مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شازده کوچولوى درون من

[ad_1]

پلاک 1

شازده کوچولوى درون من

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - خانه فیروزه‌ای > یاسمن رضائیان:
اِنَّنِی اَنَا اللَّهُ لَا اِلَهَ اِلَّا اَنَا فَاعبُدنِی وَ اَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکرِی
منم من، خدایی که جز من خدایی نیست. پس مرا پرستش کن و به یاد من نماز را به‌پادار. (آیه‌ی ۱۴، سوره‌ی طه)

زندگی جالبی داشت. وقتی سیاره‌اش را ترک می‌کرد به یاد گُلش بود. حتی پیش از رفتن، ساعت‌ها با او حرف زد و گفت که همیشه مواظبش خواهد بود. تمام مدتی که در اخترک‌های مختلف در سفر بود به گلش فکر می‌کرد.

شازده کوچولو هرچند آ‌ن‌قدر از گلش دور شده بود که دیگر نمی‌توانست ببیندش، اما هم‌چنان به او فکر می کرد. به آسمان نگاه می‌کرد و می‌گفت: «می‌دانم حالا جایی دورتر از من هستی.»

همین که آدم می‌داند چیزی وجود دارد که دلش به آن گرم اســت، خوب اســت. گاهی تکیه بر حضوری داری که اگر چه او را نمی‌بینی، می‌دانی هست و همین بودن، خیالت را راحت می‌کند.

شازده کوچولو روی زمین چیزهایی می‌دید که او را به یاد گلش می‌انداختند و این معجزه‌ی ایمان بود.

* * *

روی زمین چیزهایی وجود دارد که مرا یاد تو می‌اندازد. اصلاً مگر چیزی وجود دارد که تو را به یادم نیاورد؟ در تمام آفریده‌هایت بُعدی مشترک وجود دارد که از آن دیده می‌شوی. درست مثل هر اتاقی که یک پنجره دارد. میان دیوارها، چشم‌انداز. میان ابعاد هر مخلوق یک بُعد الهی.

راستش وقتی به حضوری ایمان می‌آوری همه‌چیز رو به راه می‌شود. ایمان تو را در مسیر نگه می‌دارد. من بادبادکم و ایمان، آسمان. وقتی بادبادک به حضور آسمان ایمان داشته باشد فقط بالا می‌رود، دیگر لا‌به‌لای شاخ و برگ درختان گیر نمی‌کند.

هر نشانه‌ی کوچکی می‌تواند گوشه‌ای از ایمان به تو باشد. من زیبایی را دوست دارم و دوست داشتن زیبایی، ایمان اســت. چرا که تو زیبایی و کسی که زیبایی را دوست داشته باشد، تو را دوست دارد.

از ساحل دریا سنگی برای یادگاری برداشته‌ام. هر وقت آن را می‌بینم به یاد دریا می‌افتم و لبخند می‌زنم. این هم حکایت ایمان اســت. سنگ آفریده‌ی توست و لبخند زدن به آفریده‌ات مهربانی اســت. تو مهربانی و کسی که مهربانی می‌کند ذره‌ای از صفت تو را در قلبش دارد. چه‌طور می‌شود از تو لبخند و مهر در دل داشته باشم ولی به خودت ایمان نداشته باشم؟

این‌طور می‌شود که لحظه به لحظه‌ی زندگی می‌گوید به وجودی ایمان دارم که تو هستی. حالا از خودم می‌پرسم چه‌طور می‌شود سراسر شبانه‌روز از درک وجودی لبریز بود و او را پرستش نکرد؟ تو در ناخودآگاه من حضور داری و من گاهی بی‌آن‌که حواسم باشد از حضور تو دلگرمم.

* * *

شازده کوچولو در هر شرایطی به یاد گلش بود. با این‌که گلش را نمی‌دید از بودنش خاطر جمع بود و با او حرف می‌زد. این می‌گوید ایمان تا چه حد پررنگ اســت.

من تو را نمی‌بینم اما خیالم جمع اســت که هستی. با تو حرف می‌زنم. نه فقط با حالتی که با دیگران حرف می‌زنم. هر روز با تو در نماز حرف می‌زنم و این حرف زدن زیباست، چون راهی اســت که خودت به من یاد داده‌ای.

من این زیبایی را ستایش می‌کنم و دلم از ایمان به حضوری که خالق این زیبایی اســت، گرم اســت. خالق زیبایی‌هایی تا این حد باشکوه، سزاوار پرستش اســت.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

شازده کوچولوى درون من



لینک منبع :شازده کوچولوى درون من

شازده کوچولوى درون من - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/346402/Children/sociocultural‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2016 ... شازده کوچولوى درون من. کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - خانه فیروزه‌ای > یاسمن رضائیان: اِنَّنِی اَنَا اللَّهُ لَا اِلَهَ اِلَّا اَنَا فَاعبُدنِی وَ اَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکرِی منم من، ... شازده کوچولوى درون من - اخبار امروز - آکاایران www.akairan.com/havades.../news20169229333191694.html‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2016 ... شازده کوچولوى درون من. کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - خانه فیروزه ای > یاسمن رضائیان: اِنَّنِی اَنَا اللَّهُ لَا اِلَهَ اِلَّا اَنَا فَاعبُدنِی وَ اَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکرِی تصاویر برای شازده کوچولوى درون من شازده کوچولوى درون من - تی نیوز tnews.ir/news/c07a70942602.html‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2016 ... شازده کوچولوى درون من. - خانه فیروزه ای > یاسمن رضائیان: اِنَّنِی اَنَا اللَّهُ لَا اِلَهَ اِلَّا اَنَا فَاعبُدنِی وَ اَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکرِی منم من، خدایی که جز من خدایی نیست. شازده کوچولوى درون من | جستجو در وبلاگها | آرشیو وبلاگ 724 weblog724.gdn/list/شازده-کوچولوى-درون-من‏ - ذخیره شده عبارت شازده کوچولوى درون من در بین وبلاگهای سایتهای وبلاگی جستجو شده و نتایج با ذکر منبع به صورت خودکار بازنشر شده و در این صفحه نمایش داده شده است. دوچرخه ی شماره ۸۴۶ منتشر شد -روزنامه همشمهری - آکابانو www.akabanoo.com/article/akanews/.../news201610182314248597.html‏ 18 ا کتبر 2016 ... عید مبارکى. با تو شکوفه خواهم کرد. شازده کوچولوى درون من. شهر فرنگ. شما هم دعوتید! نمی دانستم چقدر غول بزرگ مهربان را دوست دارم. جزیره. ناقوس ها. شازده کوچولو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شازده_کوچولو‏ - ذخیره شده - مشابه شازده کوچولو یا شهریار کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince ) داستانی اثر آنتوان ... کتاب شازده کوچولو «خوانده شده‌ترین» و «ترجمه شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان ... شازده کوچولوها - دیگری در من sarayemehr62.persianblog.ir/post/12/‏ - ذخیره شده - مشابه یه جایی از داستان شازده کوچولو از یه روباه می پرسه اهلی کردن یعنی چی ؟ ... کاشکی حالا که چشم دل نداریم آینه ایی داشتیم که درون ما رو به خودمون نشون می داد و می دیدیم که ... ملک ادب(گروه ادبیات فارسی بهارستان1) molkeadab.blogfa.com/9507.aspx‏ - ذخیره شده شازده کوچولوى درون من. اِنَّنِی اَنَا اللَّهُ لَا اِلَهَ اِلَّا اَنَا فَاعبُدنِی وَ اَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکرِی منم من، خدایی که جز من خدایی نیست. پس مرا پرستش کن و به یاد من نماز را به‌پادار. (آیه‌ی ۱۴، ... همسر عطاءالله صالحی بایگانی - خبر یاب ، وب گردی news.yfile.ir/category/همسر-عطاءالله-صالحی/‏ 9 سپتامبر 2016 ... ... شازده کوچولوى درون من · شازده کوچولوى درون من · دو شعر از لعیا شیرازی ... شهاب حسینی استانداردهای ایده آل من را ندارد/آرش سجادی حسینی دستیار حسن ...