مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند

[ad_1]

تهران- ایرنا - رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین به عنوان داروی جدیدی نام برد که در نسخه های شیمی درمانی مشاهده می شود، اما روی کلیه و کبد اثر نامناسب می گذارد.

دکتر محمدرضا قوام نصیری روز پنج شنبه درگفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: داروهای جدیدی که در درمان هدفمند (تارگت تراپی) کاربرد دارند و خیلی گران نیز هستند، به صرف برخورداری از تاییدیه سازمان داروی آمریکا، مورد استفاده قرار می گیرند و هزینه های سنگینی بر دوش بیماران می گذارند.
وی در خصوص عوارض این قبیل داروها گفت: یکی از عوارض، خونریزی است. این داروها روی عروق اثر می گذارد و سبب پارگی عروق باریک می شوند.
رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران اظهارکرد که اگر پارگی عروق در مغز باشد، سبب سکته مغزی شده و این کار می تواند حیات بیمار را تهدید جدی کند.
به گفته دکتر قوام نصیری، تجویزکنندگان این داروها باید به خوبی از تاثیرات آنها اطلاع داشته باشند، اما برخی از پزشکان بیولوژی استفاده از دارو و اثر آن روی سلول های سرطانی را به طور کامل نمی دانند.
قوان نصیری تاکید کرد که متاسفانه تعدادی زیادی از بیماران ما دستخوش این عوارض و حوادث می شوند و علاوه بر درد و الام بیماری باید هزینه های اضافی و سایر آسیب ها را تحمل کنند.

** استفاده بی رویه از شیمی درمانی برای درمان سرطان
قوام نصیری به استفاده بی رویه از شیمی درمانی برای درمان سرطان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: تبعات این موضوع به مسائل مالی محدود نمی شود و عوارضی جانی هم برای بیماران دارد.
وی با اشاره به این که سالانه 1500 میلیارد تومان صرف داروی شیمی درمانی در کشور می شود، گفت: اگر همه جوانب برای انجام یک شیمی درمانی در نظر گرفته شود، متوجه می شویم که این تعداد مورد نیاز نیست.
وی مهمترین درمان سرطان را جراحی اعلام کرد و گفت: میزان اثربخشی شیمی درمانی در درمان سرطان ها بیش از 10 درصد نیست و جراحی و رادیوتراپی 90 درصد از درمان بیماری سرطان را به خود اختصاص داده است.
وی بر لزوم نظارت بر انجام شیمی درمانی توسط وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: علاوه بر آنکولوژیست ها، متخصصان زنان ( فلوشیپ سرطان زنان) و ارولوژیست ها برای درمان از شیمی درمانی با هورمون درمانی استفاده می کنند که این کار می تواند عوارضی برای بیماران داشته باشد.
قوام نصیری اظهار کرد که نبود آگاهی کامل برخی از متخصصان از جمله آنکولوژی یا هماتولوژی که سرطان خون و لنفوم ها را درمان می کنند، مشکلاتی را برای افراد بیمار ایجاد می کند.

** عوارض شایع شیمی درمانی
وی به عوارض شیمی درمانی اشاره کرد و گفت: داروهای شیمی درمانی اغلب از طریق خون به بدن تزریق می شود بنابراین اکثر بافت و ارگان های حساس بدن مانند مغز استخوان را تحت تاثیر قرار می دهد، که می تواند ایجاد کم خونی کند.
رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی اظهار کرد: اختلال در کار دستگاه گوارش از دیگر عوارض این کار است که اگر ادامه پیدا کند سبب تهوع، استفراغ و لاغری بیمار می شود.
وی بیان کرد: این وضعیت روی پوست هم تاثیر دارد و سبب ریزش مو در بیماران می شود که سبب ناراحت آن به خصوص زنان می شود.
قوام نصیری ادامه داد که برخی از داروها مانند گروه تاکسن ها که برای درمان سرطان سینه استفاده می شود، عوارض جدی روی عوارض عصبی محیطی روی بیمار ایجاد می کند.
وی گفت: برخی از داروها عوارض جلدی روی پوست دارند و بیمار را اذیت می کنند که از خارش های جزیی گرفته تا قزمز شدن،تاول زدن و خارش های مزمن ناراحت کننده را شامل می شود.
قوام نصیری با اشاره به اینکه شیمی درمانی در برخی سرطان ها چندان موثر نبست، گفت: سرطان حنجره به خصوص در مراحل اولیه ارتباط چندانی با شیمی درمانی ندارد و با اشعه و رادیوتراپی خوب می شود. در این حالت، بیمار بدون عوارض جانبی شیمی درمانی مداوا می شود.
وی بر لزوم ایجاد تشکبلات واحد در مورد مسئولیت درمان بیماران در کشور تاکید کرد و گفت: با تحقق این کار، علاوه بر نظارت بر درمان بیماران، نظام پاسخگویی هم ایجاد می شود.
علمی ** 1201 **
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور*انتشاردهنده:زهره محتشمی پور


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 روز پیش ... تهران- ایرنا - رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین ...5 روز پیش ... رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به اینکه برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین به عنوان داروی ...5 روز پیش ... رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین به عنوان ...برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند. ... برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند. برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند.5 روز پیش ... رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین به عنوان ...برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند -آکارئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض ...6 روز پیش ... برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند. دکتر محمدرضا قوام نصیری روز پنج شنبه درگفت وگو با گزارشگر علمی ایرنا افزود: داروهای جدیدی که ...6 روز پیش ... تهران ایرنا رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند از اوستین به ...6 روز پیش ... تهران- ایرنا - رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین ...برخي داروهاي شيمي درماني وارداتي عوارض دارند آکاایران: برخي داروهاي شيمي درماني وارداتي عوارض دارند آکاایران: رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این ...


کلماتی برای این موضوع

مؤثرترین تغذیه بعد از شیمی درمانی پایگاه اطلاع …وی تخریب جداره داخلی دستگاه گوارش را از جمله عوارض شیمی درمانی دانست و افزود آسیب داروسازی پزشکان ایران قرص وارفارین یکی از داروهای ضد لخته شدن آنتی کواگولان است که توانایی خون برای تشکیل مامایی پزشکان ایران بارداری چند قلویی برخی علامت‌های متفاوتی با بارداری تک قلویی دارد همچنین خطراتی فیزیوتراپی اخلاق حرفه‌ای ، ضرورتی برای سازمان چکیده یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های خبرگزاری تسنیم نمی‌خواهیم قبول کنیم که طب …به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم پویا ؛ طی سالیان اخیر، میزان ابتلا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات …حداقل ضوابط فنی و بهداشتی واحدهای تولید کننده شیر و فراورده های لبنی حداقل ضوابط فنی مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، …تلفیق رادیوتراپی و شیمی درمانی، رویکردی موثر در درمان سرطان است ۶۰ درصد سرطان های محمد زکریای رازی به سایت علمی دانشجویان ایران خوش آمدید شما می‌توانید برای استفاده از تمامی امکانات ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتیطبسنتی مخلوط عسل و گلیسیرین در مقادیر مساوی بهترین درمان خشکی و ترک خوردکی پوست دست و صورت بیوشیمی پزشکی ─≡Ξ║ علوم آزمایشگاهی ║Ξ≡─بیوشیمیپزشکی─≡Ξ║ علوم آزمایشگاهی ║Ξ≡─ لاکتات دهیدروژناز آنزیمی است که در سیتوپلاسم تمام الف نقدی بر ادعاهای دکتر روازاده قسمت دومدر قسمت نخست نقد ، به صورتی مختصر درباره ی دو مورد از ادعاهای جناب آقای روازاده اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروز اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروزاخبار داعشاخبار ایرانآخرین



لینک منبع :برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند

خبرگزاری جمهوری اسلامی - برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند https://www3.irna.ir/fa/News/82283786/‏ - ذخیره شده 27 ا کتبر 2016 ... تهران- ایرنا - رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین ... برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند - دارو - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/196620/‏ - ذخیره شده 28 ا کتبر 2016 ... سلامت نیوز: رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین ... برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند! - سایت خبری تحلیلی ... tnews.ir/news/c9de73140087.html‏ 28 ا کتبر 2016 ... رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین به عنوان ... برخی از داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند life.shafaqna.com/FA/0478458‏ رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از داروهای گران قیمت وارداتی شیمی درمانی عوارض زیادی دارند، از اوستین به عنوان داروی جدیدی نام برد که ... اخبار پارسیک - برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند news.parseek.com/Url/?id=13164688‏ - ذخیره شده برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند. برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند | ایرنا khabarpu.com/k.php?u=2KjYsdiu24wg2K/.../Yp9ix2YbYrw...‏ برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند - ایرنا | خبرپو. پیامد تحریم‌ها و گرانی ارز و کمبود شدید داروها - Chess.com https://www.chess.com/blog/Free-iran/-zwnj‏ - ذخیره شده 14 ا کتبر 2012 ... ... داخل است که از داروهای حاجب برای رادیولوژی تا درمان دیابت، داروهای شیمی‌درمانی و انواع ... و بانکی وجود دارد و عملاً فرآیند واردات دارو و مواد اولیه را با مشکل جدی مواجه می‌کند. ... اما این، تنها نقطه‌ای ملتهب از گستره پرتنشی است که عوارض تحریم‌ها را به ... نکته دوم اینکه هنگامی که برخی از بیماران (مثلاً برای بیماری دیابت یا ... داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند - 43 - دبلیوخبر wwwkhabar.ir/key/43/داروهای-شیمی-درمانی-وارداتی-عوارض-دارند‏ داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند - 43. ... ◇۲۰ درصد داروهای کشور قاچاق است/ مجازات ها بازدارنده نیست · ◇برخی از داروهای فشار خون سبب افسردگی و اختلال دو ... شیمی درمانی، تجارت یا درمان؟/ نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای ... www.yjc.ir/.../شیمی-درمانی-تجارت-یا-درمان-نیمی-از-مصرف-داروهای-شیمی-درمانی-مبنای-علمی-ندارند‏ - ذخیره شده 11 سپتامبر 2016 ... 15 درصد مصرف داروهای کل کشور به داروهای شیمی درمانی اختصاص دارد و هزینه های آن ... دهد غافل از اینکه امروزه برخی داروهای جدید شیمی درمانی فقط دارونماهایی هستند که هیچ ... آزمون و خطا عوارض جدی در بحث سلامت و صنعت بیمه کشور خواهد داشت. ... مسئولین باید توجه ویژه ای به واردات داروهای شیمی درمانی داشته و درگیر تجارت ... عوارض شیمی درمانی در بیماران دیابتی بیشتر است - نت گام netgam.ir/search/?q=عوارض+شیمی+درمانی+در+بیماران+دیابتی...است‏ برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند برخی داروهای شیمی درمانی وارداتی عوارض دارند -آکارئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این که برخی از ...