مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوشبخت ها این شکلی اند....

[ad_1]
مفیدستان:
خوشبخت ها این شکلی اند....

خبرگزاری آریا -
حدود 7 میلیارد جمعیت در این کره ی خاکی زندگی می کند که خیلی از آنها باهم یک خانواده هستند، اما چند درصد آنها ، به معنای واقعی یک خانواده سالم و خوشبختند و احساس آرامش و شادی دارند و چند درصد آنها به خاطر بچه ها، حرف مردم و یا عدم توانایی در تنها زندگی کردن، همدیگر را تحمل کرده و ظاهرا یک خانواده اند؟

همانطور که می دانید، خانواده یک سکوی پرتاب است، پرتاب به سوی موفقیت و آرامش، همه ی شما حتما مزه ی یک روز آرامش واقعی را در کنار اعضای خانواده تان چشیده اید و از طرف دیگر، نا خوشی ها هم، پس متن زیر را بخوانید تا ببینید که چقدر خوشبختید؟

خوردن و خوابیدن
در خانواده های خوشبخت، افراد می کوشند که هر گاه امکان داشته باشد، با هم غذا بخورند یعنی آنان که حاضرند، صبر می کنند و کمی گرسنگی را تحمل می کنند تا عضو غایب برسد و در هنگام غذا خوردن با هم گفتگو کرده، به هم نگاه می کنند و غذا می خورند. مثلا مادر فرزندان را تشویق به صبر کردن برای رسیدن پدر می کند، سفره را می چیند و تزیین می کند و در هنگام حضور پدر خانواده، غذا را می کشد، آنها در حین غذا خوردن، در مورد وقایع روز صحبت می کنند، از غذا و هنر مادر تعریف و تمجید می کنند، در مورد برنامه های آینده خانواده و مشکلات صحبت و اظهار نظر می کنند و به طور کلی اوقات خوشی را در حین غذا خوردن دارند.

در حالی که در خانواده های غیرخوشبخت، هر کس هرگاه گرسنه شد، برای خودش غذا کشیده و منتظر شدن برای دیگری در کار نیست، اصلا بیشتر در بیرون از خانه غذا می خورند و حتا از غذای خانگی خبری نیست، افزون بر آن اگر تصادفی دور میز بنشینند، یا تلویزیون نگاه می کنند یا با تلفن همراه خود مشغولند! فضای خانه را سکوت، پر می کند و مادامی که با هم هستند، تماس چشمی با هم نداشته و فضای غیرصمیمی بر آن ها حاکم می شود.

ساعت خواب و بیداری در خانواده های خوشبخت همسان و همزمان و نزدیک به هم است به طوری که زن و شوهر حدوداً همزمان به رختخواب رفته و پس از کمی گفتگوی شبانه ونوازش، به خواب می روند و حدوداً همزمان نیز از خواب بر می خیزند. در صورتی که در خانواده های غیرخوشبخت با فاصله یکی دو ساعته به رختخواب رفته و با همین فاصله نیز از خواب برمی خیزند.

در خانواده های خوشبخت به آنچه که دیگری برایشان انجام داده، توجه کرده، یادآور شده سپاس گزاری کرده و قدردانی می کنند و در خانواده های غیرخوشبخت، پیوسته این پرسش مطرح است که مگر تو برای من چه کرده ای؟

چند ویژگی دیگر
1- هر یک از انسان ها دارای یک دنیای اختصاصی و شخصی مربوط به خود می باشند. در خانواده های خوشبخت، زن و مرد پیوسته می کوشند تا با دنیای اختصاصی هم آشنا گشته و راهی به سوی آن بگشایند. در صورتی که در خانواده های غیرخوشبخت، نسبت به نزدیک شدن به دنیای اختصاصی هم بی علاقه بوده و پیوسته از آن دور می شوند.

2- در خانواده های خوشبخت به آنچه که دیگری برایشان انجام داده، توجه کرده، یادآور شده سپاس گزاری کرده و قدردانی می کنند و در خانواده های غیرخوشبخت، پیوسته این پرسش مطرح است که مگر تو برای من چه کرده ای؟ به طوری که می توان گفت در خانواده های خوشبخت افراد پیوسته از یکدیگر شاکر و سپاس گزارند و در خانواده های غیرخوشبخت ناراضی و طلب کار و این مطلب در آن جا زیاد شنیده می شود، «تو هیچ کاری تا حالا برای من نکرده ای»، یا «تو فقط به فکر خودت بوده ای».

3- در خانواده های خوشبخت، پاسخ به درخواست ها معمولاً؛ حتماً، چشم، خوب، یا کوششم را خواهم کرد یا هر کاری از دستم بر آید، و تو از طرف من مطمئن باش می باشد ولی پاسخ در خانواده های غیرخوشبخت معمولاً نه، نمی دانم، از من ساخته نیست، حالا ببینم، فکر نمی کنم که بتوانم و از من بر نمی آید یا اگر توانستم، خواهد بود.

4- در خانواده های خوشبخت «ما» به عنوان مالکیت جمعی، حتی در زمینه بدهکاری و گرفتاری ها به کار می رود مانند خانه ما، ماشین ما، بدهی ما، دوستان ما، دردسرهای ما، بچه های ما و در خانواده های غیرخوشبخت بیشتر واژه های «من» در زمینه های گوناگون به کار گرفته می شود. همچون ماشین من، خانه من، حساب من، بچه من.
ان شا الله که شما جزو خانواده های خوشبخت باشید.
منبع:تبیان




[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

روش های نوین مطالعه به نام خالق زیبایی ها روش های نوین و صحیح مطالعه سؤالی که باید از همسر بی وفای خود بپرسیدمجله هایی که در ارتباط با خانم ها مطلب می نویسند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما متن کامل شازده کوچولو شازده کوچولو یا شهریار کوچولو به فرانسوی ‏ داستانی نوشته آنتوان دو سن اشتباهات من را تکرار نکنیدتقلبی برای تازه عروس ها احتیاط در عشق پیش از اینها حال دیگر داشتی ، پیش از اینها فقط یاشا ویژگی های نوجوان شایسته چند داستاننوجوان شایسته چه صفاتی باید داشته باشد؟ در درجه اول ایمان به خدا و التزام به جمهوری چگونه با تجاوز جنسی مقابله کنیمیکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان تجاوز جنسی و سکس خشونت آمیز ، نه تنها در شیعه و سنی ، پاسخ به شبهات برادران سنی پاسخ …چرا خوشبخت نمیشویم زیباترین آیات قران از سوره طه تا ناس زیباترین آیات قران از سوره چرا مرتد باید اعدام شود در حالیکه در دین اجبار نیست؟ …خداوند در سوره بقره آیه ۲۵۶ است که می فرماید لا اکراه فی الدین قد تبیّن الرشد من آداب معاشرت آرشیو انجمن های …من یـه سوال مهمتر دارمدی وقتی داریم با طـرف مقابل روبوسی میکنیم،بایـد همدیگه رو الکترونیک اندازه براون شارپ سیم الکترونیک پیام سؤالی که باید از همسر بی وفای خود بپرسید مجله هایی که در ارتباط با خانم ها مطلب می نویسند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار می اشتباهات من را تکرار نکنید تقلبی برای تازه عروس ها احتیاط در عشق پیش از اینها حال دیگر داشتی ، پیش از اینها فقط مال یاشا ویژگی های نوجوان شایسته چند داستان بسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ از ابن عباس پرسیدند بهترین روزها، و بهترى ماه ها، و روش های نوین مطالعه به نام خالق زیبایی ها روش های نوین و صحیح مطالعه چگونه با تجاوز جنسی مقابله کنیم یکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان تجاوز جنسی و سکس خشونت آمیز ، نه تنها در ایران متن کامل شازده کوچولو شازده کوچولو یا شهریار کوچولو به فرانسوی ‏ داستانی نوشته آنتوان دو سن اگزوپری است شیعه و سنی ، پاسخ به شبهات برادران سنی پاسخ به ۵ سوال یکی چرا خوشبخت نمیشویم زیباترین آیات قران از سوره طه تا ناس زیباترین آیات قران از سوره حمد تا چرا مرتد باید اعدام شود در حالیکه در دین اجبار نیست؟ شهر سوال خداوند در سوره بقره آیه ۲۵۶ است که می فرماید « لا اکراه فی الدین قد تبیّن الرشد من الغی ؛ در آداب معاشرت آرشیو انجمن های تخصصی پی سی من یـه سوال مهمتر دارمدی وقتی داریم با طـرف مقابل روبوسی میکنیم،بایـد همدیگه رو بار الکترونیک اندازه براون شارپ سیم الکترونیک پیام



لینک منبع :خوشبخت ها این شکلی اند....

خوشبخت ها این شکلی اند.... - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../these4-are-lucky.html‏ - ذخیره شده خوشبخت ها این شکلی اند خانواده سالم ,خانواده خوشبخت,خانواده های خوشبخت,خانواده های غیرخوشبخت. تصاویر برای خوشبخت ها این شکلی اند.... خبرگزاری آریا - خوشبخت ها این شکلی اند.... www.aryanews.com/News/.../خوشبخت-ها-این-شکلی-اند‏ 17 ژانویه 2017 ... خوشبخت ها این شکلی اند.... خبرگزاری آریا - حدود 7 میلیارد جمعیت در این کره ی خاکی زندگی می کند که خیلی از آنها باهم یک خانواده هستند، اما چند درصد ... خوشبخت ها این شکلی اند! - جمالی راد www.jamalirad.com/content/47149‏ خوشبخت ها این شکلی اند! حدود 7 میلیارد جمعیت در این کره ی خاکی زندگی می کند که خیلی از آنها باهم یک خانواده هستند، اما چند درصد آنها ، به معنای واقعی یک خانواده سالم و ... قدرت کابالا: شگردی برای روح و روان - یافته‌های کتاب‌های Google https://books.google.com/books?id=yEVRDQAAQBAJ یهودا برگ - ‏ ... یافته، بر این اصل ها نیز استوار گشته است که شرط نجات یا خوشبختی انسان، ... به رشد چشم گیری رسید، به شکلی بعد دیگر حکمت خسروانی است که در استورههای ...خوشبختی شما را چه شکلی می کند؟ - نمناک namnak.com/خوشبختی-شما-را-چه-شکلی-می-کند؟.p32198‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۹ نقد با این وجود، تحقیقات نشان می دهد، خوشبختی تا حدودی ارادی و حاصل انتخاب خود ما است . ... کننده اطراف، نگرانی ها و افسرگی ها به طور کامل جلوگیری کند، اما زمانی که بتوانیم در ... تحقیقات به تازگی نشان داده اند، اشخاصی که مادیات را به معنویت و رضایت ... خانواده های خوشبخت این شکلی اند - سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و ... fatehnet.net/.../11114-خانواده-های-خوشبخت-این-شکلی-اند.html‏ - ذخیره شده 5 ژانویه 2017 ... اعضای یک خانواده ی خوشبخت ، مانند انگشتان یک دست در کنار هم هستند و جدایی ناپذیرند. در این خانه ها هم مثل همه ی خانه های دنیا اختلاف نظر ، بحث ، گاهی ... زنبق دشت: Le lys dans la vallée - یافته‌های کتاب‌های Google https://books.google.com/books?isbn=9646799914 Honore de Balzac, آنوره دوبالزاک - ‏2016 - Literary Criticism شاید در این رفتارش ظاهرسازی می کرد، اما تا آنجا که به من مربوط می شد، بسیار هم خوب بود. ... درعین حال ناز و نوازش می شوم، حق شناسی ام را به شکلی کودکانهای به او نشان می دادم. صاحبان فراپل آن چنان با طلوع خوشبختی ها و شادکامی هایم پیوند خورده اند که در ...سیمرغ و صیاد: Simorgh va Sayyad - یافته‌های کتاب‌های Google https://books.google.com/books?isbn=1595842845 M.Bishetab, م. بی شتاب - ‏2010 - Iran صی ۱۴۵] نمونه های کمیاب این خوشبختی را در سراسر جهان می بینیم. ... و دوی بهمن، - شکلی انقلاب - انتقادی است از محتوای سلطنت، در حالی که قصیده ای که فلان بابا در باره ی این ... و هفده هیجده ایالت غرب بحر خزر تا گرجستان را هم تقدیم همان روسی ها کرد.خانواده های خوشبخت این شکلی اند - آفتاب www.aftabir.com/.../خانواده-های-خوشبخت-این-شکلی-اند‏ - ذخیره شده - مشابه 14 آگوست 2015 ... تقریبا همه ما یکی از نخستین نقاشی هایی که کشیده ایم, یک خانه بوده که از دودکش روی سقف مثلثی شکل آن, دود بلند می شده و ۲ پرده ساده داشته با ...