مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نکاتی مهم برای زائران اربعین

[ad_1]
نکاتی مهم برای زائران اربعین

خبرگزاری آریا-نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هدف به حداقل رساندن خطرات احتمالی، توصیه‌هایی را جهت حفظ سلامت و امنیت زائرین عتبات عالیات به ویژه زائران اربعین به مدیران و عوامل کاروان‌های عازم به عتبات و زائران گوشزد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا،زیارت مرقد پاک و مطهر ائمه معصومین علیهم السلام در کشور عراق از آرزوهای بزرگ شیعیان و علاقمندان به آستان مقدس ائمه اطهار(ع) بوده و علیرغم وجـود حوادث و ناملایمات و رنـج‌هایی که در طــول تاریخ برای زائـرین عتبات عالیـات وجود داشته، سفـر عاشقان و شیفتگان ائمه اطهار (ع) همچنان پر رونق بوده است، داشتن صبر، حوصله، گذشت و ایثار، خوش رویی، همبستگی، اتحاد و هماهنگی با مسئول گروه از عوامل موفقیت در این سفراست.
بنابراین از نظرات و تجربیات مدیر راهنمای کاروان خود تبعیت کرده و ضمن رعایت حال افراد کهنسال و کودکان، مراقب آنها نیز باشید.
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نکاتی را جهت حفظ سلامت و امنیت زائرین محترم با هـدف به حـداقل رسانـدن خطـرات احتمالی در قـالب تـوصیه های ذیل تقدیم زائرین، مدیران و عوامل کاروانهای عازم به عتبات عالیات می‌کند. باشد که با رعایت کامل این توصیه‌ها، سفر زائرین محترم در نهایت آرامش و اطمینان، به سرانجام رسیده و ما را نیز از دعای خیرشان بهره مند سازند.

توصیه گذرنامه و روادید (ویزا)

* جهت تشرف به عتبات عالیات از طریق ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنید.
* خروج از مرز فقط با گذرنامه معتبر که 6 ماه اعتبار داشته باشد امکان پذیر است.
* افرادی که گذرنامه ندارند از مراجعه به مرز عراق خودداری کنند.
*به منظور تسهیل در خروج زائرین کربلا، کنترل گذرنامه از مبدا حرکت زائران صورت خواهد گرفت.
* زائران هرچه زودتر نسبت به اخذ ویزای عراق از سفارت یا سرکنسولگری‏‌های آن کشور اقدام کنید و از موکول کردن این امر به روزهای پایانی (نزدیک به اربعین) و همچنین حرکت به سمت مرزها قبل از اخذ روادید(ویزا)، خودداری کنند.
* افراد ممنوع ‏الخروج و محکومین اجازه خروج از کشور را نداشته و خروج کارکنان دستگاه‏‌های خاص منوط به طی مراحل قانونی خود است.
* یک نسخه کپی از گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی خود را برای مواقع ضروری همراه داشته باشید.
* برای کنترل گذرنامه در مرز با صبر و حوصله همکاری لازم را با پلیس به عمل آورید.
* حتماً پس از ورود به مرز عراق، از درج مهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود مطمئن شوید.
* از همراه داشتن اشیاء قیمتی غیر ضروری همچون (چک پول، طلاجات، مدارک و اسناد، کارت ملی و مدارک دیگر) خودداری نمایید.
* بلیط،گذرنامه و مدارک شناسایی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.
* زائران اربعین حسینی فریب سایت‌های تبلیغاتی را نخورند.
 توصیه های ترافیکی
* احتمال ترافیک و معطلی در مسیر رفت یا برگشت وجود دارد از صبر و حوصله شما متشکریم.
* برای رفاه حال زائرین محترم پارکینگ‌های عمومی در ورودی شهر مهران و چزابه راه اندازی شده است.
* زائرین محترم خودروهای شخصی خود را در پارکینگ‌های تعیین شده پارک کرده و از پارک کردن یا رها کردن خودسرانه وسایل نقلیه در نقاط دیگر خودداری فرمائید.
* با توجه به احتمال وقوع ترافیک سنگین و معطلی‌های طاقت فرسا در مسیرهای بازگشت به کشور بعد از مراسم اربعین بلافاصله اقدام به بازگشت به کشور نکنید.
* محورهای مواصلاتی به پایانه های مرزی مهران، چزابه و شلمچه در تمام ساعات شبانه روز توسط تیم‌های عملیاتی و گشت های ویژه پلیس کنترل می‌شوند.
* از سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنید.
* در صورت احساس خستگی وخواب آلودگی در رانندگی حتما خودرو را متوقف کرده و ضمن استراحت صورت خود را با آب بشویید.
توصیه‌های انتظامی و امنیتی
* بازدید پلیس از وسایلتان را اقدامی در جهت سلامتی و امنیت خود و همراهانتان به شمار آورید.
* پس از استقرار در هتل، نسبت به شناسایی مسیر رفت و بـرگـشت به حرم اقـدام و نام هتل، شماره اتاق و تلفن آن رابه خاطر بسپارید.
* تاکید می‌شود خواهران محترم از تردد به بازار، حرم و اماکن عمومی دیگر به صورت انفرادی خودداری و از سوار شدن به خودروهای متفرقه پرهیز کنید.
* با مشاهده هر گونه اقدام مشکوک (مواد مخدر، مواد محترقه و منفجره، اسلحه، مهمات و ...) مـراتب را سـریعاً به پلیس اطلاع دهید.
* حتی الامکان از خرید هر نوع کالا (به خصوص کالاهای تزیینی و اسباب بازی) خودداری کنید.
* از دریافت و نگهداری هرگونه شیء، بسته و پاکت از افراد غیر (اعم از ایرانی و یا عراقی) خودداری کنید.
* از عکسبرداری و فیلمبرداری از مقرهای نظامی و انتظامی، مرز و مراکز ایست و بازرسی درمسیر راه و داخل شهرها پرهیز کنید.
* از برقراری ارتباط با مأمورین و عوامل عراقی تحت هر عنوانی خودداری کنید.
* مصرف قرص‌های کدئین دار و روان گردان در کشور عراق ممنوع بوده و پلیس عراق با خاطیان به شدت برخورد می‌کند.
* زائران محترم با توجه به احتمال نفوذ جاسوسان و عناصر دشمن در بین عزاداران، از هرگونه ارتباط نامتعارف با افراد ناشناس خودداری فرمایید.
* بلیط، گذرنامه و مدارک شناسایی خود را در اختیار افراد ناشناس به هیچ وجه قرار ندهید.
* در حین سفر از بازگو کردن نشانی محل سکونت و محل کار، به افراد ناشناس جداً خودداری فرمایید.
* از اعتماد به افراد ناشناس و طرح دوستی با آنان خودداری کنید.
* افراد مسن در صورت نیاز به کمک، به مأمورین پلیس، مسئولین فرودگاه و مهمان داران مراجعه کرده و به افراد ناشناس اعتماد نکنید.
* از سوار شدن بر خودروهای مسافرکش غیرمجاز خودداری فرمایید.
* هرگونه اطلاعات درخصوص مقررات و توصیه‌ های اجرایی، انتظامی، بهداشتی و امنیتی را صرفاً از مراجع ذی صلاح و رسمی دریافت کرده از نقل و انتشار شایعات ممانعت به عمل آورید.
* در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای از قرار گرفتن در محیط حادثه و تهیه عکس و فیلمبرداری خودداری کنید.
* به هنگام خروج از محل اقامت از تنها گذاشتن افراد مسن، بانوان و یا کودکان در اتاق خودداری کنید.
* با توجه به عدم امکان استفاده از کارت‏‌های بانکی کشور در داخل عراق ارز کافی به همراه داشته باشید.
* هدف پلیس خدمت به مردم است و در کمال احترام با کوچک‌ترین بی‌نظمی و ایجاد مزاحمت برای زائران امام حسین (ع) برخورد قانونی خواهد شد.
 توصیه‌های بهداشتی و درمانی
* زائرین محترم به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی توصیه‏‌های بهداشتی و ایمنی را جدی بگیرید.
* زائران عتبات عالیات هنگام عبور از مرز در صورت آسیب دیدگی یا بیماری می‌توانند از خدمات درمانی بیمارستان «فاطمه الزهرا (س)» در شهرستان اهواز استفاده کنند.
* حتماً لباس گرم و کافی همراه خود داشته باشید ضمن اینکه از همراه بردن کودکان و افراد سالخورده خودداری کنید.
توصیه‌های تلفن همراه
* از تحویل تلفن همراه خود به افراد غریبه به ویژه به هنگام خرید و یا تعویض سیم کارت جداً پرهیز کنید.
* هیچ گاه گوشی تلفن همراه خود را در اختیار دیگران به ویژه افراد ناشناس قرار ندهید.
توصیه‌های پیشگیری از سرقت اموال و خودرو
* مراقب ساکها و وسایل خود بوده و از رها کردن آنها در محیط‌های قابل دسترسی افراد بیگانه خودداری کنید.
* حتی الامکان از چمدان و کیف قفل دار استفاده کنید.
* مدارکی نظیر شناسنامه، کارت ملی، کارت بسیج، کارت شناسایی شغلی، دسته چک، دفترچه بانکی، دفترچه بیمه درمانی، کارتهای اعتباری و نظایر آن همراه خود نیاورید.
* به محض اسکان در هتل، مسافرخانه و... اشیاء قیمتی و وجـوه نقد خود را به صندوق امانات سپرده و رسید دریافـت کنید.
* در صورت سرقت و یا مفقود شدن اموال و اشیاء خود و یا بروز هرگونه مشکلی اعم از (تصادف، گم شدن همراهان، نزاع، دستگیری و...) مراتب را در اسرع وقت به پلیس گزارش کنید.
* از پارکینگ‌های عمومی تحت نظارت پلیس برای پیشگیری از سرقت خودرو استفاده کنید.
* از پارک کردن اتومبیل خود در کوچه‌ها و معابرخلوت وکم نور خوداری کنید.
* در موقع پارک اتومبیل، دقت کنید از قفل فرمان استفاده کنید.
* اگر بسته‌ای در اتومبیل دارید آن را در معرض دید قرار ندهید.
* اوراق شناسایی شخصی را در خودرو رها نکنید.
* از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو خوداری کنید.
* درصورتی که اتومبیلتان به سرقت رفته سریعاً با دادن مشخصات کامل آن از قبیل شماره پلاک، شاسی، موتور و رنگ خودرو به پلیس 110 همکاری لازم را به عمل آورید.
سخن آخر
* حفظ نظم و رعایت نوبت در مرحله بازگشت زوار محترم به ایران نیز از هر جهت مورد انتظار است؛ امید است خستگی راه و یا شرایط نامساعد هوا موجبات آزردگی زائران بزرگوار را فراهم نسازد و با سعه صدر و صبر و تحمل و مدارا، تشریفات مرزی انجام پذیرد.
* با آرزوی توفیق و قبولی زیارت برای هموطنان گرامی، امیدواریم با احترام به قوانین و مقررات دولت عراق و آداب و رسوم مردم آن کشور، تصویر مثبت و الگوی شایسته‏‌ای از اخلاق اسلامی و فرهنگ ایرانی به مردم و دولت آن کشور ارائه کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


زائران کربلا در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و حفظ سلامتی بایستی نکات بهداشتی مهم و خاص این نوع سفرهای طولانی را دانسته و ...14 دسامبر 2012 ... خبرگزاری فارس: مهمترین نکاتی که در پیادهروی اربعین باید رعایت کرد .... که در استکان های کمر باریک زائران را برای رفع خستگی و عطش به سوی ...رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران گفت: طبق سنوات گذشته هماهنگیهای لازم در مجموعه شهرداری تهران برای خدمات رسانی به زائرین اربعین سید و سالار ...22 نوامبر 2015 ... هر سال در ایام اربعین میلیونها زائر به شوق زیارت سید و سالار شهیدان(علیه السلام) با پای پیاده عزم سفر به سوی زمین کربلا را میکنند.۱ مطلب با کلمهی کلیدی نکات مهم آداب پیاده روی اربعین ثبت شده است - ... استاد پناهیان: اربعین از یک مستحب گذشته و امروز یک وظیفه است/ برای افزایش ... سماح فقط برای پیش ثبت نام زائران انفرادی پیاده روی اربعین است/ افرادی که با کاروان ها ...17 ا کتبر 2016 ... نکاتي مهم براي زائران اربعين. خبرگزاري آريا-نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با هدف به حداقل رساندن خطرات احتمالي، توصيههايي را جهت حفظ ...11 نوامبر 2015 ... تجربیات یک زائر ... کاروانهای مختلفی برای پیادهروی اربعین و نیمه شعبان ثبت نام ... پودر بچه و یا کرم های ضد سوختگی هم از دیگر نکات مهم است.6 سپتامبر 2015 ... نکات مهم معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت :سامانه سماح فقط برای پیش ثبت نام زائران انفرادی پیاده روی اربعین است/ افرادی که با کاروان ها قصد ...22 نوامبر 2015 ... هر سال در ایام اربعین میلیون ها زائر به شوق زیارت سید و سالار شهیدان(علیه السلام) با پای پیاده عزم سفر به سو.23 نوامبر 2015 ... بنابراین زائران پیاده عتبات عالیات لازم است تا برای حفظ سلامت بهداشتی درمانی خود به نکات مهمی توجه کنند: -با توجه به تراکم جمعیت در اربعین، ...


کلماتی برای این موضوع

سایت سسلر دانلود آهنگ های ترکیه و آذربایجان …



لینک منبع :نکاتی مهم برای زائران اربعین

نکات مهم پیاده روی اربعین حسینی برای زائران - برترین ها www.bartarinha.ir/.../نکات-مهم-پیاده-روی-اربعین-حسینی-برای-زائران‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... خبرگزاری فارس: «میر مسعود حسینیان» سرکنسولگر ایران در شهر مقدس کربلا، به بیان مهم‌ترین نکات قابل توجه زائران اربعین امام حسین (ع) پرداخت ... نکات مهم پیاده‌روی اربعین حسینی برای زائران - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/13950822001394‏ 13 نوامبر 2016 ... لزوم اخذ روادید، رعایت قوانین کشور عراق، رعایت بهداشت و تحمل مشکلات احتمالی از مسائل مهمی است که زائران اربعین حسینی می‌بایست رعایت کنند. همه ی نکات بهداشتی برای زائران اربعین - بیتوته www.beytoote.com/health/.../health-pilgrims1-fortieth.html‏ - ذخیره شده سلامت و بهداشتپیشگیری بهتر از درمانهمه ی نکات بهداشتی برای زائران اربعین ... اولین و مهم ترین نکته ی بهداشتی که زائران باید آن را رعایت کنند این است که ... نکات مهم پیاده روی اربعین حسینی برای زائران - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28032334‏ 13 نوامبر 2016 ... نکات مهم پیاده روی اربعین حسینی برای زائران. خبرگزاری فارس: میر مسعود حسینیان سرکنسولگر ایران در شهر مقدس کربلا، به بیان مهم ترین نکات ... نکاتی که باید در خصوص پیاده روی اربعین بدانیم - YJC www.yjc.ir/.../نکاتی-که-باید-در-خصوص-پیاده-روی-اربعین-بدانیم‏ - ذخیره شده 31 ا کتبر 2016 ... البته باید زائران بدانند که پلیس مهاجرت و گذرنامه همانند سنوات گذشته با ... این مهم را باید در نظر داشت؛ کسانی که قصد سفر به کربلا و نجف را دارند؛ هر چه ... از طرف دیگر در اربعین امسال پیش بینی شده برای جلوگیری از بروز هر گونه ... نکات مهم پیاده روی اربعین حسینی برای زائران - تی نیوز tnews.ir/news/197d74092326.html‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... به گزارش گروه بین المللخبرگزاری فارس ، «میر مسعود حسینیان» سرکنسولگر ایران در شهر مقدس کربلا، به بیان مهم ترین نکات قابل توجه زائران ... نکات مهم در رابطه با پیاده روی زائران اربعین در مسیر کربلا - سماتک www.samatak.com/.../پیاده-روی-زائران-اربعین-مسیر-کربلا.html‏ - ذخیره شده نکات مهم در رابطه با پیاده روی زائران اربعین در مسیر کربلا در ماه محرم و صفر ... سماتک در این پست به شما خواهد گفت که چگونه برای پیاده روی تا کربلا آماده شوید. نکاتی مهم برای زائران اربعین | رزرو هتل های مشهد و هتل آپارتمان های ... hotelvip.ir/نکاتی-مهم-برای-زائران-اربعین/‏ پست وبلاگ. نکاتی مهم برای زائران اربعین. اکتبر 17, 2016 admin 0 دیدگاه. The post نکاتی مهم برای زائران اربعین appeared first on تاپ توریسم. لینک منبع. نکات مهم سفر اربعین - نمایش محتوای تولیدات ویژه - صدا و سیمای بوشهر boushehr.irib.ir/-/نکات-مهم-سفر-اربعین‏ - ذخیره شده نکات مهم امنیتی برای زائران اربعین حسینی در سفرهای گروهی صبر، گذشت، ایثار، خوش رویی، همبستگی، اتحاد و هماهنگی با مسئولین، رمز موفقیت بیشتر است نکات بهداشتی مهم برای زائران اربعین کربلا - نمایش محتوای خبر - صدا ... alborz.irib.ir/-/نکات-بهداشتی-مهم-برای-زایران-اربعین-کرب-1?...format%3D%26...‏ - ذخیره شده زائران کربلا در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و حفظ سلامتی بایستی نکات بهداشتی مهم و خاص این نوع سفرهای طولانی را دانسته و ...