مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شوآف حلبی در صنعت روغن کشور

[ad_1]

به تازگی یکی از شرکت های تولید کننده روغن نباتی مدعی تولید و عرضه «سالم ترین روغن خوراکی جامد در جهان» شده که خود جای تعجب دارد بطوریکه اگر روغن جامد مضر نیست چرا تولید آن در بیشتر کشورهای جهان متوقف است.

به گزارش مشرق، بیش از سه دهه از ممنوع شدن مصرف روغن های جامد و نیمه جامد در کشورهای توسعه یافته و اروپایی می گذرد و تولید این روغن فقط در کشورهایی مانند پاکستان، عراق، افغانستان، عربستان و ایران تا به امروز ادامه داشته است و باید گفت در جهان روغن جامد خوراکی وجود ندارد!


همچنین، 70درصد روغن مصرفی ایرانی ها در سال 1384 روغن های جامد بوده است که این رقم با فرهنگ سازی صورت گرفته از سوی سازمان ها و متولیان سلامت و بهداشت کشور در سال 1394 به 46 درصد کاهش یافته است و حال امروز برخلاف سیاست های جاری کشور شاهد تولید و تبلیغ "سالم ترین روغن خوراکی جامد جهان"، در کشور هستیم.


به رغم این نکات در حال حاضر این تولیدکننده روغن نباتی مدعی است روغن جامد جدید با استاندارد سرخ کردنی تطابق دارد اما به گفته  کارشناسان، این روغن ها هم به دلیل دارا بودن لینولنیک اسید(امگا3) بیش از 3درصدی و وجود طعم دهنده، برای سرخ کردن نمی تواند مناسب باشد.


همچنین بر روی این محصول شرکت ص.ب نوشته شده است «مناسب برای پخت و پز و سرخ کردن با خیال راحت به دلیل دارا بودن 63درصد از چربی های مفید»! که در برداشت عامیانه یعنی این محصول 37درصد چربی مضر دارد؟


اما به راستی کدام سازمان و نهاد داخلی یا خارجی ترکیب چربی مفید یا غیر مفید را تعریف و مشخص کرده است؟ در شرایطی که باید اسیدهای چرب ضروری یا غیر ضروری یک محصول صنایع غذایی بر روی آن معرفی و اعلام شود.


کارشناسان تغذیه می گویند: در تمامی روغن های جامد که در قوطی های حلب بسته بندی می شود به دلیل این که از مخلوط روغن های بازیافتی و فسادپذیر که بوی بسیار بدی دارند استفاده می شود، تولیدکنندگان آن به ناچار مجبور به استفاده از اسانس های شیمیایی با طعم روغن حیوانی و زعفران هستند تا مصرف کننده متوجه بوی بد این روغن ها نشود.


در این بین باید به دستگاه های نظارتی مربوطه در مورد تغذیه و سلامت این نکته را یادآور شد " به چه دلیل مصوبه شورای سلامت مبنی بر توقف تولید روغن های جامد طعم دار تا پایان تیر ماه امسال باز هم تا خرداد سال 1396 تمدید می شود و منافع چه کسانی در خطر است که باید شاهد ادامه تولید و عرضه روغن های جامد طعم دار باشیم."


یادآور می شود تولید روغن های جامد طعم دار منوط به کاهش اسیدهای چرب ترانس به یک درصد مجاز است که با دقت بر روی لیبل سالم ترین روغن جامد خوراکی جهان متوجه می شویم که ترانس این روغن 2درصد اعلام شده است!


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شوآف حلبی در صنعت روغن کشور شوآف حلبی در صنعت روغن کشور کاربرد آهن در صنعت ایمنی در صنعت بگ فیلتر در صنعت سیمان سنگ در صنعت چوب بری اضافات حقوق در صنعت نفت کاربرد عدسی در صنعت مدیریت بحران در صنعت کنترل کیفیت در صنعت



لینک منبع :شوآف حلبی در صنعت روغن کشور

الف - شوآف حلبی در صنعت روغن کشور alef.ir/vdcc4xq0o2bq1s8.ala2.html?430189‏ شوآف حلبی در صنعت روغن کشور. تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۱. به تازگی یکی از شرکت های تولید کننده روغن نباتی مدعی تولید و عرضه «سالم ترین ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور | تهران پرس tehranpress.com/fa/news.../-شوآف-حلبی-در-صنعت-روغن-کشور/‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور. به تازگی یکی از شرکت های تولید کننده روغن نباتی مدعی تولید و عرضه «سالم ترین روغن خوراکی جامد در جهان» شده ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../شوآف-حلبی-در-صنعت-روغن-کشور/.../6154775/‏ 31 دسامبر 2016 ... به گزارش میزان، بیش از سه دهه از ممنوع شدن مصرف روغن های جامد و نیمه جامد در کشورهای توسعه یافته و اروپایی می گذرد و تولید این روغن فقط در ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور - نیوز مانیتور monitor.shafaqna.com/FA/IR/7687858‏ شوآف حلبی در صنعت روغن کشور. به تازگی یکی از شرکت های تولید کننده روغن نباتی مدعی تولید و عرضه «سالم ترین روغن خوراکی جامد در جهان» شده که خود جای تعجب ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور | دیجی آل نیوز digiallnews.ir/?p=11211‏ شوآف حلبی در صنعت روغن کشور. ارسال شده توسط digiallnews. تاریخ: دی ۱۱, ۱۳۹۵. در:علمی و پزشکی. نظر بدهید. 3بازدید. شوآف حلبی در صنعت روغن کشور. شوآف حلبی در صنعت روغن کشور آکا - ناب نیوز nobnews.ir/search/?...شوآف%20حلبی%20در%20صنعت%20روغن%20کشور%20آکا...‏ - ذخیره شده این یک نون هندی بسیار خوش خوراک است. مواد لازم برای نان پوری هندی: آرد 1 پیمانه آرد سبوس دار 1 پیمانه مخمر 1/2 قاشق غذاخوری بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری روغن ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور - اخبار - ویکی نگار www.wikinegar.com/news/.../شوآف-حلبی-در-صنعت-روغن-کشور‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... به تازگی یکی از شرکت های تولید کننده روغن نباتی مدعی تولید و عرضه «سالم ترین روغن خوراکی جامد در جهان» شده که خود جای تعجب دارد بطوریکه ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور - اقتصادبان www.eghtesadban.com/events/1325800/شوآف-حلبی-در-صنعت-روغن-کشور‏ 30 ژانویه 2017 ... به تازگی یکی از شرکت های تولید کننده روغن نباتی مدعی تولید و عرضه «سالم ترین روغن خوراکی جامد در جهان» شده که خود جای تعجب دارد بطوریکه ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور - آکا max-news.ir/search/?...شوآف%20حلبی%20در%20صنعت%20روغن%20کشور%20%20...‏ به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر با حضور سعید اسدی دبیر جشنواره، پیمان ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور - سلام دلفان | اخبار شهرستان دلفان ... salamdelfan.ir/media/شوآف-حلبی-در-صنعت-روغن-کشور‏ 31 دسامبر 2016 ... شوآف حلبی در صنعت روغن کشور. به گزارش سلام دلفان، ادامه خبر را در اینجا بخوانیدPowered by WPeMatico. به گزارش سلام دلفان، ادامه خبر را در ...