مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بارداری موجب تغییر در مغز زنان می شود

[ad_1]

به گزارش شفاف، پژوهشگران با استفاده از اسکن MRI ساختاری مغزی ۲۵ زن را قبل و بعد از دوره بارداری شان مقاسیه کردند.

یافته ها نشان داد بعد از زایمان، کاهش قابل توجهی در ماده خاکستری قسمت های مرتبط با تعاملات اجتماعی در مغز زنان ایجاد می شود. این نواحی مغزی با مناطقی که مادران به هنگام مشاهده تصاویر نوزادشان فعال می شود، مشترک بودند.

اریکا باربا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این تغییرات منطبق با عملکردهای لازم برای مدیریت چالش های مربوط به مادرشدن است.»

به گفته محققان، این تغییرات در مغز حداقل تا دو سال بعد از زایمان بطول می انجامد و احتمالا به زنان برای هماهنگی با شرایط مادرانه شان کمک می کند. با این تغییرات، آنها بهتر نیازهای کودک شان نظیر تشخیص وضعیت هیجانی نوزاد تازه متولدشده را متوجه می شوند.

محققان همچنین دریافتند می توانند با استفاده از این تغییرات مغزی، میزان وابستگی مادر را به نوزادش حدس بزنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بارداری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادبارداریبارداری یا حاملگی، به وضعیتی گفته می‌شود که زن در رحم خود دارای رویان یا جنین باشدمواد غذایی ممنوع در دوران بارداری مردمانمواد غذایی ممنوع در دوران بارداری بیاموزید از چه مواد غذایی نباید در دوران بارداری و زنان باردار می‌توانند روزه بگیرند؟یکی از پرسش‌هایی که در روزهای ماه مبارک رمضان پیش می‌آید، این است که آیا زنان باردار مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری دانشنامه فرزندبارداریفواید مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری نه تنها بی مصرف داروها در بارداری طبقه بندی در بارداری تعریف مثال هایی از داروها در مطالعات انسانی خانم های باردار درمان ویار بارداری با طب سنتیعادت ماهانه زنان در دوران حاملگی قطع می‌شود و برخی اخلاط کثیف که در حالت طبیعی از آیا رابطه جنسی در دوران بارداری مجاز است؟اصولا در زمان حاملگی می شود نزدیکی نمود مشروط بر آنکه حالت و وضعیت زن مورد توجه باشد۹ ماده غذایی که موجب رشد و تقویت مو می شودپرشین …۹ ماده غذایی که موجب رشد و تقویت مو می شودبخور نخورهای سه ماه اول بارداری، غذاهای ممنوعه در بارداری غذا در بارداریغذا در دوران بارداریخوردن غذا در بارداریبهترین غذا در بارداریهضم نحوه برقراری روابط زناشویی در دوران بارداری و پس از …با سلام و عرض ادب امیدوارم مطالبی که در ادامه میخوانید مورد توجه و استفاده قرار بگیرد بارداری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد بارداری سه‌ماهه اول بارداری به دوران قبل از هفته ۱۲ بارداری اطلاق می‌شود بیشتر سقط‌های جنین در مواد غذایی ممنوع در دوران بارداری مردمان مواد غذایی ممنوع در دوران بارداری بیاموزید از چه مواد غذایی نباید در دوران بارداری و آیا رابطه جنسی در دوران بارداری مجاز است؟ اصولا در زمان حاملگی می شود نزدیکی نمود مشروط بر آنکه حالت و وضعیت زن مورد توجه باشد نحوه برقراری روابط زناشویی در دوران بارداری و پس از زایمان با سلام و عرض ادب امیدوارم مطالبی که در ادامه میخوانید مورد توجه و استفاده قرار بگیرد چرا زنان باردار می‌توانند روزه بگیرند؟ یکی از پرسش‌هایی که در روزهای ماه مبارک رمضان پیش می‌آید، این است که آیا زنان باردار می مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری دانشنامه فرزند بارداری فواید مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری نه تنها بی خطر است مصرف داروها در بارداری طبقه بندی در بارداری تعریف مثال هایی از داروها در مطالعات انسانی خانم های باردار از این درمان ویار بارداری با طب سنتی عادت ماهانه زنان در دوران حاملگی قطع می‌شود و برخی اخلاط کثیف که در حالت طبیعی از طریق آن از ۹ ماده غذایی که موجب رشد و تقویت مو می شودپرشین پرشیا ۹ ماده غذایی که موجب رشد و تقویت مو می شود بخور نخورهای سه ماه اول بارداری، غذاهای ممنوعه در بارداری مصرف غذا در بارداریتنفر از غذا در بارداریهضم غذا در بارداریغذا در بارداریعدم هضم غذا در



لینک منبع :بارداری موجب تغییر در مغز زنان می شود

بارداری موجب تغییر در مغز زنان می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../بارداری-موجب-تغییر-در-مغز-زنان-می-شود‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... طبق گزارش محققان اسپانیایی، بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می شود که احتمالا توانایی آنان را در حفاظت و پرورش کودک شان بهبود می ... بارداری موجب تغییر در مغز زنان می‌شود - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/357383/Lifeskills/heathsubpage‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: محققان اسپانیایی می‌گویند: بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می‌شود که این امر می‌تواند توانایی آنان را در حفاظت و پرورش ... بارداری موجب تغییر در مغز زنان می شود | روزنامه کسب و کار kasbokarnews.ir/fa/.../بارداری-موجب-تغییر-در-مغز-زنان-می-شود/‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... طبق گزارش محققان اسپانیایی، بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می شود که احتمالا توانایی آنان را در حفاظت و پرورش کودک شان بهبود می ... بارداری موجب تغییر در مغز زنان می شود - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../بارداری-موجب-تغییر-در-مغز-زنان-می-شود/‏ - ذخیره شده طبق گزارش محققان اسپانیایی، بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می شود که ... این نواحی مغزی با مناطقی که مادران به هنگام مشاهده تصاویر نوزادشان فعال می شود، ... بارداری موجب تغییر در مغز زنان می شود - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../بارداری-موجب-تغییر-در-مغز-زنان-می-شود/‏ 31 دسامبر 2016 ... طبق گزارش محققان اسپانیایی، بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می شود که احتمالا توانایی آنان را در حفاظت و پرورش کودک شان بهبود می ... بارداری موجب تغییر در مغز زنان می‌شود www.javanonline.ir/fa/.../بارداری-موجب-تغییر-در-مغز-زنان-می‌شود‏ - ذخیره شده طبق گزارش محققان اسپانیایی، بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می شود که احتمالا توانایی آنان را در حفاظت و پرورش کودک شان بهبود می بخشد. بارداری موجب تغییر در مغز زنان می شود - اتاق خبر 24 tnews.ir/اتاق-خبر-24/593b77181304.html‏ 2 ژانویه 2017 ... طبق گزارش محققان اسپانیایی، بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می شود که احتمالا توانایی آنان را در حفاظت و پرورش کودک شان بهبود می ... سپید آنلاین بارداری موجب تغییر در مغز زنان می‌شود sepidonline.ir/10615-بارداری-موجب-تغییر-در-مغز-زنان-می‌شود.html‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... طبق گزارش محققان اسپانیایی، بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می‌شود و توانایی آنان را در حفاظت و پرورش کودک بهبود می‌بخشد. به گزارش ... بارداری موجب تغییر در مغز زنان می‌شود - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../بارداری-موجب-تغییر-در-مغز-زنان-می‌شود‏ 1 ژانویه 2017 ... طبق گزارش محققان اسپانیایی، بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می شود که احتمالا توانایی آنان را در حفاظت و پرورش کودک شان بهبود می ... بارداری موجب تغییر در مغز زنان می شود - اتحادیه طلا،جواهر و سکه تهران ... khabarfarsi.com/u/30732055‏ 1 ژانویه 2017 ... طبق گزارش محققان اسپانیایی، بارداری موجب تغییرات بلندمدت در مغز زنان می شود که احتمالا توانایی آنان را در حفاظت و پرورش کودک شان بهبود می ...