مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه ترشی لیته جنوبی

[ad_1]

ما برای شما کدبانوهای عزیز مواد لازم برای تهیه کردن ترشی لیته را در این بخش قرار داده ایم.ترشی لیته از مجموعه دستورغذایی های ایرانی اسـت که طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. ایرانی ها بیشر غذاهایشان را با ترشی می خورند. امروزه، ترشی لیته طرفداران بسیاری دارد، چون تهیه ی آن بسیار آسان اسـت، خیلی سریع آماده می شود و بسیار هم خوشمزه اسـت. امیدواریم از تهیه ی این ترشی خوشمزه لذت ببرید.

 

طرز تهیه ترشی لیته جنوبی

 

مواد لازم: 

 

    بادمجان 1 کیلوگرم
    سیر ۴ حبه
    هویج ۱ کیلوگرم
    سبزیهای معطر ۳۰۰ گرم
    کلم سفید ۶۰۰ گرم
    فلفل سبز ۱ عدد
    سیاه دانه به میزان لازم
    ادویه ترشی به میزان لازم
    زردچوبه به میزان لازم
    نمک به میزان لازم
    سرکه به میزان لازم

 

طرز تهیه ترشی لیته جنوبی

 

طرز تهیه:

 

بادمجان ها را در مخلوطی از آب و سرکه بپزید. آن ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. برای استفاده، آب آن ها را خوب بگیرید. همچنین می توانید آن ها را در فر و یا روی گاز کبابی کنید.بادمجان ها را به همراه سیر و هویج در مخلوط کن و یا غذاساز بریزید و خرد کنید.

 

سبزی ها، کلم پیچ (گل کلم) و فلفل سبز را هم به سایر مواد اضافه کنید و بزنید تا خرد و خوب با هم مخلوط شوند. با توجه به ذائقه تان می توانید میزان فلفل سبز را کم و یا زیاد کنید سیاه دانه، ادویه ترشی، زردچوبه، نمک و سرکه را هم به ترشی اضافه کنید و آن ها را خوب با هم ترکیب کنید.

 

میزان سرکه باید در حدی باشد که ترشی نه خیلی شل و نه بیش از حد سفت باشد. میزان نمک به نسبت باید زیاد باشد. ترشی را در ظرفی که هوا نکشد، بریزید؛ درب آن را خوب ببندید و برای ۱ هفته در دمای محیط نگه دارید تا آماده شود. بعد از استفاده ترشی را در یخچال نگه داری کنید.

 

نکاتی در مورد تهیه ی ترشی لیته:

 

بادمجان ها را بشویید و سر آن ها را جدا کنید. پوست سیر و هویج را جدا کنید. می توانید از ترکیبی مساوی از سبزیجاتی مانند مرزه، نعناع، ترخون، گشنیز، جعفری و حتی شوید استفاده کنید. سبزی ها را تمیز بشویید و ریز خرد کنید. می توانید از سبزیجات خشک هم استفاده کنید می توانید به جای کلم پیچ از گل کلم در ترشی استفاده کنید. آن را ریز خرد کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

ترشی لیته، طرز تهیه ترشی لیته آشپزی آکاترشی لیتهطرز تهیه ترشی لیتهترشی لیته میوهآموزش تهیه ترشی لیتهترشی لیته بندریترشی انواع ترشی آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و …طرز تهیه سالاد ترشی مشهدیشوری طرز تهیه لواشک هفت میوه به روش تصویری کرپ نوتلا و موزطرز تهیه ترشی هفت بیجار طرز تهیه با گیفت های بیسکویتی آدم برفی به استقبال زمستان برویدطرز تهیه ی ترشی آلبالو ایده هایی برای تزئین شله زرد برای سفره افطار طرز تهیه خوراک زبان گوساله طرز تهیه آموزش آشپزی ،انواع مربا و ترشی،غذاهای رژیمی ، …آشپزی ، آموزش آشپزی ، آشپزی آنلاین مرغ کامل با شیر، این غذای آسان دو ساعته حاضر میشودآشنایی با غذاهای خوشمزه چهار گوشه ایراندر همین زمینه آشنایی با روش تهیه قلقلی اسفناج غذای محلی رامسر آشنایی با روش تهیه آش آخرین دیدگاه های سایت ایران کوکغذاهای اصلی سوپ و آش آشپزی ماکروفر املت و کرپ پلو و چلو پوره خوراک خورش سوفله و سایت سرگرمی، تفریحی، جالب، خواندنی، عکس، اس ام …عکسفالاس ام اسعکس های خنده دارطنزفال حافظتاروتعکس های بازیگرانپزشکی و سلامتی چه ادویه هایی استفاده می کنید؟ چه ادویه هایی …آرشیو چه ادویه هایی استفاده می کنید؟ چه ادویه هایی پیشنهاد می کنید؟ ادویه ها



لینک منبع :طرز تهیه ترشی لیته جنوبی

طرز تهیه ترشی لیته جنوبی - ایران ناز www.irannaz.com/طرز-تهیه-ترشی-لیته-جنوبی.html‎Cachedما برای شما کدبانوهای عزیز مواد لازم برای تهیه کردن ترشی لیته را در این بخش قرار داده ایمترشی لیته از مجموعه دستورغذایی های ایرانی است که طرز ته. ترشی لیته، طرز تهیه ترشی لیته - آشپزی آکا - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/torshi1/120731031347.html‎Cached Similarترشی لیته,طرز تهیه ترشی لیته,ترشی لیته میوه,آموزش تهیه ترشی لیته,ترشی لیته بندری,ترشی لیته خوشمزه,ترشی لیته بادمجان,ترشی لیته بادمجان کبابی ... طرز تهیه ترشی - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/torshi1/6693.html‎Cached Similarطرز تهیه ترشی,ترشی بادمجان,ترشی بندری,طرز تهیه ترشی کلم قرمز,طرز تهیه ترشی مخلوط,طرز تهیه انواع ترشی,ترشی سیر,طرز تهیه ترشی لیته,طرز تهیه ترشی ... طرز تهیه ترشی لیته خانگی - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_15630.html‎Cachedطرز تهیه ترشی لیته خانگی ،مواد لازم بادمجان یک کیلو سبزی معطر پاک کرده نیم کیلو فلفل دلمه ی سبز یک عدد فلفل دلمه ی قرمز یک عدد سیر رنده شده یک قاشق. آموزش تهیه ترشی بندری - بیتوته www.beytoote.com/.../education-providing-port-pickle.html‎Cached Similarطرز تهیه : - فلفل های سبز قلمی را با کمی سرکه و نمک بجوشانید تا نرم شود. ... ادویه ترشی ، رب انار، آب گوجه فرنگی غلیظ شده و تمرهندی رقیق شده با سرکه را به مخلوط ... ترشی جنوبی | بانوی پارسی www.persianlady.ir/ترشی-جنوبی/‎Cached Similar13 فوریه 2012 ... طرز تهیه ترشی جنوبی. مواد لازم برای 6 کیلو ترشی. هویج =1 کیلو. بادمجان قلمی=1 کیلو. فلفل سبز تند=نیم کیلو(اگر خیلی تند نمی خواهید ... ترشی بندری خانگی - طرز تهیه ترشی لیته بندری www.abanak.ir/طرز-تهیه-ترشی-لیته-بندری/‎Cached Similar28 آوریل 2015 ... طرز تهیه ترشی لیته بندری. – فلفل های سبز قلمی را با مقداری نمک و سرکه بجوشانید تا نرم شود. – تمرهندی را داخل ظرفی بریزید و کمی سرکه روی آن ... طرز تهیه ترشی لیته جنوبی tohi.wikipici.ir/طرز-تهیه-ترشی-لیته-جنوبی‎Cachedطرز تهیه ترشی بندری. پرتال آکاایران سایت خبرگزاری آکا بخش آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و آشپزی آسان قسمت انواع ترشی- طرز تهیه ترشی بندری. ترشی ... ترشی بندری - طرز تهیه ترشی بندری ترشی خوشمزه جنوب ... - ایران کوک https://irancook.ir/12/01/torshi-bandari/567/‎Cachedترشی بندری = فلفل های سبز را با کمی سرکه و نمک بجوشانید تا نرم شوند سپس تمرهندی را درون ظرفی گذاشته و مقداری سرکه روی آن بریزید و به طور کامل هم بزنید ... طرز تهیه ترشی جنوبی https://www.webgardha.com/tag/طرز-تهیه-ترشی-جنوبی‎Cachedدر این مطلب طرز تهیه ترشی لیته را به شما آموزش می دهیم ترشی لیته ترشی یکی از مخلفاتی است که اگر در کنار غذا باشد، تقریبا هیچ کسی نمی تواند یه ناخونک به آن ...