مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از بیماری ام اس چه می دانید؟

[ad_1]

بیماری ام اس یک بیماری ناشناخته و بسیار خطرناک می باشد.علائم زود هنگام بیماری ام اس MS و مشکلات چشم – شایع ترین علایم اولیه بیماری MS مشکلات بینایی هستند از نظر بالینی به نام اختلال عصب بینایی است التهاب عصب بینایی باعث مختل شدن مرکز بینایی شخص است.

 

این می تواند سبب تاری دید در یک یا هر دو چشم، دو بینی یا از دست دادن کنتراست و رنگ های روشن می شود. سوزن سوزن شدن و بی حسی – از آنجا که MS تحت تاثیر اعصاب مغز و ستون فقرات ( مرکز پیام بدن ) قرار دارد می تواند سیگنال های متضاد در اطراف بدن ارسال کند.

 

گاهی اوقات، هیچ سیگنال فرستاده نمی شود که منجر به شایع ترین علامت، بی حسی می شود. بی حسی بیشتر شامل صورت، بازوها، پاها و انگشتان می شود. احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی شایع ترین علائم هشدار دهنده MS می باشد. درد و اسپاسم عضلانی – درد مزمن و اسپاسم عضلانی غیر ارادی نیز با مولتیپل اسکلروزیس می باشد.

 

از بیماری ام اس چه می دانید؟

 

در یک مطالعه، در جامعه ملی مولتیپل اسکلروزیس، نشان داد که نیمی از بیماران MS دارای درد مزمن هستند. سفتی یا گرفتگی ( اسپاسم ) نیز شایع است و شامل احساس سفتی عضلات یا مفاصل و غیر قابل کنترل، حرکات تند و سریع و دردناک اندامد که اغلب پاها را تحت تاثیر قرار می دهد اما کمر درد نیز رایج است.

 

خستگی و ضعف – در مراحل اولیه MS خستگی و ضعف غیر قابل توضیح 80 درصد از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد (MS انجمن ملی 2012) خستگی مزمن وقتی که اعصاب ستون فقرات بدتر شود رخ می دهد. معمولا خستگی به طور ناگهانی ظاهر می شود و برای هفته ها قبل از بهبود طول می کشد.

 

در ابتدا ضعف قابل توجه در پاها وجود دارد. مشکلات تعادل و سرگیجه – سرگیجه و مشکلات در هماهنگی و تعادل در میان شایع ترین مشکلات حرکتی برای افراد مبتلا به MS می باشد. این بیماری مانع از حرکت می شود چرا که مردم اغلب احساس سرگیجه دارند در سرگیجه محیط اطراف فرد می چرخند این اتفاق فرد با ایستادن فرد می افتد.

 

از بیماری ام اس چه می دانید؟

 

مثانه، روده و اختلال عملکرد جنسی – مثانه ناکارآمد علامت دیگری است که تا 80 درصد در افراد مبتلا به MS رخ داده است (MS انجمن ملی، 2012). این می تواند شامل تکرر ادرار، غرایز قوی برای ادرار کردن، یا عدم توانایی در نگه داشتن ادرار، در طول روز یا شب باشد. خوشبختانه، نشانه های مربوط به ادرار قابل کنترل هستند.

 

بندرت افراد مبتلا به MS نیز یبوست، اسهال و یا از دست دادن کنترل روده را تجربه کنند. برای افراد با MS به دلیل حملات سیستم اعصاب مرکزی که سبب آغاز MS می شود. در تحریک جنسی نیز می تواند سبب مشکل شود. اختلال نعوذ در مردان و کاهش میل جنسی نسبت به گذشته

 

در هر دو جنس وجود دارد. مشکلات شناختی – حدود نیمی از افراد مبتلا به MS نوعی مانعی برای رشد عملکرد شناختی خود دارند. این می تواند شامل: مشکلات حافظه، توجه پایین، مشکلات زبان و همراه با آن مشکلات روانی، افسردگی و سایر مشکلات هیجانی رایج است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوانکننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دستدادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) میشود.از ام اس چه می دانید ؟ ییماری MS یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی بوده و در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز نخاع قرار دارند تخریب می شود.بیماری ام اس یک بیماری ناشناخته و بسیار خطرناک می باشدعلائم زود هنگام بیماری ام اس MS و مشکلات چشم – شایع ترین علایم اولیه بیماری MS مشکلات بینا.6 مه 2015 ... پايگاه خبري تحليلي پارس- ام. اس، نوعی بیماری مزمن و اغلب پیشرونده در دستگاه عصبی مرکزی است که با از بین رفتن غشای میلین در برخی از ...25 آگوست 2016 ... ام اس تا چند دهه پیش یک بیماری کاملا ناشناخته بود؛ ولی امروز افراد زیادی را به دام خود کشانده است. ام اس یا همان مولتیپل اسکلروزیس ( MS ) یک ...14 ژانويه 2013 ... بیماری ام اس (MS)، یک بیماری خودایمنی است که طی آن سیستم دفاعی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می کند و غلاف میلین (پوشش محافظ سلول ...25 دسامبر 2013 ... در این نوشته علایم بیماری ام اس، دلایل ابتلا به ام اس، درمان ام اس با طب خانگی ... آیا می دانید که نباید به بهانه استفاده از مطالب سایت مراجعه به پزشک، ...22 مارس 2016 ... مالتیپل اسکلروز (ام اس) چیست؟ مالتیپل اسکلروز که به اختصار ام اس (MS) گفته میشود، بیماری مزمنی است که به عصبهای مغز و طناب نخاعی و نیز ...25 آوريل 2015 ... شايد از خود پرسيده باشيد كه آيا بيماري ام اس چند نوع است و به چند گروه تقسيم بندي مي شود. در اين اينجا به كمك انجمن ام اس ايران توضيحاتي مختصر ...2 آگوست 2016 ... بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوانکننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دستدادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی ...


کلماتی برای این موضوع

از مراحل دندان درآوردن نوزاد خود چه می‌دانید؟برای کاهش درد و تسکین خود می‌کنند فشردن فک‌ها به هم، اختلال در خواب نیز از دیگر از اعداد جنسی چه می دانید؟ از اعداد جنسی چه می دانید؟ معمولا نوجوانان و بعضی از بزرگسالان اطلاعات و انتظارات از دردهای رشد چه می‌دانید؟برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید علل تاخیر در رشد کودکان کودک از چه وقت چه چیزی را همه چیز در باره اماسبیماری خاموشچرا بیماری ام اس در نواحی شمالی نیمکره زمین شایع تر است؟ مشخص شده که در نیمکره شمالی بیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس ای ال اس ایرانبا سلام من پدرم رو در اثر بیماری ای ال اس از دست دادم خیلی دوست داشتم بتونم براش کاری تشخیص بیماری ایالاس ای ال اس ایرانای ال اس تو یه دفعه از کجا اومدی تو زندگی ما؟ چرا با خانواده کوچیک ما اون کارو کردی؟بیماری هایی که شبیه ام اس هستندچه بیماری هایی را با ام اس اشتباه می گیرند؟ همان‌گونه که گفته شد بیماری ام‌اس غلاف در مورد فواید و مضرات جراحی بینی چه می دانید؟جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان کامل ترین مرجع در مورد قهوه سبز و خواص بی نظیر و …مواد غذایی و تغذیهاز قهوه سبز چه می دانید قهوه سبزخواص قهوه سبزقهوه سبز سهلهقهوه سبز چیستقهوه سبز کلینیک مغز و اعصاب درمان ام اسدرمان ام اس خیلی از بیماران از من در مورد درمان ام اس می پرسند آیا این بیماری درمان کامل ترین مرجع در مورد بیماری سل و راه های درمان آن به …پزشکی و سلامتاس ام اس ولنتاین اس ام اس سربازی اس ام اس روز ازدواج اس ام اس دفاع مقدس اس ام اس فواید رابطه جنسی در دوران بارداری را می دانیدرابطه جنسی ، فواید رابطه جنسی در دوران بارداری ، رابطه جنسی در دوران بارداری ، خطرناک وکالت آن لاین آنلاین وکیل سایت وکیل وکالت …خبر خوش برای داوطلبان کنکور سارق خرید مواد مخدر و ترس از زنم ، مرا مجبور به سرقت کردرهافان عکس بازیگران زن عوارض خودارضایی آموزش …آموزش مسائل زناشوییاس ام اس عکس بازیگرانبیوگرافی بازیگرانمدلدختر باحجاب زیباست



لینک منبع :از بیماری ام اس چه می دانید؟

از بیماری ام اس چه می دانید؟ - ایران ناز www.irannaz.com/بیماری-ام-اس-چه-می-دانید؟.html‏ - ذخیره شده بیماری ام اس یک بیماری ناشناخته و بسیار خطرناک می باشدعلائم زود هنگام بیماری ام اس MS و مشکلات چشم – شایع ترین علایم اولیه بیماری MS مشکلات بینا. چقدر درباره بیماری ام اس می دانید؟ - تبیان article.tebyan.net/234373/چقدر-درباره-بیماری-ام-اس-می-دانید-‏ - ذخیره شده بیماری ام اس (MS)، یک بیماری خودایمنی است که طی آن سیستم دفاعی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می کند و غلاف میلین (پوشش محافظ سلول عصبی) را از بین می ... از بیماری "ام اس" چه می‌دانید؟! - YJC www.yjc.ir/fa/news/5180110/از-بیماری-ام-اس-چه-می‌دانید‏ - ذخیره شده - مشابه بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود. از بیماری ام اس چه می دانید + فیلم - خبرگزاری صدا و سیما www.iribnews.ir/fa/news/.../از-بیماری-ام-اس-چه-می-دانید-فیلم‏ - ذخیره شده 27 مه 2017 ... نشانه های اولیه و مهم بیماری ام اس کدامند و چه کسانی در معرض خطر ابتلا به ام اس هستند. از بیماری ام اس چه میدانید؟ - تک بگ www.techbag.ir/از-بیماری-ام-اس-چه-میدانید؟‏ - ذخیره شده 22 مارس 2016 ... مالتیپل اسکلروز (ام اس) چیست؟ مالتیپل اسکلروز که به اختصار ام اس (MS) گفته میشود، بیماری مزمنی است که به عصبهای مغز و طناب نخاعی و نیز ... از بیماری «ام اس» چه می دانید؟ - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/152187/از-بیماری-ام-اس-چه-می-دانید‏ - ذخیره شده 3 دسامبر 2012 ... یک متخصص مغز و اعصاب گفت: علت مشخصی برای ام اس شناخته نشده است، اما تئوری‌های مختلفی وجود دارد که ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن ... چقدر درباره بیماری ام اس می دانید؟ www.tebyan.tv/newindex.aspx?pid=234373‏ 14 ژانویه 2013 ... بیماری ام اس (MS)، یک بیماری خودایمنی است که طی آن سیستم دفاعی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می کند و غلاف میلین (پوشش محافظ سلول ... از بیماری «ام اس» چه می دانید؟ - بیمارستان مجازی bimarestanemajazi.ir/1395/10/بیماری-ام-اس-چه-می-دانید؟/‏ - ذخیره شده 23 دسامبر 2016 ... از بیماری «ام اس» چه می دانید؟ : بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) یا همان ام.اس بیماری است که در اثر اختلالات عصبی بوجود می آید و به این صورت می ... از بیماری "ام اس" چه می‌دانید؟! - شیعه نیوز www.shia-news.com/fa/news/87763/از-بیماری-ام-اس-چه-می‌دانید‏ - ذخیره شده - مشابه بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود. از بیماری ام اس چه می دانید؟ | انجمن نگاه دانلود forum.negahdl.com/threads/131930/‏ - ذخیره شده عطاری خراسانی: #بیماری_ام_اس این بیماری در طب سنتی تعریف ساده ای دارد و به همین دلیل درمان هم دارد و حتی می توان گفت درمان بسیارساده ای هم دارد....