مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اوج بارش شهابی در آسمان شب ایران

[ad_1]

 

اوج بارش شهابی در آسمان شب ایران

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۳

 

بارش شهابی

 

بارش شهابی

 

مدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه بارش شهابی ربعی از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ دی ماه در آسمان فعال است، اظهار داشت: اوج این بارش را می توان چهاردهم و پانزدهم دی ماه رصد کرد.

به گزارش ستاره ها؛ خسرو جعفری زاده در خصوص بارش شهابی ربعی گفت: اوج بارش شهابی ربعی روز ۱۴ دیماه ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت مرکزی ایران است.

وی با بیان اینکه اوج این بارش شهابی در بامداد روز سه شنبه و چهارشنبه این هفته قابل مشاهده است، عنوان کرد: بارش شهابی ربعی مربوط به صورت فلکی است که امروز در نقشه های آسمان شب جایی ندارد، اما کانون بارش بین محدوده صورت فلکی گاوچران و اژدها قرار دارد.
 

 

 به مدت دو روز؛اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید

نقشه رصد بارش شهابی ربعی

 
جعفری زاده با بیان اینکه ( ZHR ) در زمان اوج بارش بین ۶۰ تا ۲۰۰ بارش شهابی ربعی در آسمان قابل مشاهده است، گفت: همانند دیگر بارشهای شهابی، منبع بارش شهابی ربعی یک دنباله دار ۲۰۰۳ EH۱ بوده که زمین از مدار آن عبور می کند.

مدیر انجمن نجوم اهواز افزود: این بارش در موقعیت مناسبی از نظر رصدی است، زیرا در زمان اوج بارش ماه در آسمان حضور ندارد.

به گفته وی، بارش شهابی ربعی از یازدهم دی ماه در آسمان رخ داده ولی زمان اوج این بارش فردا و پس فردا است که می توان آنرا با چشم غیر مسلح در آسمان رصد کرد.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پایکوبی شهاب‌ باران ِ برساوشی در‌ آسمان ایران ……شهاب‌هایی که در قالب بارش‌های شهابی در برخی شب‌ها در آسمان شب با تعداد بیشتری به بارش شهابی برساوشی نزدیک می شویم بهبارششهابیبرساوشیبه بارش شهابی برساوشی نزدیک می شویم نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در تاریخ ۱۳۹۵ بارش شهابی برساوشی شهاب باران امسال را از دست …بارششهابیبرساوشیشهاببدون شک دیدن شهابی در آسمان بسیار لذتبخش است، اما شب هایی هم هست که میتوان ده‌ها شهاب انجمن پژوهشی شهاب و شهاب سنگبارش شهابی جباری منشا بارش شهابی جباری، دنباله دار هالی است مدار این دنباله دار در دو راهنمای عکاسی از آسمان شب خبرگزاری پردیسمقدمه آیا شما به یاد دارید در شبی صاف و آرام به آسمان چشم دوخته باشید ؟ به آسمانی زیبا آماده باش برای دیدن زیباترین شهاب باران سال آکاامسال ۲۱ و ۲۲ مرداد نقطه اوج بارش شهابی برساوشی است و تعداد شهاب های آن در این روزها به ماه، مهتاب، قمر، دیپارتمنت جغرافیه و علوم …برای دریافت مقاله ای درباره حد دانژون در رویت هلال ماه از آقای امیر حسن زاده اینجا را دانشنامه ستاره شناسی مریخبا همکاری سایت آسمان شب ایران وانجمن نجوم آماتوری ایران اخباری درباره نتایج خواندنی هایی در مورد خوانندگان ایران آرشیو عارف در ۲۱ سالگی شروع به خوانندگی در تلویزیون ملی ایران کرد عارفآشنایی عارف با دنیای یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتبا درج این ابزار در سایت و وبلاگ خود ، می توانید صفحاتی که بیشترین بازدید را در بازه پایکوبی شهاب‌ باران ِ برساوشی در‌ آسمان ایران شهاب‌هایی که در قالب بارش‌های شهابی در برخی شب‌ها در آسمان شب با تعداد بیشتری مشاهده می به بارش شهابی برساوشی نزدیک می شویم بهبارششهابی به بارش شهابی برساوشی نزدیک می شویم نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در تاریخ ۱۳۹۵۰۵۱۶ بارش شهابی برساوشی شهاب باران امسال را از دست ندهید بارششهابیبرساوشی بدون شک دیدن شهابی در آسمان بسیار لذتبخش است، اما شب هایی هم هست که میتوان ده‌ها شهاب را در راهنمای عکاسی از آسمان شب خبرگزاری پردیس مقدمه آیا شما به یاد دارید در شبی صاف و آرام به آسمان چشم دوخته باشید ؟ به آسمانی زیبا که از انجمن پژوهشی شهاب و شهاب سنگ بارش شهابی جباری منشا بارش شهابی جباری، دنباله دار هالی است مدار این دنباله دار در دو نقطه آماده باش برای دیدن زیباترین شهاب باران سال آکا امسال ۲۱ و ۲۲ مرداد نقطه اوج بارش شهابی برساوشی است و تعداد شهاب های آن در این روزها به اوج ماه، مهتاب، قمر، دیپارتمنت جغرافیه و علوم اجتماعی برای دریافت مقاله ای درباره حد دانژون در رویت هلال ماه از آقای امیر حسن زاده اینجا را کلیک دانشنامه ستاره شناسی مریخ با همکاری سایت آسمان شب ایران وانجمن نجوم آماتوری ایران اخباری درباره نتایج اکتشافات مریخ یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایت با درج این ابزار در سایت و وبلاگ خود ، می توانید صفحاتی که بیشترین بازدید را در بازه زمانی ٥شهریور ٢ ماه در اسمان شب



لینک منبع :اوج بارش شهابی در آسمان شب ایران

تصاویر برای اوج بارش شهابی در آسمان شب ایران اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../اوج-بارش-شهابی-را-فردا-در-آسمان-شب-ایران-رصد-کنید‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... مدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه بارش شهابی ربعی از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ دی ماه در آسمان فعال است، اظهار داشت: اوج این بارش را می توان چهاردهم و پانزدهم دی ... اوج بارش شهابی در آسمان شب ایران www.oxinelectronic.com/p.aspx?pageid=715&NewsID=1467‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... خبرگزاری مهر - مدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه بارش شهابی ربعی از تاریخ ۱۱ ... به مدت دو روز؛اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید. اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید | خبرگزاری مهر vista.ir/net/1567216‏ 2 ژانویه 2017 ... مدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه بارش شهابی ربعی از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ دی ماه در آسمان فعال است، اظهار داشت: اوج این بارش را می توان چهاردهم و پانزدهم دی ... اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید | سینا | خبروان khabarone.ir/news/.../اوج-بارش-شهابی-را-فردا-در-آسمان-شب-ایران-رصد-کنید‏ 2 ژانویه 2017 ... مدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه بارش شهابی ربعی از تاریخ 11 تا 21 دی ماه در آسمان فعال است، اظهار داشت: اوج این… اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید ... - خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30750506‏ 2 ژانویه 2017 ... اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید. مدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه بارش شهابی ربعی از تاریخ 11 تا 21 دی ماه در آسمان فعال است، ... اجتماعی » اوج بارش شهابی در آسمان شب ایران - اخبار - پیچک www.khabar.pichak.net/.../اوج_بارش_شهابی_در_آسمان_شب_ایران‏ - ذخیره شده رعایت قوانین، احترام لازم و با استفاده از روش‌ها و ابزار غیر اها. اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=38133‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... به مدت دو روز؛اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنیدمدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه بارش شهابی ربعی از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ دی ماه در ... اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید - فان نیوز | دمادم https://damadam.ir/.../اوج-بارش-شهابی...آسمان-شب-ایران.../6711941‏ - ذخیره شده مدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه بارش شهابی ربعی از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ دی ماه در آسمان فعال است، اظهار داشت: اوج این بارش را می توان چهاردهم و پانزدهم دی ماه رصد کرد. خبر جدید در خبری3: اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید khabari3.ir/اوج-بارش-شهابی-را-فردا-در-آسمان-شب-ایران/‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... تیتر خبر جدید: اوج بارش شهابی را فردا در آسمان شب ایران رصد کنید این خبر برگرفته از سایت خبرگزاری مهر بود. شما می توانید روزانه برجسته ...