مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عوارض قرص های ضد جوش راکوتان

[ad_1]

 

با دلگرم همراه باشید تا راجع به عوارض قرص راکوتان بیشتر بدانید.

 

عوارض راکوتان

عوارض راکوتان

 خیلی از کسانیکه جوش دارند و داشتند وبه پزشک متخصص پوست حداقل دو بار برای درمان جوش مراجعه کردند لااقل با نام این قرص اشنا هستند ، والبته بعضی یا بسیاری از مراجعین در مورد استفاده این قرص ترس و هراس دارند ونگران عوارض هستند وعلت این ترس به چند دلیل است اول اینکه گاها که مراجعین با نسخه پزشک به داروخانه مراجعه میکنند مسئول داروخانه شخص را میترساند

که مثلا چرا دکتر شما این قرص را تجویز کرده ؟ این قرص عوارض زیادی دارد .


همچنین در خیلی موارد که مراجعه کننده نسحه پزشک را به مرکز بیمه برای تایید نسخه میبرد ( چون دارو گران است کسانی که دفترچه بیمه دارند قبل از مراجعه به داروخانه باید نسخه توسط قسمت تایید نسخ در بیمه تایید شود )

مسئول قسمت تایید نسخه که معمولا یک داروساز ویا یک همکار محترم پزشک عمومی است شخص را از عوارض این قرص میترساند وعلت اصلی ان هم اینست که بیمه ها باید 70 درصد مبلغ دارو را بپردازند لذا به نوعی میخواهند مراجعه کننده را از دریافت این دارو منصرف کنند . واز ان بدتر مردم عادی که پزشک هم نیستند هر گاه کسی را که این قرص را مصرف میکند می بینند به علت تبلیغات سو ، وعدم اشنایی حسابی شخص مصرف کننده را میترساند که مثلا این قرص چیه میخوری کبدت را از کار می اندازه و چه وچه ..........

 

این دارو از طریق کاهش چربی پوست (وادار کردن غده های چربی پوست به کم کردن تولید چربی) باعث کم شدن آکنه در پوست می شود / این دارو عوارضی دارد. لذا نباید آن را به صورت خودسرانه مصرف کرد.

عوارض چشمی شامل خشکی چشم، کدورت قرنیه و کاهش دید شب که معمولاً با قطع دارو بهبود می یابد، خشکی لب که مهمترین عارضه آن است و با استفاده از کرم های چرب کننده رفع می شود، خشکی دهان و بینی که می توان از قطره چشمی و کرم داخل بینی استفاده کرد از مهمترین عوارض راکوتان است.

روآکوتان می تواند منجر به بروز افسردگی، سایکوز و به صورت نادر تفکر خودکشی یا مبادرت به خودکشی شود. مکانیسم این وقایع هنوز شناخته نشده است. چنانچه این علایم، حین روآکوتان تراپی آشکار شوند، تنها قطع دارو کافی نیست و باید ارزیابی بیشتری صورت گیرد.

 

عوارض راکوتان

 

تأثیر دارو راکوتان روی پوست

 

در هفته‌های آغازی درمان احتمالآ جوش های شما شدیدتر می‌شود. این به خاطر آنست که در ابتدا پوست در مقابل دارو واکنش نشان می‌دهد و با تولید چربی بیشتر سعی در تعدیل شرایط دارد که افزایش ترشح چربی منجر به تولید جوش های بیشتر می‌گردد. در این باره نگران نباشید. این امر نشان دهندۀ آنست که دارو مؤثر واقع شده است.

پس از این (حدودآ از هفتۀ سوم به بعد) میزان آکنه بطور شگفت آوری کاهش می‌یابدو این بهبودی حتی پس از پایان یافتن دارو نیز ادامه پیدا می‌کند.

 

 توصیه‌های طول درمان جوش با راکوتان

 

* اگر در طول درمان حامله شدید، فورآ دارو را قطع نموده و پزشک خود را در جریان قرار دهید.توصیۀ من اینست که در طول در از داروهای پیشگیری کننده استفاده کنید.
* در طول درمان همواره با جلسه‌های منظم پزشک را از حال خود مطلع کنید.همچنین سطح کلسترول خون نیز باید بطور ماهیانه آزمایش شود.
* بدون مشورت پزشک دارو را قطع نکنید و میزان مصرف را نیز تغییر ندهید.
* دارو را در موارد مشابه مصرف نکنید و مصرف آنرا به دیگران توصیه نکنید.
* بدون مشورت پزشک هم‌زمان از داروهای دیگر استفاده نکنید.
* در طول دورۀ درمان و یک ماه پس از آن از اهدای خون اجتناب کنید.
* تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.در طول درمان حساسیت پوست شما نسبت به آفتاب افزایش می‌یابد.
* از کیسه کشیدن پوست اجتناب کنید؛ زیرا به علت حساس شدن پوست احتمال ایجاد گودال (scar) روی پوست افزایش می‌یابد.
* از مصرف مشروبات الکلی در طول درمان خودداری کنید؛زیرا باعث عوارض کبدی خواهد شد.

 

عوارض راکوتان

عوارض مصرف قرص راکوتان

 

عوارض چشمی

 

عوارض چشمی در ارتباط با مصرف راکوتان (ROACCUTANE) شامل: خشکی چشم، کدورت قرنیه، کنژنکتیویت(التهاب ملتحمه)، بلفاریت(التهاب لبه پلکها)، کاهش دید شب و کراتیت(التهاب قرنیه) است که معمولا با قطع دارو بهبود می یابد.


خشکی چشم با مصرف پماد های نرم کننده یا قطره های اشک مصنوعی بهتر می شود. به علت احتمال بروز کراتیت، بیماران مبتلا به خشکی چشم باید پیگیری شوند. بیمارانی که دچار مشکلات چشمی می شوند، باید توشط چشم پزشک باتجربه معاینه شده و قطع دارو مد نظر قرار گیرید.

ممکن است عدم تحمل لنز تماسی بوجود آید که در این صورت لازم است بیمار در طی درمان از عینک استفاده کند.
کدورت قرنیه نیز ممکن است در مصرف کننده گان راکوتان ایجاد شود که بیشتر زمانی دیده می شود که دوز بالای دارو در بیماران با اختلالات کراتینیزاسیون(بیماری های پوسته ریزی دهنده) استفاده شود.

همه بیمارانی که دچار مشکلات چشمی می شوند، باید دارو را قطع کرده و تحت معاینه چشم پزشکی قرار گیرند.

هر دارویی دارای یک رشته فواید و یک رشته عوارض نامطلوب است. رؤاکوتان نیز از این قاعده جدا نیست.

تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی‌شود ولی احتمال وقوع هر یک وجود دارد.

 

* خشکی لب: بارزترین عارضۀ این داروست که با استفاده از کرم های چرب کننده مثل کرم وازلین مرتفع می‌شود.
* خشکی دهان،بینی،چشم:دراین موارد در صورت تمایل می‌توانید از قطره چشمی و کرم داخل بینی استفاده کرد.با توجه به خشکی چشم استفاده از لنزهای چشمی توصیه نمی‌شود.
* خونریزی بینی:معمولآ در هفته‌های دوم یا سوم که خود به خود مرتفع می‌شود.
* درد خفیف مفاصل و ماهیچه ها بویژه زانو
* احساس خستگی و سردرد خفیف
* حساس شدن پوست به آفتاب و آفتاب‌سوختگی

* افزایش ریزش مو: اکثرآ زودگذر ولی در موارد بسیار نادر ممکن است دائمی‌شود.

این عوارض عمومآ ملایم و زودگذرند. اکثر آنها پس از اتمام دورۀ درمان رفع می‌شوند.

***در صورت مشاهدۀ این عوارض فورآ دارو را قطع کنید و پزشک خود را در جریان بگزارید***

* حالت تهوع
* استفراغ
* سردرد شدید و مزمن
* تاری چشم و اختلال در بینایی
* احساس افسردگی شدید

 

عوارض راکوتان

 

نشانه‌های افسردگی اینها هستند

 

احساس غمگین بودن دائمی,بی علاقگی نسبت به کارهایی که قبلآ به آنها علاقه مند بوده اید,خوابیدن بیش از حد و خواب های پریشان, تغییرات اشتها و وزن بدن,احساس اضطراب دائمی, گریز از دوستان و آشنایان,احساس بی حوصلگی همیشگی , احساس پوچی و گناه.

البته نشانه‌های افسردگی همواره در حد زیاد ودائمی افسردگی را اثبات می‌کند.

عوارض جانبی این دارو نباید شما را نگران کند،ممکن است هیچکدام از این عوارض در شما مشاهده نشود.

 

 مواد متشکله

هر کپسول حاوی 20 یا 10 میلی گرم ایزوترتینوئین است و همچنین مواد زیر نیز در آن بکار رفته است:

روغن سویا,موم زرد,روغن نباتی هیدروژنه, ژلاتین, گلیسرول, آب, سوربیتول, مانیتول, نشاسته ذرت فراوری|فراورده‌شده, تیتانیوم دی اکسید و...

در ترکیب رواکوتان قند، گلوتن، ترترزین و دیگر رنگهای شیمیایی بکار نرفته است. در مورد عوارض این دارو میتوان به قرمزی صورت و جای جوشها اشاره کرد که تا چندین ماه بعد از قطع دارو باقی میماند در چند درصد موارد بر روی برخی افراد هیچ اثری ندارد.

در ایران متاسفانه بیشتر پزشکان پوست این دارو را حتی برای موارد جزئی که با انتی بیوتیک هم قابل درمان است تجویز میکنند.از عوارض این دارو تمایل به خود کشی است به خصوص در افرادی با سابقه افسردگی دارند....

 

 عوارض راکوتان

 

 

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


20 فوریه 2015 ... اراکوتان یا اکوتان موثرترین قرص در درمان اکنه یا جوش ... چند نکته مهم در مورد نحوه مصرف کرم ها یا محلول های لایه بردار ضد جوش ... در مورد عوارض دارو انچه که در ذهن عوام و حتی بعضی از همکاران دارو ساز هست واقعا صحت ندارد ، بله هر دارویی ...21 فوریه 2009 ... عوارض قرصهای راکوتان چیه؟ ... معمولآ این دارو در جوش های نوع شدید(جوش های چرکی و بزرگ) و در مواردی تجویز میشود که داروهای معمول آکنه (مانند بنزوییل ...روآکوتان مؤثرترین داروی در دسترس جهت درمان آکنۀ التهابی و کیستیک می باشد که ... شروع روآکوتان موارد زير مي باشند: • بیماران دچار آکنه های شدید و به خصوص انواع ...6 جولای 2008 ... جوش(آکنه) يک مشکل چندعلتي است که معمولاً در سنين جواني بروز مي کند. ... در مورد عوارض اين دارو روي قسمتهاي مختلف بدن گفتههاي ضد و نقيض زياد ... به طور معمول براي خشکي مخاط بيني و چشم، کرمهاي مخصوص مي دهيم که به بهبودي مي انجامد. ... حالا خودم رفتم ب دکتر گفتم قرص راکوتان نوشتن واسم وایییی کاش خلاص ...لیستی از بهترین روغن های ضد پیری پوست ... پو ست صاف,جوش صورت,پوست و زیبایی ... بعد از کلی دارو و درمان آخرسر هم دکتر به او روآکوتان داد؛ صورتش شده عین آینه. ... از طرفی مصرف همزمان این دارو با داروهای دیگر میتواند باعث ایجاد عوارض دیگری ...9 مه 2015 ... راکوتان یکی از داروهای موثر برای جوش های شدید پوستی است ولی با توجه به ... برچسب ها: آكنه كومدون, داروی جوش صورت, داروی ضد جوش, راکوتان, عوارض ...26 ژوئن 2015 ... خودمم از عوارض قرص راکوتان تا حدودی خبر داشتم ولی خوب شنیده بودم زیر نظر ..... آب روزی ۱۰ لیوان حتما بخور و به هیچ عنوان از پماد و کرم های ضد جوش ...تاریخ: پنجشنبه 6 مهر 1385 - 15:42 عنوان: جوش صورت و مصرف راکوتان ... درمان آکنه با داروهای موضعی و به دنبال آن استفاده از آنتی بیوتیک دنبال می شود و در نهایت از ... آکنه های خفیف و متوسط به دلیل عوارض جانبی به عنوان داروی خط اول مصرف نمی شود . ..... و تا زمانیکه از کرم های ضد جوش و یا داکسی سایکلین استفاده کنم خوب هستن و اگر ...26 ا کتبر 2016 ... عوارض قرص های ضد جوش راکوتان:با عوارض قرص های ضد جوش راکوتان بیشتر آشنا شوید با دلگرم همراه باشید تا راجع به عوارض قرص راکوتان ...8 سپتامبر 2009 ... عضو انجمن متخصصان پوست ایران گفت مصرف خودسرانه داروی راكوتان كه برای درمان جوش های پوستی به كار می رود عوارض شدیدی را به دنبال دارد این دارو ...


کلماتی برای این موضوع

عوارض قرص های ضد جوش راکوتانعوارضقرصراکوتانعوارض قرص های ضد جوش راکوتانبا عوارض قرص های ضد جوش راکوتان بیشتر آشنا شوید با دلگرم عوارض قرصهای راکوتان چیه؟بعد از دوره درمان هم باقی …عوارض قرصهای راکوتان چیه معمولآ این دارو در جوش های کنید و از کرم های ضد آفتاب پیامد های دارو های ضد جوش راکوتان سرزهسلامتداروهاعوارض قرص های ضد جوش راکوتان با عوارض داروهای ضد جوش راکوتان بیشتر آشنایی پیدا کنید راکوتان رواکوتان عوارض و اثرات نامطلوب وب …راکوتانوعوارضآن به آکنه یا جوش های زیر پوستی داروی ضد جوش راکوتان عوارض عوارض قرص راکوتان تجربه راکوتان و عوارض مصرف انعوارض راکوتان کمک کمک چرب شدریزش مو شدید پیدا کردمموهام بورو سستو نازک شدنجوش قرص راکوتان قرصراکوتانقرص راکوتان آیا واقعا این قرص عوارض در قدیم کسانی که دچار جوش های اکنه میشدند دکتر رهام صادقی جوش صورت و مصرف راکوتانعوارض جانبی خودم در مورد قرص راکوتان تحقیق کردم و و تا زمانیکه از کرم های ضد جوش و قرص آکوتان برای رفع جوش جوش آکنه یک نشسته‌ایم تا قبل از مصرف این قرص‌ها، از عوارض و فواید آن و اثر ضد مصرف خودسرانه داروی ضد جوش راکوتان عوارض شدید داردمصرف خودسرانه داروی ضد جوش راکوتان عوارض که برای درمان جوش های پوستی به کار عوارض راکوتان دکتر مریم ملکی متخصص پوست و موعوارض روآکوتان سبب کنترل آکنه و دوره های طولانی جوانسازى رفع جوش وجای جوش دانستنی هایی درباره قرص راکوتان ۱ کلینیک …هاییدربارهقرصراکوتانمعمولآ این دارو در جوش های از کرم های ضد آفتاب و اینکه عوارض این قرص خیلی فواید و عوارض اکوتان ‬مانند قرص‌های خیلی هم عوارض های شدیدی داره جوش های صورتم راکوتان موثرترین قرص در درمان جوش دکتر رضیعیبیماریهایشایعراکوتانراکوتان موثرترین قرص در این قرص عوارض که دچار جوش های اکنه و به گفته عوارض قرص راکوتان عوارض قرص راکوتان جوش صورت دارماز همراه با درمان های موضعی و دارو درمان آکنه با راکوتان چیست؟آرایش و زیبایی سلامت پوستدرمان آکنه با راکوتان از عوارض جانبی های ضد پیری پوست کسی هست اینجا راکوتان مصرف کنه؟ انجمنهای ……گفتگوی آزادسلام کسی هست اینجا قرص راکوتان مصرف قرص صورتم جوش بردن عوارض قرص های برنامهمصرف راکوتان نقص در … مصرف خودسرانه داروی ضد جوش راکوتان عوارض بیشتر با نام های تجاری راکوتان کسی قرص آکوتان برای درمان جوش استفاده کرده ؟ …کسی قرص آکوتان در روز‌های سالگی به بعد جوش کمتر می شهاز عوارض مهمش هم اینه رواکوتان موثرترین قرص در درمان اکنه یا جوش …قرصدردرماناکنهیاجوشاین قرص عوارض خصوصا در مورد جوش های شدید و اسکار گذار درمان ضد اطلاعاتی در مورد قرص راکوتان یا آکوتان زیباکدهاخبار پزشکیاطلاعاتی در مورد قرص راکوتان یا با عوارض این قرص همه خانم های متاهل در



لینک منبع :عوارض قرص های ضد جوش راکوتان

عوارض قرص های ضد جوش راکوتان - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../149534-آشنایی-با-عوارض-قرص-راکوتان‏ - ذخیره شده 26 ا کتبر 2016 ... عوارض قرص های ضد جوش راکوتان:با عوارض قرص های ضد جوش راکوتان بیشتر آشنا شوید با دلگرم همراه باشید تا راجع به عوارض قرص راکوتان ... راکوتان موثرترین قرص در درمان جوش | مرکز لیزر مو پوست تهران غرب www.dr-razi.com/بیماریهای.../راکوتان-موثرترین-قرص-در-درمان-جوش‏ - ذخیره شده - مشابه راکوتان موثرترین قرص در درمان جوش ... و اما ایا واقعا این قرص عوارض دارد ؟ ... در قدیم کسانی که دچار جوش های اکنه و به گفته قدیمی ها جوش غرور نوع شدید میشدند بعد از ... عوارض راکوتان | دکتر مریم ملکی - متخصص پوست و مو www.doctormaleki.com/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...‏ - ذخیره شده - مشابه عوارض روآکوتانروآکوتان (Roaccutane) فرم خوراکی ایزوترتینوین است. ... روآکوتان مؤثرترین داروی در دسترس جهت درمان آکنۀ التهابی و کیستیک می باشد که طی 20 ... موارد انتخابی برای شروع روآکوتان موارد زیر می باشند: • بیماران دچار آکنه های شدید و .... و چاقیهای موضعروشهاى مختلف جوانسازىرفع جوش وجای جوشکاشت مو تزریق چربی ... دکتر عباس انتظاری » راکوتان (رواکوتان) - عوارض و اثرات نامطلوب - وب ... https://drentezari.com/راکوتان-و-عوارض-آن/‏ - ذخیره شده راکوتان یکی از داروهای موثر برای جوش های شدید پوستی است ولی با توجه به عوارض بسیار شدید و نگران کننده آن معمولا نباید به عنوان خط اول درمانی استفاده شود. فواید و عوارض اکوتان - هفته نامه پزشکی امروز pezeshkyemrooz.com/Site/News/Detail.aspx?id...‏ - ذخیره شده - مشابه 12 ژوئن 2013 ... یکی از معضلات پوستی شایع نوجوانان آکنه یا جوش غرورجوانی است . ... این دارو چون ازچند طریق روی عوامل ایجاد‌کننده‌ی آکنه اثر می‌کند از داروهای دیگر ... عوارض قرصهای راکوتان چیه؟بعد از دوره درمان هم باقی میمونه؟ - کلوب www.cloob.com/timeline/answer_61939_1079628‏ - ذخیره شده - مشابه 21 فوریه 2009 ... عوارض قرصهای راکوتان چیه؟ ... معمولآ این دارو در جوش های نوع شدید(جوش های چرکی و بزرگ) و در مواردی تجویز می‌شود که داروهای معمول آکنه (مانند بنزوییل ... پو ست صاف ، کبد تعطیل ! - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/poe3-smooth-closed.html‏ - ذخیره شده - مشابه پو ست صاف ، کبد تعطیل جوش صورت,پوست و زیبایی, متخصصان پوست,تجویز ... از طرفی مصرف همزمان این دارو با داروهای دیگر می‌تواند باعث ایجاد عوارض دیگری شود؛ ... مصرف خودسرانه داروی ضد جوش راکوتان عوارض شدید دارد - آفتاب www.aftabir.com/.../مصرف-خودسرانه-داروی-ضد-جوش-راکوتان-عوارض-شدید‏ - ذخیره شده - مشابه 8 سپتامبر 2009 ... عضو انجمن متخصصان پوست ایران گفت مصرف خودسرانه داروی راکوتان که برای درمان جوش های پوستی به کار می رود عوارض شدیدی را به دنبال دارد این دارو ... داروی دکوتان decutan.blogfa.com/‏ - ذخیره شده - مشابه چیزی که منو کلافه کرد و به طرف مصرف دارو سوق داد داشتن جوش در حد 40 50 تا در ان ... بعد از مصرف دکوتان عوارضی مثل نفخ و حساس بودن دستگاه گوارش پابرجا موند که قبلا اثری از ان نبود ... درمان آکنه با راکوتان چیست؟ ... به همین دلیل بیماری که از این دارو استفاده می کند لازم است از اسپری یا کرم های ضد آفتاب با SPF بیشتر از 30 و ... قرص آکوتان برای رفع جوش - تبیان article.tebyan.net/69678/قرص-آکوتان-برای-رفع-جوش‏ - ذخیره شده 6 جولای 2008 ... قرص آکوتان برای رفع جوش ... در مورد عوارض این دارو روی قسمت‌های مختلف بدن گفته‌های ضد و نقیض زیاد است، کمی در این ... روش های نوین برای درمان جوش صورت (1) و (2) .... تا اینکه یه ماه پیش دکتر بعد از آزمایش راکوتان تجویز کرد بهم.