مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره

[ad_1]
وب سایت برسام: ماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را آغاز کرد. این ماهواره‌ی تحقیقاتی، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و پس از ۲۰ سال فعالیت روی سطح زحل سقوط خواهد کرد.
 شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره

سفینه‌ی کاسینی در سال ۱۹۹۷ به فضا پرتاب شد و با عبور از فضای گرانشی سیاره‌ی زهره (دوبار) و زمین (یک‌بار) توان و شتاب کافی را برای رسیدن به سیارک مازورسکی ۲۶۸۵ به دست آورد. پس از مدتی بررسی و ارزیابی این سیارک، موفق شد با استفاده از میدان گرانشی سیاره‌ی مشتری خودش را به مدار سیاره‌ی زحل برساند و در اول جولای سال ۲۰۰۴ در این مدار قرار گرفت.

از این زمان تا به امروز، کاسینی ۲۴۳ بار مدار این سیاره را گشته، ده قمر این سیاره را کشف کرده و نزدیک به ۶۰۰ گیگابایت اطلاعات از این سیاره و اقمار آن به زمین مخابره کرده اســت. بر اساس این داده‌ها، تا به امروز ۳۶۱۶ مقاله‌ی علمی تالیف و منتشر شده اســت.

اما حالا عمر این ماهواره –و همین‌طور قدرت محرکه‌ی آن- به پایان رسیده و کارشناسان ناسا حداکثر یک سال دیگر قادر به کنترل و بهره‌برداری از آن خواهند بود. به همین دلیل این کارشناسان تصمیم گرفته‌اند ماهواره‌ی وفادارشان را مستقیما به خود زحل بفرستند. البته این فرستادن به معنی سقوط و نابودی این ماهواره اســت.

مشکل اصلی که باعث می‌شود کارشناسان ناگزیر به اجرای چنین تصمیمی باشند این اســت که کارشناسان احتمال می‌دهند ماهواره‌ی کاسینی حاوی برخی گونه‌های میکروبی زمینی باشد. در این صورت فرود آمدن کاسینی روی یکی از اقمار گازی این سیاره –که کارشناسان احتمال وجود نوعی از اکوسیستم را روی آن اقمار رد نمی‌کنند- می‌تواند به این اکوسیستم‌های احتمالی آُسیب برساند.

تاریخ سقوط و نابودی ماهواره کاسینی پانزدهم سپتامبر ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده اســت. البته این یک سال باقی مانده برای این ماهواره‌ی تحقیقاتی سال پر کاری اســت. چرا که ابتدا باید خود را به یکی از حلقه‌های پیرامون زحل برساند که پیش از این تصویر روشنی از آن مخابره نکرده اســت و ۲۲ گردش دیگری از زاویه‌ای جدید و فاصله‌ای کمتر گرد این سیاره به انجام برساند.

سرانجام در ۱۵ سپتامبر، کاسینی در یک طغیان گازی از سطح زحل فرو رفته و به سطح این سیاره سقوط می‌کند. ماهواره‌ی کهنه‌کار، تا آخرین لحظه و تا جایی که بتواند به ارسال تصاویر و اطلاعات از این سیاره ادامه خواهد داد. کاسینی یکی از سه ماهواره‌ای اســت که در یک سال و نیم آینده سقوط خواهند کرد. ابتدا روزتا روی قمر فیلای سقوط می‌کند، بعد نوبت کاسینی خواهد بود و سرانجام، جونو برای همیشه به سطح مشتری خواهد افتاد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


21 سپتامبر 2016 ... شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره. ماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را آغاز کرد. این ماهوارهی تحقیقاتی، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و پس از ۲۰ سال ...21 سپتامبر 2016 ... کاسینی، سیاره مشتری، ماهواره شروع شمارش معکوس بَرای آزادسازی فلوجهماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را شروع کرد. این ماهواره ی تحقیقاتی، در ...وب سایت برسام: ماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را آغاز کرد. این ماهوارهی تحقیقاتی، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و پس از ۲۰ سال فعالیت روی سطح زحل سقوط خواهد کرد.20 سپتامبر 2016 ... شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره سفینهی کاسینی در سال ۱۹۹۷ به فضا پرتاب شد و با عبور از فضای گرانشی سیارهی زهره (دوبار) و زمین (یکبار) ...21 سپتامبر 2016 ... وب سایت برسام: ماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را آغاز کرد. این ماهواره ی تحقیقاتی، در سپتامبر سال 2017 و پس از 20 سال فعالیت روی سطح ...ماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را آغاز کرد. این ماهوارهی تحقیقاتی، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و پس از ۲۰ سال فعالیت روی سطح زحل سقوط خواهد کرد.21 سپتامبر 2016 ... toprsslogo · طراحی وب سایت - سئو سایت - تور کیش.ماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را آغاز کرد. این ماهوارهی تحقیقاتی، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و پس از ۲۰ سال فعالیت روی سطح زحل سقوط خواهد کرد.ساعت شمارش معکوس مرگ تصاویر ساعت شمارش معکوس مرگ,ویژگی ساعت شمارش معکوس ... آنها یک روز در محل کار خود به سرعت گذشت زمان توجه کرده و به فکر یافتن راه ساده ... آمپول ضد بارداری استخوانها را سست میكند · استفاده از ماهواره به جای جعبه سیاه ...


کلماتی برای این موضوع

عصر ایران ارسال هوایی محموله کمک از ایران برای حلب سوریه دستور دادگاه نیجریه برای آزادی فوری بررسی تخصصی پیغام های صفحه آبی ، …سلام من وقتی ویندوز رو عوض کردم با مشکل جدید روبه رو شدمهر چند ساعت یک بار صفحه آبی می اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز آیا برای برقراری برای داشتن یک زندگی جنسی عالی، فیزیوتراپ ها ۵ حرکت ورزشی را توصیه می کنند البته این خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریتغییرسبک با تغییرنسل فوتبال ابران رتبه برتر برای روابط عمومی شهرداری اصفهان برد کره سازمان راه کارگر بیانیه کمیته مرکزی سازمان راه کارگر به مناسبت درگذشت فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبااخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریمزایای بذور گواهی شده برای کشاورزان اسلامشهری تشریح شد سه نظامی ترکیه در حمله پکک گیتی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادگیتیگیتی و یا جهان عبارت است از کلیت هر آنچه که وجود دارد، وجود داشته‌است و یا هر زمانی به نوشته های خواندنی کیانا وحدتی پدرم ای که احساس تو پاکترین احساس استتو می نوازی برای عشق، برای احساس



لینک منبع :شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره

تصاویر برای شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../شمارش-معکوس-برای-مرگ-یک-ماهواره‏ - ذخیره شده 21 سپتامبر 2016 ... شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره. ماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را آغاز کرد. این ماهواره‌ی تحقیقاتی، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و پس از ۲۰ سال ... شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره – مجله راگا - راگانیوز raganews.ir/magazine/250798/‏ - ذخیره شده 21 سپتامبر 2016 ... صفحه اصلی علم و فن آوری شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره ... کاسینی یکی از سه ماهواره‌ای است که در یک سال و نیم آینده سقوط خواهند کرد. شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره | برترینها | خبروان khabarone.ir/news/3829633/شمارش-معکوس-برای-مرگ-یک-ماهواره‏ - ذخیره شده 21 سپتامبر 2016 ... شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره. ماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را آغاز کرد. این ماهواره‌ی تحقیقاتی، در سپتامبر سال 2017 و پس از 20 سال ... شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره - دیجی فیدر digifeeder.com/50611/شمارش-معکوس-برای-مرگ-یک-ماهوار/‏ - ذخیره شده شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره. برسام ۳۰ شهریور ۱۳۹۵. ماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را آغاز کرد. این ماهواره‌ی تحقیقاتی، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و پس از ۲۰ سال ... تصویر ساعت شمارش معکوس برای مرگ/ هر 5 دقیقه یک لرزش - بیتوته www.beytoote.com/news/.../hour-countdown1-death.html‏ - ذخیره شده ساعت شمارش معکوس مرگ تصاویر ساعت شمارش معکوس مرگ,ویژگی ساعت شمارش ... اولین ماموریت فوق سری اسپیس ایکس/ سانسور تصاویر پرتاب ماهواره جاسوسی آمریکا ... آنها یک روز در محل کار خود به سرعت گذشت زمان توجه کرده و به فکر یافتن راه ساده ... شمارش معکوس برای پرتاب اولین ماهواره حرفه‌ای ایران یک شنبه ... - العالم fa.alalam.ir/news/1451640‏ - ذخیره شده - مشابه 2 مارس 2013 ... شمارش معکوس برای پرتاب اولین ماهواره حرفه‌ای ایران ... ابتدا توسط ماهواره بر سیمرغ تا ارتفاع 250 کیلومتری یعنی مدار "پارکینگ" انجام خواهد شد؛ و بعد در دل خود این ماهواره یک رانشگر گاز .... مرگ قاری اندونزیایی در حال تلاوت زنده +ویدیو ... شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/scientific/شمارش-معکوس-مرگ-ماهواره.html‏ 21 سپتامبر 2016 ... کاسینی، سیاره مشتری، ماهواره شروع شمارش معکوس بَرای آزادسازی فلوجهماهواره کاسینی آخرین سال زندگی خود را شروع کرد. این ماهواره ی تحقیقاتی، در ... IranPressNews : ایران پرس نیوز: شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره "قائم" www.iranpressnews.com/source/143706.htm‏ - ذخیره شده شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره "قائم" ... فاضلی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما دست یابی به ماهواره قائم است که 12 ترانسپوندر در باندهای مختلف در موقعیت مداری ... آخرین اخبار رسیدن جونو - بازدید - صفحه نخست اینترنت شما https://buzdid.ir/tag/رسیدن-جونو‏ - ذخیره شده سفینه ی کاسینی در سال ۱۹۹۷ به فضا پرتاب شد و با عبور از فضای گرانشی سیاره ی زهره (دوبار) و زمین (یک بار) توان و شتاب ... شمارش معکوس برای مرگ یک ماهواره.