مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خانه‌های یخی برای ساکنان آینده مریخ

[ad_1]

به گزارش ستاره ها؛ منابع لازم برای تامین مصالح خانه‌های یخی در مریخ از آب منجمد موجود در دریاچه‌های زیرسطحی تازه کشف شده در این سیاره بدست خواهد آمد.

به نقل از دیلی میل، طبق آخرین مطالعات دانشمندان حجم منابع آب منجمد کشف شده در مریخ  ممکن است از دریاچه سوپریور در آمریکای شمالی با حجم 12 هزار کیلومتر مکعب بیشتر باشد.

مهمترین ویژگی ایگلوهای یخی، شکل هندسی برجسته برای تشکیل سپر حفاظتی بدون نیاز به انتقال مصالح از زمین است.

طرح خانه‌های یخی مریخ علاوه بر قابلیت اسکان موقت، قادر به تشکیل سپر دفاعی در برابر تشعشعات مرگبار مریخی است.

دانشمندان معتقدند بهترین منبع موجود برای ساخت پناهگاه‌های یخی با قابلیت مقاومت در برابر پرتوهای خطرناک مریخی منابع عظیم یخ زیر سطحی مریخ است، چرا که حمل مواد مناسب برای ساخت پناهگاه از زمین غیرممکن است.

هریک از ایگلوهای یخی با ظرفیت چهار نفر و دارای فضاهای مجزا مثل محل کار، محل خواب و محل پرورش گیاه هستند.

فشار هوای داخل هر ایگلو معادل 6600 گرم بر 6 سانتیمتر مربع در دمای 22 درجه سانتگیراد تنظیم شده است.

طراحی پناهگاه در مریخ با ضرورت وجود فشار در داخل همیشه با محدودیت همراه است، چرا که شکل گنبدی بهترین طرح برای کنترل فشار در داخل پناهگاه است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان دانشگاه توانستند با اسکن امواج مغز انسان، راه جدیدی برای افزایش…عصر ایرانتصاویری بی نظیر و فوق العاده دیدنی از ویتنام پرطرفدارترین هتل های دنیا در اینستاگرام عصر ایران تصاویری بی نظیر و فوق العاده دیدنی از ویتنام پرطرفدارترین هتل های دنیا در اینستاگرام خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریتغییرسبک با تغییرنسل فوتبال ابران رتبه برتر برای روابط عمومی شهرداری اصفهان برد کره اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی …اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری عصر ایران تصاویری بی نظیر و فوق العاده دیدنی از ویتنام پرطرفدارترین هتل های دنیا در اینستاگرام عکس عصر ایران تصاویری بی نظیر و فوق العاده دیدنی از ویتنام پرطرفدارترین هتل های دنیا در اینستاگرام عکس خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری تغییرسبک با تغییرنسل فوتبال ابران رتبه برتر برای روابط عمومی شهرداری اصفهان برد کره مقابل اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های جالب اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار گوناگون نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک



لینک منبع :خانه‌های یخی برای ساکنان آینده مریخ

تصاویر برای خانه‌های یخی برای ساکنان آینده مریخ خانه‌های ساکنان آینده مریخ یخی خواهد بود+تصاویر - ایسنا www.isna.ir/.../خانه-های-ساکنان-آینده-مریخ-یخی-خواهد-بود-تصاویر‏ - ذخیره شده 25 دسامبر 2016 ... دانشمندان ناسا معتقدند که بهترین مواد برای ساخت پناهگاه‌ در مریخ استفاده از منابع یخ زیر سطحی برای ساخت گنبدهای یخی است. خانه‌های یخی برای ساکنان آینده مریخ+عکس - خبر خودرو - اخبار خودرو ... www.khabarkhodro.com/detail.asp?...خانه‌های%20یخی%20برای%20ساکنان%20آینده%20مریخ...‏ - ذخیره شده 25 دسامبر 2016 ... به نقل از دیلی میل، منابع لازم برای تامین مصالح خانه‌های یخی در مریخ از آب منجمد موجود در دریاچه‌های زیرسطحی تازه کشف شده در این سیاره بدست خواهد آمد. خانه های ساکنان آینده مریخ یخی خواهد بود+تصاویر khabarooz.com/post/78422‏ - ذخیره شده به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، منابع لازم برای تامین مصالح خانه های یخی در مریخ از آب منجمد موجود در دریاچه های زیرسطحی تازه کشف شده در این سیاره بدست خواهد ... خانه های یخی برای ساکنان آینده مریخ - تی نیوز tnews.ir/news/3ec476685751.html‏ 25 دسامبر 2016 ... ایسنا: دانشمندان ناسا معتقدند که بهترین مواد برای ساخت پناهگاه در مریخ استفاده از منابع یخ زیر سطحی برای ساخت گنبدهای یخی است. به نقل از دیلی ... خانه‌ ساکنان آینده مریخ در طرح و جنسی خاص توسط دانشمندان ارائه شد + ... mihanpost.com/خانه‌-ساکنان-آینده-مریخ/‏ - ذخیره شده 26 دسامبر 2016 ... بنابراین خانه‌ ساکنان آینده مریخ بر مبنای این شرایط طراحی و ساخته خواهد شد چرا که منابع لازم برای تامین مصالح خانه‌های یخی در مریخ از آب منجمد موجود ... زندگی ساکنان مریخ در خانه‌های یخی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../زندگی-ساکنان-مریخ-در-خانه-های-یخی‏ - ذخیره شده - مشابه 3 ا کتبر 2015 ... ناسا در خبری اعلام کرد : « طرح های بسیار خلاقانه و جالبی برای ساخت خانه های آینده ساکنان مریخ دریافت کردند اما تنها یک طرح توانست نظر کارشناسان ... خانه‌ ساکنان مریخ - شابش https://shabesh.com/news/641/خانه‌-ساکنان-مریخ‏ - ذخیره شده 26 آوریل 2017 ... بنابراین باید گفت که طرح و جنس خانه‌ ساکنان آینده مریخ به احتمال زیاد از جنس یخ خواهد بود که این خانه ها علاوه بر قابلیت اسکان موقت ، قادر به ... خانه‌های یخی برای ساکنان آینده مریخ | مجله راگا magazine.raganews.ir/298434/‏ 25 دسامبر 2016 ... ایسنا: دانشمندان ناسا معتقدند که بهترین مواد برای ساخت پناهگاه‌ در مریخ استفاده از منابع یخ زیر سطحی برای ساخت گنبدهای یخی است. به نقل از دیلی ... اولین مدل واقعی از خانه‌های ساکنان آینده مریخ +عکس - itabnak.ir itabnak.ir/fa/.../اولین-مدل-واقعی-از-خانه‌های-ساکنان-آینده-مریخ-عکس‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... اولین مدل واقعی از خانه‌های ساکنان آینده مریخ +عکس ... عنوان کرد: طراحی این خانه شگفت‌انگیز از ایگلو یا خانه‌های یخی اسکیموها الهام گرفته شده است.