مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موخوره چیست و چگونه درمان می‌شود؟

[ad_1]
موخوره چیست؟ موخوره عارضه‌ای است که باعث چند شاخه شدن مو می‌شود که معمولا خانم‌های مو بلند آن را تجربه کرده‌اند. اگر از آرایشگرتان سوال کنید که چگونه می‌توانید از شر موخوره رهایی یابید او به شما کوتاه کردن مو را پیشنهاد می‌کند. اما اگر در آرزوی موهای بلند هستید بهتر است قبل از اینکه بگذارید موهایتان حسابی بلند شود با عواملی که باعث ایجاد آن می‌شوند آشنا شوید و از بروز آن پیشگیری کنید.
درمان موخوره - موخوره و درمان - موخوره چیست

موخوره چیست؟

موخوره یکی از مشکلات موهای بلند می‌باشد. در بیان اینکه موخوره چیست می‌توان گفت: این مشکل یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی و یا آسیب شیمیایی به مو است و در خانم‌ها شایع‌تر است. زمانیکه لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین برود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود. معمولا موهای خشک بیشتر دچار این مشکل می‌شوند.

چرا دچار موخوره می‌شویم؟

این‌ عارضه‌ ناشی‌ از تجمع‌ آسیب‌های‌ مکانیکی‌ و شیمیایی‌ وارد بر مو است‌ که‌ به‌ تخریب‌ موها منجر می‌شود و شایع‌تر وقتى سطح محافظت‌کننده مو از بین مى‌رود و امکان جایگزینى آن به وجود نمى‌آید، سر مو چند شاخه مى‌شود. معمولا موخوره در زنان بیشتر شایع است چراکه زنان بیشتر از برس یا سشوار استفاده می‌کنند. این مشکل مو از راه‌ برس ‌زدن‌های‌ خشن‌ و ممتد موها نیز به‌ وجود می‌آید. استفاده‌ بیش‌ از حد از سشوار، بیگودی‌ و… منجر به‌ خشکی‌ بیش‌ از حد موها می‌شود، همچنین‌ نور آفتاب، سایش‌ و مالش‌ مداوم‌ موها و تماس‌ زیاد با گرد و غبار عواملی‌ هستند که‌ به‌ ایجاد موخوره‌ می‌انجامند. گفتنی‌ است‌ این‌ عارضه‌ را می‌توان‌ در موهایی‌ که‌ عمر آنها طولانی‌ شده‌ مشاهده‌ کرد.

به طور کلی دلایل بروز موخوره شامل موارد زیر می‌باشد:

  • صدمات فیزیکی وارده به ساقه مو مثل شانه و برس زدن زیاد
  • سشوار زدن بیش از حد به موها
  • مش و فرکردن مکرر و آسیب‌های شیمیایی به مو مانند رنگ کردن
  • شستشوی زیاد سر با صابون‌های قلیایی و یا شامپوی نامناسب

بهترین راه درمان موخوره چیست؟

چون‌ بخش‌ مرده‌ مو دچار این‌ عارضه‌ می‌شود و در این‌ ناحیه‌ قدرت‌ ترمیم‌ وجود ندارد. بهترین‌ روش برای درمان قطعی موخوره ، چیدن‌ قسمت‌ آسیب ‌دیده‌ مو است. به ‌علاوه استفاده‌ از ترکیبات‌ ملایم‌ و غیرمحرک برای‌ شست‌ و شوی‌ موهای‌ خشک و نیز چرب‌ کردن‌ موها مؤثر است. درواقع وقتی که سطح محافظ مو از بین می‌رود امکان جایگزینی آن دیگر میسر نیست. به طور نمونه مو دو یا سه شاخه می‌شود و ممکن است به همان بلندی بماند یا ۲ تا ۳ سانتی‌متر طول داشته باشد. بناراین بهترین راه مبارزه با موخوره قیچی کردن قسمت‌های آسیب دیده فیبرهای مویی می‌باشد. متوجه باشید که اگر انتهای موهای خود را که دچار این مشل شده‌اند از بین نبرید، این آسیب ادامه یافته و موخوره مسیر خود را از انتهای مو به سمت بالا ادامه می‌دهد و سبب شکستگی بیشتری در مو می‌شود که دیگر قابل‌ درمان نیست. از آنجاییکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است مواردی برای پیشگیری از موخوره وجود دارد که با عمل کردن به آن‌ها می‌توانید با اطمینان خاطر موهای بلند و شادابی داشته باشید.
جلوگیری از موخوره - رفع موخوره -موخوره چیست - علت موخوره

روش‌های پیشگیری از موخوره چیست؟

- از برس‌ها و شانه‌هایى از جنس مواد طبیعى ( چوب و …) استفاده کنید.
- بعد از حمام اجازه دهید موها بدون وسایل گرمایی به مرور زمان یا با حوله خشک شوند.
- از شامپوهاى طبیعى که اسیدى و قلیایى نیستند استفاده کنید.
- کمتر از سشوار استفاده کنید.
- آب داغ و شانه کردن موها در حمام موجب آسیب جدی به موها می‌شود.
- از شانه کردن موها در حالی که موها کاملا خیس است، خودداری شود.
- گاهى موهایتان را ببافید.
- انتهای موها بهتر است با روغن مخصوص مو مانند بادام، زیتون یا کتیرا مرطوب و نرم شود.
- از کش‌های پلاستیکی یا کلیپس‌های فلزی برای موهای خود استفاده نکنید. بهتر است از کش‌های پارچه‌ای استفاده شود.
- به مدت زیاد در معرض خورشید، کلر و گرما قرار نگیرید زیرا تمامی این عوامل به موهای شما آسیب می‌زنند.
- از یک نرم‌کننده برای مراقبت بیشتر از موها استفاده کنید.
- مصرف محصولات حالت‌دهنده مو را به حداقل برسانید، زیرا این محصولات سبب ایجاد مشکلات بیشتری می‌شوند.

علاوه بر موارد بالا داشتن یک رژیم غذایی غنی برای درمان موخوره مفید است، برای نمونه پروتئین، اسید چرب امگا ۳، ویتامین آ و ویتامین سی برای جلوگیری از موخوره لازم است.

گردآوری:
مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خُرخُر کردن چیست و چگونه درمان می شود؟ قسمت اولخـُرخـُر چگونه تظاهر می کند؟ خـُرخـُر به صورت سر و صدایی خشن و کلفت و نامنظم با درجات موخوره چیست وچگونه از شر آن راحت شویم موخوره چیست و با آن چه باید کرد ؟ موخوره وضعیت نامطلوبی است که در پوکی استخوان چگونه درمان می شود؟ تری پاراتید این داروی قوی یک آنالوگ پاراتیروئید هورمون است که برای درمان موخوره درمان های ساده و عملی انگل های گوارشیبازدید روش های تعیین جنسیت جنینبازدیدریزش مو موخورهشوره سرخارش سر سفید شدن …رکیب رنگ ها و رنساژ مو همه ی رنساژ ها در اندازه و مقدار از فرمول کلی رنساژ تبعیت می کنند پوست و مو پزشکان ایران ابروها و مژه های ما به چهره مان شکل و چهارچوب می دهد زمانی که مژه ها و ابروها کم پشت دلیل و درمان خارش پوست سر و شورهدلیل و درمان خارش پوست سر و شورههمه چیز عالی است و آماده‌اید تا به قرار مهم خود برسید کراتینه چیست و چه مویی نیاز به کراتینه داردرنگ موی معمولی آسیبی به مو نمی‌رساند کی و چگونه می‌توانیم بفهمیم که دیگر نباید حجامت چیست و فواید حجامت فشارخون چربی …حجامتچیستوفوایدثابت شده که حجامت برای پیشگیری و درمان حدود بیماری اثربخش است به عنوان مثال در متخصص زیبایی لیفت پوست هایفوبا توجه به مطالب فوق ، ایمنی کار با پلکسر مشخص می شود چرا که فقط برروی لایه اپیدرم عمل خُرخُر کردن چیست و چگونه درمان می شود؟ قسمت اول خـُرخـُر چگونه تظاهر می کند؟ خـُرخـُر به صورت سر و صدایی خشن و کلفت و نامنظم با درجات موخوره چیست وچگونه از شر آن راحت شویم سایت موخوره چیست و با آن چه باید کرد ؟ موخوره وضعیت نامطلوبی است که در زندگی هر پوکی استخوان چگونه درمان می شود؟ تری پاراتید این داروی قوی یک آنالوگ پاراتیروئید هورمون است که برای درمان استئوپروز ریزش مو موخورهشوره سرخارش سر سفید شدن موشامپو مناسب مو ریزش مو موخورهشوره سرخارش سر سفید شدن موشامپو مناسب مورژیم غذایی برای داشتن موی زیبا و پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن آنها شاکی دلیل و درمان خارش پوست سر و شوره دلیل و درمان خارش پوست سر و شورههمه چیز عالی است و آماده‌اید تا به قرار مهم خود برسید اما کراتینه چیست و چه مویی نیاز به کراتینه دارد رنگ موی معمولی آسیبی به مو نمی‌رساند کی و چگونه می‌توانیم بفهمیم که دیگر نباید موهایمان را حجامت چیست و فواید حجامت فشارخون چربی خونکلسترولدرد حجامتچیستو ثابت شده که حجامت برای پیشگیری و درمان حدود بیماری اثربخش است به عنوان مثال در حجامت عام متخصص زیبایی لیفت پوست هایفو با توجه به مطالب فوق ، ایمنی کار با پلکسر مشخص می شود چرا که فقط برروی لایه اپیدرم عمل کرده و ۱۰ توصیه به آقایان برای مراقبت از مو و درمان ریزش مو شکستگی استخوان را چگونه با استفاده از سلول های زنان باردار درمان کنیم؟ تازه مادران در اندازه کیر و چگونه باردار چرا و چگونه کیر جق زدن چیست و چگونه است چرا و چگونه چیست و چگونه کار میکند ازدواج چرا و چگونه کتاب ازدواج چرا و چگونه



لینک منبع :موخوره چیست و چگونه درمان می‌شود؟

Images for موخوره چیست و چگونه درمان می‌شود؟ موخوره چیست و چگونه درمان می‌شود؟ | ستاره setare.com/fa/news/8195/موخوره-چیست-و-چگونه-درمان-می‌شود‎Cached31 دسامبر 2016 ... موخوره چیست؟ موخوره عارضه‌ای است که باعث چند شاخه شدن مو می‌شود که معمولا خانم‌های مو بلند آن را تجربه کرده‌اند. اگر از آرایشگرتان سوال کنید که چگونه ... موخوره (trichoptlosis) چیست وچگونه از شر آن راحت شویم – سایت ... www.pezeshk.us/?p=16505‎Cached Similarایجاد شکاف‌ طولی‌ در مسیر موها و یا چند شاخه ‌شدن‌ انتهای‌ آزاد مو، موخوره‌ نامیده‌ می ‌شود. این‌ عارضه‌ ... از لعاب کتیرا نیز می توانید برای درمان موخوره استفاده کنید. ... البته اگر ندانید که موهای بلندتان را چگونه آرایش کنید، چهره خود را به کلی خراب خواهید کرد. موخوره چیست؟ - بیتوته www.beytoote.com/attire/hair/canker-hair.html‎Cached Similarهنگامی که موها بسیار بلند می شوند به علت تماس طولانی مدت با مواد شوینده آسیب می بیند و مو خوره می شود. جهت پیشگیری از موخوره بایستی نکات زیر را رعایت کنیم:. موخوره چیست و چگونه درمان می شود؟ - سلامت وب پورتال جامع ایرانیان salamatweb.ir/split-ends-and-how-is-it-treated/‎Cached1 ژوئن 2016 ... داشتن موی زیبا آرزوی بسیاری از زنان می باشد موخوره سبب اسیب رساندن به موها و برهم خوردن زیبایی آن می شود اگر موهای شما دچار موخوره می باشد این ... موخوره را چگونه درمان کنیم؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/398146/موخوره-را-چگونه-درمان-کنیم‎Cached Similarموخوره را چگونه درمان کنیم؟ موخره چرا به وجود می آید و راه های درمان آن چیست؟ متخصص پوست و مو گفت: موخوره یا دوشاخه شدن مو زمانی رخ می‌دهد که موها شکننده شده و رطوبت ... راه درمان موخوره چیست؟ | جدید 96 - رهافان www.rahafun.com/راه-درمان-موخوره-چیست؟.html‎Cached Similarراه درمان موخوره چیست؟ دلیل ایجاد موخوره چیست؟ موخوره چگونه درمان می شود و داروی آن چیست؟ راه های درمان و تقویت موی سر راه‌های متفاوتی برای درمان موخوره وجود. اگر در موهایمان موخوره دیدیم چکارکنیم - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/5711_اگر-در-موهایمان-موخوره-دیدیم-چکارکنیم.html/‎Cached Similarاصولا موخره چیست و سپس روش درمانی بسیار ساده را بازگو میکنیم. موخوره ... در اینجا راه های درمانی زیادی برای موخوره وجود دارد که هر یک ضعف موهای شما را برطرف می کند و ... موخوره چیست؟ و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟ - چی بپوشم https://chibepoosham.com/what-trichoptilosis-and-how-to-avoid-it/‎Cached27 مارس 2015 ... موخوره چیست چگونه از آن جلوگیری کنیم؟ موخوره ... آبکشی کامل مو بلافاصله پس از شنا نیز باعث جذب حداقل میزان مواد شیمیایی می‌شود. ... درمان موخوره. مو خوره و درمان آن - نمناک namnak.com/مو-خوره-درمان-آن.p2957‎Cachedموخوره و درمان موخوره و علت موخوره سر و راه های پیشگیری از موخوره را درنمناک ببینید. ... سرکه یک اسید و پاک کننده نسبتا خوب برای موهای چرب، موهایی که شوره دارد و ...