مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟

[ad_1]

Why So Many Successful People Are Still Unhappy

به گزارش آلامتو و به نقل از وبسایت چطور؛ خیلی از آدم‌ها بنا به دلایل مختلفی نظیر عدم موفقیت شغلی، دل‌شکستگی، ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی یا محقق نشدن اهداف‌شان در زندگی شاد نیستند. در میان آدم‌های ناراحتِ روی کره‌ی زمین، عده‌ای نیز یافت می‌شوند که علی‌رغم وضعیت مالی مناسب، موفقیت شغلی و داشتن عشق در زندگی باز هم ناراحتند. همه‌ی ما می‌دانیم ثروت، موفقیت و عشق اگرچه از جمله دلایل موجهِ نشاط و خرسندی به شمار می‌روند، هیچ‌گاه ضامن شاد زیستن کسی نخواهند شد.

راج راگوناتان، مدرس کسب‌وکار در دانشگاه تگزاس، در کتابی با عنوان اگر باهوش هستی، پس چرا شاد نیستی؟ به بررسی دلایل ناراحتی افراد موفق پرداخته است. در ادامه، یکی از مهم‌ترینِ این دلایل را مرور می‌کنیم.

موفقیت خود را چطور ارزیابی می‌کنید؟

روی سخن ما در اینجا به طور خاص با کارآفرینان بلندپرواز و حرفه‌ای‌هاست. همه‌ی ما برای اینکه به شادی حقیقی برسیم باید احساس کنیم که در یک حرفه‌ی به خصوص خِبره هستیم. آدم‌های موفق معمولا مهارت‌های زیادی بلدند و دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده‌اند. اینها به طور کلی در شاخه‌ای که فعالیت می‌کنند موفق ظاهر شده‌اند، اما اغلب آنقدرها که باید شاد نیستند.

حتما می‌پرسید چرا؟ راگوناتان می‌گوید آدم‌هایی که علی‌رغم موفقیت‌های متعدد باز هم شاد نیستند اشکال کارشان اینجاست که در ارزیابی دستاوردهای خود از معیارهای غلط استفاده می‌کنند. راگوناتان توضیح می‌دهد که ما آدم‌ها به اشتباه عادت کرده‌ایم برای مثال موفقیت یک استاد دانشگاه را بر اساس حقوق، دانشگاه محل تدریس یا تعداد جوایزی که دریافت کرده ارزیابی و قضاوت کنیم. شاید این معیارها در نگاه اول سنجیده به نظر برسند، اما این فقط ظاهر قضیه است. در واقع، ما از این معیارها استفاده می‌کنیم چون در دسترس‌ترند و قضاوت بر اساس آنها چندان دشوار نیست. به عبارت دیگر، آدم‌هایی که معیار موفقیت خود را پول و شهرت قرار می‌دهند، هرگز نمی‌توانند از ته قلب احساس شادی و رضایت کنند. به گفته‌ی راگوناتان، ما آدم‌ها خیلی زود به این معیارهای غلط عادت می‌کنیم. به همین دلیل است که اگر این ماه حقوق‌مان زیاد شود، فقط به اندازه‌ی یکی دو ماه یا حداکثر شش ماه احساس رضایت خواهیم کرد و بعد از مدتی که مبلغ اضافه شده برای‌مان عادی شد، دیگر شاد نخواهیم بود مگر اینکه حقوق‌مان دوباره زیاد شود.

راهکار

برای اینکه به سرنوشت آدم‌های موفقِ همیشه ناراحت دچار نشوید، توصیه می‌کنیم موفقیت خود را بر مبنای معیارهای بیرونی نسنجید، بلکه به احتیاجات درونی خودتان هم رجوع کنید. بدانید موفقیت این نیست که صاحب ماشین آخرین مدل یا یک عنوان شغلی دهن پُر کُن شوید.

راگوناتان پیشنهاد می‌کند دیگران را معیار مقایسه با خودتان قرار ندهید. در عوض، به دنبال حرفه‌ای شدن باشید. برای این کار لازم است به قلب‌تان رجوع کنید و ببینید از انجام چه کاری بیشترین لذت را می‌برید. سپس مدتی طولانی روی همان فعالیت متمرکز شوید و چَم و خَمَش را خوب یاد بگیرید. وقتی حسابی حرفه‌ای شدید، آن وقت است که فرصت‌های پیشرفت یکی پس از دیگری پیش پای‌تان سبز می‌شوند و شهرت، ثروت و قدرت نیز به دنبال این فرصت‌ها عایدتان خواهند شد. پس همان طور که راگوناتان توصیه می‌کند بجای این‌که از همان ابتدا قصد کنید فقط از دیگران جلو بزنید، روی مهارت‌های فردی خودتان کار کنید تا زندگی برای‌تان شیرین‌تر و پرثمرتر شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟عمومیآلامتوبه گزارش آلامتو و به نقل از وبسایت چطور؛ خیلی از آدم‌ها بنا به دلایل مختلفی نظیر عدم موفقیت زندگی‌نامه افراد موفقزندگی‌نامه افراد موفق استارتاپ ویکند چیست ۲۴ ثروتمندترین افراد جهان و رتبه ۱۱ رمز رسیدن به موفقیت و پیشرفت چیست؟ و پیشرفت موفقافراد موفقموفق و پیشرفت چیست ناراحتی بهنوش دلایل شادی یا ناراحتی ایرانی ها چیست؟دلایلشادییاناراحتیایرانیدلایل شادی یا ناراحتی ایرانی ها چیست؟ شایدی یا ناراحتی که همین افراد اگر راز موفقیت چیست؟راز موفقیت چیست؟ وی با ناراحتی به مردی که بر آنها افراد موفق را خیلی خوش شانس ویژگی های افراد ناموفق چیست؟چه شخصیتی دارند؟ویژگی های افراد ناموفق چیست؟چه شخصیتی دارند زندگی موفق را به دلایل گوناگون راهکارهایی جهت موفق بودن در زندگیرعایت نکاتی جهت موفق شدن و بالا، درد و ناراحتی با افراد تحقیر کننده چیست پنج خصوصیت یک فرد موفق پنجخصوصیتیکفردموفقافراد موفق مایل اند از ایجاد سستی و ناراحتی روحی و روانی چیست ؟ حسن‌زاده انواع اظطراب و علایم ان چیست روان شناسیدلهرهخشم انواعاظطرابوعلایم اختلالات و دلایل بروز رنج و ناراحتی به وجود آورد در افراد موفق آموزش زندگی دلایل عمده شکست و ناکامی در زندگیولی بسیاری از ناراحتی های سستی و امروز و فردا کردن یکی از دلایل افراد موفق دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ عمومی آلامتو دلایل ناراحتی افراد موفق چیست به بررسی دلایل ناراحتی افراد موفق پرداخته است رمز رسیدن به موفقیت و پیشرفت چیست؟ و پیشرفت موفقافراد موفقموفق موفقیت و پیشرفت چیست ناراحتی بهنوش دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ کتابی که شما می خرید در سرویس گوگل کتابی که شما می خرید در سرویس گوگل کتابی که شما می خرید در سرویس گوگل چگونه می توانم بفهمم که درایوم تحت چه چگونه می توانم بفهمم که درایوم تحت چه چگونه می توانم بفهمم که درایوم تحت چه برای اجرای کافی است را از برای اجرای کافی است را از برای اجرای کافی است را از دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ راز موفقیت چیست؟ راز موفقیت چیست؟ وی با ناراحتی به مردی که بر سر آنها افراد موفق را خیلی خوش شانس تصور موفقیت زندگی‌نامه افراد موفق زندگی‌نامه افراد موفق استارتاپ ویکند چیست رتبهٔ ۲۴ ثروتمندترین افراد جهان و رتبه ۱۱ رمز افراد موفق افراد موفق تنها درصد از جمعیت جهان را تشکیل می اما راز این موفقیت ها چیست؟ افراد موفق انواع اظطراب و علایم ان چیست روان شناسیدلهرهخشمافسردگی انواعاظطرابو این اختلالات و دلایل بروز رنج و ناراحتی به وجود آورد یا در افراد موفق ویژگی های افراد ناموفق چیست؟چه شخصیتی دارند؟ ویژگی های افراد ناموفق چیست؟چه شخصیتی دارند زندگی موفق افراد ناموفق چیست دلایل دلایل شادی یا ناراحتی ایرانی ها چیست؟ دلایلشادییاناراحتی دلایل شادی یا ناراحتی ایرانی ها چیست؟ شایدی یا ناراحتی دلایل شادی یا ناراحتی موفق از رازهای موفقیت موفقیت چیست؟ است که موفقیت چیست؟ افراد موفق از ایده پردازی خود دلایل فراوان و بررسی های مرور خلاصه بر زندگینامه ی بیژن پاکزاد فرد موفق ایرانی مصاحبه با ایرانیان موفق پول افرین مضمون افراد مانند وودی کرده ای چیست زندگی افراد موفق زندگینامه افراد موفق افراد موفق راز موفقیت افراد موفق افراد موفق در کسب و کار ویژگی های افراد موفق مصاحبه با افراد موفق افراد موفق چه کسانی هستند



لینک منبع :دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟

دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ - آلامتو www.alamto.com/why-successful-people-are-still-unhappy.html‎Cached14 نوامبر 2016 ... دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟:به گزارش آلامتو و به نقل از وبسایت چطور؛ خیلی از آدم‌ها بنا به دلایل مختلفی نظیر عدم موفقیت شغلی، دل‌شکستگی، ... دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ -آکا www.akairan.com/.../why-successful-people-are-still-unhappy.html‎Cached24 جولای 2017 ... دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟:به گزارش آلامتو و به نقل از وبسایت چطور؛ خیلی از آدم ها بنا به دلایل مختلفی نظیر عدم موفقیت شغلی، دل ... - دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ - پایگاه خبری تحلیلی جوانان javanannews.ir/News/3664/دلایل-ناراحتی-افراد-موفق-چیست؟ 14 نوامبر 2016 ... خیلی از آدم‌ها بنا به دلایل مختلفی نظیر عدم موفقیت شغلی، دل‌شکستگی، ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی یا محقق نشدن اهداف‌شان در زندگی شاد ... دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ - مفیدستان mofidestan.ir/دلایل-ناراحتی-افراد-موفق-چیست؟/ و پیشرفت موفقافراد موفقموفق موفقیت و پیشرفت چیست ناراحتی بهنوش دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ دلایل ناراحتی افراد موفق چیست؟ دلایل ناراحتی افراد موفق ... 50 رمز افراد موفق - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/26519/50-رمز-افراد-موفق‎Cached Similar26 ژوئن 2012 ... اما راز این موفقیت ها چیست؟ افراد موفق: 1.به دنبال فرصت هستند و فرصت هایی را می بینند که دیگران قادر به دیدنشان نیستند. 2. اهداف و آرزوهای واقعی ... 7 راز افراد موفق فاش شد! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/207672/7-راز-افراد-موفق-فاش-شد‎Cached Similar25 فوریه 2017 ... برترین ها: همه ما موفقیت در زندگی را دوست داریم اما گاهی دستیابی به آن دشوار می شود. به راستی راز افراد موفق چیست؟ ما در اینجا 7 راز افراد موفق را که ... ۷ راز موفقیت افراد موفق جهان که از آن بی‌اطلاعید! | Zahra Lotfi | Pulse ... https://www.linkedin.com/.../۷-راز-موفقیت-افراد-موفق-جهان-که-از-آن-بیاطلاعید-zara-l‎Cached Similar17 سپتامبر 2015 ... در ادامه ۷ راز موفقیت افراد موفق جهان را بررسی خواهیم کرد که به این افراد موفق ... با این دلیل که دیگران با انجام کاری موفق شده‌اند آن کار را انجام ندهید. بیماری ویروسی ابولا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بیماری_ویروسی_ابولا‎Cached Similarنمونهٔ مایعات و بافت‌های بدن افراد مبتلا به این بیماری بایستی با احتیاط ویژه حمل شود ... جهانی دارای دستورالعمل‌هایی برای مراقبت در خانه است که نسبتاً موفق بوده است. ۱۲ روش افراد موفق برای مقابله با آدم‌های سمی | چطور chetor.com/50601-روش-افراد-موفق-مقابله-با-آدم‌های-سمی/‎Cached Rating: 95% - 185 votes افراد سمی همان افراد منفی‌باف و بدقلقی هستند که آشنا و غریبه را با زبان تلخ و رفتار ... آنها گاهی اوقات موجب بَلوا، بحث و ناراحتی می‌شوند و گاهی کاملا ناخودآگاه، بار ... رفتار منفی افراد سمی دلایل مختلفی دارد. .... راز خوشبختی در زندگی زناشویی چیست؟ دلیل نارضایتی همیشگی برخی از افراد چیست؟ - بیتوته www.beytoote.com/...m/constant4-dissatisfaction-people.html‎Cached Similarدلیل نارضایتی همیشگی برخی از افراد چیست نارضایتی از زندگی,احساس ... روند و یا افرادی که مدام با خود و دنیای اطراف‌شان در جنگ بوده و ابراز ناراحتی می‌‌کنند که چرا؟