مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یک خوزستانی دانشمند جوان ایران شد

[ad_1]
خبرگزاری تسنیم: مرکز APCC (APEC CLIMATE CENTER) مرکزی جهانی واقع در بوسان کره جنوبی اسـت که هرساله توسط کمیته‌ای افرادی را به ‌عنوان دانشمند جوان برتر انتخاب می‌کند، افرادی که تمایل داشته باشند در این فرآیند شرکت کنند باید ابتدا درخواست خود را در فراخوان اعلام‌شده ثبت کنند.

توفیق سعدی دانشجوی دکتری سال پنجم اقلیم شناسی دانشگاه خوارزمی تهران توانست عنوان دانشمند جوان سال 2016 را از آن خود کند و برای نخستین بار این جوان خوزستانی سبب شد که نام کشور ایران در زمینه علم اقلیم شناسی در زمره کشورهای دارای دانشمند جوان قرار بگیرد.

توفیق سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: در فراخوانی که برای انتخاب دانشمند جوان سال 2016 در  زمینه اقلیم شناسی و علوم جذب برگزار شد، شرکت کردم. کشورهای در حال توسعه و کشورهای حاشیه ساحل اقیانوس آرام از جمله آمریکا، استرالیا، روسیه ژاپن، کره جنوبی و کشورهای قاره آمریکا نیز در این فراخوان شرکت می‌کنند.

 

یک خوزستانی دانشمند جوان ایران شد

وی افزود: در بین همه کشورهای شرکت کننده 6 نفر از 5 کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند جوان انتخاب شدند که من توانستم نفر انتخابی از ایران باشم. این موضوع در زمینه علم اقلیم شناسی برای اولین بار در کشور رخ داده اسـت.

این دانشمند جوان درباره اظهار نظرهای اساتید این مرکز به هنگام کسب چنین مقامی توسط یک ایرانی بیان کرد: آنها می‌گفتند که ایران در زمینه اقلیم شناسی در لیست برنامه‌های ما نبود چرا که نمی‌دانستیم جوانان ایرانی در این زمینه چنین با استعداد و مستعد هستند و از این به بعد حساب جداگانه‌ای برای پذیرش بیشتر ایرانی‌ها در همایش‌ها، سمینارها و برنامه‌‎ها باز کرده‎ایم؛ صحبت آنها مرا بسیار این خوشحال کرد.

وی گفت: پس از انتخاب دانشمند دوره‌ای سه ماهه در مرکز برگزار می‌شود که اگر فرد انتخابی در این مدت توانست از طرح، پروژه و ایده‌اش دفاع کند گواهی و مدرک به او اعطا می‌شود. این مرکز از نظر تجهیزات، امکانات، داده‌ها و نیروی انسانی دارای شرایط بسیار مناسب و حتی بی‌نظیر در سطح جهان اسـت.

سعدی درباره موضوع پژوهشش و تاثیرات آن عنوان کرد: علم تغییر اقلیم در ایران علمی جوان اسـت و کار برای پژوهش و تحقیق در کشور بسیار زیاد اسـت. یکسری از ایده‌هایی که در دوران پژوهش به دست آوردم جهانی هستند و می‌توانند چیزی را به علم اظافه کنند.

وی افزود: این مطالعه اقلیمی سبب مشخص شدن سهم آسیب پذیری کارون بزرگ در جنوب غرب کشور ایران نسبت به پدیده تغییر اقلیم و در ارتباط با بارش های سنگین شد و اینکه این منطقه به کدام یک از تغییرات اقلیمی حساس تر اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


4 سپتامبر 2016 ... دانشمند جوان سال 2016 گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده 6 نفر از 5 کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند ...دانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده ۶ نفر از ۵ کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند جوان انتخاب شدند ...6 سپتامبر 2016 ... دانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده ۶ نفر از ۵ کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند ...5 سپتامبر 2016 ... دانشمند جوان ایران عنوان دانشمند جوان برتر سال 2016 از آن دانشجوی خوزستانیدانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای کمپانی کننده ۶ نفر از ۵ ...4 سپتامبر 2016 ... دانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده ۶ نفر از ۵ کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند ...4 سپتامبر 2016 ... یک خوزستانی دانشمند جوان ایران در سال 2016 شد. دانشمند ... سرویس اندیشه جوان ایرانی ؛ بخش حوزه و دانشگاه: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ...دانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده ۶ نفر از ۵ کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند جوان انتخاب شدند ...دانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده ۶ نفر از ۵ کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند جوان ان.یک خوزستانی دانشمند جوان ایران شد. ... دانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده ۶ نفر از ۵ کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو ...


کلماتی برای این موضوع

عصر ایراناین تیم که مدت ها نبرده بود بازی پشت سرهم پیروزشد اما بازی پنجم خوردن به یک آنتی اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر … سال آینده یک جدید معرفی می کند دوری دو ماهه بازیکن یوونتوس از میادین فوتبالصد خبر قیمت دلار ظرف یک هفته از دو کانال قیمتی عبور کرد؛ قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد الف نخستین بوئینگ تحویل ایران شدروزنامه ایران نوشتبراساس هماهنگی‌های شرکت هواپیمایی نفت با شرکت امریکایی بوئینگ مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …سهم کدام یک از عوامل زیر را در وقوع حادثه قطار سمنان بیشتر می دانید؟بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، …دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند از ابتدای نیم فصل دوم در لیگ برتر ایران سرنوشت دختران محمدرضا پهلویمحمدرضا شاه پهلوی در خلال ازدواجهای خود دارای ۳ دختر به نامهای شهناز، فرحناز و لیلا شدالف طعم تلخ یک عیدی دولتی سرگردانی مردم و لزوم …طعم تلخ یک عیدی دولتی سرگردانی مردم و لزوم پاسخگویی شورای عالی امنیت ملیفرهاد ظریف از زندگی شخصی و خاطرات خوبش می …والیبال و موفقیت هایش در چند ماه اخیر نقل همه محافل و گردهمایی های اجتماعی استمهتاب کرامتی نه نوشابه می‌خورم ، نه آرایش می‌کنم …مهتاب کرامتی ، مصاحبه با مهتاب کرامتی ، مهتاب کرامتی نه نوشابه می‌خورم ، نه آرایش می



لینک منبع :یک خوزستانی دانشمند جوان ایران شد

یک خوزستانی دانشمند جوان ایران در سال ۲۰۱۶ شد - خبرگزاری تسنیم ... https://www.tasnimnews.com/.../یک-خوزستانی-دانشمند-جوان-ایران-در-سال-2016-شد‎Cached4 سپتامبر 2016 ... دانشمند جوان سال 2016 گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده 6 نفر از 5 کشور ایران ، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند ... Images for یک خوزستانی دانشمند جوان ایران شد یک خوزستانی دانشمند جوان ایران در سال ۲۰۱۶ شد - تابناک قم www.tabnakqom.ir/fa/.../یک-خوزستانی-دانشمند-جوان-ایران-در-سال-۲۰۱۶-شد 5 سپتامبر 2016 ... دانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده ۶ نفر از ۵ کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند ... یک خوزستانی دانشمند جوان ایران در سال 2016 شد - الف | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24727248 4 سپتامبر 2016 ... یک خوزستانی دانشمند جوان ایران در سال 2016 شد. دانشمند جوان سال 2016 گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده 6 نفر از 5 کشور ایران، شیلی، ... یک خوزستانی دانشمند جوان ایران شد - ماتاک تاپ - مجله خبرهای داغ takotook.ml/mag/یک-خوزستانی-دانشمند-جوان-ایران-شد/‎Cached5 سپتامبر 2016 ... دانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده ۶ نفر از ۵ کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند ... یک خوزستانی دانشمند جوان ایران شد - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/یک_خوزستانی_دانشمند_جوان_ایران_شد‎Cachedیک خوزستانی دانشمند جوان ایران شد. دانلود استاد جوان و جهانی «آب» در باهمستان · دانلود وقتی ابتکار جوان خوزستانی را به تمسخر می گیرد (فیلم) · دانلود بازگشت نوابغ ... اهواز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اهواز‎Cached Similarشهرهای خوزستان از جمله اهواز از نخستین پناهگاه‌های خوارج در ایران بود. ... بود که دانشمندان و روحانیون و تجار و ثروتمندان بسیاری از مردم آن شهر به همراه غیر اهوازی‌ها در آن زندگی ... در پی احداث این بندر نام اهواز به «ناصریه» تبدیل شد تا اینکه در دورهٔ پهلوی و به‌تبع ... پس از آن نیز اهواز به همین صورت بوده و در حد یک روستای کوچک باقی مانده بود. یک خوزستانی دانشمند جوان ایران شد - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/scientific/خوزستانی-دانشمند-جوان-ایران.html 5 سپتامبر 2016 ... دانشمند جوان ایران عنوان دانشمند جوان برتر سال 2016 از آن دانشجوی خوزستانیدانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای کمپانی کننده ۶ نفر از ۵ ... کابینه ای پویا،علمی و کارآمد مورد انتظار ملت است/ دکتر روحانی رزومه ... www.sobhanepress.ir/.../کابینه-ای-پویاعلمی-و-کارآمد-مورد-انتظار-ملت-است-دکتر-روحانی-رزومه-دانشمند-خوزستانی-را-در-نظر-بگیرد-نوشتاری...‎Cached26 جولای 2017 ... دانشمند و پرفسور خوزستانی،دکتر قبادیان که عملکرد شایسته و رزومه مدیریتی ایشان برای همه مردم ایران و مردم شریف خوزستان ثابت شده است به جرات میگویم ... با اشاره به تفکرات و اندیشه ناب جوانان ایرانمان در راستای حرکت به سوی ... امیدحاجتی: مشکلات خوزستان یک شبه حل نخواهد شد/ فرامند هاشمی زاده: مجدانه پیگیر ... نخستین مجمع سمن‌های جوانان خوزستان تشکیل شد - ایسنا www.isna.ir/.../نخستین-مجمع-سمن-های-جوانان-خوزستان-تشکیل-شد‎Cached25 ژانویه 2017 ... نخستین مجمع سمن‌های جوانان خوزستان با برگزاری انتخابات امروز(6 بهمن ماه) ... جوانان در استان، تقویت هویت اسلامی و ایرانی با توجه به حضور جوانان در ...