مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند

[ad_1]

چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
مقامات چینی برنامه بلند‌پروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش تاریک ماه تا سال ۲۰۱۸ و قصد این کشور برای پرتاب اولین کاوشگر مریخی تا سال ۲۰۲۰ را اعلام کردند.

براساس گزارش BBC، این خبر تنها چند روز پس از بازگشت موفقیت آمیز دو فضانورد چینی از ایستگاه فضایی تیانگانگ دو منتشر شد. این فضانوردان برای 30 روز در این ایستگاه سکونت داشتند و این بیشترین زمان سپری شده در فضا برای فضانوردان چینی بوده‌است.

مقامات چینی اعلام کردند اکتشاف در جهان هستی، توسعه صنعت فضانوردی و تبدیل کردن چین به یک قدرت فضایی رویایی است که چین به دنبال محقق ساختن آن است.

صنعت فضانوردی چین این اواخر عملکرد بی‌نقصی نداشته است. بزرگترین اشتباه چینی‌ها از دست دادن کنترل ایسگاه فضایی تیانگانگ یک بود که انتظار می‌رود سال 2017 به اتمسفر زمین برخورد کند.

اما با پرتاب موفقیت‌آمیز تیانگانگ دو به مدار زمین، چین به سومین کشور جهان تبدیل شد که توانسته‌بود ماموریت فضایی سرنشین‌داری را به پایان ببرد. چینی‌ها به دلایل نظامی از همکاری در پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی کنار گذاشته‌ شده‌اند.

اعلام برنامه جدید چینی‌ها مبنی بر ارسال کاوشگر به ماه و مریخ نشان از آن دارد که این کشور در تلاش است در زمینه اکتشافات فضایی خود را به روسیه و آمریکا برساند. حتی برخی از متخصصان معتقدند ارسال کاوشگر به ماه قدم اول فرستادن فضانورد به ماه است.

بخش تاریک ماه از زمان اولین عکاسی‌اش در سال 1959 تا به امروز هرگز توسط هیچ کاوشگری لمس نشده‌است. مقامات چینی در ماه ژانویه سال 2016 خبر فرود آرام کاوشگری روی بخش تاریک ماه را اعلام کرده و اکنون این خبر را تایید کرده‌اند. قرار است فرودگر چانگ‌ئه 4 در بخش تاریک ماه فرودی آرام انجام دهد و پس از فرود در منطقه به گشت‌زنی بپردازد.

اولین فرودگر آژانس فضایی چین، چانگ ئه 3 در سال 2013 توانست پس از 40 سال از اولین فرود روی ماه،‌ فرود آرام روی ماه را با موفقیت انجام دهد. اما کاوشگر مریخی رویدادی جدید در آژانس فضایی چین به شمار می‌رود و چینی‌ها امیدوارند این کاوشگر بتواند پاسخ پرسش‌های بزرگ علمی از جمله منشا تکامل در سامانه خورشیدی را بیابد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند



لینک منبع :چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند

چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/356976/Science/space‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مقامات چینی برنامه بلند‌پروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش تاریک ماه تا سال ۲۰۱۸ و قصد این کشور برای پرتاب اولین ... چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند - پژوهشگاه فضایی ایران isrc.ac.ir/index.php/news/news-and.../2107-1395-10-08-14-19-22.html‏ 28 دسامبر 2016 ... مقامات چینی برنامه بلند‌پروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش تاریک ماه تا سال ۲۰۱۸ و قصد این کشور برای پرتاب اولین کاوشگر مریخی تا ... چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/28/1589642‏ 28 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مقامات چینی برنامه بلند‌پروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش تاریک ماه تا سال ۲۰۱۸ و قصد این کشور برای پرتاب اولین ... چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند | آزادی برای ایران libertyforiran.com/چین-فرودگری-را-در-بخش-تاریک-ماه-می‌نشا/‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مقامات چینی برنامه بلند‌پروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش تاریک ماه تا سال ۲۰۱۸ و قصد این کشور برای پرتاب اولین ... چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند - نیوز پارسی newsparsi.com/چین-فرودگری-را-در-بخش-تاریک-ماه-می-نشاند-321831.html‏ - ذخیره شده 7 مارس 2017 ... همشهری آنلاین: مقامات چینی برنامه بلند‌پروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش تاریک ماه تا سال ۲۰۱۸ و قصد این کشور برای پرتاب اولین ... چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند | همشهری | خبروان khabarone.ir/news/5561163/چین-فرودگری-را-در-بخش-تاریک-ماه-می‌نشاند‏ 28 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مقامات چینی برنامه بلندپروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش تاریک ماه تا سال 2018 و قصد این کشور برای پرتاب اولین ... چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/en/.../چین-فرودگری-را-در-بخش-تاریک-ماه/.../6149202/‏ Jan 1, 2017 ... مقامات چینی برنامه بلند پروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش تاریک ماه تا سال ۲۰۱۸ و قصد این کشور برای پرتاب اولین کاوشگر مریخی تا ... Homer Abramian - چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند ... https://www.facebook.com/HomerAbramian/posts/1255714074499367‏ چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند https://t.co/yDAVlaIZx5. هرلحظه، چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند harlahze.com/اخبار-علم-و.../چین-فرودگری-را-در-بخش-تاریک-ماه-می-نشاند‏ 28 دسامبر 2016 ... چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند. دانش > فضا - همشهری آنلاین: مقامات چینی برنامه بلند‌پروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش ... چین فرودگری را در بخش تاریک ماه می‌نشاند / همشهری آنلاین:مقامات چینی ... wwwkhabar.ir/11088952‏ همشهری آنلاین:مقامات چینی برنامه بلند‌پروازانه خود برای فرود آوردن کاوشگری در بخش تاریک ماه تا سال ۲۰۱۸ و قصد این کشور برای پرتاب اولین کاوشگر مریخی تا سال ...