مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره !

[ad_1]

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان

نامه، امام حسین


بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟! 
به راستی گناه امام حسین علیه السلام چه بود که باید این چنین خود و خانواده و یارانش کشته می  شدند و به اسارت گرفته می  شدند؟!

حسین و مهدی علیهماالسلام مظلوم هستند!                     
شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای هدایت انسان ها جان خود و اهل بیت خویش را فدا کرد. برای رهایی از جهالت و ضلالت امت خویش، حاضر شد جان خویش و فرزندانش را فدا نماید تا حقانیت اسلام را به گوش دل های پاک سرشت برساند

زمینه های عاشورا

عاشورا، مدتها قبل از سال 61 هجری آغاز شد!! 
هدف اصلی امام علیه السلام این بود که دین اسلام را از انحرافی که به سبب حکومت معاویه و یزید و مداخلات بنی امیه و بنی مروان عارض او شده بود، نجات دهد.

نامه ای که آغازگر جنگ شد!(1)
پیش از شروع جنگ صفین، نامه هایی میان امام علی علیه السلام و معاویه بن ابوسفیان رد و بدل شد. دانستن محتوای نامه ها پیش از وقوع جنگ، ما را با فضای تاریخی آن، آشنا می سازد.

ا

سالروز تخریب حرمین عسکریین(علیهماالسلام)
دو انفجار بزرگ  سال های 1384 و 1386، جامعه شیعی را در تاثر فرو برد. واقعه ای که جز به وجود آوردن ترس و اضطراب و کشته شدن بی گناهان و تخریب چیزی به همراه نداشت.

چرایی عدم حمایت امام سجاد از قیام حَرّه
از وقایع وحشتناک عصر امام سجاد علیه السلام که به دست عمال جنایتکار اموی و در مدینه صورت گرفت، واقعه ای است که در تاریخ اسلام به نام «واقعه ی حره» شهرت دارد.

م

بررسی مفهوم مرگ در واقعه عاشورا (2)
در مباحث مطرح شده علل ترس از مرگ و خطا و غفلت ما از این امر مهم بیان شد؛ اما به راستی مرگ چیست؟ چگونه مرگ را بشناسیم که آن را آخر زندگی ندانیم؟ آیا مرجعی والاتر و کامل تر از اسلام در این امر برای ما راهگشاست؟


بصیرت نیاز اصلی کربلای امروز

بصیرت نیاز اصلی کربلای امروز

شیطان در غل و زنجیر و ما همچنان گناهکار!

شیطان در غل و زنجیر و ما همچنان گناهکار!

مسلمانی خود را بسنجیم

مسلمانی خود را بسنجیم

یک درس بزرگ که باید از عاشورائیانم بیاموزیم !

یک درس بزرگ که باید از عاشورائیانم بیاموزیم !


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 روز پیش ... بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟! به راستی گناه امام حسین علیه السلام چه بود که باید این چنین خود و خانواده و یارانش کشته می شدند و به اسارت گرفته می شدند؟6 روز پیش ... عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! مقالات شنیدنی گروه دین در هفته ای که گذشت. تصویر و عکس شماره 1 ⇩ بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟! به راستی گناه امام ...3 روز پیش ... عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! تا دیر نشده در این راه قدم ... وسیله عاقبت بخیری، شجاعت حسینی، صفات حسینی ، خیانتهای کوفیان .تخریب مشاهد مشرفه و آثار اسلامی حرمین شریفین واقعه ای. ... مراسم یادبود سالروز تخریب قبور ائمه بقیع ... حره از کتاب پیامدهای عاشورا می پردازیم به محض رسیدن.3 روز پیش ... عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! تا دیر نشده در این راه قدم ... وسیله عاقبت بخیری، شجاعت حسینی، صفات حسینی ، خیانتهای کوفیان .21 ا کتبر 2016 ... حادثه عاشورا به عنوان بزرگترین اتفاق ناگوار در جهان اسلام است که امت اسلامی و جامعه ی اسلامی هیچ وقت ... عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره !7 ساعت قبل ... ۴ روز پیش - عاقبت دختر مختار حره| ویکی پدیا فارسی – وبلاگ عاشقانه .... عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! تا دیر نشده در این راه قدم .راهیان حرم - فاجعه حره سه سال پس از واقعه عاشورا، - کاروان راهیان حرم که در ... يزيد ،مسلم بن عقبه را با سپاهي به مدينه فرستاد و به وي گفت: سه روز مردم مدينه ... سپاه مسلم پس از جنايات مدينه براي سركوب مردم مكه حركت كرد و آن جا نيز خانه كعبه را تخريب كرد ...۶ قیام عاشورا: دیدگاهها و پیامدها; ۷ سوگواری; ۸ ویژگیها و فضایل; ۹ حرم امام حسین ... درباره روز ولادت امام حسین(ع) هم هرچند اختلاف است، بنابر قول مشهور، روز ولادت آن ...... مردم مدینه نیز در اعتراض به واقعه عاشورا علیه یزید شوریدند که به واقعه حره شهرت یافت. .... مهمترین تخریب بنای حرم در دورههای اخیر، در ۱۲۱۶ق و در جریان حمله نخست وهابیان ...


کلماتی برای این موضوع

عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره



لینک منبع :عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره !

تصاویر برای عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! - تبیان article.tebyan.net/339175/عاشورا-سالروز-تخریب-حرمین-واقعه-حره-‏ - ذخیره شده 28 ا کتبر 2016 ... بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟! به راستی گناه امام حسین علیه السلام چه بود که باید این چنین خود و خانواده و یارانش کشته می شدند و به اسارت گرفته می شدند؟ عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! - تی نیوز tnews.ir/news/39bd73118095.html‏ عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! زمان دریافت خبر : جمعه 07 آبان 1395 ساعت 0:47. عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای ... عاشورا ، سالروز خرابی حرمین، واقعه حره ! - سرزه www.serze.com/عاشورا-سالروز-خرابی-حرمین-واقعه-2446310/‏ - ذخیره شده 8 دسامبر 2016 ... عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره !... ... تصویر و عکس عاشورا ، سالروز خرابی حرمین، واقعه حره ! بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟! به راستی گناه حضرت ابا ... عاشورا ، سالروز خرابی حرمین، واقعه حره ! - سرزه www.serze.com/عاشورا-سالروز-خرابی-حرمین-واقعه-2123712/‏ - ذخیره شده 28 ا کتبر 2016 ... عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! مقالات شنیدنی گروه دین در هفته ای که گذشت. تصویر و عکس شماره 1 ⇩ بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟! به راستی گناه امام ... امام حسین علیه السلام - ویکی شیعه fa.wikishia.net/view/امام_حسین_علیه_السلام‏ - ذخیره شده - مشابه ۶ قیام عاشورا: دیدگاه‌ها و پیامدها; ۷ سوگواری; ۸ ویژگی‌ها و فضایل; ۹ حرم امام ... درباره روز ولادت امام حسین(ع) هم هرچند اختلاف است، بنابر قول مشهور، روز ولادت آن امام، ..... مردم مدینه نیز در اعتراض به واقعه عاشورا علیه یزید شوریدند که به واقعه حره شهرت یافت. .... مهم‌ترین تخریب بنای حرم در دوره‌های اخیر، در ۱۲۱۶ق و در جریان حمله نخست وهابیان به ... تحلی tebyan.org/newindex.aspx?pid=166037‏ آیت الله سید تقی طباطبائی قمی در... دست حاجت پیش مخلوق دراز نکنید!! دست حاجت پیش مخلوق دراز نکنید!! عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره ! تا دیر نشده در این ... ماجرای حره - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ماجرای_حره‏ - ذخیره شده - مشابه [قیام و] واقعه حَرّه اشاره به قیام و شورش تاریخی مردم مدینه بر ضد یزید بن معاویه به دلایل ... اما او توانست با سپاهیانش وارد شهر شود، او بعد از ورود به مدینه شهر را سه روز بر .... حفظ کرامت حرم پیامبر، از دلایل احتمالی بی‌طرفی علی بن حسین در این واقعه بود. برچسب ها - واقعه حره - عقیق aghigh.ir/fa/tag/2/واقعه%20حره‏ واقعه عاشورا با نیت خونخواهی امام حسین ع انجام گرفت... از واقعه جانسوز .... تأکید آیت‌الله صافی گلپایگانی بر اقامه عزا در سالروز تخریب بقیع. تخریب قبور ائمه ... وقتی که یزید لشکریانش را به آتش زدن کعبه دستور داد اگر انجام شد ... www.islamquest.net/fa/archive/question/fa11969‏ - ذخیره شده - مشابه واقعه حرّه در سال شصت و سه دو روز مانده به آخر ذی حجه اتفاق افتاد. [6] ... [17] بله در این قضیه هم نسبت به یکی از مقدّس ترین مقدّسات مسلمانان و حرم خداوند متعال بی حرمتی ...