مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه اشپیل شور

[ad_1]

وب سایت آکاایران: اشپیل در واقع همان تخمِ ماهی سفید است که به صورت بسیار متداول در استانهای شمالی کشور مورد استفاده قرار میگرد.

مواد لازم:

 
  • نمک 2 پیمانه
  • اشپیل (خام و متعلق به ماهی سفید) 2 عدد

 

طرز تهیه اشپیل شور

طرز تهیه:
 
برای تهیه اشپل شور بعد از خرید اشپیل آن را میشوییم به طوری که کیسه آن آسیب نبیند سپس آن را خشک کرده و 2 برگه A4 را در ته ظرف مناسب و در دار انداخته و یک لایه نمک به قطر دو سانتی متر می پاشیم و اشپیل را روی آن قرار می دهیم و بقیه نمک را روی اشپیل می پاشیم طوری که اشپیل دیده نشود و کاملا نمک اندود شود. دو ورق A4 دیگر را روی اشپیل قرار می دهیم، در ظرف را بسته بعد از 10 روز در دمای معمولی اشپیل آماده مصرف می باشد.
 
نکات:
 

1. اشپیل در استان گیلان در کنار اغلب غذاها مانند: میرزاقاسمی، باقلا قاتق ،گل در چمن و... مصرف می شود.

 

2. اشپل شور به علت نمک زیاد معمولا به مقدار کم و با غذا مصرف میشود ولی قبل از مصرف آن بهتر است نمک زیادی آن را بگیریم. برای گرفتن شوری اشپیل آن را در یک ظرف روی بخار آب قرار داده (به طریق بن ماری) بعد از 20 دقیقه بر می داریم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ماهی سوخاری، طرز تهیه ماهی سوخاری با سس لیمویی …طرز تهیه شور ماهی پلو طرز تهیه مرغ با سس خیارشور طرز تهیه گوجه شور شور گوجه فرنگی طرز آشپزخانه نمناک آشپزخانهنمناکطرز تهیه باسلوق ژله ای اگرچه باسلوق یکی از شیرینی هایی است که خیلی زیاد مصرف نمی شود آموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی …طرز تهیه ته چین مرغخورشت کرفسجوجه کبابتزیین سالاد الویه آشپزیاشپزیتزیین سالاد ماهی سوخاری، طرز تهیه ماهی سوخاری با سس لیمویی آکا طرز تهیه شور ماهی پلو طرز تهیه مرغ با سس خیارشور طرز تهیه گوجه شور شور گوجه فرنگی طرز تهیه آشپزخانه نمناک آشپزخانهنمناک طرز تهیه باسلوق ژله ای اگرچه باسلوق یکی از شیرینی هایی است که خیلی زیاد مصرف نمی شود اما آموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی آنلاین،آشپزی با طرز تهیه ته چین مرغخورشت کرفسجوجه کبابتزیین سالاد الویه آشپزیاشپزیتزیین سالادسالاد



لینک منبع :طرز تهیه اشپیل شور

تصاویر برای طرز تهیه اشپیل شور طرز تهیه اشپیل شور - آکا www.akairan.com/ashpazi/fish-sea/2015330152821.html‏ - ذخیره شده دستور تهیه اشپل شور,تهیه اشپل شور,روش تهیه اشپل شور,اشپل شورخوشمزه,اشپل شور,مواد لازم اشپل شور,طرز تهیه اشپل شور. طرز تهیه اشپیل شور - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/457441/طرز-تهیه-اشپیل-شور‏ - ذخیره شده 11 ژانویه 2017 ... طرز تهیه: برای تهیه اشپل شور بعد از خرید اشپیل آن را میشوییم به طوری که کیسه آن آسیب نبیند سپس آن را خشک کرده و 2 برگه A4 را در ته ظرف ... اشپیل شور | طرز تهیه اشپیل شور - نمناک namnak.com/اشپیل-شور.p23386‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - نقد - ۳۰ دقیقه برای تهیه اشپل شور بعد از خرید اشپیل آن را میشوییم به طوری که کیسه آن آسیب نبیند سپس آن را خشک کرده و 2برگهA4 را در ته ظرف مناسب و در دار انداخته و یک لایه ... آموزش طرز تهیه اشپیل شور + اشپیل چیست؟ - نمکستان namakstan.net/49882-eshpiel.html‏ - ذخیره شده 16 آوریل 2016 ... آموزش طرز تهیه اشپیل شور + اشپیل چیست؟ نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه اشپیل شور را آماده کرده ایم برای مشاهده دستور آشپزی ، این ... اشپیل شور - بیتوته www.beytoote.com/cookery/ghazaha/ashpile-salty.html‏ - ذخیره شده - مشابه طرز تهیه,نحوه پخت ماهی,روشهای پخت ماهی,پخت ماهی سالمون,پخت انواع ماهی,آشپزی با ماهی,طریقه پخت ماهی,رستوران غذاهای دریایی,طبخ,ماهی,پخت ماهی,غذاهای دریایی,اشپیل ... دستورالعمل شور کردن اشپل (اشبل) – روش طبیعی+تصاویر › رستوران ... ardeshir-restaurant.com/?p=181‏ - ذخیره شده - مشابه در این مقاله به روش طبیعی شور کردن اشبل ماهی سفید می پردازیم. ... طرز تهیه آب اژدم : آب بسیار سرد را همراه با نمک و مقداری پودر روناس مخلوط میکنیم و هم می زنیم. طرز تهیه اشپیل شور - سوران www.sooran.com/fa/recipes/2896/‏ - ذخیره شده - مشابه 19 فوریه 2014 ... طرز تهیه اشپیل در واقع همان تخم ماهی سفید است که به صورت بسیار متداول در استانهای شمالی کشور مورد استفاده قرار میگردبرای تهیه اشپل شور بعد از ... طرز تهیه اشپیل شور - کمونه kamooneh.com/fa/news/103462/طرز-تهیه-اشپیل-شور‏ - ذخیره شده 12 ژانویه 2017 ... اشپیل در واقع همان تخمِ ماهی سفید است که به صورت بسیار متداول در استانهای شمالی کشور مورد استفاده قرار میگرد. طرز تهیه اشپل شور دریایی | نازخاتون www.nazkhatoon.net/طرز-تهیه-اشپل-شور-دریایی‏ - ذخیره شده - مشابه در اینجا شما را با طرز تهیه اشپل شور آشنا میکنیم امیدواریم مورد پسند شما قرار بگیرد. مواد لازم: طرز تهیه : اشپیل را طوری می‌شوییم.