مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پوست پرتقال چه خواصی دارد؟!

[ad_1]

پوست پرتقال فایده های زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد آیا از خواص آن اطلاعی دارید ؟خوردن پوست پرتقال باعث کاهش وزن،سلامت دهان،خوشبو کننده هوا،تقویت سیستم ایمنی بدن می شود آن را دور نیندازید و از فایده های مختلف آن بهره مند شوید در تهیه سالاد و اسموتی می توانید پوست پرتقال را به کار ببرید اما در شستن آن دقت کافی را به خرج دهید تا دچار بیماری نشوید.

پوست پرتقال

کم کم میوه های تابستانی جای خود را به میوه های زمستانی می دهند.در این میان پرتقال یکی از رایج ترین میوه ها در فصل سرما اســت که در سبد میوه ی اکثر خانواده ها در فصل سرما قرار دارد.قبل از هر چیز تاکید ما بر این اســت که از هر میوه ای نوع ارگانیک آن را تهیه کنید.اگر چنین چیزی برایتان میسر نیست پوست میوه  ها را به خوبی بشویید چرا که آفت کش ها و مواد شیمیایی روی پوست میوه ها برای سلامتی بسیار مضر هستند.اگر می توانید مزه تلخ پوست پرتقال را تحمل کنید بهتر اســت آن را در سالادها و یا اسموتی هایتان استفاده کنید.
 
با خوردن پوست پرتقال این اتفاقات خوب خواهد افتاد:


کاهش وزن
 
پوست پرتقال حاوی مقادیر بسیار زیادی فیبر اســت.
تحقیقات نشان داده که کسانی که فیبر در رژیم غذایی شان می گنجانند دقیقا مانند کسانی که رژیم های سخت برای کاهش وزن دریافت می کنند کاهش وزن دارند.
فیبر موجود در پوست پرتقال بیش از دو برابر میوه ی پرتقال اســت.


تقویت سیستم ایمنی بدن
پوست پرتقال علاوه بر داشتن فیبر بالا دارای مقادیر زیادی ویتامین C اســت.
پوست پرتقال بیش از دو برابر خود میوه پرتقال ویتامین ث دارد.
این بدان معنی اســت که اگر پوست پرتقال را بخورید سه برابر ویتامین ث به سیستم ایمنی بدن تان تزریق کرده اید.
 
سلامت دهان

 
اگر از بوی بد دهان رنج می برید به جای امتحان انواع و اقسام آدامس ها این بار پوست پرتقال را امتحان کنید.
پوست پرتقال علاوه بر رفع بوی بد دهان، سلامتی دهان را نیز تضمین می کند.
این به علت داشتن اثرات ضد میکروبی قوی پوست پرتقال اســت که موجب از بین رفتن باکتری های بد در دهان می شود.
همچنین قسمت سفید پوست پرتقال حاوی ترکیبی به نام لیمونن (d-limonene) اســت.
این ترکیب یک حلال مناسب برای رفع لکه های روی دندان ها اســت.
قسمت سفید پوست پرتقال را به دندان های تان بمالید و بعد از چند دقیقه مسواک بزنید.
این کار را روزانه انجام دهید و بعد از چند هفته نتیجه را ببینید!
 
خوشبو کننده هوا
می توانید از پوست پرتقال به عنوان یک خوشبو کننده هوا و رفع بوهای بد محیط استفاده کنید.
پوست پرتقال را به داخل شومینه بیندازید یا روی آن نمک بزنید و هر جایی که می خواهید بو از بین برود بگذارید.
نمک رطوبت هوا را جذب می کند و در عوض بوی خنک و دلنشین پوست پرتقال را در خانه پخش میکند.

نت نوشت

اخبار مرتبط :

نوشیدن زیاد آب پرتقال و ایجاد این بیماری خطرناک!

خاصیت آب پرتقال در بهبود عملکرد مغز سالمندان

برای پیشگیری از سنگ کلیه آب پرتقال بنوشید


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

چای اولانگ چیست؟ چه خواصی دارد و چطور باید آنرا آماده ……این نوع چای یکی از چای‌های بسیار قدیمی و بومی کشور چین است، این چای را به صورت بسته مایونز، بهترین دوست پوست و موی شمابررسی‌ها نشان می‌دهند، سس مایونز برای پوست فواید زیادی دارد و باعث لطافت و سفیدی لواشک چه فایده ای برای بدن دارد؟لواشک چه فایده ای برای بدن دارد؟ لواشک در واقع نوعی عصاره تغلیظ و خشک‌شده میوه‌جات میوه‌هایی که برای پوستمان خوب استبا گذشت زمان، در اثر آلودگی‌های محیطی، نور آفتاب و استرس پوست به مرور شادابی و روشنی خواص گوشت مرغ خواص گوشت مرغ مرغ گرم مرغ آب پز کالری ، گرم مرغ سرخ شده کالریپونه کوهی؛ شبیه نعناع با خواصی فوق‌العادهپونه کوهی و نعناع هر دو از خانواده نعناعیان می‌باشند و از نظر مواد مغذی بسیار مشابه خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص …طرز استفاده صحیح از سیر خاصیت های بی شمار پوست پرتقال فواید آلبالو و گیلاس در درمان مصرف چه مقدار کالری روزانه تا چاق نشویم؟نکته — چه مقدار کالری روزانه باید مصرف کنیم تا چاق نشویم؟ این سوال یک فرمول خیلی موادغذایی مناسب برای بیمارانی که دارای کم خونی …کدام نوع از مواد غذایی برای بیمارانی که دارای کم خونی هستند مناسب است؟ پاسخ کم خونی مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانبریدگی، خراش، آفت، گلودرد و …، در همه این موارد بدن نیاز به ضدعفونی شدن دارد اگر شما



لینک منبع :پوست پرتقال چه خواصی دارد؟!

پوست پرتقال چه خواصی دارد؟! - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../پوست-پرتقال-چه-خواصی-دارد؟.html‏ - ذخیره شده 28 سپتامبر 2016 ... پوست پرتقال کم کم میوه های تابستانی جای خود را به میوه های زمستانی می دهند.در این میان پرتقال یکی از رایج ترین میوه ها در فصل سرما است که در ... خواص پوست پرتقال - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../149474-فواید-و-خاصیت-بی-نظیر-پوست-پرتقال‏ - ذخیره شده 24 ا کتبر 2016 ... محققان می‌گویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد. آیا پوست پرتقال و نارنگی خواصی هم دارد ؟ ! - پرشین وی www.persianv.com/khoraki/242760.php‏ - ذخیره شده - مشابه 28 ژانویه 2014 ... خواص پوست پرتقال و نارنگی. تمام مرکبات از جمله پرتقال و نارنگی، دارای 4 بخش هستند؛ بخش اول آنها، همان پوسته ضخیم رویی‌شان است که تلخی و ... فواید خوردن پوست پرتقال - نور ترجمه noortarjome.com/مقاله/فواید-خوردن-پوست-پرتقال‏ - ذخیره شده - مشابه ترکیبات موجود در پوست پرتقال و سایر مرکبات می تواند بسیار موثرتر و ... ها رنده پوست پرتقال وجود دارد و یا مربای پوست پرتقال ، خلال پوست پرتقال که از آن در ... خواص پرتقال | فواید و خواص بی نظیر پرتقال - نمناک namnak.com/خواص-پرتقال.p314‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۶ - ۴۱۴ نقد خواص پرتقال و خواص دارویی پرتقال و فواید مصرف پرتقال و خواص پرتقال در ... در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد که اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می ... آشنایی با خواص دمنوش پوست پرتقال - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../skin-properties-oranges.html‏ - ذخیره شده - مشابه پوست پرتقال خواص پرتقال درمان گیاهی سرفه دمنوش درمان سرفه، سرماخوردگی و ... از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد. فواید جالبی از " پرتقال" که تا به حال نشنیده اید! - قدس آنلاین | پایگاه ... qudsonline.ir/.../فواید-جالبی-از-پرتقال-که-تا-به-حال-نشنیده-اید‏ - ذخیره شده 25 نوامبر 2015 ... پوست پرتقال بیشترین مقدار فلاونوئیدها؛ نوعی از آنتی اکسیدان ها را دارد که به پیشگیری ... این ویتامین خواص مدر، پاک کنندگی و آرام بخشی دارد. پوست این میوه‌ها را بخورید - ایسنا www.isna.ir/news/93071307233/پوست-این-میوه-ها-را-بخورید‏ - ذخیره شده 5 ا کتبر 2014 ... اکثر ما هنگام خوردن پرتقال، پوست آن را بی‌درنگ دور می‌ریزیم در حالی که ... فلاونوئید موجود در پوست پرتقال خواص ضدسرطانی و ضد التهابی دارد. پرتقال چه خاصیتی دارد؟ خواص و ویتامین های پرتقال - آلامتو www.alamto.com/orange-benefits-properties.html‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... آشنایی با خواص شگفت انگیز میوه پرتقال, فواید پرتقال برای ... از خریدن پرتقال‌هایی که پوست آن بی‌اندازه صاف است و روی آن لک دارد خودداری کنید. آشنایی با خواص و مضرات پرتقال - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-پرتقال/‏ - ذخیره شده - مشابه صد گرم پرتقال بدون پوست حاوی ارزش غذایی زیر می‌باشد: کالری ۴۷ .... این میوه سرشار از ویتامین C است و خواص دارویی و بهداشتی بسیاری برای پوست های چرب دارد.