مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز

[ad_1]

مدیردفتربرنامه ریزی وتلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه منتظرارائه برنامه دی ماه وزارت نیرو برای تامین حقابه دریاچه ارومیه هستیم، گفت: قرار است این وزارتخانه برنامه ماهانه خود را در تامین حقابه دریاچه از 10 سد حوضه آبریز که مدیریت آن را برعهده دارد، ارائه کند.

مسعود تجریشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: 10 سد بر روی حوضه آبریز دریاچه ارومیه وجود دارد که وزارت نیرو برای تامین حقابه این دریاچه از این سدها برای تک تک آنها برنامه ریزی کرده است که متناسب با شرایط ، چه میزان آب از هر کدام از آنها روانه بستر دریاچه کند.
وی اظهار کرد: وزارت نیرو در سطح کلان برنامه ای برای تامین حقابه از این سدها تهیه کرده است اما علاوه بر آن مقرر شد تا هر ماه برنامه ای جداگانه از این تعداد سد را ارائه دهد تا مشخص شود متناسب با آوردی که مثلا در آذرماه داشته، تا چه میزان می تواند آب را رها سازی کند.
تجریشی ادامه داد: سال گذشته اینطور به توافق رسیده بودیم که تمام حقابه را فروردین ماه رها سازی کند اما امسال قرار شد این کار ماهانه صورت گیرد از این رو نیاز به یک برنامه ماهانه داریم تا بر اساس آن رها سازی صورت گیرد و اکنون منتظر برنامه دی ماه هستیم.
وی گفت:درمجموع کل آبی که باید امسال به سمت دریاچه ارومیه روانه شود 2 هزار و 675 میلیون متر مکعب است که وزارت نیرو بر اساس برنامه ای که تهیه کرده سهم خود از حقابه را از 10 سد در دریاچه رها سازی می کند.
تجریشی افزود:براساس این برنامه ، میزان آبی که از بارندگی و یا روان آبها وارد دریاچه شد اندازه گیری می شود و مابه تفاوت 2 هزار و 675 میلیون متر مکعب از طریق این تعداد سدها تامین می شود، این کارهم از طریق صرفه جویی آب در بخش کشاورزی تامین می شود که امسال قرار است 8 درصد صرفه جویی صورت گیرد.
مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: اگر اعدادی که در آبرسانی به دریاچه در نظر گرفته شد محقق نشود، مقرر شد 50 درصد از تعهد کشاورزی را کاهش دهند.
وی تاکید کرد: نیاز آبی دریاچه مشخص است و وزارت نیرو هم باید کمبود را از طریق همان 10 سد که مدیریت آنرا بر عهده دارد، جبران کند و وزارت نیرو باید طبق دستورالعمل وزیر نیرو که سال گذشته ابلاغ شد نیاز دریاچه را تامین کند.
علمی 9014**1440
خبرنگار : کیمیا عبدالله پور** انتشار: گلشن

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از سد حوضه آبریز دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از سد حوضه آبریز



لینک منبع :دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز

دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز - ایرنا www3.as.irna.ir/fa/News/82370910/‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... مسعود تجریشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: 10 سد بر روی حوضه آبریز دریاچه ارومیه وجود دارد که وزارت نیرو برای تامین ... دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز | تازه‌های انرژی ... www.iranenergy.news/.../دریاچه-ارومیه-درانتظار-تامین-حقابه-از-10-سد-حوضه-آبریز‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... مدیردفتربرنامه‌ریزی وتلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه منتظرارایه برنامه دی ماه وزارت نیرو برای تامین حقابه دریاچه ارومیه ... دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز | مدیردفتربرنامه www.ghatreh.com/news/.../دریاچه-ارومیه-درانتظار-تامین-حقابه-حوضه-آبریز‏ 2 ژانویه 2017 ... مدیردفتربرنامه ریزی وتلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه منتظرارائه برنامه دی ماه وزارت نÛ. دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از ۱۰ سد حوضه آبریز - کشاورزنیوز keshavarznews.ir/1395/10/.../دریاچه-ارومیه-درانتظار-تامین-حقابه-از/‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... کشاورزنیوز(اخبار کشاورزی ایران): مسعود تجریشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی کشاورزنیوز افزود: ۱۰ سد بر روی حوضه آبریز دریاچه ... دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز - خبرگزاری برنا www.shahrekhabar.com/analysis/148335564000598‏ دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز - خبرگزاری برنا. دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از ۱۰ سد حوضه آبریز - سرزه www.serze.com/دریاچه-ارومیه-درانتظار-تامین-حقابه-2654864/‏ 2 ژانویه 2017 ... دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز مسعود تجریشی با اشاره به این که چشم انتظار ارائه برنامه ماه دی وزارت نیرو برای تامین حقابه ... دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز | ایرنا vista.ir/news/.../دریاچه-ارومیه-درانتظار-تامین-حقابه-از-10-سد-حوضه-آبریز‏ تهران-ایرنا-مدیردفتربرنامه ریزی وتلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به ... ماهانه خود را در تامین حقابه دریاچه از 10 سد حوضه آبریز که مدیریت آن را برعهده... دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز www.espeli.ir/.../دریاچه+ارومیه+درانتظار+تامین+حقابه+از+10+سد+حوضه+آبریز‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... تهران-ایرنا-مدیردفتربرنامه ریزی وتلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه منتظرارائه برنامه دی ماه وزارت نیرو برای تامین حقابه ... روزنامه نسل فردا | شماره :5304 | تاریخ 1395/10/15 nasle-farda.ir/?nid=5304&pid=4&type=0‏ - ذخیره شده 4 ژانویه 2017 ... دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز ... حوادث. 10. نفت. 11. علم و زندگی. 12. باشگاه ادبی. 13. میراث. 14. ورزش. 15. بازرگانی. دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز www.rahekhob.ir/.../دریاچه_ارومیه_درانتظار_تامین_حقابه_از_10_سد_حوضه_آبریز‏ دریاچه ارومیه درانتظار تامین حقابه از 10 سد حوضه آبریز. دانلود پیام های دریاچه ... دانلود گزارش تصویری گاردین از زیبایی های دریاچه ارومیه · دانلود چرا دریاچه ی ارومیه ...