مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سرقت در منظومه شمسی!

[ad_1]

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، این اولین سیاره فراخورشیدی اســت که در داخل منظومه شمسی کشف شده اســت. این نظریه نشان می‌دهد که خورشید در دوران جوانی خود یعنی 4.5 میلیارد سال پیش، سیاره نهم را از ستاره اصلی آن به سرقت برده اســت.

 

یک سیاره فراخورشیدی یا یک سیاره واقع در خارج منظومه شمسی، طبق تعریف به سیاره‌ای گفته می‌شود که خارج از منظومه شمسی وجود دارد. اما در حال حاضر به نظر می رسد که این تعریف دیگر قابل استناد نیست چرا که به گفته ستاره شناسان در دانشگاه لوند، تحقیقات بسیاری نشان می دهد که سیاره نهم توسط خورشید جوان ضبط شده و به بخشی از منظومه شمسی تعلق دارد که هنوز به طور کامل کشف نشده اســت.

 

در یک مدل شبیه سازی رایانه ای، ستاره شناسان در لوند و بوردو نشان داده اند که سیاره نهم احتمالا در زمان گردش دور یک ستاره دیگر، با نزدیک شدن به خورشید توسط آن ضبط شده اســت.

 

هنوز هیچ تصویری از سیاره نهم در دسترس نیست و دانشمندان هنوز به درستی نمی‌دانند که این سیاره از سنگ، یخ، یا گاز تشکیل شده اســت. تمام چیزی که از این سیاره می‌دانیم این اســت که جرم آن احتمالا حدود ده برابر جرم زمین اســت.

 

به گفته محققان این پژوهش، این تنها سیاره‌ فراخورشیدی اســت که محققان با استفاده از یک کاوشگر فضایی قادر به دسترسی به آن خواهند بود.

 

جزئیات این پژوهش در Monthly Notices of the Royal Astronomical Society Letters به چاپ رسیده اســت.

 

2013


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 ژوئن 2016 ... سرقت در منظومه شمسی! ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانهای نشان دادند که سیاره نهم به احتمال زیاد یک سیاره فراخورشیدی ...2 ژوئن 2016 ... به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از ایسنا، این اولین سیاره فراخورشیدی است که در داخل منظومه شمسی کشف شده است. این نظریه نشان میدهد که ...2 ژوئن 2016 ... به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از ایسنا، این اولین سیاره فراخورشیدی است که در داخل منظومه شمسی کشف شده است. این نظریه نشان میدهد که ...1 ژوئن 2016 ... سرقت در منظومه شمسی! ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانهای نشان دادند که سیاره نهم به احتمال زیاد یک سیاره فراخورشیدی ...2 ژوئن 2016 ... ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانه ای نشان دادند که سیاره نهم به احتمال زیاد یک سیاره ف.1 ژوئن 2016 ... ایسنا نوشت: ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانهای نشان دادند که سیاره نهم به احتمال زیاد یک سیاره فراخورشیدی است.1 ژوئن 2016 ... پایگاه خبری ایرانیان موفق-سرقت در منظومه شمسی : ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانهای نشان دادند سیاره نهم به احتمال زیاد ...اخبار علمی-پژوهشی | سرقت در منظومه شمسی! سرقت در منظومه شمسی! [تصویر: 4]. ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانهای نشان دادند که سیاره نهم ...3 ژوئن 2016 ... چندی پیش سرقت یک سیاره توسط خورشید در منظومه شمسی در دانشگاه لوند سوئد به اثبات رسید . محققان این دانشگاه در یک شبیه سازی رایانه ای ...


کلماتی برای این موضوع

آیا سیارۀ نهم توسط خورشید به سرقت رفته؟ آیاسیارۀنهمتوسطآیا سیارۀ نهم توسط خورشید به سرقت رفته؟ نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در تاریخ اعماق اقیانوس، منشاء آغاز حیات در زمین اعماقاقیانوساعماق اقیانوس، منشاء آغاز حیات در زمین نوشته شده توسط سمیر الله وردی در تاریخ ۱۳۹۲ جواب معما در واکنش به مصوبه سنای آمریکا در مورد تمدید تحریم‌های ایران مطرح شد طرح سه فوریتی اطلاعاتی در مورد ماهواره اطلاعاتی در مورد ماهواره لغت ماهواره طبق تعریف به سفینه ای گفته می شود که درمداری به دختران پارسی بانوان تاریخ ایران دغدویه مادر زرتشت که اصلا از شهر ری بود و در آنجا با کوی ها و کرپن شعر کودک و نوجوان تازه هایحیی علوی‌فرد در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب خدا در شعر کودک خبر داد و مکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر …دانشگاه صنعتی شریفاگر رمز خود را فراموش کردید با نوشتن آدرس پست الکترونیک خود در قسمت زیر رمز جدیدی را دنیای فناوری صفحه زومیت جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ از سرگیری مجدد مسابقه از پشت خط استارت پس از خروج خودروی ایمنی، در دنیای فناوری صفحه زومیت بنا به گزارش‌ها؛ در جلسه‌ای که پیش از فینال مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۶ در ابوظبی سایت سرگرمی، تفریحی، جالب، خواندنی، عکس، اس ام …عکسفالاس ام اسعکس های خنده دارطنزفال حافظتاروتعکس های بازیگرانپزشکی و سلامتی



لینک منبع :سرقت در منظومه شمسی!

تصاویر برای سرقت در منظومه شمسی! سرقت در منظومه شمسی! - ایسنا www.isna.ir/news/95031207626/سرقت-در-منظومه-شمسی‏ - ذخیره شده 1 ژوئن 2016 ... سرقت در منظومه شمسی! ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانه‌ای نشان دادند که سیاره نهم به احتمال زیاد یک سیاره فراخورشیدی ... سرقت در منظومه شمسی! > Mobtakeran مبتکران > اخبار www.mobtakeran.com/Default.aspx?tabid=1675&PageID=19448...‏ به گزارش سرویس علمی ایسنا به نقل از دانشگاه لوند، این اولین سیاره فراخورشیدی است که در داخل منظومه شمسی کشف شده است. این نظریه نشان می‌دهد که خورشید در دوران ... سرقت در منظومه شمسی - مفیدستان mofidestan.ir/سرقت-در-منظومه-شمسی/‏ - ذخیره شده سرقت در منظومه شمسی! ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانهای نشان دادند که سیاره نهم به احتمال زیاد یک سیاره فراخورشیدی …2 ژوئن 2016 … سرقت یک سیاره توسط خورشید در منظومه شمسی + عکس | میهن پست mihanpost.com/سرقت-یک-سیاره-توسط-خورشید-در-منظومه-شمس/‏ - ذخیره شده 3 ژوئن 2016 ... چندی پیش سرقت یک سیاره توسط خورشید در منظومه شمسی در دانشگاه لوند سوئد به اثبات رسید . محققان این دانشگاه در یک شبیه سازی رایانه ای ... کیوسک تایمز - سرقت بزرگ در فضا؛ خورشید سیاره نهم منظومه شمسی را ... www.kiosktimes.ir/news/113234/‏ - ذخیره شده گروهی از اخترشناسان به این باور رسیده اند که احتمالا خورشید سیاره نهم منظومه شمسی را از ستاره ای دیگر به سرقت برده است. خورشید متهم به سرقت در فضا/سیاره نهم منظومه شمسی دزدیده شده است ... www.otaghnews.com/.../خورشید-متهم-به-سرقت-در-فضاسیاره-نهم-منظومه-شمسی-دزدیده-شده-است؟‏ 5 آوریل 2016 ... مهر نوشت: گروهی از اخترشناسان به این باور رسیده اند که احتمالا خورشید سیاره نهم منظومه شمسی را از ستاره ای دیگر به سرقت برده است. سرقت سیاره نهم منظومه شمسی توسط خورشید از یک ستاره دیگر! | آفتاب https://www.aftabir.com/news/article/view/2016/06/01/1280156‏ 1 ژوئن 2016 ... ایسنا نوشت: ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانه‌ای نشان دادند که سیاره نهم به احتمال زیاد یک سیاره فراخورشیدی است. سرقت سیاره نهم منظومه شمسی توسط خورشید از یک ستاره دیگر! - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/1464774960416563‏ - ذخیره شده ایسنا نوشت: ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی رایانه‌ای نشان دادند که سیاره نهم به احتمال زیاد یک سیاره فراخورشیدی است. - خبرآنلاین. خورشید متهم به سرقت در فضا/سیاره نهم منظومه شمسی دزدیده شده است؟ www.shahrekhabar.com/analysis/1459845060559268‏ مهر نوشت: گروهی از اخترشناسان به این باور رسیده اند که احتمالا خورشید سیاره نهم منظومه شمسی را از ستاره ای دیگر به سرقت برده است.