مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روزی که ویزیت اورولوژیست‌ها برای مردان رایگان اســت

[ad_1]
 به گزارش مشرق، عباس بصیری بابیان اینکه سنگ‌های ادراری و پروستات از شایع ترین بیماری‌های مردانه اســت، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مردان زمانی به پزشک و درمان مراجعه می‌کنند که فرصت‌های طلایی درمان ارزان و کم عارضه را از دست داده اند.

وی که در آستانه برگزاری "روز ملی سلامت مردان" -ششم اسفند-سخن می‌گفت عنوان کرد: با توجه به شیوع انواع بیماری‌های مردانه در کشور و کم توجهی اغلب مردان به سلامت شان، روز ملی سلامت مردان به عنوان یک روز سمبلیک و برای توجه مردم و مردان به سلامتی شان در نظر گرفته شده اســت.

بصیری تأکید کرد: متاسفانه در تمام دنیا و به ویژه در ایران مردان بین آحاد جامعه کمترین اهمیت را به سلامتی خود می‌دهند و زمانی برای درمان و اقدام پزشکی مراجعه می‌کنند که در شرایط پیشرفته و نهایی بیماری هستند.

این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: از طرفی دیگر مردان در جامعه ما نقش موثرتری را در تأمین معیشت زندگی خانوار به عهده دارند و به دلیل اشتغالات خود توجه به سلامتی مغفول باقی می‌ماند.

وی عنوان کرد: این روز اهمیت به‌سزایی دارد که مردان امر پیشگیری را بیشتر رعایت کنند تا در صورت بروز علائمی از یک بیماری خاص خیلی سریع برای درمان مراجعه کنند نه زمانی که کار از کار گذشته اســت.

شایع‌ترین بیماری‌های مردان در ارولوژی

بصیری شایع‌ترین بیماری در حیطه بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار را بیماری‌های سنگ‌های ادراری و پروستات دانست.

وی تأکید کرد: شیوع بیماری سنگ کلیه در مردان بین 2 تا 3 برابر بیشتر از خانم‌ها بوده و در عین حال بیماری اذیت کننده؛ دردناک و با عوارض بسیاری اســت به گونه‌ای که در مراحل حاد بیمار را زمین‌گیر می‌کند.

رئیس انجمن ارولوژی ایران در ادامه بیان کرد: بیماری پروستات نیز یکی دیگر از بیماری‌های شایع مردانه اســت که در سنین بالای 50 سال خودش را به صورت بزرگ شدن پروستات و با اشکالاتی در مسیر ادرار نشان می‌دهد که به آن بزرگی خوش خیم پروستات گفته می‌شود.

وی افزود: گاهی اوقات بین 10 تا 15 درصد از این موارد می‌تواند سرطانی باشد. اما اکثر اوقات بزرگی خوش خیم پروستات اســت؛ حال آنکه نوع دفع و جریان ادرار، قطره قطره شدن و تکرر ادرار در شب بعضأ منجر به بی‌اختیاری و بی‌خوابی بیمار می‌شود که این عوامل اذیت کننده اســت.

این ارولوژیست تصریح کرد: در سنین جوانی هم پروستات می‌تواند با ابتلا به التهاب و عفونت منجر به سوزش و تکرر ادرار، دردهای شکمی و... بروز کند که این بیماری هم به نسبت شایع اســت.

به گزارش انجمن ارولوژی ایران؛ ششم اسفند هر سال مصادف با روز ملی سلامت مردان در کشور اســت که در همین راستا برنامه‌های مختلفی در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی مردم و نیز ویزیت‌های رایگان اورولوژیست‌ها از سوی انجمن اورولوژی در سراسر کشور برگزار می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

روزی که ویزیت اورولوژیست‌ها برای مردان رایگان اســت



لینک منبع :روزی که ویزیت اورولوژیست‌ها برای مردان رایگان اســت

مردان بیشتر از زنان سنگ کلیه می‌گیرند + علائم و توصیه‌ها ... https://www.tasnimnews.com/.../مردان-بیشتر-از-زنان-سنگ-کلیه-می-گیرند-علائم-و-توصیه-ها‎Cached10 فوریه 2016 ... رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: اغلب مردان ایرانی به فکر سلامت‌شان نیستند و بیماری‌های کلیوی از جمله ... روزی که ویزیت برای مردان رایگان است. روزی که ویزیت برای مردان رایگان است - خبرگزاری برنا www.bornanews.ir/.../372116-روزی-که-ویزیت-برای-مردان-رایگان-است‎Cachedرئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: اغلب مردان ایرانی به فکر سلامت‌شان نیستند و بیماری‌های کلیوی از جمله سنگ کلیه در مردان سه برابر زنان است، همچنین ششم اسفند ... روزی که ویزیت برای مردان رایگان است - صفحه اصلی eskan4u.ir/?t=96&e=2667985 روزی که ویزیت برای مردان رایگان است ... دیوار مهربانی داعش+عکس شایع‌ترین بیماری‌های مردان در اورولوژی دعوای همسایه‌ها با قتل پایان یافت+تصاویر بصیری ... روزی که ویزیت اورولوژیست ها برای مردان رایگان است - پایگاه اطلاع ... tnews.ir/news/16f457465574.html 11 فوریه 2016 ... رئیس انجمن ارولوژی ایران گفت: اغلب مردان ایرانی به فکر سلامت شان نیستند و بیماری ها کلیوی از جمله سنگ کلیه در مردان سه برابر زنان است، ... روزی که ویزیت برای مردان رایگان است – مجله راگا - راگانیوز raganews.ir/magazine/112758/‎Cachedصفحه اصلی سرگرمی خواندنی ها روزی که ویزیت برای مردان رایگان است ... رئیس انجمن اورولوژی ایران در ادامه بیان کرد: بیماری پروستات نیز یکی دیگر از بیماری‌های ... تیتر اخبار فوری روزی که ویزیت برای مردان پست مستقیم 486291 ... https://www.zibakade.com/Topics/-TP22146-DI486291/‎Cachedتیتر اخبار فوری روزی که ویزیت برای مردان رایگان است رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: اغلب مردان ایرانی به لینک مستقیم پست 486291. پزشکی بایگانی - صفحه 2 از 3 - برخوارنیوز | پایگاه خبری شهرستان ... borkharnews.ir/category/medical/page/2/‎Cachedروزی که ویزیت برای مردان رایگان است. رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: اغلب مردان ایرانی به فکر سلامتشان نیستند و بیماری‌های کلیوی از جمله سنگ کلیه در مردان سه ... آیا می‌دانید؟ majidkeramati.persianblog.ir/‎Cached Similar22 مارس 2016 ... قمر در عقرب به این معنا است که (برای کسی که روی زمین قرار دارد) کره ماه .... روزی که ویزیت برای مردان رایگان است ... ششم اسفند هر سال مصادف با روز ملی سلامت مردان در کشور است و ویزیت‌های اورولوژیست‌ها برای مردان رایگان است. آزمایش ضروری برای مردان بالای 50 سال | اتاق خبر 24 otaghkhabar24.ir/news/99219‎Cached23 مه 2017 ... یک متخصص اورولوژی نسبت به انجام آزمایشی برای آقایان بالای ۵۰ سال ... در روز جهانی اورولوژی؛ ویزیت رایگان برای مردان انجام می‌دهند که در این رابطه یکی از بیماری‌های مهم در مردان، سرطان پروستات است که باید همه مردان بالای 50 ... بیماران کشورهای همسایه به ایران برای پروستات · اگر آقایان روزی یک گوجه فرنگی بخورند. اورولوژیست‌ها پنجم اسفندماه خدمات رایگان ارائه می دهند - خبرگزاری دانشجو www.snn.ir/detail/News/114297/75‎Cached21 فوریه 2011 ... حسینی ادامه داد: ویزیت رایگان مردان توسط اورولوژیست‌ها، ارائه مشاوره تلفنی، برپایی ... مراجعان بسیاری به این مرکز مراجعه می‌کنند که دلیل عقیم بودن آنها همین بیماری بوده است در حالی که با یک ... 3 روزی که صیاد شیرازی آرام و قرار نداشت ...