مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها

[ad_1]
مفیدستان:

کسب‌وکارهای نوپا اقتدار ملی را به دنبال دارند.

به گزارش صبحانه، از مهم‌ترین مسائل کشور چه از دید مسائل داخلی و چه در عرصه بین‌المللی، موضوع «اقتدارملی» است و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار، اقتدار اقتصادی است. از این رو، مسئله‌ اقتدار اقتصادی همواره مورد توجه مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری بوده است و ایشان همواره بر این نکته تأکید داشته‌اند که برای جلوگیری از فشارهای کشورهای استکباری، کشور باید به سمت تقویت ساختار درونی و عدم وابستگی به سایر کشورها حرکت کند. این تأکیدات از سوی ایشان طی سالیان اخیر، به علت تمرکز دشمن روی مسائل اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها بر ایران دوچندان شده است.
ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها
رهبر انقلاب ۱۹ دی‌ماه سال‌جاری در دیدار با مردم قم عوامل اقتدار را پیشرفت اقتصادی و حل مشکل اقتصادی مردم دانستند و هدف دشمن از تحریم‌ها را جدایی مردم از نظام و ایجاد مشکلات، بیکاری و رکود بیان کردند. ایشان پادزهر این اهداف شوم دشمنان را ایجاد اقتصادی قوی، مقاوم و پایدار یعنی همان اقتصاد مقاومتی دانستند.

با نگاهی به ابلاغیه رهبری در خصوص ارکان اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشخص می‌شود دو حوزه «تقویت تولید ملی» و «فرهنگ جهادی» مورد تأکید این سیاست‌ها است و تعداد زیادی از مفاد آمده در این ابلاغیه به طور مستقیم یا غیرمستقیم (مانند کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان) موضوع تقویت تولید ملی را هدف قرار داده‌اند.

با بررسی فلسفه وجودی استارت‌آپ‌ها و راهبرد فعالیت این نوع کسب‌وکارها که شامل فعالیت‌های ایده‌محور، نوآورانه، زودبازده و دانش‌بنیان هستند، می‌توان دریافت استارت‌آپ‌ها با جذب سرمایه به سرعت به نتیجه می‌رسند و ارزش افزوده اقتصادی قابل ملاحظه‌ای خلق می‌کنند.

امروزه در جهان سهم بالای ارزش افزوده به استارت‌آپ‌ها تعلق دارد که به جای ایجاد صنعت‌های سرمایه‌بر یا دارای نیروی‌انسانی بالا، در آن‌ها دانش، فناوری و ایده‌های کارآمد محور قرار گرفته و از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

به طور حتم تمرکز و سرمایه‌گذاری روی این بخش، ضمن کاهش سهم درآمد بودجه از نفت و کسب ارزش‌افزوده بالا، سبب اقتدار اقتصادی کشور در سطح جهان خواهد شد. از سوی دیگر راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا به‌طور طبیعی افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به‌همراه خواهدداشت که این نیز خود یکی دیگر از اهداف اقتصادمقاومتی به حساب می‌آید.

تقویت روحیه کارآفرینی، کمک و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و ایجاد اشتغال نه تنها سبب دلگرمی جوانان کشور خواهد شد، بلکه با تقویت اقتدار ملی اهداف شوم دشمنان در راستای ایجاد رکود در کشور و وابستگی به غرب را در نطفه خفه خواهدکرد.

در این مسیر بایستی با دوری از انگ‌ها و برچسب‌زدن‌های دروغین به استارت‌آپ‌ها (مانند نفوذی، غیرکارآمد و غیره)، سنگ‌اندازی و ایجاد ناامیدی در دل این کسب‌وکارهای پویا و کارآمد، با تمهیدات صحیح مسیر رشد  و تعالی هر چه بیشتر آن‌ها در داخل کشور ایجاد شود تا بتوانند بیش‌ از پیش در رشد اقتصاد مقاومتی کشور سهیم و موثر باشند.

نرگس محمدی - دانشجوی مدیریت عالی mba دانشگاه تهران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

همایش های مدیریت همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار هادومین همایش بین المللی افق های نوین در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی و مدیریت فرهنگی همایش های مدیریت همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار ها دومین همایش بین المللی افق های نوین در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی و مدیریت فرهنگی شهرها استارت اپ ویکند تهران استارت اپ های ایران استارت اپ چیست استارت آپ اسپارک اصفهان استارت آپ دانشگاه گیلان استارت آپ گرایند استارت آپ در ویندوز استارت آپ ویکند نیشابور



لینک منبع :ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها

ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها - ایسنا www.isna.ir/news/95102616405/ضرورت-بومی-سازی-استارت-آپ-ها‏ - ذخیره شده 15 ژانویه 2017 ... ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها. استارتاپ ویکند. نرگس محمدی - دانشجوی مدیریت عالی mba دانشگاه تهران. از مهم‌ترین مسائل کشور چه از دید مسائل داخلی ... ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها - صبحانه آنلاین | Sobhanehonline.com sobhanehonline.com/fa/news/120306/ضرورت-بومی‌سازی-استارت‌آپ‌ها‏ 15 ژانویه 2017 ... به گزارش صبحانه، از مهم‌ترین مسائل کشور چه از دید مسائل داخلی و چه در عرصه بین‌المللی، موضوع «اقتدارملی» است و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار، ... ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها | ایسنا | خبروان khabarone.ir/news/5890553/ضرورت-بومی‌سازی-استارت‌آپ‌ها‏ 15 ژانویه 2017 ... ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها. کسب‌وکارهای نوپا اقتدار ملی را به دنبال دارند. از مهم‌ترین مسائل کشور چه از دید مسائل داخلی و چه در عرصه بین‌المللی، ... ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها - مهرخانه mehrkhane.com/fa/news/24175/ضرورت-بومی‌سازی-استارت‌آپ‌ها‏ - ذخیره شده 31 ژانویه 2016 ... ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها. "اگر دولت ها و حاکمیت های کشورهای منطقه خاورمیانه از این فرصت به خوبی حمایت کنند، خاورمیانه می تواند به قطب نوآوری ... .NET Tips - آیا بومی‌سازی همه چیز ضرورت دارد؟ www.dotnettips.info/post/1092/آیا-بومی‌سازی-همه-چیز-ضرورت-دارد‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۵ - ۲ نقد 10 نوامبر 2012 ... چنانکه در مقاله قبلی هم گفتم بومی‌سازی صرفا در ترجمه خلاصه نمی‌شود و یک فرآیند است. ... در کشورهایی که فرهنگ راه‌اندازی استارتاپ‌ها جا افتاده است، ... Fars News Agency : استارت‌آپ تمرینی برای کارآفرینی در فضای ... www.farsnews.com/printable.php?nn=13940216001744‏ - ذخیره شده 7 مه 2015 ... رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی: استارت‌آپ تمرینی برای کارآفرینی در ... نجفی بر ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها تاکید کرد و بیان داشت: ... چگونه هزینه قبض برق را ۳۵ درصد کاهش دهیم؟ – مجله ایران iransmag.ir/چگونه-هزینه-قبض-برق-را-۳۵-درصد-کاهش-دهیم/‏ 15 ژانویه 2017 ... ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها – مجله ایران. ضرورت بومی‌سازی... ژانویه 15, 2017 0 · تنگناهای مالی اولین معضل کسب‌وکار/وابستگی ۸۹ درصد بنگاه‌ها ... خبرگزاری کرد پرس :: Kurdpress News Aganecy - لزوم پرورش تفکر ... kurdpress.com/Fa/NSite/FullStory/?Id=121857‏ - ذخیره شده 14 ژانویه 2017 ... این روزها در محافل مختلف راجع به استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا که از یک ... بومی سازی استارت آپ ها در استان کردستان می تواند برگردد به نیازهای ... [PDF] (استارت‌آپ‌ها)؛ با نگاهی به وضعیت کشور و منطقه news.saramad.ir/Content/media/image/2015/03/88317_orig.pdf‏ - ذخیره شده »سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا )استارت آپ ها(؛ با نگاهی به وضعیت کشور و منطقه« نام کتاب: سلسله مطالعات تحلیلی ..... مدلی برای بومی سازی مراحل و میزان سرمایه گذاری در کشور . ..... ایـن مطلـب ضـرورت بـذل توجـه بـه ابعـاد مختلـف. رســانه ها و ... ضرورت بومی‌سازی در بخش امنیت فضای سایبری - تماس نیوز www.tamasnews.com/fa/newsagency/3269‏ 18 سپتامبر 2016 ... ضرورت بومی‌سازی در بخش امنیت فضای سایبری. رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت : با توجه به سرعت فزآینده توسعه فناوریهای اطلاعاتی، بومی‌سازی در بخش امنیت .... ۵نکته کلیدی درباره استارتاپ‌ها/ از تخفیف به مشتری تا رشد ...