراوت و جوانی پوست می‌گردد. موارد مصرف این روغن برای زیبایی پوست و مو شامل موارد زیر می‌گردد:

ابروهای زیبا و پرپشت

برای خانم‌ها بسیار مهم است که ابروهای خوبی داشته باشند تا زیباتر به نظر برسند. ابروهایی که موهای ضخیم و محکم دارند و با کمی تغییر حالت و مرتب‌کردن مثل قابی زیبا برای چشم‌ها می‌شوند، ابروهای سالمی هستند. گاهی اوقات موهای ابرو در اثر بیماری‌ها، استفاده مکرر از مواد آرایشی و یا بالا رفتن سن، شروع به ریزش می‌کند. باید بدانید که رشد موهای ابرو در مقایسه با موهای سایر قسمت‌های بدن بسیار کند است. برخی خانم‌ها استاد استفاده از مداد برای پوشاندن نقاط خالی ابروها هستند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند که ابروهایشان را تاتو کنند. راحت‌ترین و سریع‌ترین راه حل این مشکل در آشپزخانه شماست. زنان بسیاری نتایج استفاده از روغن زیتون در رشد مجدد موهای ریخته را باورنکردنی می‌دانند و معتقدند که این روغن کمک بسیار زیادی به افزایش سرعت رشد این موها می‌کند.

درمان خشکی پوست

روغن زیتون علاوه بر طبیعی‌بودن و قابلیت مرطوب نگه‌داشتن پوست ، دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی مانند ویتامین A و ویتامین E نیز هست. جهت درمان پوست خشک صورت می­‌توانید این روغن را به عنوان یک لوسیون بر روی پوست مرطوب بکار ببرید. در صورتی که تمایل دارید از رایح مورد علاقه خود استفاده کنید، می­‌توانید آن را با چند قطره اسانس روغنی مخلوط کنید. همچنین برای داشتن دست­‌هایی نرم، روغن زیتون را به دست‌های خود بمالید و دستکش بپوشید تا جذب شود، در طی یک شب تا صبح به نتیجه دلخواه خواهید رسید. همچنین می‌توانید برای درمان لب­‌های ترک­‌خورده در زمان خواب از این روغن استفاده کنید.

لایه‌برداری از پوست

اگر از پوستِ خشک و اگزما رنج می‌برید ، پیشنهاد می‌شود که مخلوط روغن زیتون و نمک دریایی را به محل‌های خشک زده و ماساژ دهید تا پوست‌های مرده برداشته شود و لایه‌های زیرین پوست نیز تغذیه شوند. این کار را با شکر نیز می‌توانید انجام دهید به این صورت که ابتدا صورتتان را با آب نم‌دار کنید و سپس با این روغن ماساژ دهید. سپس کف دستتان مقدار کمی شکر بریزید و بعد این شکر را روی روغن زیتونی که روی صورتتان وجود دارد، بمالید.

درمان شوره و ریزش مو

یکی از عوامل شوره و ریزش موی سر آلودگی‌های محیطی و التهابی است که در پوست ایجاد می‌کنند. با ماساژ پوست سر به وسیله روغن زیتون هم زمان با چرب کردن آن به پوست برای مقابله با آلودگی‌ها و دفع سموم کمک خواهید کرد. هر قدر مواد مغذی به پوست سر برسانید، همانقدر پوست و موی سالم‌تری خواهید داشت. نه تنها استفاده موضعی ، که خوردن منظم آن هم تاثیر خود را بر روی سلامت موهایتان خواهد گذاشت.
زیبایی پوست و مو - خواص روغن زیتون - خاصیت زوغن زیتون

نرم و خوش‌حالت شدن موها

روغن زیتون نرم کننده‌ای است که به اعماق مو نفوذ می‌کند. این روغن طبیعی رطوبت موها را افزایش می‌دهد و مانع وزشدن موها می‌شود و در بهبود موخوره موثر است. برای بازگرداندن رطوبت مورد نیاز به موهای خشک و آسیب­‌دیده درمان با روغن گرم را آزمایش کنید. روغن­ را گرم کرده و بر روی پوست سر بمالید، موی خود را با کلاه حمام به مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید و سپس موی خود را شامپو بزنید. همچنین اگر موهای شما زبر و خشن است ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به عنوان یک ماسک آرام‌بخش برای موهایتان استفاده کنید.

تقویت ناخن‌ها

روغن زیتون برای تقویت ناخن‌ها بسیار موثر است و به رشد آن‌ها کمک زیادی می‌کند. به همین منظور برای ترمیم ناخن‌های شکننده خود، یک‌چهارم فنجان از این روغن را کمی حرارت دهید و صبر کنید تا کمی سرد شود؛ بعد یک عدد کپسول ویتامین E را باز کرده و محتویات آن را در روغن حل کنید و محلول بدست آمده را روی ناخن‌های خود بمالید. روغن زیتون سبب استحکام و تقویت ناخن‌ها شده و ویتامین ‌E
موجود در آن نیز به سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند.

توجه: پیشنهاد می‌شود که کمی آب لیموترش تازه با روغن زیتون مخلوط شود تا احساس طراوت بیشتری را برای پوست به ارمغان آورد. البته جذب‌شدن روغن زیتون در پوست ، کمی بیشتر از محصولات آماده طول می‌کشد. ولی به همین نسبت فواید آن نیز دوام بیشتری خواهد داشت.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و موحتما درباره خواص روغن زیتون برای سلامتی بسیار شنیده‌اید اما شاید بد نباشد که درباره کامل ترین مرجع برای روغن زیتون و خواص ان برای پوست و مو و مواد غذایی و تغذیهخواص و فواید روغن زیتون موروغن زیتون برای پوست را برای طراوت پوست خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو …خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست جدیدترین خبرها درباره روغن زیتون را برای طراوت پوست خشکی پوست و مو از دیگر خواص از روغن زیتون برای پخت و طراوت و زیبایی پوست صورت با این چند ماسک …سلامت پوستمو و زیبائی طراوت روغن زیتون مخلوط کنید و برای حفظ زیبایی پوست خواص روغن زیتون و فواید آن برای بدن زیتون،روغن زیتون،خواص روغن زیتون برای پوست،خاصیت روغن برای زیبایی پوست و موچرا باید روغن زیتون روی سر و صورت بمالیم؟روغن زیتون در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو وجود ایا روغن زیتون برای کک و زیبایی پوست و موی عروس با روغن زیتون نوعروسزیبایی پوست و موی روغن زیتون برای که برای حفاظت از پوست و مو این روغن را رازهایی راجع به روغن زیتونپوست، مو و زیبایی پوست و مو از دیگر خواص روغن از روغن زیتون برای پخت و برای تقویت موهای خود با روغن زیتون از این روش …خواص مواد ورزش و پوست، مو و زیبایی قرنهاست که مزایای روغن زیتون برای سلامتی کامل ترین مرجع برای روغن زیتون و خواص ان برای پوست و مو و دور چشم مواد غذایی و تغذیه خواص و فواید روغن زیتون برای مو و ابرو و پوست روغن زیتون برای موروغن زیتون برای پوست جدیدترین خبرها درباره روغن زیتون اگر به دنبال ماده طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست خود هستید، بدانید که روغن زیتون از دیر باز نی نی سایت مامی سایت و نو عروس و پوست و مو و زیبایی نی نی سایت مامی سایت و نو عروس و پوست و مو و زیبایی نی نی سایت مامی سایت و نو عروس و کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان پی آر پی زیبایی شما در خون شماست پیش گفتار یک روش نسبتا نوین و بنیادین سلول های درمانی در علم آرایش و زیبایی ، سلامت پوست و مو ، آرایش وزیبایی صورت ،آرایش رنگ مومدل مو مردانهموآرایش صورتتاتو پوستجوش صورت درمان جوش صورتمدل موارایش مومدل مو ماسک خانگی برای زیبایی و سلامت موها زیباشو دات کام موضوعات مرتبط چند ماسک مخصوص موها چند ماسک ساده و مفید برای موها تقویت و جلوگیری از ریزش انواع ماسک های میوه برای زیبایی پوست صورت ماسک میوه را باید بعد از اینکه پوست صورت را از مواد آلوده و چربی‌ها و سلول‌های مرده پاک پوست نیوز پایگاه جامع اطلاع رسانی پوست و زیبایی پوست نیوز پوست نیوز پایگاه جامع اطلاع رسانی پوست، زیبایی و تناسب اندام عرق رازیانه خواص عرق رازیانه فواید درمانی عرق رازیانه برای رازیانه گیاهی با خواص فراوان که بیشتر مردم از عرق رازیانه استفاده می کنند، در این بخش از کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان جوانسازی پوست با افزایش سن و کاهش فعالیت کلاژن سازی در پوست به تدریج پوست ، شادابی و طراوت خود را از دست می



لینک منبع :خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو

خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو setare.com/.../خواص-روغن-زیتون-برای-زیبایی-و-طراوت-پوست-و-مو‏ - ذخیره شده 25 دسامبر 2016 ... استفاده از روغن‌های گیاهی علاوه بر خواصی که برای بدن دارد در زیبایی و سلامت پوست و مو هم تاثیر قابل توجهی دارد.با خواص روغن زیتون آشنا شوید. خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو - ستاره | دمادم https://damadam.ir/.../خواص-روغن-زیتون-برای-زیبایی-و-طراوت-پوست-و-مو/6414491‏ - ذخیره شده استفاده از روغن‌های گیاهی علاوه بر خواصی که برای بدن دارد در زیبایی و سلامت پوست و مو هم تاثیر قابل توجهی دارد.با خواص روغن زیتون آشنا شوید. حتما ... خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30301599‏ 25 دسامبر 2016 ... خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو. استفاده از روغن های گیاهی علاوه بر خواصی که برای بدن دارد در زیبایی و سلامت پوست و مو هم ... زیبایی پوست و مو با روغن زیتون - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/hair5-olive-oil.html‏ - ذخیره شده روغن زیتون خیلی خالص نه تنها برای سلامتی، بلکه برای پوست و مو نیز مفید ... تازه با روغن زیتون مخلوط شود تا احساس طراوت بیشتری را برای پوست به ارمغان آورد . خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو | استفاده از - قطره www.ghatreh.com/news/.../خواص-روغن-زیتون-برای-زیبایی-طراوت-پوست‏ 25 دسامبر 2016 ... استفاده از روغن های گیاهی علاوه بر خواصی که برای بدن دارد در زیبایی و سلامت پوست و مو هم تاثیر قابل توجهی دارد.ب. خواص روغن زیتون - ۲۰ خاصیت روغن زیتون برای سلامتی • نوآورد www.noavard.co/خواص-روغن-زیتون-34-خاصیت-روغن-زیتون‏ - ذخیره شده - مشابه 24 آگوست 2016 ... در این مقاله قصد داریم به بررسی جامع خواص روغن زیتون در پزشکی و طب سنتی و ... روغن زیتون گرم بر روی پوست سر بمالید، موی خود را با کلاه حمام به مدت ۳۰ ... هستید، بدانید که روغن زیتون از دیر باز برای حفظ شادابی و طراوت پوست موثر ... در یونان باستان، مصر و روم از این ماده برای زیبایی پوست زنان استفاده می‌شد ... خواص روغن زیتون برای زیبایی و طراوت پوست و مو - تی نیوز tnews.ir/news/646076702549.html‏ 25 دسامبر 2016 ... استفاده از روغن های گیاهی علاوه بر خواصی که برای بدن دارد در زیبایی و سلامت پوست و مو هم تاثیر قابل توجهی دارد.با خواص روغن زیتون آشنا شوید. خواص روغن زیتون ، روغن زیتون ، روغن زیتون برای زیبایی پوست ... www.exirhayat.com/blog/381-خواص-درمانی-روغن-زیتون.html‏ - ذخیره شده 25 سپتامبر 2016 ... کمپرس پوست با روغن زیتون در موارد آفتاب زدگی، سرما زدگی، گزش مار ... با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو گشته و شوره سر را برطرف می‌سازد و موهای .... بدانید که روغن زیتون از دیر باز برای حفظ شادابی و طراوت پوست موثر بوده ... روغن های مغذی برای پوست و مو کدامند - کلینیک زیبایی تسنیم https://tasnimclinic.com/.../پوست-و-مو/روغن-های-مغذی-برای-پوست-و-مو-کدامند-؟‏ - ذخیره شده روغن های مغذی برای پوست – روغن زیتون روغن زیتون یکی از روغن های مغذی برای پوست ... از این روغن ها برای پوست و مو خود استفاده کنید و در ادامه شما را با این نوع خواص ... فراموش نکنید که شما با انجام این کارها می توانید طراوت و شادابی را به پوست سر ... “خواص” جادویی “روغن زیتون” - نمناک namnak.com/خواص-روغن-زیتون.p5254‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۶ - ۳۹۳ نقد درمان ترک پا با روغن زیتون ، خواص دارویی روغن زیتون ، روغن زیتون ، زیبایی ... را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید. ... توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت و تقویت ریشه مو استفاده نمود .