مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

میزان مگاپیکسل دوربین گوشی چقدر اهمیت دارد؟

[ad_1]

وب سایت گجت نیوز - دانیال حجاری: حین انتخاب یک گوشی جدید، معمولا بعد از پرسیدن نام برند و در ادامه یک یا دو مورد از مشخصه‌های سخت افزاری آن، مستقیما به سراغ دوربین آن می‌رویم: "دوربین این گوشی چند مگاپیکسل است؟”. این سوال به این معنی است که تمامی افراد، ملاک تشخیص خوب یا بد بودن دوربین را مگاپیکسل آن دانسته و عدد بالاتر را به منزله دوربین بهتر می‌پندارند، اما این تصوری اشتباه است. مقدار مگاپیکسل دوربین گوشی هوشمند آن طور که اکثریت افراد فکر کرده و حین خرید آن را به عنوان یک ملاک بزرگ در نظر می‌گیرند اهمیت ندارد.

 

 میزان مگاپیکسل دوربین گوشی هوشمند چقدر اهمیت دارد؟

مگاپیکسل دوربین گوشی چه زمانی فاکتوری مهم است؟

میزان مگاپیکسل دوربین گوشی چندان تفاوتی نمی‌کند، مگر اینکه مشغول ضبط ویدیویی به منظور نمایش بر روی یک بیلبورد تبلیغاتی باشید. در حالت عادی شما به تعداد پیکسل‌های به کار رفته در تصویر توجه نمی‌کنید. گفتنی است پیکسل‌ها در واقع مربع‌های کوچکی هستند که از خانه‌هایی با رنگ سبز، قرمز یا آبی تشکیل شده‌اند. درست همانند یک پارچه که هرچه بافت آن ریزتر باشد، محصول نهایی زیباتر به نظر می‌آید، بافت یک تصویر نیز با داشتن تعداد پیکسل‌های بیشتر، ریزتر شده و فایل نهایی جذابیت بصری بیشتری پیدا می‌کند.

مگاپیکسل در واقع یک واحد اندازه‌گیری بوده و با یک میلیون پیکسل برابری می‌کند. در دل ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، ویدیویی کوچک با رزولوشن 2 مگاپیکسل به نمایش درمی‌آید. به عبارتی با ضرب رزولوشن فیلمبرداری اچ‌دی یعنی 1920 در 1080 پیکسل به عدد دو میلیون و هفتاد و سه هزار و ششصد می‌رسیم که معادل 2.07 مگاپیکسل است. این عدد در واقع همان آستا‌نه‌ای است که اکثر گوشی‌های امروزی قادر به نمایش آن هستند. اگر شما یک صفحه نمایش با رزولوشن 4Kدارید، در واقع قادر خواهید بود تا 8 مگاپیکسل را به نمایش بگذارید. با این حال، هم 2 و هم 8 مگاپیکسل با 12 مگاپیکسلی که آیفون قادر به ثبت تصویر آن است، متفاوت بوده و اختلافی قابل توجه بین آن‌ها از نظر اعداد و ارقام دیده می‌شود.

 میزان مگاپیکسل دوربین گوشی هوشمند چقدر اهمیت دارد؟

در بررسی میزان اهمیت مگاپیکسل دوربین گوشی به این نتیجه می‌رسیم که اگر همانند عده کثیری از افراد، عکس‌های ثبت‌شده را تنها بر روی گوشی خود مشاهده می‌کنید، مقدار مگاپیکسل دوربین گوشی ارزش خاصی نخواهد داشت. به عنوان نمونه وقتی صفحه نمایش شما اچ‌دی (رزولوشن 720 در 1280) است، پخش یک فیلم 4K (در صورت امکان) در آن هیچ معنی نخواهد داشت، چرا که در حد وسع صفحه نمایش خود از آن بهره می‌برید.

در ادامه ویدیو، تصویری ثبت شده با یک دوربین دی‌اس‌ال‌آر حرفه‌ای با رزولوشن 22.3 مگاپیکسل به نمایش درمی‌‌آید. تصویر پشت‌بند آن این بار متعلق به یک گوشی هوشمند بوده و توسط دوربین آیفون 6 اس پلاس با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت شده است. هر دوی آن‌ها در اندازه یک ویدیو اچ‌دی هستند، در حالی که تصویر گرفته‌شده با دوربین دیجیتال به مراتب کیفیت بسیار بهتری دارد. به جز تفاوت در کیفیت تصاویر، هیچ تفاوتی از نظر میزان پیکسل بین آن‌ها دیده نمی‌شود، اما اگر یک تصویر با رزولوشن خیلی پایین در کنار آن‌ها قرار دهیم، تفاوت کاملا محسوس خواهد بود. در هر صورت اگر به دنبال مقاصدی همچون تهیه پوستر با عکس گرفته شده نیستید، به مگاپیکسل دوربین گوشی اهمیت ندهید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گوشی های تازه وارد بازار با ارزش خرید بالا شهریور گوشیهایتازهوارد دومین گوشی‌ اندرویدی بلک‌بری نام دارد که در ابتدا با اسم کدی نئون فهرست گوشی هوشمند برتری که در حال حاضر در … • فناوری فهرست ۱۵ گوشی هوشمند برتری که در حال حاضر در بازار وجود دارند، به همراه بهترین گوشی‌های بازار با قیمت زیر یک میلیون …بهترین گوشی‌های بازار با قیمت زیر یک میلیون تومان آذر ماه ۹۵ دسته راهنمای خریدبررسی اولیه ال‌جی وی …ال‌جی نسل دوم از خانواده سری را معرفی کرد گوشی جدید ال‌جی، که در سکوت کامل خبری راهنمای خرید دوربین عکاسی هر آنچه باید قبل از خرید دوربین مدتی پیش بود که در خبرها درباره دوربین عکاسی جستجو می‌کردم مواجهه با اصطلاحات نقد و بررسی تخصصی گوشی پی لایت هوآوی؛ زیبا، …به بخش‌های کناری این گوشی می‌رویم در کناره سمت چپ گوشی همانند گوشی پی هیچ جیز خاصی مقایسه سامسونگ گلکسی نوت، ال‌جی و هواوی …سامسونگ گلکسی نوت امتیاز مجموع امتیاز ال جی جی امتیاز مجموع امتیاز هواوی نظرات کاربران در مورد گوشی …واقعا جای تعجبه که چ جوری یه گوشی ۷۰۰ تومنی شیامی رو با این مقیسه کردی دوربین اینگوشی قیمت دوربین خرید دوربین دوربین دیجیتال دوربین …عمومی نام محصول دوربین کانن کانن مدل فرمت توضیحات قیمت دوربین خرید دوربین دوربین دیجیتال دوربین …مصطفی جان محمدی پارس کانن سلام دوربین عکاسی جرو کالا های الکترونیکی محسوب گوشی های تازه وارد بازار با ارزش خرید بالا شهریور گوشیهایتازه دومین گوشی‌ اندرویدی بلک‌بری نام دارد که در ابتدا با اسم کدی نئون شناخته می فهرست گوشی هوشمند برتری که در حال حاضر در بازار وجود دارند • فناوری فهرست ۱۵ گوشی هوشمند برتری که در حال حاضر در بازار وجود دارند، به همراه نقاط بهترین گوشی‌های بازار با قیمت زیر یک میلیون تومان آذر ماه ۹۵ بهترین گوشی‌های بازار با قیمت زیر یک میلیون تومان آذر ماه ۹۵ دسته راهنمای خرید راهنمای خرید دوربین عکاسی هر آنچه باید قبل از خرید دوربین مدتی پیش بود که در خبرها درباره دوربین عکاسی جستجو می‌کردم مواجهه با اصطلاحات گوناگونی که بررسی اولیه ال‌جی وی ال‌جی نسل دوم از خانواده سری را معرفی کرد گوشی جدید ال‌جی، که در سکوت کامل خبری معرفی شد نقد و بررسی تخصصی گوشی پی لایت هوآوی؛ زیبا، ارزان و ارزشمند به بخش‌های کناری این گوشی می‌رویم در کناره سمت چپ گوشی همانند گوشی پی هیچ جیز خاصی نظرتان قیمت دوربین خرید دوربین دوربین دیجیتال دوربین عکاسی عمومی نام محصول دوربین کانن کانن مدل فرمت توضیحات دوربین مقایسه سامسونگ گلکسی نوت، ال‌جی و هواوی سه هرکول سامسونگ گلکسی نوت امتیاز مجموع امتیاز ال جی جی امتیاز مجموع امتیاز هواوی اسند نظرات کاربران در مورد گوشی موبایل واقعا جای تعجبه که چ جوری یه گوشی ۷۰۰ تومنی شیامی رو با این مقیسه کردی دوربین اینگوشی داره فروش شیائومی این گوشی دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و ۵ مگاپیکسلی در جلو می باشد که از فلش دورنگ نیز



لینک منبع :میزان مگاپیکسل دوربین گوشی چقدر اهمیت دارد؟

میزان مگاپیکسل دوربین گوشی چقدر اهمیت دارد؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/.../میزان-مگاپیکسل-دوربین-گوشی-چقدر-اهمیت-دارد‏ - ذخیره شده 25 دسامبر 2016 ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی چقدر اهمیت دارد؟ تمامی افراد، ملاک تشخیص خوب یا بد بودن دوربین را مگاپیکسل آن دانسته و عدد بالاتر را به منزله ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی چقدر اهمیت دارد؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../میزان-مگاپیکسل-دوربین-گوشی-چقدر-اهمیت-دارد/‏ 24 دسامبر 2016 ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی چقدر اهمیت دارد؟ دانیال حجاری: حین انتخاب یک گوشی جدید، معمولا بعد از پرسیدن نام برند و در ادامه یک یا دو مورد از ... تعداد مگاپیکسل دوربین چقدر اهمیت دارد ؟ - itabnak.ir itabnak.ir/fa/news/.../تعداد-مگاپیکسل-دوربین-چقدر-اهمیت-دارد-‏ - ذخیره شده 18 فوریه 2017 ... تعداد مگاپیکسل دوربین چقدر اهمیت دارد و آیا این موضوع روی کیفیت ... دیافراگم در اکثر گوشی‌های هوشمند وجود ندارد و بدین طریق نمی‌توان میزان جذب ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی چقدر اهمیت دارد؟ | برترینها | خبروان khabarone.ir/news/.../میزان-مگاپیکسل-دوربین-گوشی-چقدر-اهمیت-دارد؟‏ 25 دسامبر 2016 ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی چقدر اهمیت دارد؟ تمامی افراد، ملاک تشخیص خوب یا بد بودن دوربین را مگاپیکسل آن دانسته و عدد بالاتر را به منزله ... مقدار مگاپیکسل مناسب برای گرفتن عکس حرفه‌ای چقدر است؟ - کلیک click.ir/.../how-much-megapixel-is-needed-for-a-professional-photography/‏ - ذخیره شده 23 فوریه 2017 ... سایز سنسور استفاده شده در یک دوربین به نسبت میزان مگاپیکسل‌ اهمیت بیشتری دارد. سنسورهای استفاده شده در دوربین گوشی‌های هوشمند معمولا ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی هوشمند چقدر اهمیت دارد ؟ | ایرانی روید iraniroid.com/میزان-مگاپیکسل-دوربین-گوشی-هوشمند-چقد/‏ 25 دسامبر 2016 ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی هوشمند چقدر اهمیت دارد ؟ یکی از برترین موضوعات حال حاضر دنیای تکنولوژی می باشد که برای شما در سایت قرار داده ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی هوشمند چقدر اهمیت دارد؟ - گجت نیوز tnews.ir/news/5fa876675864.html‏ 25 دسامبر 2016 ... حین انتخاب یک گوشی جدید، معمولا بعد از پرسیدن نام برند و در ادامه یک یا دو مورد از مشخصه های سخت افزاری آن، مستقیما به سراغ دوربین آن می رویم: ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی هوشمند چقدر اهمیت دارد؟ — وبلاگ ... i-sel.ir/blog/میزان-مگاپیکسل-دوربین-گوشی-هوشمند-چقد/‏ 25 دسامبر 2016 ... حین انتخاب یک گوشی جدید، معمولا بعد از پرسیدن نام برند و در ادامه یک یا دو مورد از مشخصه‌های سخت افزاری آن، مستقیما به سراغ دوربین آن می‌رویم: ... میزان مگاپیکسل دوربین گوشی هوشمند چقدر اهمیت دارد؟ | تازه های گوشی ... www.zoomlink.ir/.../134142_میزان-مگاپیکسل-دوربین-گوشی-هوشمند-چقدر-اهمیت-دارد‏ - ذخیره شده 25 دسامبر 2016 ... حین انتخاب یک گوشی جدید، معمولا بعد از پرسیدن نام برند و در ادامه یک یا دو مورد از مشخصه‌های سخت افزاری آن، مستقیما به سراغ دوربین آن می‌رویم: ... مقدار مگاپیکسل مناسب برای گرفتن عکس حرفه‌ای چقدر ... - آخرین خبر akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=3305251‏ - ذخیره شده 23 فوریه 2017 ... کلیک/ هنگام خرید دوربین همیشه به مقدار مگاپیکسل آن توجه می کنیم، ... شده، دوربین‌ گوشی‌های هوشمند به سادگی قادرند از نظر میزان مگاپیکسل ... سایز سنسور استفاده شده در یک دوربین به نسبت میزان مگاپیکسل‌ اهمیت بیشتری دارد.