مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه

[ad_1]

آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه

آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه 

خورشت بندری سوراغ با طعم عالی و خوشمزه برای مردم جنوب محبوبیت زیادی دارد و ما هم می خواهیم امروز این خورشت را درست کنیم. سوراغ یک نوع خورشت بندری هاست که قدمت هزار ساله دارد. البته باید آن را نوعی دسر نامید چون برای طعم دادن به غذا از آن استفاده می شود.

 

مواد لازم:

روغن مایع به میزان لازم
پیاز خردکرده 2 عدد
زردچوبه به میزان لازم
ادویه کاری یا فلفل تند 1 قاشق سوپخوری
گوجه‌ فرنگی رنده کرده 1عدد
سوراغ 4 تا 5 قاشق غذاخوری
آب 4 تا 5 پیمانه
میگوی لافتی (میگوی ریز خشک) 250 گرم
ماش نیم پز 1 پیمانه
برنج 3 پیمانه
آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزهطرز تهیه:
1-در تابه‌ای مقداری روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید تا طلائی رنگ شود. آن‌گاه زردچوبه، فلفل یا ادویه کاری را بیفزائید و کمی تفت دهید.

 

2-سپس گوجه‌فرنگی را در تابه بریزید و بعد از چند دقیقه میگوها را – که از یک ساعت قبل خیسانده‌اید – اضافه کنید و تفت دهید. حالا سوراغ را در آب حل کنید و پس از صاف کردن، آن را به میگوها اضافه کنید.

 

3-بعد از آن که چند جوش زد، ماش نیم‌ پز و برنج را به مخلوط قبلی بیفزائید و حرارت اجاق را زیاد کنید تا آب برنج کشیده شود. آن‌گاه صبر کنید تا برنج دم بکشد. اکنون چکوی میگو را در دیس زیبائی بکشید و مصرف کنید.

 

یادآوری 1: به دلیل شور بودن سوراغ، در این غذا از نمک استفاده نکنید. چنانچه سوراغ در دسترس نبود، می‌توانید آن را حذف نمائید و فقط به مقدار لازم آب به برنج بیفزائید.

 

یادآوری 2: سوراغ، از مخلوط کردن نوعی ماهی به نام «مُمَخ» و نوعی گل سرخ به نام «گِلک» – که از گیاهان مخصوص جزیره هرمز می‌باشد – همراه با نمک و پوست نارنج به دست می‌آید.

 

4-مخلوط فوق را در حلب می‌ریزند و آن را در مقابل حرارت آفتاب گرم جزیره قرار می‌دهند تا تبدیل به محلول قرمز رنگی شود که به آن سوراغ می‌گویند.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اطلاعات هرمزگان هرمزگاناقلیم گرم نام قدیم هرمزگان مساحت جمعیت استان هرمزگان در جنوب ایران و در اطلاعات هرمزگان هرمزگان قلیه ماهی هرمز قلیه ماهی برای چهار نفر مواد لازم نیم کیلو ماهی گوشتی گوجه فرنگی سه عدد



لینک منبع :آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه

تصاویر برای آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه - پارس ناز www.parsnaz.com/آموزش-تهیه-خورشت-بندری-سوراغ-خوشمزه.html‏ - ذخیره شده آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه ،آموزش تهیه خورشت بندری،روش تهیه خورشت بندری سوراغ خوش طعم و عالی،آموزش پحتن بهترین غذای جنوبی سوراغ. آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه | ایران گویا www.irangooya.in/آموزش-تهیه-خورشت-بندری-سوراغ-خوشمزه/‏ - ذخیره شده 30 دسامبر 2016 ... آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه. خورشت بندری سوراغ با طعم عالی و خوشمزه برای مردم جنوب محبوبیت زیادی دارد و ما هم می خواهیم امروز این خورشت ... آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه – دانلود فیلم و اهنگ musicfilm.ir/آموزش-تهیه-خورشت-بندری-سوراغ-خوشمزه/‏ - ذخیره شده 29 دسامبر 2016 ... آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه خورشت بندری سوراغ با طعم عالی و خوشمزه برای مردم جنوب محبوبیت زیادی دارد و ما هم می خواهیم امروز این خورشت ... آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه | پرشین سورنا www.persiansurena.com/آموزش-تهیه-خورشت-بندری-سوراغ-خوشمزه/‏ - ذخیره شده 30 دسامبر 2016 ... "پایگاه اینترنتی روبات سورنا": آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه خورشت بندری سوراغ با طعم عالی و خوشمزه برای مردم جنوب محبوبیت زیادی ... طرز تهیه چکوی میگو با سوراغ ؛ غذای بندری - مجله ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/171852/چکوی-میگو-با-سوراغ/‏ - ذخیره شده در این مطلب طرز تهیه چکوی میگو با سوراغ که یکی از غذاهای خوشمزه بندری هست را به شما آموزش خواهیم داد. چکوی میگو با سوراغ یک نوع خورشت بندری است که قدمت هزار ... آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه / مجله اینترنتی / عنوان - مجله ... eqms.ir/fa/180505/آموزش-تهیه-خورشت-بندری-سوراغ-خوشمزه-مج/‏ 30 دسامبر 2016 ... آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه خورشت بندری سوراغ به همراه طعم عالی و خوشمزه برای مردم جنوب ... آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/آموزش_تهیه_خورشت_بندری_سوراغ_خوشمزه‏ - ذخیره شده آموزش تهیه خورشت بندری سوراغ خوشمزه. دانلود بسه ای دختو دیگه زنگم نزن ... دانلود دانلود آهنگ شاد شاد دختر بندری تو مال منی (فیلم) · دانلود بندریاش بیان وسط ! غذای بندری؛ چکوی میگو با سوراغ - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/15/post-13299/‏ - ذخیره شده 2 ساعت قبل ... وب سایت شور وشیرین: سوراغ یک نوع خورشت بندری هاست که قدمت هزار ساله دارد. ... چکوی میگو با سوراغ. طرز تهیه: 1-در تابه‌ای مقداری روغن بریزید و پیاز را در .... فوق العاده خوشمزه نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه سوپ سیب‌. دستور طرز تهیه خورش ماست مجلسی با طعمی فوق العاده خوشمزه - مجله ... iranmg.blogsky.com/1396/02/15/post-13284/‏ - ذخیره شده 3 ساعت قبل ... دستور طرز تهیه خورش ماست مجلسی با طعمی فوق العاده خوشمزه ... نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورش ماست را آماده کرده ایم برای مشاهده .... [ad_1] وب سایت شور وشیرین: سوراغ یک نوع خورشت بندری هاست که قدمت هزار ساله دارد.