مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفید

[ad_1]

آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفید

آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفید 

غذاهای شمالی خوشمزه هستند و مردم این خطه در زمینه پخت و پز در کشور ایران نمونه هستند. برای شما طرز تهیه بهترین غذا را داریم یعنی اشپیل شور. اشپیل در واقع همان تخمِ ماهی سفید است که به صورت بسیار متداول در استانهای شمالی کشور مورد استفاده قرار میگرد.

 

مواد لازم:
نمک 2 پیمانه
اشپیل (خام و متعلق به ماهی سفید) 2 عدد
آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفیدطرز تهیه:
برای تهیه اشپل شور بعد از خرید اشپیل آن را میشوییم به طوری که کیسه آن آسیب نبیند سپس آن را خشک کرده و 2 برگه A4 را در ته ظرف مناسب و در دار انداخته و یک لایه نمک به قطر دو سانتی متر می پاشیم و اشپیل را روی آن قرار می دهیم و بقیه نمک را روی اشپیل می پاشیم طوری که اشپیل دیده نشود و کاملا نمک اندود شود. دو ورق A4 دیگر را روی اشپیل قرار می دهیم، در ظرف را بسته بعد از 10 روز در دمای معمولی اشپیل آماده مصرف می باشد.

 

نکات:
1. اشپیل در استان گیلان در کنار اغلب غذاها مانند: میرزاقاسمی، باقلا قاتق ،گل در چمن و… مصرف می شود.

 

2. اشپل شور به علت نمک زیاد معمولا به مقدار کم و با غذا مصرف میشود ولی قبل از مصرف آن بهتر است نمک زیادی آن را بگیریم. برای گرفتن شوری اشپیل آن را در یک ظرف روی بخار آب قرار داده (به طریق بن ماری) بعد از 20 دقیقه بر می داریم.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طرز تهیه ی لابستر سرخ کرده طرز تهیه انچیلادای گوشت چرخ کرده و لوبیا به صورت لایه ای مکزیکیآموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی …طرز تهیه لازانیا بدون فر مواد لازم برای لازانیا بدون فر گوشت چرخ شده گرم لازانیا آشپزخانه نمناک آشپزخانهنمناکطرز تهیه سالاد لوبیا سبز با تخم مرغ سالاد لوبیا سبز پیشنهاد امروز ما برای سالاد است که طرز تهیه ی لابستر سرخ کرده طرز تهیه انچیلادای گوشت چرخ کرده و لوبیا به صورت لایه ای مکزیکی آموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی آنلاین،آشپزی با طرز تهیه لازانیا بدون فر مواد لازم برای لازانیا بدون فر گوشت چرخ شده گرم لازانیا بسته آشپزخانه نمناک آشپزخانهنمناک طرز تهیه سالاد لوبیا سبز با تخم مرغ سالاد لوبیا سبز پیشنهاد امروز ما برای سالاد است که قرار



لینک منبع :آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفید

تصاویر برای آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفید آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفید - پارس ناز www.parsnaz.com/آموزش-تهیه-اشپیل-شور-تخم-ماهی-سفید.html‏ - ذخیره شده آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفید ،آموزش درست کردن غذای شمالی،روش تهیه تخم ماهی سفید غذای شمالی،تخم ماهی سفید غذای مازندران،اشپیل شور غذای مازندرانی. دستورالعمل شور کردن اشپل (اشبل) – روش طبیعی+تصاویر › رستوران ... ardeshir-restaurant.com/?p=181‏ - ذخیره شده - مشابه در این مقاله به روش طبیعی شور کردن اشبل ماهی سفید می پردازیم. ... در مرحله اول باید به زمان شور کردن اشپل توجه کرد هر چه به زمان تخم ریزی ماهی سفید نزدیک ... طرز تهیه آب اژدم : آب بسیار سرد را همراه با نمک و مقداری پودر روناس مخلوط میکنیم و هم می زنیم. طرز تهیه اشپیل شور - آکا www.akairan.com/ashpazi/fish-sea/2015330152821.html‏ - ذخیره شده دستور تهیه اشپل شور,تهیه اشپل شور,روش تهیه اشپل شور,اشپل شورخوشمزه,اشپل شور ... به نقل از آکاایران : اشپیل در واقع همان تخم ماهی سفید است که به صورت بسیار ... آموزش طرز تهیه اشپیل شور + اشپیل چیست؟ - نمکستان namakstan.net/49882-eshpiel.html‏ - ذخیره شده 16 آوریل 2016 ... نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه اشپیل شور را آماده کرده ایم برای مشاهده دستور ... روش پخت ماهی سفید, ماهی پلو شب عید, طرز تهیه ماهی شکم پر ... که قبل از تخم ریزی و لقاح از شکم ماهی خارج و در تهیه انواع غذاها استفاده می شوند. طرز تهیه اشپیل شور - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/457441/طرز-تهیه-اشپیل-شور‏ - ذخیره شده 11 ژانویه 2017 ... اشپیل در واقع همان تخمِ ماهی سفید است که به صورت بسیار متداول در ... برای تهیه اشپل شور بعد از خرید اشپیل آن را میشوییم به طوری که کیسه آن ... آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفید - باور دینی bavaredini.ir/آموزش-تهیه-اشپیل-شور-تخم-ماهی-سفید/‏ 11 ژانویه 2017 ... آموزش تهیه اشپیل شور تخم ماهی سفید. غذاهای شمالی خوشمزه هستند و مردم این خطه در زمینه پخت و پز در کشور ایران نمونه هستند. برای شما طرز تهیه ... طرز تهیه اشپیل شور - سوران www.sooran.com/fa/recipes/2896/‏ - ذخیره شده - مشابه 19 فوریه 2014 ... طرز تهیه اشپیل در واقع همان تخم ماهی سفید است که به صورت بسیار متداول در استانهای شمالی کشور مورد استفاده قرار میگردبرای تهیه اشپل شور بعد از ... طرز تهیه اشپیل شور - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/18/post-16086/‏ - ذخیره شده 4 ساعت قبل ... طرز تهیه اشپیل شور. [ad_1]. وب سایت آکاایران: اشپیل در واقع همان تخمِ ماهی سفید است که به صورت بسیار متداول در استانهای شمالی کشور مورد ... طرز تهیه کوکو اشپل یا اشپل کوکو(خاویار) - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_2446.html‏ - ذخیره شده - مشابه اشپل چیست اشپل همان خاویار ماهی سفید می باشد که کلا اشپل در گیلان 4 مدل سرو می شود 1 اشپل ... 1) اشپل را شور می کنند و به صورت خام با پلو کباب همراه مخلفاتی مثل کره محلی ... طرز تهیه : اول از همه پوسته نازک دور اشپل را می کنیم و بعد 2 عدد تخم مرغی که ...